Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2010, 11:07   #641
Flashheart
Lokaal Raadslid

Flashheart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht

ik lees in feite vooral de versie dat Israël in de fout is gegaan.
Ja, je leest dat ze het betreuren dat er doden gevallen zijn etc., maar zo ongeveer alle persorganen nemen de visie op zich dat de actievoerders initieel geweld gebruikten en stellen daar niet echt vragen bij, nemen alle IDF-filmpjes over, ... . Eenzelfde ambigue houding zie je bij wereldleiders en bij de bondgenoten. Genre: "Ja, Israël is in de fout gegaan en wij betreuren dat, maar we moeten afwachten ...", dat is gewoon tijd rekken op vervolgens alles terug te normaliseren. (zie bvb. ook de houding van pers en politiek tav de coup in Honduras een klein jaar geleden.)
Oud 1 juni 2010, 11:08   #642
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Iemand wil je hoofd inslagen met een ijzeren staaf...dat is levensbedreigend...punt. Iedereen zou zich verdedigen met de middelen die je hebt.
je draait het om!

zij enteren het schip met het geweer in de aanslag! tuurlijk hebben die actievoerders het recht om zich te verdedigen, of niet soms???
Oud 1 juni 2010, 11:08   #643
Cdude
Banneling

Standaard

Hoorde net op net nieuws dat de US ervan overtuigd is dat "Israel gerust zelf een objectief en intern onderzoek kan voeren naar de feiten".
Te vergelijken met een moordenaar die ZELF het juridisch onderzoek naar zijn moord mag voeren

Lachen of huilen? Toch te gek voor woorden.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2010, 11:09   #644
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Ik ben daar zeker van. Jij wil het echter graag anders zien, gebrainwashed als je bent. Elkeen die kritiek geeft op zionisme, overdreven etnocentrisme etc is een antisemiet. En maar met dat vingertje wijzen, verheven als je bent, meneer de rechter, met uw super selectieve verontwaardiging....
Onzin. Jij beschuldigt de Joden ervan de gehele media te beheersen, 95% van de Russische maffia uit Joden bestaat en tal van andere zaken. Dat staat los van het Israelisch-Palestijns conflict.

Citaat:
Ik heb al genoeg joodse schrijvers, intellectuelen en bronnen aangehaald die kritiek geven op bepaalde joodse groeperingen en strekkingen. Waarom mogen anderen dat niet doen?
Daar gaat het niet om. Jij teert voort op het aloude antisemitische beeld dat de Joden uit zijn op wereldmacht.

Citaat:
Als er geen echt antisemitisme was, je zou het uitvinden. In feite is het dat wat jij doet hier op het forum.
Nee, ik geef tegengas aan de oververtegenwoordiging van uiterst links en extreem rechts die elke discussie over Israel bij voorbaat onmogelijk maken. Bovendien post ik hoofdzakelijk bij staatsinrichting.

Citaat:
Beschuldigingen geuit door tal van andere joden die het ook beu zijn dat zionisten alles misbruiken, inclusief hun eigen volk, om hun eigen perfide agenda te avanceren.
Een kansloze opmerking, omdat het overgrote deel van de Joden achter Israel staat.

Citaat:
Jij voedt hier constant zelf, met uw joods extremisme, het extremisme van anderen.

Dat is wat er gebeurt.
Ik heb atheist en heb totaal niks met godsdienst. Ik overdrijf mijn standpunten juist door het overdreven anti-Israel geluid hier.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2010, 11:12   #645
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Uw kenmerk is dat u in uw laatste duizend posts nog geen enkel bericht geschreven heeft met iets van merkwaardige inhoud. Dezelfde herkauwde nonsens die jij als morele slaaf blijft voor waar aannemen. Wereldvreemd en blind, zo bent u. Maar dan vooral nog de arrogantie hebben om te beweren beter op de hoogte te zijn.
Kijk in de spiegel jochie.
Oud 1 juni 2010, 11:13   #646
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anneleu Bekijk bericht
Bedoel je dat jij ONPARTIJDIG bent? Nee, zeg, ik droom.
Natuurlijk ben ik niet onpartijdig. Ik kies al sinds ik over enig bewustzijn beschik partij voor zij die uitgebuit, onderdrukt, verdreven, beschimpt, onterecht opgesloten, rechteloos, machteloos of willekeurig behandeld zijn.

