Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2014, 16:14   #641
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Tölz Bekijk bericht
lol. Een dictatuur omdat je max. twee keer per week wat meer groenten moet eten. Vind je dat zelf niet wat overdreven?
Daarom ook "quasi"..

Je beperkt mensen in hun vrijheid, hoe je het ook draait of keert.

Laatst gewijzigd door Nietzsche : 5 juni 2014 om 16:14.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2014, 16:19   #642
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid

Bad Tölz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Daarom ook "quasi"..

Je beperkt mensen in hun vrijheid, hoe je het ook draait of keert.
Je plaat blijft hangen.
Bad Tölz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2014, 16:24   #643
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Hoe moet hij dat nu in hemelsnaam gaan bewijzen ?
Een interview afnemen ?
Dat het niet zo is kan jij ook niet bewijzen.
Je zal ook een interview moeten afnemen Jack.
Wat kan het hem bommen welk voedsel kinderen in de Brusselse scholen te eten krijgen. Bekijk mijn onderschrift maar, en je weet direct hoe hij erover denkt.
Ik kan enkel meegeven hetgeen een collega van me, wiens kinderen in Anderlecht naar school gaan, mij toevertrouwt.
Noodgedwongen schreef hij ze in, in een katholieke school (reken maar dat hij daar heel erg veel moeite mee heeft, hij is nog een grotere ketter dan ikzelf), maar nu blijkt zelfs, dat ook daar (Sint-NiklaasInstituut) de keuken "halal" is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2014, 16:24   #644
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je plaat blijft hangen.
Dat komt omdat jij geen fatsoenlijk antwoord geeft, je komt slechts wat moralistisch doen.

Dus nogmaals, waarom vind jij de ecologie belangrijker dan iemand zijn vrijheid?
Oud 5 juni 2014, 16:28   #645
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
goei vraag!

ik verbaas me er ook steeds over hoe het woord "kunnen" wordt gebruikt in moslimse situaties, waar wij normaliter het woord "willen" zouden verkiezen.

Moslima's "kunnen" niet gaan zwemmen als het gemengd is.... hoezo? ze WILLEN gewoonweg niet.

ze "kunnen" niet mee als er geen halalvoer wordt opgediend? nee, ze WILLEN gewoon niet mee. Wel, dat ze dan thuisblijven hé.
maar nee, dan "horen ze er niet bij". Wel als mijn kinderen halal moeten vreten, dan "horen ze er ook niet bij".
Zoals ze niet "kunnen" gaan werken omdat ze klaarblijkelijk vergroeid zijn met hun hoofddoek....
Vigilant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2014, 17:14   #646
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En dus heeft iedereen het over neutraliteit, terwijl het eigenlijk over veel meer gaat. Wie bepaalt wat neutraliteit is? Ik begrijp dat mensen willen dat een ambtenaar neutraal is in de manier waarop hij zijn functie vervult. Dat willen wij ook. Maar in zijn uiterlijk? Dat is toch niemand? Bent u als blanke Europese man met heel uw voorgeschiedenis voor mij neutraal? Nee. Nochtans ga ik ervan uit dat u in staat bent om mij op een neutrale manier te benaderen.
Noteer: huidskleur wordt door deze 29jarige gediscrimineerde als NIET-NEUTRAAL bekeken!!!!
even denken: ik geloof dat ik dit aan het CGKR ga melden! _ Voil�*. done.
Noteer: huidskleur wordt door deze 29jarige gediscrimineerde als NIET-NEUTRAAL bekeken!!!!
even denken: ik geloof dat ik dit aan het CGKR ga melden! _ Voil�*. done.
Zo, ik kreeg reeds een antwoord: Het blijkt hier over VRIJHEID VAN MENINGSUITING te gaan! Laten we dit goed onthouden.

Citaat:
Beste Mevr. xxxx

Het interfederaal Gelijkekansencentrum (hieronder: het Centrum), heeft uw melding goed ontvangen. Het Centrum baseert zich op zijn wettelijke opdracht om ervoor te zorgen dat mensen beschermd worden tegen gevallen van discriminatie en racisme zoals geschreven in de antidiscriminatie- en antiracismewetgeving.

