![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#621 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U hebt niets te willen op dit vlak. Volgens u moet men de richtlijnen van uw God volgen zoals die staan in Leviticus. Dat poneert zelf u de hele tijd. En uw God zegt in Leviticus : "Wie met een man het bed deelt als met een vrouw, begaat een gruweldaad. Beiden moeten ter dood gebracht worden en hebben hun dood aan zichzelf te wijten." Dat zegt uw God!! En dat is een niet mis te verstane boodschap. Als rechtlijnig gelovige, die u pretendeert te zijn en die steeds schermt met Leviticus, ligt het dan ook voor de hand dat u gaat handelen volgens de richtlijnen van uw God. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 januari 2015 om 21:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#622 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#623 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U moet luisteren naar uw God Jaweh. Zoals dat staat in Leviticus. En de straf uitvoeren.
Het komt me weer eens voor dat u die typische houding aanneemt van een christen. Te weten: zogezegde grote morele waarheden verkondigen over teksten of delen van teksten die u liggen (homoseksualiteit is een gruwel, zo zegt God in Leviticus) maar uitvoeren wat uw God u beveelt in dit verband (beiden moeten ter dood gebracht worden!, zo zegt God in Leviticus), die aansporing van uw God slaat u dan even over. Met andere woorden: u gehoorzaamt uw God wanneer het u pas en wanneer het u niet past, gehoorzaamt u Jaweh niet meer. Had ik het niet gedacht! Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 januari 2015 om 22:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#624 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#625 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw gedachte is verkeerd, omdat ze stoelt op een verkeerde premisse, nl. dat de bijbel zoals een koran is. De bijbel is evenwel de neerslag van Gods handelen in de tijd. Hierdoor heeft Jezus Zijn plaats in het geheel, net als de apostelen in de eerste christelijke gemeenschappen. Paulus schrijft op dat vlak een schitterende passages over de voortgang van Gods openbaring en hoe de voleinding zich door de tijd voltrekt. Als zoon van de Kerk komt het trouwens mij niet te oordelen, maar volg ik de overgeleverde traditie. En die stopt niet met het einde van de Tien Geboden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#626 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#627 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#628 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#629 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#630 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
°Ofwel haalt u teksten van het O.T. zoals Leviticus aan om uw stelling te ondersteunen. Maar dan moet u die teksten in hun volledigheid implementeren. °Ofwel zwijgt u over Leviticus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#631 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#632 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#633 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, hoor. Ik kan niet anders dan wat de apostelen zelf deden. Op geen enkele wijze heb ik de aanmatiging mij hoger te stellen dan deze heiligen door Jezus zelf uitverkoren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#634 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ontelbaar. Laatst gewijzigd door Another Jack : 8 januari 2015 om 22:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#635 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#636 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
“If you tell the truth, you don't have to remember anything.” Laatst gewijzigd door GandalftheGrey : 8 januari 2015 om 22:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#637 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoor dit argument vaker. Kunt u ons ook een aanwijzing geven hoe Gods Openbaring zich voltrekt. Waaraan kunnen wij dit zien, welke zijn de tekens die daar op wijzen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#638 |
Banneling
|
![]() Wel, het volstaat dat een schrijver zegt hoe de God zijn zaken regelt, en Jan gelooft dat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#639 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De bijbel aandachtig lezen kan al een eerste stap zijn. Wil er dan natuurlijk voor waken dat u de bijbel niet dichtdoet nadat u over de Tien Geboden hebt gelezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#640 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Welkeen ?