Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2010, 16:01   #641
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Vegetariërs lokken het wel vaak zelf uit. Ze zijn vaak van het arrogantste soort en kijken neer op die barbaarse vleeseters. Daarbij komt ook nog dat ze altijd een speciale behandeling willen voor hun 'superieure levensstijl'.
http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/ar...oistisch.dhtml
Op die houding gene cent beter dan dan halal eisen bij de moslims.
Valt wel op de kleur van Islam is Groen....of toeval.
Oud 7 augustus 2010, 16:01   #642
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een Griekse salade is nog eens een goede vegetarische maaltijd. Om de honger te stillen moet je daarna weliswaar een dikke T-Bone op de gril gooien.
Voila, zo wil ik het horen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2010, 16:04   #643
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Op die houding gene cent beter dan dan halal eisen bij de moslims.
Valt wel op de kleur van Islam is Groen....of toeval.
De Islam is daarentegen helemaal niet milieu-bewust. 1,5 miljard moslims moeten in hun leven een vliegreis afleggen naar die zwarte doos.

Hallo! Broeikaseffect? Niet zo goed nagedacht, Mohammed...
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2010, 16:06   #644
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Islam is daarentegen helemaal niet milieu-bewust. 1,5 miljard moslims moeten in hun leven een vliegreis afleggen naar die zwarte doos.

Hallo! Broeikaseffect? Niet zo goed nagedacht, Mohammed...
Ik pleit er voor dat ze die trip in het vervolg te voet doen. Kwestie van hun goede wil te tonen.
Oud 7 augustus 2010, 16:07   #645
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Voila, zo wil ik het horen.
Vegetariërs lijden vaak aan ondergewicht, en vooral voor kinderen is een gebrek aan eiwit een gevaar. Zelfs als je dat probeert te compenseren met vleesvervangers kom je nog niet aan de eisen.

Teveel vlees eten, wat de meeste mensen doen, is ook slecht. Ik doe het ook. Het is te lekker.
Oud 7 augustus 2010, 16:08   #646
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vegetariërs lokken het wel vaak zelf uit. Ze zijn vaak van het arrogantste soort en kijken neer op die barbaarse vleeseters. Daarbij komt ook nog dat ze altijd een speciale behandeling willen voor hun 'superieure levensstijl'.
http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/ar...oistisch.dhtml
Ik heb die ervaring niet met mijn vegetarische vrienden. Nu goed, in mijn vriendenkring zitten ook druggebruikers en niet-druggebruikers, drinkers en geheelonthouders, rokers en niet-rokers en daar wordt eigenlijk ook nooit over gezeverd. Zolang anderen geen last ondervinden, leven en laten leven. Dat werkt toch al lang goed.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2010, 16:10   #647
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Nee , ik ben een vleeseter. geen vlees , dan kom ik niet. De gierigaard.
Breidt dat uit tot: geen vlees of vis, dan kom ik niet, en ik ben het met u eens.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2010, 16:12   #648
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik heb die ervaring niet met mijn vegetarische vrienden. Nu goed, in mijn vriendenkring zitten ook druggebruikers en niet-druggebruikers, drinkers en geheelonthouders, rokers en niet-rokers en daar wordt eigenlijk ook nooit over gezeverd. Zolang anderen geen last ondervinden, leven en laten leven. Dat werkt toch al lang goed.
Geheelonthouders houden het bij mij nooit vol, ik heb al wel een paar mensen aan het drinken gekregen. Ik rook ook af en toe, en mensen die daarover te klagen hebben krijgen wat mij betreft de volle laag; als ze niet roken is het prima, maar je bent dan wel een buitenbeentje.

Ik leef ook met een paar vegetariërs in huis en dat gaat prima, zolang we niet discussiëren over het eten. Dat is 'verboden gespreksonderwerp'.
Oud 7 augustus 2010, 16:12   #649
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Ik heb op een forum ook mensen geweten die al kwaad werden als je opperde: „Persoonlijk geen liefhebber van drugs en ik het het ook nooit geprobeerd.“
- „Hahahaha! Precies een veertigplusser! Jij bent vast iemand die meteen verwijtend 'DRUUGS!' staat te roepen.“

Vanaf een bepaalde meerderheid of spilfiguren een gewoonte aanprijzen volgt de massa blindeling en niet zelden stelt die het nog als norm op ook.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2010, 16:13   #650
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vegetariërs lijden vaak aan ondergewicht, en vooral voor kinderen is een gebrek aan eiwit een gevaar. Zelfs als je dat probeert te compenseren met vleesvervangers kom je nog niet aan de eisen.

Teveel vlees eten, wat de meeste mensen doen, is ook slecht. Ik doe het ook. Het is te lekker.
Ze hebben niet alleen ondergewicht. Ze zijn meestal ook zeer suf; ze zouden voortdurend slapen. Hoe kan je , in de samenleving van vandaag op die manier functioneren ?
Trouwens de mens heeft knobbeltanden en is bijgevolg een alleseter.

