![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Bestaan rassen? | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
64 | 61,54% |
Neen. |
![]() ![]() ![]() |
40 | 38,46% |
Aantal stemmers: 104. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In twee paragrafen twee houdingen aannemen die tegengesteld zijn... Kan jij niet onmiddellijk solliciteren bij een tjevenpartij? Any will do! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#642 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat gaan we nog allemaal krijgen? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#643 |
|
![]() Hopeloos geval: verwart realiteit met wanen. Erg zunne.
Kijk Paulus, als ik zeg dat ik je een kieken vindt, moet je hier niet op gaan reageren dat dat niet kan omdat je geen pluimen hebt ![]() Laatst gewijzigd door ericferemans : 5 augustus 2007 om 08:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#644 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#645 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er wordt besloten op proef een kat aan te nemen. De toestand verbetert in korte tijd behoorlijk. Een paar maanden later wordt er weer geklaagd over muizen in het archief. "Ambtenaar Raf, hoe kan dat nu", zegt de directeur-generaal, "wij hebben toch een kat aangenomen?" "Ja", zegt ambtenaar Raf, "maar de kat is nu in vaste dienst." Het zou me niet verbazen dat de Fé ook vastbenoemd is... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#646 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#647 |
Banneling
|
![]() Heb even moeten nadenken. In die zin dat ik het een verdacht polletje vond.
De intentie ervan eerder. Echter heb ik "ja" gestemd al besef ik dat dit geladen is en nogal voor wat ophef kan zorgen. Aziaten, blanken of zwarten hebben gemiddeld een ander IQ. Er zijn er zelfs met ne grotere lul dan de onze. Al wat telt is dat mensen met een andere nationaliteit hier niet thuishoren, jij mag dat gerust rassen noemen voor mij part. Van Bellingen of Pieter van Boxel zijn zwart maar zijn tenminste Vlaming en geïntegreerd. Ik ben hier geboren en nog eens opgegroeid ook en heb blanke ouders (typisch voor Vlamingen en europeanen, niet?) die Vlaams praten, ik kan dus zeggen dat ik een product ben van Vlaamse ouders die hier geboren en getogen zijn. Zwart is geen enkel probleem maar verraad meestal een buitenlandse afkomst van één van je ouders. Moest mijn vader of moeder zwart zijn (bv afrikaan) dan was de kans ook groter dat ik zwart ter wereld zou zijn gekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#648 | |
|
![]() Citaat:
Enkele vraagjes: nationaliteit zit in de genen? integratie zit in de genen? opvoeding zit in de genen? het iq-gen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#649 |
Banneling
|
![]() Witten of zwarten, we komen allemaal van dezelfde eiwitten.
Want het zijn de eiwitten die de expressie van de genen bepalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#650 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#651 |
|
![]() Hij heeft zijn uitspraak ondertussen genuanceerd. Ze werd verkeerd opgevat. Er is nl. geen enkel bewijs voor, uit geen enkele wetenschapstak. Laat staan een genetisch.
In Amerika heeft men een grote intelligentiemeting gedaan tussen de zwarten en blanken. 86% van de vastgestelde verschillen konden verklaard worden door de sociaal-economische-status van de participanten in rekening te brengen.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 28 oktober 2007 om 23:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#652 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#653 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#654 |
Schepen
|
![]() Natuurlijk bestaan rassen: dat is een onderscheid gemaakt op basis van een paar biologische kenmerken die er verder niet echt veel toe doen.
Opmerkingen: Een 'zuiver', 'onvermengd' ras bestaat natuurlijk niet vanwege onderlinge contacten en meer essentieel de out-of-africa-theorie (wij hebben allemaal bruin apenbloed!). Verder zijn veel aanzienlijkere verschillen op te merken de leden van 1 ras dan tussen de afzonderlijke rassen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#655 | |
|
![]() Citaat:
Wat bedoelt u met uw laatste zin?
![]() |
![]() |
![]() |
#656 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#657 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
En ivm die laatste zin: Gewoon als men bepaalde factoren gaat meten (bv scherpte van het gehoor), dan zijn de verschillen binnen 1 ras onderling heel groot, heel verscheiden maar zullen de 'grootste gemene delers' van de verschillende rassen quasi gelijk zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#658 | ||
|
![]() Citaat:
En andere longinhoud?! ![]() ![]() Citaat:
je zin waardoor 't niet duidelijk was.) ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#659 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#660 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Even een tussendoortje: het genetische verschil tussen de verschillende rassen wordt in de VS gebruikt om een daderprofiel op te stellen bij forensisch onderzoek.
Genetische raciale verschillen kunnen zo een idee geven over het ras van de dader: of hij "caucasian", "african-american", "azian", "hispanic" of "native american" is. |
![]() |
![]() |