Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Is multicul een noodzaak?
Ja 35 27,34%
Neen 85 66,41%
geen mening 8 6,25%
Aantal stemmers: 128. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2006, 08:00   #641
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
En zijn alle Vlamingen het daar dan over eens? Ik heb nog nooit een moslim van zijn tak horen maken omdat de kinderen op het buurtpleintje te veel lawaai maken. In vrede leven, my ass! Als er één onruststoker en ambrasmaker is dan is het wel de gemiddelde Vlaming. Jullie stellen Vlaanderen altijd voor als een soort utopisch walhalla waarin alle mensen in vrede zullen leven omdat ze 'allemaal' hetzelfde denken. Vergeet het! Homo homini lupus est.
Ook niet alle Spanjaarden zullen het erover eens zijn dat de kinderen in de zomer tot ver na middernacht op straat spelen, maar toch hoort het bij hun 'cultuur'. Net zoals de stierenvechten en de flamenco.
In Vlaanderen leent zich het klimaat, het temperament en de liefde voor dieren daar niet voor.
Of ga jij me vertellen dat de Spaanse manier van leven verwant is met de Vlaamse?
Waarom wilden de Vlamingen dan eigenlijk geen Spaanse bezetter?
Oud 17 juli 2006, 08:08   #642
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Van welke planeet kom jij?
De planeet Wake Up And Smell The Coffee. We leven al lang in een multiculturele samenleving. Vraag is dus niet of we dit soort samenleving willen maar wel hoe we proberen samen te leven zonder al te veel onderlinge problemen. Natuurlijk moeten allochtonen zich aan de basisregels van onze democratie en rechtstaat houden (dat heb ik trouwens nergens betwist). Ik stel aleen vast dat de hardste roepers in het cultuurdebat er niet in slagen om die cultuur te definiëren laat staan er eensgezind over te kunnen zijn. Ook bij de Vlamingen zit veel waarden-en normenloze klootzakken
Oud 17 juli 2006, 08:27   #643
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Oorspronkelijk bericht door smiley [IMG]images/misc/backlink.gif[/IMG]
Islam hoort niet thuis tussen de religies maar tussen de gevaarlijke sektes.
Ik vergelijk helemaal geen peren met appels. Waar haalt u uw kennis van de islam trouwens vandaan ?

53333: verworpen, extremisten bepalen nu eenmaal niet de norm.
53257: verworpen, de Dar Al Suhl is een nepargument.
Het is het westen die eeuwenlang de arabische wereld heeft gekoloniseerd,
en nu gewapenderwijs onder de knoet houdt.
51318: zie 53333, wil je dat ik een paar voorbeelden aanhaal van vlaamse
fascisten die de straten van onze steden onveilig maken ? Zijn die de norm
voor alle vlamingen misschien. Belachelijke argumentatie, want je veralgemeent
een zieke minderheid.
51576: een non-argument: je beweert dat ze niet willen integreren, omdat ...
ze niet assimileren

Heb je enige deftige argumenten smiley,
of is deze waardeloze rommel het enige waar je mee kunt afkomen ?
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 08:28   #644
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mmm, interessant te zien hoe snel de 'ware Vlaming' op zijn -trouwens weinig imposante- pikje getrapt is en met koosnaampjes begint te smijten.

Dank trouwens voor het bevestigen van mijn standpunt want de middeleeuwse Vlaamse heraldiek gebruikt pas na het jaar 500 AD het symbool van de leeuw. Honderden jaren dus na het afmaken van de laatste Vlaamse leeuwen. Er liep dus wel degelijk geen van die beesten meer rond in deze contreien.

Vreemd ook dat u niet ingaat op de essentie van mijn post, namelijk het feit dat er geen Vlaamse cultuur bestaat, er bestaat alleen maar een Vlaamse variant en je zou ervan versteld staan hoeveel moslim-invloeden daar in geslopen zijn.

Maar soit, gaat u vooral verder met het beledigen van mensen met een ander standpunt. Woorden kwetsen niet.