Maar 'onpartijdig' is niet hetzelfde als 'objectief'. Ik ben ondanks mijn partijdigheid in staat objectief te oordelen. Het is juist vanuit mijn objectieve vaststellingen dat ik partij trek.
Citaat:
Maar maak je alsjeblieft niet belachelijk door die lui 'ware doodsverachting voor de verbetering van het lot etc etc etc" toe te schrijven.
Als je weet hoe Israël met activisten omgaat, dan weet je welk risico je loopt. Het gros van de activisten zal zich op voorhand geïnformeerd hebben, meer nog, wellicht komt hun engagement voort vanuit hun kennis over het handelen van Israël. Eén van de schepen heette niet geheel toevallig MS Rachel Corrie. Wie op dat schip inscheept, weet wat de Israëlische realiteit is

Citaat:
En vredesactivisten waren het dus ook niet langer want als je dat wel bent dan stap je dus niet in de boot met personen die op vechten en gewapend verzet uit zijn.
Niemand op de boot was uit op wat jij omschrijft. Ze waren uit op de levering van hulpgoederen en dus het doorbreken van de illegale en verwerpelijke blokkade. Via vreedzame middelen. Dat ze zich verdedigen, kan je hen niet kwalijk nemen, iedereen heeft het recht zichzelf te verdedigen, zeker als je schip in internationale wateren illegaal geënterd wordt.

Citaat:
Gewoon lui die op zoek waren naar publiciteit en cheap thrills met een stuk of wat wouldbe jihad strijders erbij. Daar het tegen Israel was dachten ze natuurlijk dat ze niet het minste risico gingen lopen. Ik heb het nu over onze europese uilskuikens van groen, rood en zwart.
Wie zich verzet tegen het Israëlisch beleid, loopt een zeer groot risico. Dat weet iedereen die iets van de kwestie kent. Israël schiet op kinderen, bombardeert woonwijken, bombardeert VN-gebouwen, ziekenhuizen en scholen, gooit witte fosfor op dichtbevolkte gebieden, schiet op cameramensen of vreedzame demonstranten en rijdt met een bulldozer over je heen als je je vreedzaam verzet.

Aan boord waren overigens ook Joden, onder meer een man die zelf nog in een nazi-concentratiekamp had gezeten. Bepaald geen jihadist of antisemiet hoor.

Citaat:
Heb je al eens meegemaakt dat diezelfde lui iets dergelijks op touw zetten
of hebben gezet tegen Rusland toen dat lustig de Chechen uitmoordde of
tegen Iran dat de hele oppositie gewoon achter de tralies draait? Of
tegen Brazilie dat oogluikend toestaat dat hele Indianenstammen op zijn
grondgebied gewoon worden uitgeroeid?
Nee toch?
Da's je reinste zeiksmoelerij.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2010, 11:14   #647
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid

Bottenskrapet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Iemand wil je hoofd inslagen met een ijzeren staaf...dat is levensbedreigend...punt. Iedereen zou zich verdedigen met de middelen die je hebt.
Getrainde commando's die zich enkel kunnen verweren met vuurwapens, makes perfect sense. Natuurlijk is en blijft er sprake van Israëli-commando's. Groot verschil in lafheid bij die van de rest van de wereld.
Oud 1 juni 2010, 11:15   #648
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ecrins Bekijk bericht
Ik volg de verkiezingen ginds al lang, nu wat minder wegens ontgoocheld in de kiezers en de keuzes die ze konden maken voor Meretz (sorry ik google niet, is uit het hoofd dus kan fout geschreven zijn) en de arbeiderspartij (de leiders daar na Rabbin..). Ik ben 39 en heb de miserie met Netanyahu al eens meegemaakt, ik wist dat het weer van dattum ging zijn bij zijn verkiezing. In november 1994 zat ik voor mijn skixamens op een Franse gletsjer, belde naar huis en hoorde dat een rechtsextremist Rabin vermoordde. Een moment waarvan je weet waar je was toen je het hoorde, net zoals JFK in mijn ouders' geval en 9-11 voor de iets jongeren (zat op een berg te klimmen, in de hut om 20.00u pas gehoord na afdaling op radio en veel Mirages in de lucht boven het Massif des Ecrins). Ik onderschrijf hier wel dat Israel een echte "democratie" is, zeker tov de regio maar ga absoluut niet mee in economische sancties. Heb genoeg gezien en via vrienden bij AZG wat zoiets uithaald. Je kan een boycot instellen tov militar support en dat treft de gewone mens veel minder, maar hoe doen we dat met het machtigste militair
industrieel apparaat dat tevens een grote partner van ons is op vele vlakken?
Ik steun dat en uw mening om een paar omringende landen militair te bevoorraden, maar geef toch de voorkeur aan een snelle militaire oplossing. Israel is btw militair (buiten de atoomwapens) niet sterker dan Turkije hoor; bekijk de link en lees eens per land. Het heeft geen zin om nu te starten met een opbod voor andere landen want dan doet ieder maar op.
Het heeft wel zin om van dit momentum gebruik te maken en een escalatie in te leiden. Dit laatste is mgl door bv een door Turkse marine schepen begeleid schip hetzelfde te laten doen en dan in actie te komen. Zo doe je de zaken �* la Israel en zijn we eindelijk vertrokken. Dat is ook een beetje the art of war of wat je bij Machiavelli terugvind. Israel heeft (nogmaals) serieus zijn hand overspeelt met een te lage kaart, op dit moment wordt zwaar overlegd maar een Turks-Israelisch conflict met de nodige uitbreiding kan echt de oplossing zijn. Dat moet echt maar een paar honderd doden duren eer akkoorden bereikt worden en echt aan tafel gegaan wordt voor iets anders dan een cocktail te Camp David en een foto-handdrukje.

