Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2010, 09:45   #661
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Bullshit.
jazeg Raf, in de privé heb je een doel voor ogen en probeer je dat te realiseren, bij de ambtenaren is het doel niets realiseren volgens mij. Al het werk een beetje ontmoedigen, en overal nog eens zegje doen, om de indruk te geven dat je toch iets doet.

Dus als je een bouwaanvraag doet, daar een beetje over zeveren over uw planneke,
Als je een iets aanvraagt voor te organsieren, dan uitleggen dat je nog eens moet schrijven naar d ebrandweer, naar de burgemeester
Als je iets vraagt om te helpen organiseren, vragen om een blaadje in te vullen

de voorbeelden zijn legio
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2010, 09:45   #662
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ja hoor, omdat jij weigert te begrijpen dat er een verschil is tussen rechten en wetten.

Ondertussen waren Raf en ik er al lang uit dat er wel degelijk een schending van de privacy is als het gaat om veiligheidscamera's op bv de oude markt in Leuven.

Ik ben echter van mening dat die schending zo miniem is dat het gebruik ervan te rechtvaardigen is. Raf vindt van niet. Daar houdt voor mij de discussie op want vanaf dan draait het gewoon om een verschil van mening.
Ik weiger dat nergens te begrijpen! Dat maak jij ervan.
Als hij dan een wet plaatst, kan ik moeilijk weten dat hij daar niets mee bedoeld e.

Dus op de oude markt schend men de mensenrechten? In Engeland schend men massaal de mensenrechten?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2010, 09:46   #663
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen verifieerbare bron dus...
Zo uw levenservaring is ruimer dan de mijne ?

Kijk als je zelf direct marketings doet, en ziet hoeveel er zich uitschrijven... dan weet je toch wel iets meer dan iemand die dat niet doet ? of niet raf
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2010, 09:46   #664
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik informatie wil over een nieuwe SUV, dan zoek ik die zelf wel op.
Dat was het punt helemaal niet.
Alsof hier niemand weet dat je het zelf kan opzoeken.
Oud 30 juni 2010, 09:46   #665
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
wel raf

je wil geen reclame in de brievenbus
en ook geen direct marketing. Van u rijdt 5 jaar met een SUV en wij denken dat je rijp bent voor de nieuwe SUV van merk X ?

dan heb je wel echt weinig post in uw brievenbus zo te zien ?

Ik vind het ergerlijk als ze u bepaalde dingen niet mededelen.. ( wat jij reclame noemt waarond de direct marketing voor u valt, noem ik interessante informatie gericht naar de persoon die kan geinteresseerd zijn in die informatie..)

Er wordt afgeweken.

Kunnen veiligheidscameras gebruikt worden voor marketingdoeleinden? Ja, mits het gebruik van dure hightechcameras, dure software en gigantische databases kan dit. Er zijn echter veel efficientere en goedkopere manieren van datamining voorhanden en dus zal het niet gebeuren. Veiligheidscameras op openbare plaatsen worden gebruikt waarvoor ze dienen, al de rest is zever.

De enige valabele reden is dat men inderdaad niet kan weten wat er in de toekomst allemaal mogelijk zal zijn met die cameras, maar mits een waterdichte wetgeving daaromtrent mag dit ook geen obstakel vormen.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2010, 09:48   #666
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja hoor, omdat jij weigert te begrijpen dat er een verschil is tussen rechten en wetten.

Ondertussen waren Raf en ik er al lang uit dat er wel degelijk een schending van de privacy is als het gaat om veiligheidscamera's op bv de oude markt in Leuven.

Ik ben echter van mening dat die schending zo miniem is dat het gebruik ervan te rechtvaardigen is. Raf vindt van niet. Daar houdt voor mij de discussie op want vanaf dan draait het gewoon om een verschil van mening.
Onder bepaalde omstandigheden is die schending inderdaad wel te rechtvaardigen, maar het is een uiterst dunne lijn, die heel gemakkelijk overschreden wordt. Ik denk dat de hoogst mogelijke voorzichtgheid hier te allen tijde geboden is...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2010, 09:49   #667
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hoef die niet mee te maken om te weten dat jij onmogelijk alle ambtenaren in België persoonlijk ontmoet hebt en dan nog lang genoeg om hun manier van werken te kunnen beoordelen.

Ok ok, beetje muggeziften...

Nee, dat is mijn persoonlijke ondervinding met alle ambtenaren in Belgie waar ik mee te maken heb gehad.
Ze doen moeilijk over alles en nog wat en als ze zelf de handen eens uit de mouwen moeten steken dan is het teveel gevraagd. Ook geven ze nooit hun ongelijk toe.
Dat is geen persoonlijke aanval naar jouw toe, dat is mijn persoonlijke ervaring en vaststelling door confrontaties met ambtenaren de afgelopen jaren.

