![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 |
Europees Commissaris
|
![]() Door mijn werk kom ik vaak in aanraking met jongeren die nogal bezig zijn met drugs. Neem het van mij aan dat een jongere die "bollekes" slikt er zo uit te pikken is . Ze zijn vaak veel agressiever dan op momenten dat ze niet hebben geslikt en ze zijn minder gemakkelijk te stoppen indien ze een conflict krijgen. Bij mensen die dus met een agressieproblematiek zitten is het wel degelijk eerder een stimulator van hun gedrag. Hen wijzen op hun "verkeerd" gedrag gaat het ene oor rapper uit dan dat het er in is gekomen. Het voortdurend willen drinken wijst op een lichamelijke tekortkoming.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#642 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is illegaal en het is zeer belangrijk voor de economie (alhoewel mits enige kanttekeningen) Drugs zitten in handen van criminelen omdat het strafbaar is. Dat cannabis een beetje gedoogd wordt is meegenomen, maar dat is uiteindelijk toch maar 1 van de zovele producten. En zelfs al legaliseer je het...in 1 land, in 2 landen of nog een paar. Het gros is import en export van landen waar het toch nooit zal gelegaliseerd worden. En dus zit je van begin af aan weer in criminele netwerken. En als er dan toch een manier zou gevonden worden dat het a wettelijk is en b weinig geld kost, dan wordt gans die handel gedumpt en komt er iets anders in de plaats.
![]() |
![]() |
#643 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#644 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ken alvast heel wat jongeren die niet meer "kunnen" uitgaan zonder XTC te gebruiken, ttz, zonder "spul" kunnen ze zich niet meer amuseren. Nochtans is er van XTC twee dagen nadien niet veel sporen meer in het lichaam. Verslaving is dus veel meer dan alleen maar de lichamelijke gevolgen dat men er van heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#645 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#646 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#647 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Eigenlijk belachelijk veel theorie over de details van bederf.
![]() |
#648 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
wanneer gaat u nu eens ophouden met op de man te blijven spelen te blijven insinueren dat ik één of andere dealer ben die hier alleen maar wat propaganda voor z'n spul komt leveren en allerhande zaken erbij te sleuren die er niks mee te maken hebben ? de discussie gaat over het al dan niet falend drugsbeleid in Nederland, over cannabis, gedoogbeleid hieromtrend en ruimer genomen over een beleid rond drugs en gaat dus niet over wat ik of niet als ouder goed of slecht vind... of of ik mijn kids naar zoiets zou sturen .. of of ik dat dan ook overweeg met een passend risicoprofiel en dat vergelijk met wat anders Citaat:
het toont eerder aan dat blijkbaar jij vind dat zulke situatie _gewoon een confrontatie met minder leuk onderdeel van de realiteit dus_ gewoon te genant .... een verder aantijging op je reeds falende opvoeding ofzo Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#649 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#650 |
Minister
|
![]() Het veroorzaakt psychosen bij dezen die een aanleg hebben voor psychoses. U verwerpt toch ook fietsen niet, terwijl er wel degelijk mensen zijn die nooit of te nimmer te fiets zullen kunnen rijden. Dergelijke mensen krijgen evenzeer een psychose bij canabis gebruik. LSD confronteert iemand met zichzelf de manier waarop hij werkelijk is en hoe hij zichzelf bekijkt, en tja, mensen die dit enkel gebruiken om "wasted" te raken en niet weten wat ze nemen, die krijgen psychoses. Het is absurd om te denken dat dergelijke drugs zomaar verslavend kunnen zijn (ik zou zeggen: probeer het eens en kijk of je de dag erna nog zo happig zal zijn om er nog wat van te nemen), terwijl sommige ervan net therapeutisch kunnen zijn (psychiatrische toepassingen).
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 19 november 2008 om 01:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#651 |
Minister
|
![]() Ik had het dan ook tegen iemand die hier enkel oneliners komt spuien en verder niets aanbrengt. Open geest? geen sprake van.
![]() |
#652 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Moest ik u zijn, ik zou toch eens controleren wat er in uw pintje zit. Net zoals ik zou controleren wat ik aan het nemen ben als ik drugs gebruik. De ene is de andere niet, en voordat men ook maar enig gebruik maakt van de geestesverruimende drugs is de voorkennis vereist om te weten waarmee je moet omgaan. De meeste psychosen veroorzaakt door psychedelische drugs komen er doordat enkele roekeloze (meestal) tieners nemen wat ze tegenkomen zonder ook maar enige voorkennis over de effecten en mogelijke gevolgen. Maar dat doen jullie hier op dit forum evenzeer. Informatie is een van de belangrijkste benodigdheden in het leven, en zowel jullie gezonde boeren als dat percentage idioten zou dat beter eens weten. 'Drugs' vallen niet zomaar te veralgemenen zoals jullie dat hier doen (weet echter dat ik nooit ofte nimmer mij zou wagen aan heroïne noch cocaïne). Wordt het verdorie niet eens tijd om die neiging tot zwart-wit denken te herbekijken?
