Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Bestaan rassen?
Ja. 64 61,54%
Neen. 40 38,46%
Aantal stemmers: 104. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2007, 08:11   #641
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Als jij zegt dat ik aan megalomanie lijd, dan moet ik jou vragen waar je de gekte vandaan haalt, om te weten wat ik denk. Niet omgekeerd. Maar daar antwoord je niet op. Je draait rond de pot.

Ik meen te weten hoe anderen over jou denken uit wat ze schrijven in hun reacties aan je. Meer moet je daar niet achter zoeken. .
Verdorie: ik was weer verkeerd in mijn diagnose: het is niet megalo, het is niet achterlijk: het is SCHIZO!
In twee paragrafen twee houdingen aannemen die tegengesteld zijn...
Kan jij niet onmiddellijk solliciteren bij een tjevenpartij?
Any will do!
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 08:21   #642
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Verdorie: ik was weer verkeerd in mijn diagnose: het is niet megalo, het is niet achterlijk: het is SCHIZO!
In twee paragrafen twee houdingen aannemen die tegengesteld zijn...
Kan jij niet onmiddellijk solliciteren bij een tjevenpartij?
Any will do!
Ben je nu al dokter ook?

Wat gaan we nog allemaal krijgen?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 08:36   #643
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Hopeloos geval: verwart realiteit met wanen. Erg zunne.
Kijk Paulus, als ik zeg dat ik je een kieken vindt, moet je hier niet op gaan reageren dat dat niet kan omdat je geen pluimen hebt

Laatst gewijzigd door ericferemans : 5 augustus 2007 om 08:37.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 09:34   #644
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hopeloos geval: verwart realiteit met wanen. Erg zunne.
Kijk Paulus, als ik zeg dat ik je een kieken vindt, moet je hier niet op gaan reageren dat dat niet kan omdat je geen pluimen hebt
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 09:37   #645
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al jaren strijden de vakbonden en de sociaal democraten voor het afschaffen van het onderscheid arbeider bediende...
Dit wordt tegengehouden door rechts: die willen arbeiders niet dezelfde rechten gevan als bedienden: ze willen de bedienden een stapje lager steken... Dat verkopen als "de vakbonden willen geen gelijkstelling" is boerenbedrog. Ze willen geen achteruitgang voor iedereen maar vooruitgang. Het is overigens hun job om niet op zo'n krankzinnige toestanden in te gaan.
Dat men tegen het afschaffen zijn van vaste benoemingen is nogal wiedes: het enige wat een ambtenarenjob nog interessant maakt is het feit dat er vastheid van betrekking bestaat.
Ben jij eigenlijk een militant voor sociale afbraak????
In het Ministerie zitten muizen in het archief.

Er wordt besloten op proef een kat aan te nemen. De toestand verbetert in korte tijd behoorlijk.

Een paar maanden later wordt er weer geklaagd over muizen in het archief.
"Ambtenaar Raf, hoe kan dat nu", zegt de directeur-generaal, "wij hebben toch een kat aangenomen?" "Ja", zegt ambtenaar Raf, "maar de kat is nu in vaste dienst."

Het zou me niet verbazen dat de Fé ook vastbenoemd is...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 12:22   #646
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U antwoordt niet op mijn argumenten.
Dit was te verwachten.
Ik heb je niet horen praten over het nastreven van een "harmonische samenleving".
Je bent gevloerd.
Natuurlijk

Wat bedoelt u overigens met "mijn argumenten"?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2007, 02:39   #647
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Heb even moeten nadenken. In die zin dat ik het een verdacht polletje vond.
De intentie ervan eerder. Echter heb ik "ja" gestemd al besef ik dat dit geladen is en nogal voor wat ophef kan zorgen.
Aziaten, blanken of zwarten hebben gemiddeld een ander IQ. Er zijn er zelfs met ne grotere lul dan de onze.
Al wat telt is dat mensen met een andere nationaliteit hier niet thuishoren, jij mag dat gerust rassen noemen voor mij part. Van Bellingen of Pieter van Boxel zijn zwart maar zijn tenminste Vlaming en geïntegreerd.

Ik ben hier geboren en nog eens opgegroeid ook en heb blanke ouders (typisch voor Vlamingen en europeanen, niet?) die Vlaams praten, ik kan dus zeggen dat ik een product ben van Vlaamse ouders die hier geboren en getogen zijn. Zwart is geen enkel probleem maar verraad meestal een buitenlandse afkomst van één van je ouders.
Moest mijn vader of moeder zwart zijn (bv afrikaan) dan was de kans ook groter dat ik zwart ter wereld zou zijn gekomen.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2007, 09:55   #648
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Heb even moeten nadenken. In die zin dat ik het een verdacht polletje vond.
De intentie ervan eerder. Echter heb ik "ja" gestemd al besef ik dat dit geladen is en nogal voor wat ophef kan zorgen.
Aziaten, blanken of zwarten hebben gemiddeld een ander IQ. Er zijn er zelfs met ne grotere lul dan de onze.
Al wat telt is dat mensen met een andere nationaliteit hier niet thuishoren, jij mag dat gerust rassen noemen voor mij part. Van Bellingen of Pieter van Boxel zijn zwart maar zijn tenminste Vlaming en geïntegreerd.