Ik heb het aangepast zalle, goed zo?
Oud 30 juni 2010, 09:51   #668
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er wordt afgeweken.

Kunnen veiligheidscameras gebruikt worden voor marketingdoeleinden? Ja, mits het gebruik van dure hightechcameras, dure software en gigantische databases kan dit. Er zijn echter veel efficientere en goedkopere manieren van datamining voorhanden en dus zal het niet gebeuren. Veiligheidscameras op openbare plaatsen worden gebruikt waarvoor ze dienen, al de rest is zever.

De enige valabele reden is dat men inderdaad niet kan weten wat er in de toekomst allemaal mogelijk zal zijn met die cameras, maar mits een waterdichte wetgeving daaromtrent mag dit ook geen obstakel vormen.
Wat is het nu?

Kan de wet aangepast worden zodat het privacy recht niet geschonden word?

Het hangt dus toch van de wet af.
Oud 30 juni 2010, 09:53   #669
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onder bepaalde omstandigheden is die schending inderdaad wel te rechtvaardigen, maar het is een uiterst dunne lijn, die heel gemakkelijk overschreden wordt. Ik denk dat de hoogst mogelijke voorzichtgheid hier te allen tijde geboden is...
Dus als er een wet komt welke de privacy beschermd, dan ga je akkoord met camera`s op straat?
Oud 30 juni 2010, 09:55   #670
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Ik weiger dat nergens te begrijpen! Dat maak jij ervan.
Als hij dan een wet plaatst, kan ik moeilijk weten dat hij daar niets mee bedoeld e.

Dus op de oude markt schend men de mensenrechten? In Engeland schend men massaal de mensenrechten?

Ja, in principe schendt men hiermee het recht op de privacy en dat recht staat ingeschreven in de rechten van de mens. Het is echter niet zo zwart wit als jij hier alweer wil laten uitschijnen.

Op sommige punten zijn mensrechten tegenstrijdig. Bijvoorbeeld tussen openbaarheid van rechtspraak en de privacy. In sommige gevallen kan men dus het belang van het collectief (de samenleving) boven dat van het individu plaatsen. In dat opzicht moet je dan ook de plaatsing van cameras aanzien. In welke mate wordt de privacy van het individu aangetast en in welke mate is dit goed voor de samenleving in zijn geheel. In die optiek vind ik plaatsing van bewakingscameras in uitgaansbuurten, metros enz gerechtvaardigd.

Maar soit, denk gerust wat verder zwart-wit hoor, ik pak het wel anders aan.
Oud 30 juni 2010, 09:56   #671
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus als er een wet komt welke de privacy beschermd, dan ga je akkoord met camera`s op straat?
Privacy is een recht, daar moet helemaal geen wet voor komen.
Oud 30 juni 2010, 09:57   #672
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is het nu?

Kan de wet aangepast worden zodat het privacy recht niet geschonden word?

Het hangt dus toch van de wet af.

Wilt u het niet begrijpen? De wet kan enkel zo gevormd worden zodat bepaalde rechten niet al te zwaar geschonden worden. Het recht op de privacy wordt zowieso geschonden van zodra daar cameras staan. Volgens uw zwart wit criterium is dat echt niet zo moeilijk om te begrijpen hoor.
Oud 30 juni 2010, 10:10   #673
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Zo uw levenservaring is ruimer dan de mijne ?

Kijk als je zelf direct marketings doet, en ziet hoeveel er zich uitschrijven... dan weet je toch wel iets meer dan iemand die dat niet doet ? of niet raf
Dat beweer ik niet, beste. Uw levenservaring is niettemin geen verifieerbare bron.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2010, 10:32   #674
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, in principe schendt men hiermee het recht op de privacy en dat recht staat ingeschreven in de rechten van de mens. Het is echter niet zo zwart wit als jij hier alweer wil laten uitschijnen.

Op sommige punten zijn mensrechten tegenstrijdig. Bijvoorbeeld tussen openbaarheid van rechtspraak en de privacy. In sommige gevallen kan men dus het belang van het collectief (de samenleving) boven dat van het individu plaatsen. In dat opzicht moet je dan ook de plaatsing van cameras aanzien. In welke mate wordt de privacy van het individu aangetast en in welke mate is dit goed voor de samenleving in zijn geheel. In die optiek vind ik plaatsing van bewakingscameras in uitgaansbuurten, metros enz gerechtvaardigd.

Maar soit, denk gerust wat verder zwart-wit hoor, ik pak het wel anders aan.
Fox, voor de laatste keer, ik bekijk het niet zwart wit, dit zijn mijn reacties door Raf zijn mening op dit vlak.