Totaal tegen economische boycot, daarmee straf je Palestijnen.
Is geen realistische oplossing. Turkije heeft daar niets mee te winnen en ook niet vergeten dat de VS in zo'n geval de kant van Israel zullen kiezen. Iran is eigenlijk het enige land dat bereid is veel op het spel te zetten om Israel aan te vallen, en dan nog denk ik dat het vooral veel blabla is. Ze gebruiken liever "proxies" zoals Hezbollah. Wat er nu wel kan gebeuren, dat acht ik realistisch, is dat Turkije nauwere betrekkingen met Iran aangaat en ook Hezbollah en Hamas begint de steunen, en bvb. Hamas erkent. Als Turkije dat doet, volgen ongetwijfeld een hele reeks andere landen en misschien zelfs Europa.
Ik ben wel voor sancties tegen Israel, om de Israeli te dwingen na te denken over de consequenties van hun keuze. Zolang je zelf weinig hinder ondervindt van extremistische politici is het gemakkelijk ervoor te stemmen.
Een wapenembargo is natuurlijk een belangrijke eerste stap, maar niet erg efficiënt omdat Israel toegang heeft tot de meest gesofisticeerde Amerikaanse wapens (vandaar hun militair overwicht), ze zullen dan ook eens goed lachen als de EU een wapenembargo invoert. MAAR de EU en Turkije samen zijn erg belangrijke handelspartners van Israel en een handelsembargo zal dus zeker z'n effect niet missen in Israel. Ook de hele Arabische wereld en nog tal van andere landen zullen zich daar met veel plezier bij aansluiten. Daarnaast is ook een cultureel embargo belangrijk, sluit Israel uit internationale organisaties , isoleer het volledig, dat had bvb. een positief effect op het Apartheidsregime.
Economische sancties zullen Israel pijn doen en de economie ten gronde richten, en dat is de bedoeling, het zal de palestijnen ook treffen, maar ik denk dat die dat er graag bij zullen nemen, als het voor een korte periode is. De Israeli zullen dan verplicht worden om na te denken over de consequenties van hun politiek en veel vlugger bereid zijn om toegevingen te doen. De palestijnen van hun kant moet duidelijk gemaakt worden dat de Europese steun voorwaardelijk is, en enkel blijft duren zolang ook zij op het vredespad blijven, maar dat is nu al het geval.

Laatst gewijzigd door tomm : 1 juni 2010 om 11:25.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2010, 11:17   #649
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anneleu Bekijk bericht
Heb je al eens meegemaakt dat diezelfde lui iets dergelijks op touw zetten
of hebben gezet Brazilie dat oogluikend toestaat dat hele Indianenstammen op zijn grondgebied gewoon worden uitgeroeid?
Diezelfde lui zouden plots over de middelen beschikken om eventjes de Atlantische over te varen zeker. Daarnaast is er wel degelijk sprake van activisme tegen de misdaden die de indianenstammen ten laste liggen.
Oud 1 juni 2010, 11:19   #650
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Onzin. Jij beschuldigt de Joden ervan de gehele media te beheersen, 95% van de Russische maffia uit Joden bestaat en tal van andere zaken. Dat staat los van het Israelisch-Palestijns conflict.
Ik zou niet durven
Citaat:
Of the 679 surviving activists, who were brought to the Israeli port of Ashdod, only 50 agreed to be voluntarily deported and more than 30 are being treated in hospital for their injuries, reports the BBC's Wyre Davies in Jerusalem.

That means that almost 600 people, from several countries, are still being held in detention centres across Israel and are being questioned by the authorities.

Israel has imposed an information blackout, making it difficult to gather first-hand accounts from the campaigners.
Oud 1 juni 2010, 11:20   #651
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U geeft nu wel degelijk het beste bewijs dat u niet meer bent dan een hypocriet. Ik herinner me het topic waarin 'zekerheid' bestond dat de verantwoordelijken voor het bestormen van een VN-school bij Hamas te vinden waren. Bewijzen? Niet nodig. Dat staat als een paal boven water.