Met vriendelijke groeten

Tom, de eigen-volk-minachtende kansarme
waarom spreekt men over "symbolen" volgens u EigenVolkHater ?een symbool is iets dat een abstrakt begrip uitbeeldt. "Zo moedig als een leeuw".Dat is dan ook een ideaal-beeld, een wens mischien.Andere volkeren gebruiken arenden bvb.Het gekozen symbool zegt wel iets over degene die het gebruikt: een kwaliteit die hij bezit, of in ieder geval zou willen bezitten.In het geval van die leeuwen maakt het natuurlijk geen reet uit of dat beest bij ons leeft of niet.Een klein kind kan zoiets verstaan.Doe nu eens een grote inspanning, gij dan mischien ook
Waarom je het over de Vlamingen hun pik hebt, versta ik ook weer even niet, vind je die niet groot genoeg naar uw zin?Ga dan eens bij de negers zien hé.Die hebben er dikkere naar het schijnt.Véél plezier ermee.
Je had het ook over moslim-invloeden? Ik begrijp niet goed wat je d�*�*r weer mee bedoelt.Na de kruistochten zijn er wel een paar nieuwe technieken meegebracht naar Europa, zoals de windmolens onderandere, onze cijfers komen ook van daar, maar dat hebben de moslims zelf allemaal geleerd en afgezien van de Indiërs...en ja, tegenwoordig drinken we koffie en thé, word er couscous gegeten en hasjiesj gerookt.En? Wat wilt ge daar mee nu zeggen? Dat we beter helemaal moslim worden of wilt ge enkel onaangenaam doen?
Tot slot, ik ben niet zo een "ware vlaming" als degenen die gij wilt bespotten en belachelijk maken.Ik heb zelfs waalse familie, en persoonlijk heb ik meer tijd van m'n leven in het buitenland als in België doorgebracht.Ik heb niets, maar dan ook niets, tegen andere kulturen.
Maar wel tegen van die mensen zoals gij, die steeds op hun eigen volk zitten te spuwen, en te kritikeren.Renegaten en overlopers noem ik dat.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 08:29   #645
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
In de gevangenis worden er véél heel rap heel vroom.
En dit beperkt zich niet tot de islam
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 17 juli 2006, 08:30   #646
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
ik heb geen vooroordelen.Ik baseer me op feiten, en op niks anders.
Uw feiten zijn niet meer dan chronische paranoïa aanvallen
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 17 juli 2006, 08:31   #647
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waarom wordt er hier altijd gesproken over ONZE cultuur? Laat me niet lachen. Elke cultuur ter wereld (ja, ook de Vlaamse) is een samenraapsel van symbolen, waarden, begrippen, ... die men van her en der oppikt. Onze maatschappij is mee vorm gegeven door de contacten en uitwisseling met andere culturen. Een pure, eigen cultuur is een illussie. Zou iemand mij trouwens eens kunnen uitleggen wat er zo typisch is aan onze Vlaamse cultuur? Stoofvlees met frieten? Laura Lynn? Festivals in elke boerengat? Volksdansen?

Nog een voorbeeldje: die fijne leeuwenvlag van ons. Een typisch Vlaams symbool? Zal wel zijn! Alsof de leeuwen hier in de middeleeuwen vrij rond lipen op de heide. De leeuw is een Oosters symbool dat omwille van zijn connotatie (kracht, moed, ...) geadopteert werd in 'onze' heraldiek. Hadden ze een echt inheems symbool willen gebruiken spraken we nu over de Vlaamse kip of het Vlaamse varken.
De lijst is inderdaad eindeloos,
maar onze "cultuurverdedigers" weten zo bitter weinig van de vlaamse cultuur
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 17 juli 2006, 08:34   #648
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Man wat klets jij toch uit je nek. Wat je hier komt te zeggen is oude koek. Ik spreek nooit over een pure, eigen cultuur. Ik haat de bodem en bloed gedachte. Ik eet nog zelden stoofvlees met frieten en varkensvlees komt er bij mij niet meer in.
Onder onze cultuur versta ik niet meer of niet minder dan alle normen, waarden en leefgewoonten die het mogelijk maken om elkaar te verstaan en in vrede te leven. Het kan mij geen reet schelen dat mijn buurman in Allah gelooft, elke dag vijfmaal met zijn kont omhoog ligt en elke vrijdag naar de moskee gaat. Maar wanneer hij meent vanuit zijn godsdienst op me te moeten neerkijken en dat liegen en bedriegen tegen een ongelovige hond niet hetzelfde is dan tegen een moslimbroeder, dan verklaar ik me als vijand van dat geloof. En draai er niet omheen, voor een moslim zijn er maar twee soorten goede ongelovigen: degenen die misschien nog kunnen bekeerd worden en degenen die onder de grond liggen.
Had het (chistelijke) westen niet een paar eeuwen de arabische wereld onderdrukt
en daaropvolgend zich niet permanent in hun politiek bemoeid
en een moslim niet als een tweederangsburger beschouwd
dan had je waarschijnlijk deze tegenreactie niet gehad.
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 17 juli 2006, 08:35   #649
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En zijn alle Vlamingen het daar dan over eens? Ik heb nog nooit een moslim van zijn tak horen maken omdat de kinderen op het buurtpleintje te veel lawaai maken. In vrede leven, my ass! Als er één onruststoker en ambrasmaker is dan is het wel de gemiddelde Vlaming. Jullie stellen Vlaanderen altijd voor als een soort utopisch walhalla waarin alle mensen in vrede zullen leven omdat ze 'allemaal' hetzelfde denken. Vergeet het! Homo homini lupus est.
...
Deze post mag er best 2maal staan
...
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 17 juli 2006, 08:37   #650
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ook niet alle Spanjaarden zullen het erover eens zijn dat de kinderen in de zomer tot ver na middernacht op straat spelen, maar toch hoort het bij hun 'cultuur'. Net zoals de stierenvechten en de flamenco.
In Vlaanderen leent zich het klimaat, het temperament en de liefde voor dieren daar niet voor.
Of ga jij me vertellen dat de Spaanse manier van leven verwant is met de Vlaamse?
Waarom wilden de Vlamingen dan eigenlijk geen Spaanse bezetter?
Geld en macht