Ik ben hier geboren en nog eens opgegroeid ook en heb blanke ouders (typisch voor Vlamingen en europeanen, niet?) die Vlaams praten, ik kan dus zeggen dat ik een product ben van Vlaamse ouders die hier geboren en getogen zijn. Zwart is geen enkel probleem maar verraad meestal een buitenlandse afkomst van één van je ouders.
Moest mijn vader of moeder zwart zijn (bv afrikaan) dan was de kans ook groter dat ik zwart ter wereld zou zijn gekomen.
simplisme troef.

Enkele vraagjes:

nationaliteit zit in de genen?
integratie zit in de genen?
opvoeding zit in de genen?
het iq-gen?
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2007, 11:04   #649
eno2
Banneling

Standaard

Witten of zwarten, we komen allemaal van dezelfde eiwitten.
Want het zijn de eiwitten die de expressie van de genen bepalen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 23:21   #650
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Biologisch bestaan er dus meerdere onderrassen bij de mens, het is de politiek en goddienst die verbied dit te zeggen en zelfs te bewijzen.

De eerste wetenschapper die dit in Belgie durft te zeggen en bewijzen, steekt direct in den bak.

In de wet staat immers niet zomaar dat men geen onderscheid mag maken op basis van ras en afkomst.
Er is zelfs een grote wetenschapper, een expert in genetiek, Nobel Prijs zelfs, die vandaag zegt dat "zwarten dommer zijn dan blanken". Wat moet men d�*�*r dan over denken? Toch niet de eerste de beste tooghanger, die vent...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 23:24   #651
Groentje-18

Standaard

Hij heeft zijn uitspraak ondertussen genuanceerd. Ze werd verkeerd opgevat. Er is nl. geen enkel bewijs voor, uit geen enkele wetenschapstak. Laat staan een genetisch.
In Amerika heeft men een grote intelligentiemeting gedaan tussen de zwarten en blanken. 86% van de vastgestelde verschillen konden verklaard worden door de sociaal-economische-status van de participanten in rekening te brengen.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 28 oktober 2007 om 23:26.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 23:26   #652
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Grappig. Maar hoe legt ge dan uit dat sommige volkeren een mengeling zijn zoals... Noord afrika en... centraal azie. ALlemaal bastaarden?
noordafrikanen, en semieten in het algemeen, zijn inderdaad het resultaat van de ontmoeting tussen het blanke en het zwarte ras. Bastaarden dus, om het met uw ruwe manier van zeggen uit te leggen
Oud 28 oktober 2007, 23:32   #653
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel Bekijk bericht
Dat is puur gezwets. Een Chimpansee heeft 98% gelijke genen met die van de mens. Je kan alle mensen met elkaar kruisen maar niet een aap met een mens (wat zou daar uit komen!). Tussen de mensen zelf zal er enkel een genetische variatie zijn van maximum pakweg 0,3% ofzoiets!
Wat zou daar uit komen ? Ik heb toch al "mensen" tegengekomen waarbij ik twijfels had hoor...Mensen met varkenskoppen, mensen die op hun hond lijken dat het écht opvalt, én mensen die veel weg hadden van apen...Maar of ze nu écht met die beesten gekruist waren heb ik uit beleefdheid en aangeboren reserve niet gevraagd
Oud 28 oktober 2007, 23:52   #654
neutraalzwitserland
Schepen

neutraalzwitserland's schermafbeelding

Standaard

Natuurlijk bestaan rassen: dat is een onderscheid gemaakt op basis van een paar biologische kenmerken die er verder niet echt veel toe doen.

Opmerkingen: Een 'zuiver', 'onvermengd' ras bestaat natuurlijk niet vanwege onderlinge contacten en meer essentieel de out-of-africa-theorie (wij hebben allemaal bruin apenbloed!). Verder zijn veel aanzienlijkere verschillen op te merken de leden van 1 ras dan tussen de afzonderlijke rassen.
neutraalzwitserland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2007, 01:08   #655
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutraalzwitserland Bekijk bericht
Natuurlijk bestaan rassen: dat is een onderscheid gemaakt op basis van een paar biologische kenmerken die er verder niet echt veel toe doen.