Raf zegt gewoonweg, ik ben tegen camera`s omwille van schending van recht op privacy...meer niet. Ik zeg dat niet!

Als ik jouw tekst hier lees komt het erop neer dat het van de wet en uitvoering van de wet natuurlijk afhangt of iets mag of niet. Vandaar dat ik ook al heel de topic lang vraag aan Raf en co...als de wet word aangepast, ben je dan plots weer voor camera`s? Nog steeds geen antwoord...daar kan ik niets aan doen en dat maakt mij geen zwart/wit denker e.
Oud 30 juni 2010, 10:34   #675
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Privacy is een recht, daar moet helemaal geen wet voor komen.
jama, nondedju

Je zegt pas dat het in principe niet geschonden word...ja, als het dus voor interpretatie vatbaar is...tja, daar schieten we dus niets mee op en kan je dus gerust overal camera`s hangen en beweren dat het geen rechten schend...en dan zijn we klaar.
Wettelijk heb je er dan ook niets tegen in te brengen.
Oud 30 juni 2010, 10:39   #676
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wilt u het niet begrijpen? De wet kan enkel zo gevormd worden zodat bepaalde rechten niet al te zwaar geschonden worden. Het recht op de privacy wordt zowieso geschonden van zodra daar cameras staan. Volgens uw zwart wit criterium is dat echt niet zo moeilijk om te begrijpen hoor.
Citaat:
Ik tracht u het verschil aan te tonen tussen een wet en een recht. Iets wat van wezenlijk belang is in deze discussie.

Verder zeg ik nergens dat een camera een schending van de privacy is. Het hangt allemaal af van wat er gedaan wordt met deze beelden. Als ze deze beelden gaan gebruiken in een databank waarbij ze u gaan identificeren om uw doen en laten in kaart te brengen dan is het schending van de privacy. Als ze deze cameras enkel gebruiken als preventie of als hulpmiddel achteraf bij het onderzoek naar criminele feiten dan is er geen probleem.
Maar hier zeg je dat het eraan ligt wat men met de beelden doet...
Oud 30 juni 2010, 10:47   #677
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat hebben we tot nu toe:

Raf is tegen camera`s, punt! Omwille van mensenrechten.

Camera`s schenden altijd de mensenrechten.

Camera`s schenden niet de privacy afhankelijk van wat er met de beelden gebeurt.

Wetten kunnen vervormd worden zodat rechten niet al te zwaar geschonden worden...hoe ver is dan weer een wazig gegeven.

Kortom...klopt niet allemaal e. Het ene is niet verenigbaar met het andere.

Conclusie: Er is hier maar 1 iemand die zwart op wit denkt en dat is onze vriend Raf. Want hij is gewoonweg tegen camera`s, no matter what. Niemand heeft er zaken mee. Fox is voor camera`s indien de beelden op correcte manier gebruikt worden. En ik ben ook voor camera`s mits er goede beveiliging is voor het gebruik ervan, samen met wetten die het gebruik ervan strikt bepalen.

Laatst gewijzigd door illwill : 30 juni 2010 om 10:48.
Oud 30 juni 2010, 10:56   #678
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat hebben we tot nu toe:

Raf is tegen camera`s, punt! Omwille van mensenrechten.

Camera`s schenden altijd de mensenrechten.

Camera`s schenden niet de privacy afhankelijk van wat er met de beelden gebeurt.

Wetten kunnen vervormd worden zodat rechten niet al te zwaar geschonden worden...hoe ver is dan weer een wazig gegeven.

Kortom...klopt niet allemaal e. Het ene is niet verenigbaar met het andere.

Conclusie: Er is hier maar 1 iemand die zwart op wit denkt en dat is onze vriend Raf. Want hij is gewoonweg tegen camera`s, no matter what. Niemand heeft er zaken mee. Fox is voor camera`s indien de beelden op correcte manier gebruikt worden. En ik ben ook voor camera`s mits er goede beveiliging is voor het gebruik ervan, samen met wetten die het gebruik ervan strikt bepalen.
En deze die dit geloven zijn naief
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2010, 11:01   #679
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
En deze die dit geloven zijn naief
jama, dan gaan we weer naar de discussie...misbruik kan altijd...alles afschaffen waar misbruik mee mogelijk is? Ben je daarvoor dan?
Oud 30 juni 2010, 11:10   #680
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
jama, dan gaan we weer naar de discussie...misbruik kan altijd...alles afschaffen waar misbruik mee mogelijk is? Ben je daarvoor dan?
Ik ben er tegen omdat de kans op misbruik tegroot is en omdat uitgewezen is dat ze in kader van een onderzoek niet veel bijbrengen.

Let wel, ik heb het niet over beveiligingscameras op privédomein.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be