Bij elke publicatie/schriftelijke uitspraak is het belangrijk om te vertrekken van het fundamentele recht op de vrijheid van meningsuiting. Het Europees Hof voor de Rechten van de Mens oordeelde immers dat eenieder zijn of haar mening moet kunnen uiten, ook al wordt deze als schokkend, kwetsend of verontrustend ervaren. Het recht op de vrijheid van meningsuiting vormt een hoeksteen van de democratie.

Art. 20 van de antidiscriminatiewetgeving van 10 mei 2007 stelt echter dat dit fundamentele recht beperkt kan worden indien er sprake is van een publicatie en/of uitspraak die wordt verspreid met de bedoeling om anderen aan te zetten tot haat, discriminatie of geweld ten opzichte van een persoon of een groep personen gekenmerkt door een in de wet vermeld beschermend criterium.

Rechtspraak van het Grondwettelijk Hof preciseert dat het hierbij moet gaan om :

- uitlatingen/publicaties die “aansporen, aanstoken of aanmoedigen” tot haat, geweld discriminatie of segregatie ten opzichte van een persoon of een bevolkingsgroep gekenmerkt door een beschermd criterium (zoals in dit geval de nationale afkomst).

- uitlatingen/publicaties die schadelijke gevolgen kunnen teweeg brengen voor anderen

- uitlatingen/publicaties waarbij een bijzondere wil aanwezig is om bij het verspreiden van de uitspraken anderen aan te zetten tot haat ten opzichte van de bevolkingsgroep/de persoon die geviseerd wordt.

Ondanks dat de uitspraak waar u naar refereert voor u schokkend, kwetsend of verontrustend kan zijn, zijn er o.i. onvoldoende elementen aanwezig om te kunnen oordelen dat deze uitspraak valt onder het toepassingsgebied van de antidiscriminatie- of antiracismewetgeving.

Indien u meer informatie wenst over de vrijheid van meningsuiting en over uitspraken die kunnen aanzetten tot haat, discriminatie of geweld, verwijs ik u graag naar onze brochure ‘Delete Cyberhate’ die ik voor u in bijlage stak.

Het standpunt van het Centrum doet uiteraard geen afbreuk aan de vrijheid die elke persoon heeft om openlijk te verklaren dat hij/zij het niet eens is met een bepaalde uitspraak en/of publicatie. U kunt bijvoorbeeld de redactie van Knack contacteren en hen uw ongenoegen meedelen.

Hopelijk volstaat bovenstaande informatie.

Met vriendelijke groeten,

Bijgevolg mag ik dus met droge ogen en zonder enige vrees voor vervolging wegens racisme in het vervolg stellen:
Ik begrijp dat mensen willen dat een ambtenaar neutraal is in de manier waarop hij zijn functie vervult. Dat willen wij ook. Maar in zijn uiterlijk? Dat is toch niemand? Bent u als zwarte niet-Europese man met heel uw voorgeschiedenis voor mij neutraal?
NEEN
.
Voil�* ! dat mag.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 5 juni 2014 om 17:17.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2014, 17:15   #647
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid

Bad Tölz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat komt omdat jij geen fatsoenlijk antwoord geeft, je komt slechts wat moralistisch doen.

Dus nogmaals, waarom vind jij de ecologie belangrijker dan iemand zijn vrijheid?
Zeg ik dat? Ik vind het gewoon positief dat men mensen op school wat pusht om kennis te maken met de vegetarische keuken. Een beetje dwang zo nu en dan kan geen kwaad. Je hebt er toch ook geen problemen mee dat je ouders je gedwongen hebben om een toilet te gebruiken in plaats van te schijten op de gang?

Jij hangt hier de moralist uit met vervelend gezaag over vrijheid. Alsof mensen hun vrijheid staat of valt met af en toe wat vegetarische maaltijden te serveren in een schoolkantine.
Bad Tölz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2014, 17:17   #648
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeg ik dat? Ik vind het gewoon positief dat men mensen op school wat pusht om kennis te maken met de vegetarische keuken. Een beetje dwang zo nu en dan kan geen kwaad. Je hebt er toch ook geen problemen mee dat je ouders je gedwongen hebben om een toilet te gebruiken in plaats van te schijten op de gang?

Jij hangt hier de moralist uit met vervelend gezaag over vrijheid. Alsof mensen hun vrijheid staat of valt met af en toe wat vegetarische maaltijden te serveren in een schoolkantine.
Wat stel je voor? aparte lessen waarin de leerlingen wordt uitgelegd hoe je een lekkere vegetarische maaltijd maakt?