Opmerkingen: Een 'zuiver', 'onvermengd' ras bestaat natuurlijk niet vanwege onderlinge contacten en meer essentieel de out-of-africa-theorie (wij hebben allemaal bruin apenbloed!). Verder zijn veel aanzienlijkere verschillen op te merken de leden van 1 ras dan tussen de afzonderlijke rassen.
Als men echter kijkt naar de genetische grondslag vindt men geen basis om te spreken over rassen (meer verschillen binnen "één ras" dan tussen "verschillende rassen").

Wat bedoelt u met uw laatste zin?
Oud 29 oktober 2007, 11:15   #656
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel Bekijk bericht
Dat is puur gezwets. Een Chimpansee heeft 98% gelijke genen met die van de mens. Je kan alle mensen met elkaar kruisen maar niet een aap met een mens (wat zou daar uit komen!). Tussen de mensen zelf zal er enkel een genetische variatie zijn van maximum pakweg 0,3% ofzoiets!
Waarschijnlijk niet veel. Onduidelijk is of danwel hoe vaak het geprobeerd is, maar genetici schatten de kans dat het kan niet so groot. Chimpansees hebben een paar chromosomen meer dan wij, bij onze voorouders, vermoedelijk in een kleine populatie, zijn twee van de voorouderlijke chromosomen op den duur aan elkaar komen te zitten. Ook zijn er geloof ik wel verschillen in bepaalde specifieke genen die voortplanting lastig zouden maken. Mocht het je wel lukken de twee te kruisen, dan heb je nog niet noodzakelijk met een wezen te maken dat ergens tussen mens en chimpansee in zit, doordat wij toch wat anders bewegen dan chimpansees heb je een redelijke kans dat een kruising überhaubt niet zo makkelijk uit de voeten kan, een beetje misvormd voor de dag komt. Ook onder andere de stembanden en de schedelvorm (en daarmee wat erin zit) kunnen problemen opleveren. Het kan zijn dat het een kort uitgevallen, harige, autistische maar supersterke persoon opleverd zoals dat in de stripboekjes zou gebeuren, maar waarschijnlijk is dat niet.
Oud 29 oktober 2007, 15:12   #657
neutraalzwitserland
Schepen

neutraalzwitserland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Als men echter kijkt naar de genetische grondslag vindt men geen basis om te spreken over rassen (meer verschillen binnen "één ras" dan tussen "verschillende rassen").

Wat bedoelt u met uw laatste zin?
Los van de genetische factoren, kan men toch wel een zeker biologisch onderscheid maken tussen verschillende groepen mensen (ander huidtype, andere gestalte, andere longinhoud, enz.) zonder daaraan 1 of ander politieke agenda te koppelen kun je dat dan rassen noemen.

En ivm die laatste zin: Gewoon als men bepaalde factoren gaat meten (bv scherpte van het gehoor), dan zijn de verschillen binnen 1 ras onderling heel groot, heel verscheiden maar zullen de 'grootste gemene delers' van de verschillende rassen quasi gelijk zijn.
neutraalzwitserland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2007, 15:26   #658
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutraalzwitserland Bekijk bericht
Los van de genetische factoren, kan men toch wel een zeker biologisch onderscheid maken tussen verschillende groepen mensen (ander huidtype, andere gestalte, andere longinhoud, enz.) zonder daaraan 1 of ander politieke agenda te koppelen kun je dat dan rassen noemen.
Jazeker. Een vriendin van mij heeft een perzikenhuidje, een andere heeft een veel grover huidtype. Nederlanders zijn de grootste wereldburgers van gestalte.
En andere longinhoud?!

Citaat:
En ivm die laatste zin: Gewoon als men bepaalde factoren gaat meten (bv scherpte van het gehoor), dan zijn de verschillen binnen 1 ras onderling heel groot, heel verscheiden maar zullen de 'grootste gemene delers' van de verschillende rassen quasi gelijk zijn.
Inderdaad, dat is ook wat ik erover gelezen heb. (Ik dacht dat jij het tegenovergestelde beweerde, er ontbraken enkele woordjes in
je zin waardoor 't niet duidelijk was.)
Oud 29 oktober 2007, 16:30   #659
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Witten of zwarten, we komen allemaal van dezelfde eiwitten.
Want het zijn de eiwitten die de expressie van de genen bepalen.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2007, 16:32   #660
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Even een tussendoortje: het genetische verschil tussen de verschillende rassen wordt in de VS gebruikt om een daderprofiel op te stellen bij forensisch onderzoek.

Genetische raciale verschillen kunnen zo een idee geven over het ras van de dader: of hij "caucasian", "african-american", "azian", "hispanic" of "native american" is.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be