![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Moet er een coalitie van de willing komen voor Syrië en doet België mee? | |||
ja en ja |
![]() ![]() ![]() |
6 | 8,70% |
ja en neen |
![]() ![]() ![]() |
4 | 5,80% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
59 | 85,51% |
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#642 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wiens dubbelnick ben jij, Julian?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#643 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bedoel je dat er nog zo'n idioot op dit forum rondloopt?
Er zijn een hoop mensen op dit forum waarmee ik van mening verschil. De ene zijn argumenten zijn al sterker dan die van de andere, maar onze Julian zit toch wel in zijn eigen categorie. I.e. helemaal géén argumenten. Ik kan alleen maar hopen voor hem dat hij nog heel erg jong is.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#645 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Middelandse zee geen exclusief NATO meer laten worden is een van de Russische bekommernissen. Maar hun steun aan Assad is wel onderhandelbaar lijkt me volgens wat ik lees.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#646 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naar aanleiding van het bezoek van Putin aan Israël schrijft Stratfor
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#647 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Victor Kotsev
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#648 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het Westen het waagt vliegtuigen in het Syrische luchtruim te sturen, zullen die hetzelfde lot ondergaan als de Turkse gevechtsvliegtuigen, dat heeft Rusland al met zoveel woorden gezegd. En als het Westen moet vechten tegen een echte tegenstaander, dan haken ze af. Ze vechten liever tegen dwergen zoals Libië. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#649 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#650 |
Minister
|
![]() Israel heeft, voor zover ik heb gehoord, voorlopig geen probleem met de Syrische rebellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#651 |
Banneling
|
![]() Er is dus een plan goedgekeurd voor vreedzame regime change, een transitieregering, zonder Assad te noemen. Daar zit niks in, maar het is de laatste tussenstap. Hoe dan ook gaat Assad eruit op korte termijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#652 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De westerse poging tot balkanizatie van het midden Oosten is een gevaarlijk spel m.i. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 juli 2012 om 14:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#653 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat om de reaktie van Assad. Die weet ook wel wie de rebellen steunt. Hij zou wel eens kunnen terug slaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#654 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tunesië. Lybië, Egypte doe het zo slecht niet. Syrië volgt. Als de Islam democratiseert, zal zijn kwaliteit verbeteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#655 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
In een mohammedaanse "democratie" zouden dit soort partijen floreren die qua uiteindelijke doelstellingen niet van elkaar verschillen: - MVA (Mohammedanen Voor Allah) - MV (Mohammedaanse Volkspartij) - Moslimbroederschap - WWMI (Wij Willen Meer Islam) - Al Qaida - DADO (Dood Aan De Ongelovigen) - Al Shabaab - EKZDZ (Eerst komt Zaterdag, Dan Zondag) * - A&S (Allah & Sharia) * is een doordenkertje
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se." Laatst gewijzigd door Macchiavelli : 1 juli 2012 om 17:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#656 |
Banneling
|
![]() Er is een reële democratisering aan de gang, geheel in tegenstelling tot een tante met wielen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#657 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tegen het Tsjetsjeens en Georgisch schorriemorrie wist Rusland wel efficient op te treden (ondanks het feit dat ook deze door het Westen en/of de Golfstaten gefinancierd werden) Laatst gewijzigd door tomm : 1 juli 2012 om 22:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#658 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#659 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() When a secular state is overthrown, the Islamist factions become free to be at one another’s throats. The internal strife renders the countries impotent. As I wrote previously, the West always prevails in the Middle East because the Islamist factions hate one another more than they hate their Western conquerers. Thus, when Washington destroys secular, non-Islamist governments as in Iraq and now targeted in Syria, the Islamists emerge and battle one another for supremacy. This suits Washington and Israel as these states cease to be coherent opponents.
zeer accuraat |
![]() |
![]() |
![]() |
#660 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is nog veel te vroeg om daar bindende conclusies over uit te spreken. We zullen zien hoe de zaken evolueren. De islamisten zijn nog niet helemaal zeker van hun overwinning dus laten nog niet hun echte kleuren zien.
|
![]() |
![]() |