![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#642 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was misschien enkel aan de joden gericht in een bepaalde plaats en op een bepaald tijdstip, en in een context dat we ons nu niet meer kunnen voorstellen... daar spreek ik me niet over uit. Maar volgens de Bijbel, meer bepaald in het boek Leviticus, zet God, volgens de schrijver er van, weldegelijk aan tot het doden van homoseksuelen toch? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 8 januari 2015 om 22:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#643 |
Banneling
|
![]() God is wispelturig, soms laat hij zich doorgronden in een boek waarin hij de rol van een schizofrene potentaat op zich neemt.
Dan weer moeten we Newman lezen om hem te doorgronden... Maar af en toe moeten we ook de eerste christelijke gemeenschappen vragen om een profielschets van God te maken... Ik weet van wie Jan het gekronkel geleerd heeft... Of is het andersom? |
![]() |
![]() |
![]() |
#644 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het vult mijn hart met vreugde te vernemen dat de eerste christelijke gemeenschap geen problemen had met homoseksualiteit en de beleving daarvan. Alsook dat ze hun goddelijke handleiding bij het beoordelen van deze activiteit genegeerd hebben en enkele van de diepste gevoelens van hun mens-zijn hebben gevolgd. Ongetwijfeld hebben ze toen ook alle slaven de beroofde vrijheid teruggegeven. Daarna is het dan blijkbaar behoorlijk fout gegaan. Maar hey, die arme drommels na de eerste echte Christenen volgenden immers het boekje. Why blame them.
![]() |
![]() |
#645 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#646 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#647 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#648 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik dacht zowaar dat u een positief verhaal suggereerde met "Het voorbeeld van de eerste christelijke gemeenschap leert me een heel ander verhaal dan wat u brengt." Vandaar. Mijn excuses mocht ik de bedoelde gemeenschap hoger en humaner hebben ingeschat dan wat historisch accuraat blijkt.
![]() |
![]() |
#649 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist niet, God spreekt een taal in tijd en ruimte begrijpbaar moet zijn. Je kan het vergelijken hoe een ouder zijn taal aanpast naargelang de leeftijd van het kind. Dezelfde boodschap, maar heel anders verpakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#650 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dus dat die twee mannen ter dood moeten worden gebracht, dat heeft hij enkel gezegd omdat "laat ze maar in leven" door niemand begrepen zou worden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#651 |
Banneling
|
![]() Waarom twijfel je dan aan de duidelijke boodschap van God in het Oude Testament?
Laatst gewijzigd door Another Jack : 8 januari 2015 om 23:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#652 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, in relatie tot de zeden van die tijd. Jezus merkte ook zoiets op over de mogelijkheid tot scheiden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#653 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#654 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Dan had hij er rekening kunnen mee houden dat de wenselijke lichtgelovigheid van een kind niet meer zo wenselijk noch praktisch is bij de volwassen versie. Overigens, waarom bedient een god zich van feilbare taal ? Had 'm zijn onbetwistbare heerschappij inherent onderdeel gemaakt van zijn creatie, dan zaten we nu niet met z'n allen te wortelen over een paar bestofte geloofsboeken.
![]() |
![]() |
#655 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bedankt. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#656 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#657 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#658 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het klopt dus van geen kanten hetgeen u hier stelt. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 januari 2015 om 08:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#659 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is een nietszeggend antwoord. Ik vroeg u mij een aanwijzing te geven hoe de openbaring van God zich concretiseert in onze tijd. Een materiële aanwijzing of eender welke aanwijzing. Hoe, bijvoorbeeld, stelt uzelf vast dat de Openbaring van God zich realiseert. Want dat is toch wat u beweert.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 januari 2015 om 08:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#660 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Voorts is KVHV op geen enkele manier de jongerenpartij van N-VA. Opnieuw, er is een overlap van lidmaatschap, maar er bevinden zich evengoed zeer veel mensen in die van die partij niet moeten weten, die partijloos zijn of een bij een andere partij zitten. Wat KVHV wél pretendeert te doen, is een thuishaven bieden voor Vlaamsgezinde, conservatieve studenten en hen wil vormen door middel van debatten, lezingen, groepsdiscussies enz. wars van taboes. Zelfcensuur laat het over aan links, dat weet er alles van. KVHV wil op die manier de Vlaamse intellectuele elite van morgen klaarstomen (de 'intellectuele' elite is immers grotendeels regimegezind, hoewel er barsten in komen). Als je die kenmerken overloopt, is het niet meer dan logisch dat vele KVHV'ers prominente functies bekleden in de privé of in de politiek. |
|
![]() |
![]() |