Laatst gewijzigd door Pericles : 7 augustus 2010 om 16:13.
Oud 7 augustus 2010, 16:15   #651
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Die sufheid kan ook van de wiet komen, gezien in welke kringen vegetarisme populair is. *niet te erstig nemen ajb*
Oud 7 augustus 2010, 16:15   #652
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Ik heb op een forum ook mensen geweten die al kwaad werden als je opperde: „Persoonlijk geen liefhebber van drugs en ik het het ook nooit geprobeerd.“
- „Hahahaha! Precies een veertigplusser! Jij bent vast iemand die meteen verwijtend 'DRUUGS!' staat te roepen.“

Vanaf een bepaalde meerderheid of spilfiguren een gewoonte aanprijzen volgt de massa blindeling en niet zelden stelt die het nog als norm op ook.
Wat is er mis met verwijtend 'DRUGS' roepen? Het is eenmaal een feit dat gebruikers van harddrugs vaak overdoses nemen of in een vlaag van verstandsverbijstering zelfmoord plegen. Niet te spreken van al die junks die fietsen stelen voor hun volgende 'shot'.
Oud 7 augustus 2010, 16:16   #653
Steve_M

Standaard

Citaat:
Wat is er mis met verwijtend 'DRUGS' roepen? Het is eenmaal een feit dat gebruikers van harddrugs vaak overdoses nemen of in een vlaag van verstandsverbijstering zelfmoord plegen. Niet te spreken van al die junks die fietsen stelen voor hun volgende 'shot'.
Beide soorten (de DRUGS-roepers en de fietsendieven) werden er bij ons vakkundig uitgewerkt. Er is overigens geen enkel verschil tussen de DRUGS-roepers en mensen die preken over sigaretten. Dezelfde moraalridders.
Oud 7 augustus 2010, 16:20   #654
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Niet tegenstaande het feit dat alcohol ook een drug is, maar ingeburgerd sinds eeuwen. Toch zal je mij geen niet-alcoholdrinker zien veroordelen voor zijn/haar keuze.
Mij shockeert alvast niet indien iemand een gebruiker is van één spul (paddo's, wiet), maar dat het uit te hand kan lopen en niet elk spul gedoogd zou mogen worden staat vast. Zolang ze het nog normaal vinden dat niet iedereen in die interesse deelt en het inderdaad zo is dat het nooit onschuldig is.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 7 augustus 2010 om 16:26.
Oud 7 augustus 2010, 16:21   #655
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die sufheid kan ook van de wiet komen, gezien in welke kringen vegetarisme populair is. *niet te erstig nemen ajb*
Ik neem dat niet te ernstig . Alleen , in het gros van de groenten zitten nauwelijks kalorieën.
Wat moet je dan doen als vegetariër ?
Elke dag een kilo patatten of rijst verorberen, om toch maar voldoende brandstof op te doen ?
Oud 7 augustus 2010, 16:21   #656
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Beide soorten (de DRUGS-roepers en de fietsendieven) werden er bij ons vakkundig uitgewerkt. Er is overigens geen enkel verschil tussen de DRUGS-roepers en mensen die preken over sigaretten. Dezelfde moraalridders.
Er bestaat wel een verschil tussen softdrugs en harddrugs. Er is geen manier om 'verstandig' met harddrugs om te gaan. Dat is quasi onmogelijk. Proberen is natuurlijk altijd prima.
Oud 7 augustus 2010, 16:23   #657
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet tegenstaande het feit dat alcohol ook een drug is, maar ingeburgerd sinds eeuwen. Toch zal je mij geen niet-alcoholdrinker zien veroordelen voor zijn/haar keuze.
Mij shockeert alvast niet indien iemand een gebruiker van één spul, maar dat het uit te hand kan lopen en niet elk spul gedoogd zou mogen worden staat vast. Zolang ze het nog normaal vinden dat niet iedereen in die interesse deelt en het inderdaad zo is dat het nooit onschuldig is.
Alcohol is inderdaad een drug, weliswaar met kleine maatschappelijke gevolgen. Zouden harddrugs op grote schaal worden gebruikt, dan zit je met een gigantisch probleem.
Oud 7 augustus 2010, 16:25   #658
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Verder is het ook zo dat het 'verstandig omgaan' met drugs zeker voor alles dient benadrukt te worden. Nooit de indruk opwekken dat het geheel onschuldig is, want dat is het niet. Ik herinner me nog in de late jaren '90 en de vroege jaren 2000 dat er een gedachtegoed bestond: „Nou! In tegenstelling tot met alcohol heb ik nog nooit een agressieve cannabis-gebruiker gezien hoor! Verder is cannabis veel minder schadelijk dan sigaretten.“

Suffe wietkoppen zijn echter wel een realiteit.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 7 augustus 2010 om 16:27.
Oud 7 augustus 2010, 16:30   #659
Steve_M

Standaard

Citaat:
Er bestaat wel een verschil tussen softdrugs en harddrugs. Er is geen manier om 'verstandig' met harddrugs om te gaan. Dat is quasi onmogelijk. Proberen is natuurlijk altijd prima.
Tuurlijk wel. Ik heb zoveel mensen op lange termijn 'verstandig' weten omgaan met XTC, coke en speed. Ik zou dat niet promoten, maar het kan wel degelijk.
Oud 7 augustus 2010, 16:31   #660
Steve_M

Standaard

Citaat:
Alcohol is inderdaad een drug, weliswaar met kleine maatschappelijke gevolgen. Zouden harddrugs op grote schaal worden gebruikt, dan zit je met een gigantisch probleem.
Dit is toch een grapje, hoop ik. Als er nu een drug is die veel ellende veroorzaakt, dan is het toch wel alcohol.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be