![]() |
![]() |
#653 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Last? Ik zou eerder zeggen flink wat centen, een gecontroleerd bestand aan druggebruikers en vooral de openheid ten opzichte van nieuwe ideeen. Beter dat dan vast te roesten hé? Reeds tientallen malen werd hier bewijs geleverd dat er minder druggebruikers zijn in Nederland dan in de rest van de EU. U hebt ongetwijfeld een nieuwe bril nodig. Als u dat niet wil inzien, dan gaat u beter terug naar uw patattenplantjes. Da's niet zo moeilijk als surieus discussieren.
![]() |
![]() |
#654 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik ben nochtans geen tegenstander van een tegenargument (maar dat moet dan wel logisch zijn--> ![]()
![]() |
![]() |
#655 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#656 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Het heeft hoe dan ook weinig met dit topic over het gedoogbeleid in Nederland te maken, want dat gaat over cannabis. Het lijkt me geen goed idee om de sowieso al gedesinformeerde tegenstanders van een legalisatie van cannabis nog meer te verwarren met informatie over allerlei andere drugs.
Henri Lacordaire (1802-1861) Laatst gewijzigd door Patsy Stone : 19 november 2008 om 07:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#657 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk maar naar de handel in tabak. Reklame proberen te hangen op sportwedstrijden, op plaatsen waar jeugdigen komen enz. .. die kriminelen lukken er zelfs in om de wetgeving in ons (on)land te omzeilen door in kolusie te treden met de maffia van de Waalse deelregeringen. Of ze draaien chemische produkten in hun brol, om verslaving rapper te doen optreden .... Neen, die pogingen om kannabis goed te praten via het fabeltje van de minder-kriminaliteit via legalisatie, zal niet stand houden. Er is maar één maatschappelijke opdracht, als je de volksgezondheid voor ogen houdt, en dat is zowel van het aantal verslavende produkten zoveel mogelijk te beperken aan de aanbodzijde; als de hoeveelheid van ieder produkt - legaal of niet legaal - zoveel mogelijk te reduseren. Voor tabak is dit te verwezenlijken via de preventie (vb. op de pakjes) en het reduseren van het aantal plaatsen waar gerookt mag worden enz. voor alkohol is dit soortgelijk ongeveer, maar rekening houden met het verschil in kultuur (hoogwaardige wijn is meer ingeburgerd dan hoogwaardige tabak, vb. havana-sigaren) enz. Voor geneesmiddelenmisbruik: organisatie van de medische wereld .... Voor de aktuele illegale drugs: zoveel als mogelijk illegaal houden om de boodschap "dit is gevaarlijk (*)", preventie van de slachtoffers, enz. (*) onnodige nogmaals proberen te balken dat kannabis niet gevaarlijk zou zijn; inademen van vervuilde lucht is altijd zoveel als mogelijk te vermijden. ps: eveneens onnodig te kakelen dat er nog andere vervuilde lucht is. Dat weten we al. Dat vinden we ook spijtig. Mocht je er een konstruktieve oplossing voor hebben, begin er maar over in een aparte draad.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#658 |
Banneling
|
![]() Als men de reacties van de voorstanders leest krijgt men toch de indruk dat die heel erg verhangen zijn aan wiet...
Niettegenstaande wiet niet verslavend zou zijn... LOL |
![]() |
![]() |
![]() |
#659 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#660 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of die weet heeft van hun psychologische problemen en of die jongeren daar zelf enig benul van hebben...zal me echt wel serieus verbazen. Het komt er hem op neer dat vele drugs wel wetenschappelijk ergens een verantwoorde mogelijkheid hebben, maar dat die zelden op een wetenschappelijke en doordachte manier zal gebruikt of te koop zal aangeboden worden. Of wat zou u ervan vinden dat men alle producten van de apotheek zomaar kunt gaan gebruiken zonder toezicht of naar eigen goeddunken. Tenslotte zijn dat ook al producten die "veilig" zijn, maar bij verkeerd gebruik in vele gevallen voor ernstige problemen zo niet dood kunnen leiden. Beetje ernst is wel nodig in zulke discussie vind ik.
![]() |