Jaja, die lessen gaan druk bezocht worden...
Oud 5 juni 2014, 17:18   #649
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik vind dat een schitterend idee. Het drukt de prijs en van één dag per week een vleesvervanger te gebruiken zal ook niemand doodgaan. Integendeel: veel kinderen lusten in feite enkel gehakt of worst, zo gezond is dat ook niet.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 5 juni 2014, 17:21   #650
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat een schitterend idee. Het drukt de prijs en van één dag per week een vleesvervanger te gebruiken zal ook niemand doodgaan. Integendeel: veel kinderen lusten in feite enkel gehakt of worst, zo gezond is dat ook niet.
2!
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2014, 17:27   #651
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1: Beperken van iemand zijn vrijheid is beperken van iemand zijn vrijheid.

Vertel eens, waarom mogen mensen niet lekker zelf weten wat ze eten? Als een middelbareschool leerling zin heeft in een broodje frikandel dan moet hij/zij dat gewoon kunnen halen in de kantine van de school.
Een schoolkantine is geen �* la carte restaurant, hé!
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2014, 17:29   #652
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant Bekijk bericht
Je scheert moslima's en nonnen over dezelfde kam om de achterlijke hoofddoek toch maar achter het loket te krijgen.
Ik weet niet of je mijn eerdere posts over dit onderwerp gelezen heb, maar ik ben zelf ook voorstander van het verbieden van religieuze symbolen achter het loket. Dit was gewoon een antwoord op jouw vorige reactie.
Oud 5 juni 2014, 17:32   #653
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Hier maken moslims aanspraak op de godsdienstvrijheid. Maar in moslimlanden worden alle andere godsdiensten onderdrukt en andersgelovigen vermoord. Moslims moeten ons toch uitlachen en minderwaardig vinden. Waar zijn wij in feite mee bezig door hen hier alle rechten te geven en hen niets in de weg te leggen.
Vergeet je niet te overdrijven? Als je er nu nog "sommige" had bijgezet!
En gelukkig leven wij in een vrij en democratisch land, ja, dat ook rechten geeft aan zijn minderheden. Ik zou zelf ook niet in Saoedi-Arabië of zo willen wonen, niet als christen maar zelfs niet als moslimvrouw.
Oud 5 juni 2014, 17:34   #654
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
lol. Een dictatuur omdat je max. twee keer per week wat meer groenten moet eten. Vind je dat zelf niet wat overdreven?
Dat moet zelfs niet. Wie de schoolkost niet wil eten, kan zijn eigen lunchpakket meebrengen.
Oud 5 juni 2014, 17:38   #655
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat stel je voor? aparte lessen waarin de leerlingen wordt uitgelegd hoe je een lekkere vegetarische maaltijd maakt?

Jaja, die lessen gaan druk bezocht worden...
Je zou ervan verschieten..... Ik merk dat vegetarisme bij "de jeugd van tegenwoordig" heel wat hipper is dan het was "in onze tijd".
Oud 5 juni 2014, 17:47   #656
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Dat moet zelfs niet. Wie de schoolkost niet wil eten, kan zijn eigen lunchpakket meebrengen.
Zoals de halal-leerlingen dat doen als er varkensvlees op het menu staat zeker?

Oud 5 juni 2014, 17:48   #657
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vergeet je niet te overdrijven? Als je er nu nog "sommige" had bijgezet!
En gelukkig leven wij in een vrij en democratisch land, ja, dat ook rechten geeft aan zijn minderheden. Ik zou zelf ook niet in Saoedi-Arabië of zo willen wonen, niet als christen maar zelfs niet als moslimvrouw.
in welke moslimlanden worden andere geloven niét onderdrukt? Geef eens een paar voorbeeldjes aub. Moslimlanden hé, geen westerse landen waar moslims al een groot deel van de bevolking uitmaken.

Oud 5 juni 2014, 17:50   #658
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een schoolkantine is geen �* la carte restaurant, hé!
Het is gewoon lekker om in de pauze een frikandellenbroodje of broodje gehaktbal te kopen.
Oud 5 juni 2014, 17:50   #659
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je zou ervan verschieten..... Ik merk dat vegetarisme bij "de jeugd van tegenwoordig" heel wat hipper is dan het was "in onze tijd".
Oud 5 juni 2014, 17:54   #660
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bleeh, ranzig woordje.

Niets moet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be