Heeft niks met cultuur te maken.
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 17 juli 2006, 08:37   #651
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
De planeet Wake Up And Smell The Coffee. We leven al lang in een multiculturele samenleving. Vraag is dus niet of we dit soort samenleving willen maar wel hoe we proberen samen te leven zonder al te veel onderlinge problemen. Natuurlijk moeten allochtonen zich aan de basisregels van onze democratie en rechtstaat houden (dat heb ik trouwens nergens betwist). Ik stel aleen vast dat de hardste roepers in het cultuurdebat er niet in slagen om die cultuur te definiëren laat staan er eensgezind over te kunnen zijn. Ook bij de Vlamingen zit veel waarden-en normenloze klootzakken
leg nu eens uit waarom je je geroepen voelt om hier de allochtonen te komen ophemelen? Die mensen vragen u niks, en vegen totaal hun voeten aan uw persoontje...en definieër jij die kultuur dan eens die de anderen niet kunnen samenvatten?Zonder over friet met stoofvlees te komen zagen (is trouwens zeer lekker, varkenvlees ook ). Wat is jouw probleem met de doorsnee-vlaming?
Oud 17 juli 2006, 08:37   #652
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
Oorspronkelijk bericht door smiley [IMG]images/misc/backlink.gif[/IMG]
Islam hoort niet thuis tussen de religies maar tussen de gevaarlijke sektes.
Ik vergelijk helemaal geen peren met appels. Waar haalt u uw kennis van de islam trouwens vandaan ?

53333: verworpen, extremisten bepalen nu eenmaal niet de norm.
53257: verworpen, de Dar Al Suhl is een nepargument.
Het is het westen die eeuwenlang de arabische wereld heeft gekoloniseerd,
en nu gewapenderwijs onder de knoet houdt.
51318: zie 53333, wil je dat ik een paar voorbeelden aanhaal van vlaamse
fascisten die de straten van onze steden onveilig maken ? Zijn die de norm
voor alle vlamingen misschien. Belachelijke argumentatie, want je veralgemeent
een zieke minderheid.
51576: een non-argument: je beweert dat ze niet willen integreren, omdat ...
ze niet assimileren

Heb je enige deftige argumenten smiley,
of is deze waardeloze rommel het enige waar je mee kunt afkomen ?
Misschien toch eens in onze gevangenissen gaan kijken waar geen quota gelden maar waar de 'cultuurrijkere' vreemdelingen desalniettemin stevig oververtegenwoordigd zijn?
Oud 17 juli 2006, 08:38   #653
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
waarom spreekt men over "symbolen" volgens u EigenVolkHater ?
En knap staaltje zwart/wit denken

