![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoezo ?
Ik weiger om een vaccinatie bewijs te gebruiken om iets te "mogen". Ik weiger geen vaccinatie, dat is iets totaal anders. Dat is blijkbaar wat die Brave Burgers niet schijnen te begrijpen. Een vaccinatie is een eigen medische overweging voor eigen voordeel. Een vaccinatie bewijs gebruiken is het zich onderwerpen aan een Big Brother maatschappij waar men U overwegingen wil opdringen die niet medisch zijn. Hoe zou jij het vinden mocht men U verplichten om te bewijzen dat je anti-biotica hebt geslikt om een restaurant binnen te mogen ? Zou je niet vinden dat of jij anti-biotica slikt, enkel maar iets te maken heeft met uw medische overwegingen, en dat "op restaurant gaan" daar geen affaires mee heeft ? Het gaat hem om de dwang, die verkeerd is. Dat is trouwens hetzelfde met al het gemaatregel. Ik ben helemaal niet tegen mensen die zich willen beschermen, in tegendeel. Ik ben wel tegen het feit dat men U dat oplegt. Want het is fundamenteel uw vrije keuze om U te beschermen of niet, dat is het resultaat van een complexe overweging van uw eigen voor en nadelen. Ik had bijvoorbeeld het liefste een vaccin gehad waar ik zelf beschermd ben tegen zware ziekte, maar waar ik mijn volle capaciteit behoud om het kunnen door te geven. Spijtig genoeg hebben vaccins de nevenwerking dat je het ook wat minder doorgeeft. Maar dat is een bijwerking die met de tijd verdwijnt. Omdat het allerenigste dat ik van een vaccin wil, is een bescherming tegen zwaar ziek zijn. Ik wens helemaal niet te voorkomen dat ik anderen besmet, in tegendeel. Ik ga dat ook niet willen 'bewijzen', he. Laatst gewijzigd door patrickve : 3 mei 2021 om 06:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#642 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik ook niet zie gebeuren is dat je overal te pas en onpas een bewijs zal nodig hebben. Voor vliegtuigreizen misschien wel als het land van bestemming dit eist. Niet om ergens op een terras te zitten, of om naar de winkel te gaan. Wat evenementen betreft, daar twijfel ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#643 | |
Europees Commissaris
|
![]() In Israël werd het vaccinatiepaspoort enkele maanden geleden ingevoerd - en vandaag wordt het al nauwelijks nog gecontroleerd, en worden meer en meer versoepelingen doorgevoerd die voor iedereen gelden, los van vaccinatiestatus.
En de Israëlische gezondheidsexperts kunnen het niet verklaren ('mirakel') - maar met 60% gevaccineerden zien ze dat er groepsimmuniteit is. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#644 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En in elk geval is het puur sanitair totaal zinloos en enkel maar een drukkingsmiddel om mensen tot vaccinatie aan te zetten die daar dus geen JUIST motief voor hebben. Als je iets "virusvrij" wil houden dan zijn enkel testen + quarantaine de goeie manier van doen. Testen puur vermindert gewoon de virale last, en vaccinatie ook maar minder. Laatst gewijzigd door patrickve : 3 mei 2021 om 08:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#645 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#646 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#647 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#648 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waarom zou je het wel nodig hebben als je met het vliegtuig reist en niet als je met de auto reist ? Dus wie met het vliegtuig naar Nice vliegt moet gevaccineerd zijn maar wie er met de auto heen rijdt niet ?? Rare dingen mijn verstand is er te klein voor. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 mei 2021 om 09:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#649 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#650 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#651 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb toch de indruk dat een bewijs van negatieve test tot de mogelijkheden zal blijven behoren zolang niet iedereen de kans gekregen heeft om zich te laten vaccineren, kwestie van niet te discrimineren. Ja, ik geloof ook meer in de betrouwbaarheid van testen dan een vaccinatiebewijs. De vraag is dan ook wel of dit praktisch haalbaar is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#652 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#653 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is niet zoiets als "groepsimmuniteit in kleine groepjes en tijdelijk". Oftewel kunnen er besmetten rondlopen, ofwel niet. Als er besmetten kunnen rondlopen, heeft het maar marginaal belang of er dat veel of weinig zijn. Stel dat er op een vliegtuig met 400 passagiers, er maar 10 besmetten zitten. Wat verandert dat nu met het geval waar er 50 besmetten op zitten als gij naast een besmette zit ? Ja, het is waar dat men minder besmetten gaat hebben die buiten komen dus ja, "op de cijfers" speelt dat. Maar zolang men "met de cijfers" gaat bezig zijn, is men uiteraard verkeerd bezig. Vroeg of laat moeten we een werkende maatschappij hebben waar die obsessie van besmetting achter ons gelaten wordt he. En dat zal het geval zijn als voldoende mensen die zwaar ziek zouden worden, ophouden met zwaar ziek te worden, bijvoorbeeld omdat ze gevaccineerd zijn, of omdat ze daartoe een behandeling krijgen, of omdat ze zich afzijdig houden van besmettingshaarden. Wie niet zwaar ziek wordt, heeft verder geen belang in deze zaak. Laatst gewijzigd door patrickve : 3 mei 2021 om 09:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#654 |
Minister-President
|
![]() Gelukkig zijn er nog andere verzetstrijders.
Verder mogen bedrijven, overheidsinstanties en scholen vanaf 1 juli mensen niet verplichten een vaccinatiebewijs te tonen. Als zij dit toch eisen, riskeren ze 5.000 dollar boete. https://www.hln.be/buitenland/florid...g-op~a8f8552f/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#655 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210503_95283509 Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#656 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#657 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De redenering is: die 40% wil niet gevaccineerd worden. Laat ze dan maar hun plan trekken. Ze hebben er zelf voor gekozen.
![]() |
#658 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog eens: vaccinatie is nuttig als je je eigen risico op zwaar ziek worden te hoog vindt, en dat omlaag wil halen. Dat is het dan ook. Dat gaat eigenlijk niemand anders aan. Laatst gewijzigd door patrickve : 4 mei 2021 om 09:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#659 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De ganse discussie,verleden jaar begonnen en u heel erg concreet geworden is een mooi voorbeeld hoe politici een zaak die heel erg simpel kon gehouden worden(namelijk een medische probleem medisch HOUDEN) zo complex gemaakt hebben dat het nu botst met tientallen andere wetgevingen en regelgevingen,gaande van elementaire rechten tot de ganse economie...
Een waanzinnige puinhoop,en het kan in VIJF MINUTEN opgelost worden hé....kom,maak er zes van... Laatst gewijzigd door kelt : 4 mei 2021 om 10:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#660 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |