Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2010, 14:21   #641
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Door niets te doen zul je zeker niet helpen. Is juist het zelfde als op je werk. Een eigen beslissing nemen kan fout zijn, geen nemen is altijd fout.
Wat vertel je nu? Beter een slechte beslissing dan geen beslissing?

Citaat:
Die vrouwen kiezen nergens voor. Die kiezen er zo veel voor als kleine kindertjes er voor kiezen om ook eens met gelakte teennageltjes rond te mogen lopen.

Er zijn ook een stel debiele autochtonen meiden die er voor kiezen die vod te dragen. Dat is kiezen onder invloed, meelopertjes, armen van geest die zich graag ook eens in de kijker stellen en daar niets anders voor hebben.

"vous 'm avez vu"

Juist zoals in de jaren 60 de flower power
Dan moeten we alles verbieden; want volledig vrije keuze bestaat niet!
Zoek de contradictie.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 14:24   #642
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Samenleven met de islam is voor niet-islamieten per definitie onmogelijk. In het allerbeste geval kan er naast elkaar worden geleefd.
Jij hoeft niet samen te leven met de Islam; maar met Moslims. Met de meeste lukt dat zeer goed.

Citaat:
En bovenal: dank u wereldvreemde politiek correcte multiculturalisten, dank u cultuurrelativisten, en dank u internationaal grootkapitaal die tezamen de huidige zwijnenstal mogelijk hebben gemaakt en gefaciliteerd.
Stem dan vanaf nu PVDA.
Oud 4 april 2010, 17:27   #643
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
Dacht je dat hij eervol genoeg was om toe te geven dat hij racist is?...Het druipt er van af, maar eerlijk zijn? neen, tuurlijk niet
Indien niet akkoord gaan met wat sommigen "verrijkers" ons willen door onze strot duwen gelijk staat aan racisme... dan moet je een stommerik zijn om geen "racist" te zijn! "Racist" volgens de betekenis die jullie proberen aan dat woordje te geven...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 17:35   #644
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat is geen uitleg voor " die vrouwen die een hoofddoek moeten dragen; die onderdrukt worden; geholpen worden met een verbod van de hoofddoek."

Leg nu toch eindelijk eens uit hoe die vrouwen geholpen worden met een verbod.
Die vrouwen worden geholpen door een verbod op het dragen van de kopvod omdat we ze daarmee bevrijden van de dwingelandij van hun "echtgenoten" en de smeerlapperij die de islam probeert de wereld aan te smeren. Zo goed?
Allah bestaat niet en de "profeet" was een analfabete pedofiele rovershoofdman. Moeten ze daarop hun leven instellen? Hier krijgen ze de kans om die smeerboel achter zich te laten.
Wanneer ze en jaartje of zo zonder kopvod zullen geleefd hebben zullen ze tot hun verwondering moeten vaststellen dat de wereld blijft draaien en dat Allah en al diegenen die dat sprookje misbruiken daar geen enkele invloed op hebben.
Oud 4 april 2010, 17:41   #645
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Met al die verboden ga je integratie tegen en bevorder je maar één ding: gettovorming: die mensen zoeken dan de plaats op waar ze niet betutteld worden, niet gereglementeerd door de dingessen, Heremansen en Alices. En dan weren ze de dingesessen en de Heremansen en Alices (en de flikken) daar zoveel mogelijk uit. D�*t bereik je ermee.

De Quick en de Mc Donalds, de Hema en de Wibra, Mothercare, Zeeman, de C&A doen 50 keer meer voor integratie dan jullie koppig paternalisme vol haat. In hun eigen belang, j�*.
Die winkels die je vernoemt doen niets anders dan proberen hun zakencijfer op te drijven, de rest zal hen een zorg zijn.
We moeten hier geen ghettovorming krijgen van lieden die wel hier hun zakken willen komen vullen op onze kosten maar verder met ons en onze levensgewoontes niets te maken willen hebben.
Dat ze dan terug ophoepelen, zoals ik reeds vermelddde: die horen hier niet thuis. Aanpassen of opkrassen: de meest vanzelfsprekende zaak ter wereld.
Oud 4 april 2010, 17:50   #646
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Met al die verboden ga je integratie tegen en bevorder je maar één ding: gettovorming: die mensen zoeken dan de plaats op waar ze niet betutteld worden, niet gereglementeerd door de dingessen, Heremansen en Alices. En dan weren ze de dingesessen en de Heremansen en Alices (en de flikken) daar zoveel mogelijk uit. D�*t bereik je ermee.

De Quick en de Mc Donalds, de Hema en de Wibra, Mothercare, Zeeman, de C&A doen 50 keer meer voor integratie dan jullie koppig paternalisme vol haat. In hun eigen belang, j�*.
Je bent aan het dromen als je denkt dat moslims kunnen integreren in een kristelijke cultuur.

Maar iets zegt me dat je dat heel goed weet.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 17:53   #647
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Die vrouwen worden geholpen door een verbod op het dragen van de kopvod omdat we ze daarmee bevrijden van de dwingelandij van hun "echtgenoten" en de smeerlapperij die de islam probeert de wereld aan te smeren. Zo goed?
Allah bestaat niet en de "profeet" was een analfabete pedofiele rovershoofdman. Moeten ze daarop hun leven instellen? Hier krijgen ze de kans om die smeerboel achter zich te laten.
Wanneer ze en jaartje of zo zonder kopvod zullen geleefd hebben zullen ze tot hun verwondering moeten vaststellen dat de wereld blijft draaien en dat Allah en al diegenen die dat sprookje misbruiken daar geen enkele invloed op hebben.
Wauw, knap gedaan..nu heb je ze geholpen. Wie jou heeft geleerd dat je met beledigingen ver komt moet toch dringend worden geholpen.

Ik vrees ervoor beste andev dat je met zo'n mentaliteit, niet veel verder moet gaan dan het vlaams belang cafeetje en fora.

Citaat:
Die winkels die je vernoemt doen niets anders dan proberen hun zakencijfer op te drijven, de rest zal hen een zorg zijn.
We moeten hier geen ghettovorming krijgen van lieden die wel hier hun zakken willen komen vullen op onze kosten maar verder met ons en onze levensgewoontes niets te maken willen hebben.
Dat ze dan terug ophoepelen, zoals ik reeds vermelddde: die horen hier niet thuis. Aanpassen of opkrassen: de meest vanzelfsprekende zaak ter wereld.
Oprotten nog steeds in de waan dat je een paar honderdduizend moslims kan deporteren of zo?
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 17:56   #648
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat vertel je nu? Beter een slechte beslissing dan geen beslissing?

Zoek de contradictie.
Inderdaad, geen beslissing nemen is ALTIJD verkeerd. Kan onze regering ook eens een les uit trekken.

Er worden heel wat minder gevaarlijke dingen, dan geloof, verboden. Nog maar simpel weg bvb het rijden met de fiets met iemand achterop. Oeioeioei, dat is gevaarlijk hé, daar zijn zekers al heel veel doden mee gevallen. Misschien ooit wel eens ene maar dat zal dan geweest zijn van een hartinfarct van het trappen.

Iedere geloofsuiting in het openbaar moet ten strengste verboden worden. Zo zullen mensen niet meer lastig gevallen worden met andere hun gezever.

Deur aan deur verkoop is ook aan banden gelegd. Waarom zouden geloofsfanaten wel mogen aanbellen om hun gezever bij de mensen te brengen.

Wil je geloof echten aan wat oude vissersverhaaltjes en schimmen aanbidden, hou dit dan voor uzelf. Kom je je in een werelddeel vestigen met andere zeden en gewoonten, pas u daar dan aan aan en dring daar dan niet de uwe op. En is die levenswijze in dat werelddeel in strijd wet uw geloofsovertuiging, wees dan consequent en blijf daar weg of trap het terug af. Niemand zal hun tegen houden of er om rouwen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 18:07   #649
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Denk je serieus dat je ze bevrijdt van dwingelandij door de hoofddoek te verbieden?

Citaat:
Jij kan niet bewijzen dat Allah niet bestaat. Een discussie voeren over het bestaan van een god is nutteloos.
Ieder die een geloof aanhangt; richt zijn leven min of meer in volgens zijn/haar geloof. Er is in België geloofsvrijheid.

Hun denkwijze zal niet veranderen omdat ze zonder hoofddoek leven.
Oud 4 april 2010, 18:14   #650
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wauw, knap gedaan..nu heb je ze geholpen. Wie jou heeft geleerd dat je met beledigingen ver komt moet toch dringend worden geholpen.

Ik vrees ervoor beste andev dat je met zo'n mentaliteit, niet veel verder moet gaan dan het vlaams belang cafeetje en fora.

Oprotten nog steeds in de waan dat je een paar honderdduizend moslims kan deporteren of zo?
Ieder argument tegen een geloofs overtuiging, hoe gegrond het ook mogen wezen, zal in jou oren klinken als beledigend. Iedereen moet voor jou mee in de kudde de herder des heren volgen zo niet hoort hij thuis in het Vlaams belang cafeetje.

Nog zo een typisch ziekelijk weerkerende reactie. Wie spreekt er hier van honderdduizend moslims deporteren? Niemand hier die dat gezegd heeft maar gij maakt dat er graag van. Ze zijn hier en ze mogen hier blijven maar ze moeten er zich wel ven bewust zijn dat dat wij hier andere waarden , zeden en gebruiken hebben en dat het oogst ongepast is om ons hier HUN wil en wetten te komen opleggen. Als ze daar niet mee kunnen leven moeten ze daar hun gevolg uit trekken. En misdaad moet hard aangepakt worden.
Oud 4 april 2010, 18:23   #651
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, geen beslissing nemen is ALTIJD verkeerd. Kan onze regering ook eens een les uit trekken.
Geen beslissing is toch beter dan een slechte beslissing.

Citaat:
Er worden heel wat minder gevaarlijke dingen, dan geloof, verboden. Nog maar simpel weg bvb het rijden met de fiets met iemand achterop. Oeioeioei, dat is gevaarlijk hé, daar zijn zekers al heel veel doden mee gevallen. Misschien ooit wel eens ene maar dat zal dan geweest zijn van een hartinfarct van het trappen.

Iedere geloofsuiting in het openbaar moet ten strengste verboden worden. Zo zullen mensen niet meer lastig gevallen worden met andere hun gezever.

Deur aan deur verkoop is ook aan banden gelegd. Waarom zouden geloofsfanaten wel mogen aanbellen om hun gezever bij de mensen te brengen.
Mooie proza; maar daar ging het niet over.
Citaat:
Citaat:
Die vrouwen kiezen nergens voor. Die kiezen er zo veel voor als kleine kindertjes er voor kiezen om ook eens met gelakte teennageltjes rond te mogen lopen.

Er zijn ook een stel debiele autochtonen meiden die er voor kiezen die vod te dragen. Dat is kiezen onder invloed, meelopertjes, armen van geest die zich graag ook eens in de kijker stellen en daar niets anders voor hebben.

"vous 'm avez vu"

Juist zoals in de jaren 60 de flower power
Zoek de contradictie.
Citaat:
Iedere geloofsuiting? Ook deze van Katholieken en Joden?
Citaat:
Wil je geloof echten aan wat oude vissersverhaaltjes en schimmen aanbidden, hou dit dan voor uzelf. Kom je je in een werelddeel vestigen met andere zeden en gewoonten, pas u daar dan aan aan en dring daar dan niet de uwe op. En is die levenswijze in dat werelddeel in strijd wet uw geloofsovertuiging, wees dan consequent en blijf daar weg of trap het terug af. Niemand zal hun tegen houden of er om rouwen.
Ik ben een "rasechte Belg" en doe ook niet mee met de zeden en gewoonten. Word ik nu verbannen?
Oud 4 april 2010, 18:33   #652
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen beslissing is toch beter dan een slechte beslissing.

Mooie proza; maar daar ging het niet over.

Iedere geloofsuiting? Ook deze van Katholieken en Joden?

Ik ben een "rasechte Belg" en doe ook niet mee met de zeden en gewoonten. Word ik nu verbannen?
Zeg, ben jij zo onnozel of doe je alsof, wat al even erg is dan zijn.

Ik heb toch duidelijk geschreven " IEDER" hé, dus ook de die. En ik heb toch ook niet gezegd dat ze met onze zeden en gewoonten moeten meedoen hé, ik heb gezegd dat ze de hunne hier niet moeten komen opdringen. Al schijt gij bij u thuis in de hoed van uw schoonmama, dat laat mij koud. Zolang dat ge met die stronthoed maar niet naast mij op de tram komt zitten.
Oud 4 april 2010, 18:38   #653
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ben een "rasechte Belg"
:U
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 19:09   #654
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeg, ben jij zo onnozel of doe je alsof, wat al even erg is dan zijn.
Kan je een beetje beleefd blijven? Of druist dit in tegen je zeden en gewoonten?

Citaat:
Ik heb toch duidelijk geschreven " IEDER" hé, dus ook de die.
Dan wil je ook de processie's verbieden, de eucharistievieringen op TV, de keppeltjes,....

Citaat:
En ik heb toch ook niet gezegd dat ze met onze zeden en gewoonten moeten meedoen hé, ik heb gezegd dat ze de hunne hier niet moeten komen opdringen.
Je schreef ook "pas u daar dan aan aan"
Citaat:
Kom je je in een werelddeel vestigen met andere zeden en gewoonten, pas u daar dan aan aan en dring daar dan niet de uwe op.
Oud 4 april 2010, 20:50   #655
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ieder argument tegen een geloofs overtuiging, hoe gegrond het ook mogen wezen, zal in jou oren klinken als beledigend. Iedereen moet voor jou mee in de kudde de herder des heren volgen zo niet hoort hij thuis in het Vlaams belang cafeetje.

Nog zo een typisch ziekelijk weerkerende reactie. Wie spreekt er hier van honderdduizend moslims deporteren? Niemand hier die dat gezegd heeft maar gij maakt dat er graag van. Ze zijn hier en ze mogen hier blijven maar ze moeten er zich wel ven bewust zijn dat dat wij hier andere waarden , zeden en gebruiken hebben en dat het oogst ongepast is om ons hier HUN wil en wetten te komen opleggen. Als ze daar niet mee kunnen leven moeten ze daar hun gevolg uit trekken. En misdaad moet hard aangepakt worden.
Neen hoor, ik heb al talloze discussies gevoerd (ook met moslims) over God/Allah/Jehova/.... Soms was het hard tegen hard, maar nooit hebben we het gevoel gehad geen respect te hebben voor elkaar.

Het probleem is dat sommige mensen niet inzien dat ze met veel frustratie hun mening uiten. En als je dan woorden gebruikt als "een analfabete pedofiele rovershoofdman" en nog niet beseft dat je beledigend bent, dan is het beter voor je dat je debatten mijdt. Uiteraard ben je daar vrij in en zal je aldus nog vaak mogen horen dat je beledigend bent zonder het daar mee eens te zijn.

Ik volg geen kudde en ik zou heel erg verrast zijn als mr Andev niet op het VB stemt..Het is typisch dat volkje hun praat en beledigende toon.

Wat betreft "jouw waarden" moet ik u teleurstellen. Ik en vele andere Vlamingen delen die waarden absoluut niet. Ik erken moslims wel als echte belgen en ik bind de religie niet aan een nationaliteit. De Islam is een erkende Belgische religie welke alle rechten heeft van de Katholieke religie. Wie halsstarrig wil vasthouden aan het feit dat Islam hier niet thuis hoort, is volgens mij net het volk dat nog in de middeleeuwen leeft. En hun wil leggen ze volgens mij helemaal niet op, ze wensen de vrijheid hun religie te praktiseren en verplichten geen enkele niet moslim die na te leven. Het probleem bij sommige mensen is dat "er op moeten kijken" al teveel is...

Moslims hun vrijheden hangen niet af van jouw voorkeuren of wensen. En je zal bitter weinig "hard" kunnen aanpakken. Ik denk dat jeje dan serieus zal vergrijpen en ik ben er van overtuigd dat jij de laatste zal zijn die zich in een "strijd" zal werpen. Blaffende honden bijten niet...

help liever je landgenoten in de metro of tram als ze aangevallen worden...Volgens jou gebeurt dit dagdagelijks een paar honderd keer dus zo'n feit zal je best wel vinden en "bestrijden". Begin daar alvast mee ipv een meisje met een sluier aan te vallen.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 21:06   #656
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik erken moslims wel als echte belgen
.
Dan doe je meer dan het Antwerps stadsbestuur, voor hen blijven dat allochtonen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 21:08   #657
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En als je dan woorden gebruikt als "een analfabete pedofiele rovershoofdman" en nog niet beseft dat je beledigend bent, dan is het beter voor je dat je debatten mijdt. .
Sinds wanneer is de waarheid zeggen een belediging?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 21:21   #658
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Sinds wanneer is de waarheid zeggen een belediging?
Zoals
"hun bakkes"
"een hoop autochtone kiekens"
"een stuk vod op hun kop"
"die kippen"
"die wijven"
"een ziekelijk jaloerse bok"
een kat een kat noemen is?
Oud 4 april 2010, 21:30   #659
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Als jij zou verplicht worden om met een vuile onderbroek op je hoofd te lopen van je man, terwijl je dat eigenlijk niet wil...

....

Paulus.
Gaat die wet ook op binnenshuis ???
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 21:31   #660
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan je een beetje beleefd blijven? Of druist dit in tegen je zeden en gewoonten?

Dan wil je ook de processie's verbieden, de eucharistievieringen op TV, de keppeltjes,....

Je schreef ook "pas u daar dan aan aan"
Inderdaad moeten ze dergelijke zaken verbieden en zeker eucharistievieringen op tv. Stel je voor jong, dat ieder sekte zijn geloofsbelijdenis onder de vorm van een TV uitzending zou brengen op zondag ochtend. Ge zou geen zenders genoeg hebben om al die zever te brengen.

Met die " pas je daar dan aan aan" is natuurlijk niet bedoeld dat ze van geloof moeten veranderen maar dat ze niet te eisen hebben dat wij onze scholen of reglementeringen moeten aan passen aan hun. Maar ja, ik had het kunnen denken dat dat weer niet in uwe koker ging zonder er een tekeningetje bij te moeten maken. Hopla, 'k zal weeral verweten worden van beledigend taalgebruik zeker?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be