Gaat het niet zoals uw idioot wereldbeeld dat voorstelt, beroept u zich net op wat dat u aanklaagt.
Ik heb geen idee over welk topic je het hebt.

Citaat:
Is het daarom dat u Belgische fora verkiest boven Nederlandse? Overal buitengeschopt wegens idiotie, huichelarij en dwaasheid?
Er zijn meer Vlamingen actief op Nederlandse fora dan Nederlanders op Vlaamse/Belgische fora, maar dat is offtopic.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 1 juni 2010 om 11:21.
Oud 1 juni 2010, 11:25   #652
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Lees: Waarom een fundamentalistische Joodse zender betrouwbaarder is dan die van hulporganisaties.
Berichtgeving van Israelische media zijn even betrouwbaar als de berichtgeving door het konvooi.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 1 juni 2010 om 11:25.
Oud 1 juni 2010, 11:29   #653
Flashheart
Lokaal Raadslid

Flashheart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Berichtgeving van Israelische media zijn even betrouwbaar als de berichtgeving door het konvooi.
Alleen staan die Israëlische media onder censuur ingesteld door het leger, nog een geluk dat Haaretz zich daar niet te veel van aantrekt.
Oud 1 juni 2010, 11:32   #654
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Amai, beetje achtervolgingswaanzin zeker? Laat u behandelen, Mr of Mevr RodeLantaarns standpunt laat mij niets antisemitischs of antijoods zien. Ik zie wel een kritiek tov zionisme maar dat kan geen probleem zijn.
Ik zeg nergens dat Rodelantaarn extreem rechts en antisemitisch is. Hij is een communist. Misschien moet jij een een cursus begrijpend lezen volgen.

Citaat:
Die truukjes om een vorm van kritiek op Israel in het verdacht hoekje te duwen werden deze avond op schitterende wijze door Louis Michel verwoord toen hij Michael Freilich van Joods Actueel (niets met godsdienst te maken maar alles met extreem Zionisme, onze Olivier Maingain is een koorknaap in vergelijking de haatvergelijking) van antwoord diende. Volgens mij staat de reactie van de verontwaardigde oude Michel binnen een uur op Youtube.
Prachtig hoe hij het verwoorde. "Feiten", "u hebt geen feiten", "ik zag de cijfers deze ochtend nog" De eerste die VRT"s favoriete Zionist van antwoord diende, de US ambassadeur slikte even en wist waar hij was: in een Europa waar, weliswaar gepensioneerde politici die nu rijk genoeg zijn, eindelijk eens lik op stuk geven. mooi dat Louis Michel de belediging niet vergeten is toen de minister van buitenlandse zaken de toegang ontzegd werd tot Gaza toen hij zelf eens de "toestand" aanvroeg en wou checken.
Het gaat mij niet om kritiek op Israel, maar wie er kritiek leveren op Israel. In jullie land is Jean Marie Dedecker erg pro-Palestijns, maar hij hangt geen extreme ideologie aan.
Oud 1 juni 2010, 11:33   #655
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het gaat mij niet om kritiek op Israel, maar wie er kritiek leveren op Israel. In jullie land is Jean Marie Dedecker erg pro-Palestijns, maar hij hangt geen extreme ideologie aan.
Jawel, het is een liberaal.
Oud 1 juni 2010, 11:35   #656
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Jawel, het is een liberaal.
Een kansloze opmerking.
Oud 1 juni 2010, 11:35   #657
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Israel has imposed an information blackout, making it difficult to gather first-hand accounts from the campaigners.
Ja hoor ...
Oud 1 juni 2010, 11:37   #658
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Ja hoor ...
En dat konvooi heeft er baat bij Israel in een kwaad daglicht te doen stellen.
Oud 1 juni 2010, 11:37   #659
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Een kansloze opmerking.
Die goed raak was zo te zien.
Oud 1 juni 2010, 11:38   #660
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Oei,
beelden op youtube,

tekst in de gva: (http://www.gva.be/nieuws/buitenland/...ag-kregen.aspx )

Citaat:
Op nieuwe beelden van de aanval die Israël gisteren uitvoerde op een konvooi schepen met hulpgoederen voor de Gazastrook, is te zien hoe Israëlische soldaten klappen krijgen van de activisten.

Op de beelden is zichtbaar hoe de activisten de soldaten te lijf gaan met metalen stangen. Eén soldaat wordt overboord gegooid. Op een derde video is te zien hoe een soldaat een mes in de rug geplant krijgt.

Zes Israëlische soldaten raakten gewond, eentje is er erg aan toe. Onder de activisten vielen er negen doden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be