Omdat Metal Tom de migranten niet haat,
haat em de vlamingen

carlgustaaf, kijk eens naar dit forum.
Mooie achtergrond, niet ?
Is em wit ? nee ?
is em zwart ? nee ?
Ai, nu moet je wel met een verschrikkelijk probleem zitten
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 17 juli 2006, 08:40   #654
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik heb niets, maar dan ook niets, tegen andere kulturen.
Maar wel tegen van die mensen zoals gij, die steeds op hun eigen volk zitten te spuwen, en te kritikeren.Renegaten en overlopers noem ik dat.
Ik haat mijn eigen volk niet. Integendeel, het doet mij pijn te zien dat het woord 'Vlaming' verworden is tot een scheldwoord dankzij het VB omdat de V besmet is geworden met hun racistisch gedachtengoed. Waar heb ik trouwens op 'mijn volk' gespuwd? Ik heb enkel gesteld dat de Vlaming ook maar een mens is en dat de meerderheid van de mensen nu eenmaal eerst aan zichzelf en dan aan een ander denkt.
Oud 17 juli 2006, 08:40   #655
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
waarom spreekt men over "symbolen" volgens u EigenVolkHater ?een symbool is iets dat een abstrakt begrip uitbeeldt. "Zo moedig als een leeuw".Dat is dan ook een ideaal-beeld, een wens mischien.Andere volkeren gebruiken arenden bvb.Het gekozen symbool zegt wel iets over degene die het gebruikt: een kwaliteit die hij bezit, of in ieder geval zou willen bezitten.In het geval van die leeuwen maakt het natuurlijk geen reet uit of dat beest bij ons leeft of niet.Een klein kind kan zoiets verstaan.Doe nu eens een grote inspanning, gij dan mischien ook
Waarom je het over de Vlamingen hun pik hebt, versta ik ook weer even niet, vind je die niet groot genoeg naar uw zin?Ga dan eens bij de negers zien hé.Die hebben er dikkere naar het schijnt.Véél plezier ermee.
Je had het ook over moslim-invloeden? Ik begrijp niet goed wat je d�*�*r weer mee bedoelt.Na de kruistochten zijn er wel een paar nieuwe technieken meegebracht naar Europa, zoals de windmolens onderandere, onze cijfers komen ook van daar, maar dat hebben de moslims zelf allemaal geleerd en afgezien van de Indiërs...en ja, tegenwoordig drinken we koffie en thé, word er couscous gegeten en hasjiesj gerookt.En? Wat wilt ge daar mee nu zeggen? Dat we beter helemaal moslim worden of wilt ge enkel onaangenaam doen?
Tot slot, ik ben niet zo een "ware vlaming" als degenen die gij wilt bespotten en belachelijk maken.Ik heb zelfs waalse familie, en persoonlijk heb ik meer tijd van m'n leven in het buitenland als in België doorgebracht.Ik heb niets, maar dan ook niets, tegen andere kulturen.
Wat er gezegd wil worden, beste zwartwitdenker,
is dat er een tussenoplossing is, een gulden middenweg
(waarom zou die als "gulden" omschreven worden )
en er niet in extremistische termen moet gedacht worden
zoals je steeds wil naar voor schuiven.
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 17 juli 2006, 08:40   #656
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Had het (chistelijke) westen niet een paar eeuwen de arabische wereld onderdrukt
feit is,dat de tegenreaktie er is.En die heeft een NIEUWE tegenreaktie als gevolg.De oplossing voor het probleem vind u in mijn handtekening.
Oud 17 juli 2006, 08:42   #657
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
leg nu eens uit waarom je je geroepen voelt om hier de allochtonen te komen ophemelen? Die mensen vragen u niks, en vegen totaal hun voeten aan uw persoontje...en definieër jij die kultuur dan eens die de anderen niet kunnen samenvatten?Zonder over friet met stoofvlees te komen zagen (is trouwens zeer lekker, varkenvlees ook ). Wat is jouw probleem met de doorsnee-vlaming?
Ik herhaal, ik heb geen probleem met de Vlaming, hoogstens met 80% van de mensheid.

Mensen die hun voeten aan mij vegen ... alsof ik er een nacht slaap voor zou laten

Allochtonen ophemelen? Waar?
Oud 17 juli 2006, 08:46   #658
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat er gezegd wil worden, beste zwartwitdenker,
is dat er een tussenoplossing is, een gulden middenweg
(waarom zou die als "gulden" omschreven worden )
en er niet in extremistische termen moet gedacht worden
zoals je steeds wil naar voor schuiven.
wat is er nu extremistisch aan mensen naar hun eigen land terug te sturen ? De Algerijnen hebben toch ook de Franse "pied-noirs" teruggestuurd, na 3 eeuwen aanwezigheid?Allemaal mensen die daar geboren en getogen waren...Hebt ge daar kritiek op?Nee zeker.D�*t is wel juist, en eerlijk hé?Wel, ik wens niet meer (en niet minder) voor alle zogezegde nieuwe belgen van arabische afkomst...En euh...zonder bloedvergiet, als dat mogelijk is.Dus in betere omstandigheden als de pieds-noirs indertijd...
Oud 17 juli 2006, 08:50   #659
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik haat mijn eigen volk niet. Integendeel, het doet mij pijn te zien dat het woord 'Vlaming' verworden is tot een scheldwoord dankzij het VB omdat de V besmet is geworden met hun racistisch gedachtengoed. Waar heb ik trouwens op 'mijn volk' gespuwd? Ik heb enkel gesteld dat de Vlaming ook maar een mens is en dat de meerderheid van de mensen nu eenmaal eerst aan zichzelf en dan aan een ander denkt.
Het eerste is eerder een pervers gevolg van het cordon sanitaire.

Het laatste wordt enkel de Vlaming kwalijk genomen. Die moet andermans volk eerst liefhebben.
Oud 17 juli 2006, 08:52   #660
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een goed gedacht is veel waard.

Al goed dat je er 'waarschijnlijk' hebt bijgezet.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be