![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Cannabis legaliseren in Vlaanderen? (Lees: opening coffeeshops) | |||
JA |
![]() ![]() ![]() |
75 | 49,02% |
JA, MAAR NIET IN MIJN DORP! |
![]() ![]() ![]() |
2 | 1,31% |
NEE |
![]() ![]() ![]() |
72 | 47,06% |
IK WEET NIET, NOOIT GEBRUIKT (DUS IK WEET NIET WAAROVER IK HET HEB) |
![]() ![]() ![]() |
4 | 2,61% |
Aantal stemmers: 153. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#681 |
Burger
|
![]() Ik zit momenteel slechts met 1 plantje dat het tamelijk goed doet, en dat wordt een vrouwtje denk ik. Is het beter om mannetjes en vrouwtjes samen te laten opgroeien en dan tijdens de beginnende vruchtbaarheidsfase van elkaar te scheiden?
![]() |
#682 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Moest je dan al lang geweten hebben. As't haze is, halverwege bloei. Uiteraard moet je ze scheiden. Als er geen plannen zijn voor zaadproductie moet ge gewoon dat ventje hardnekkig afmaken ![]() En niet in de vuilbak smijten, maar laten fungeren als compost. Ik ben van mening dat cannabis een goede grondverbeteraar is.
![]() |
![]() |
#683 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#684 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Ik ben wel op de hoogte hoor, ik vroeg me gewoon af of ze het leuker vonden om samen eventjes op te groeien alvorens de scheiding. Nu is er toch slechts lichte voorbloei. Ik verwacht er ook niet teveel van gezien de barre omstandigheden waarin ze opgroeien, zie het eerder als een test voor de komende zomer. En misschien ook enkele stekjes als ik die kan levend houden en opgroeien in de winter.
![]() |
![]() |
#685 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Veel plezier ermee
![]()
![]() |
#686 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#687 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.demorgen.be/dm/nl/993/Gez...derschat.dhtml Zoveel temeer medische en wetenschappelijke ervaring men met cannabis opdoet, zoveel temeer gaat de 'onschuldige' mythe aan het wankelen... Er zijn zelfs recente studies die uitgewezen hebben dat cannabis roken op het vlak van kankerontwikkeling NOG gevaarlijker is dan tabak roken.. Ook alcohol heeft 'medicinale' eigenschappen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#688 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Omdat hun jonge hersenen nog volop in ontwikkeling zijn, zijn ze erg kwetsbaar. Het cannabisgebruik kan nefast zijn voor het geheugen en ernstige leerproblemen tot gevolg hebben"Jongeren (-18) gebruiken beter geen enkele drug. Geen cannabis, geen alcohol,... geen drugs! Kan je linken naar die recente studie "dat cannabis roken op het vlak van kankerontwikkeling NOG gevaarlijker is dan tabak roken."? Wetenschap: Waarom cannabisrokers minder risico lopen op kanker dan tabaksrokers http://www.cannabis-med.org/dutch/bu...el.php?id=222& |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#689 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#690 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dit "linkiewinkie promoclubje" is tenminste zo eerlijk om ook naar hetzelfde onderzoek te verwijzen als jou promoclubje Wetenschap: Longkankerhttp://www.cannabis-med.org/dutch/bu...kel.php?id=201 Omdat jij zo'n interesse hebt voor wetenschap Wetenschap: Cannabisgebruik heeft een andere werking op de longfuncties dan tabaksgebruik http://www.cannabis-med.org/dutch/bu...kel.php?id=241 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#691 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ontlaad dat met cannabis. Ik zou yoga of Thai Chi eens moeten proberen.
![]() |
![]() |
#692 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Niet dat het onschuldig is, want anders zou het nu legaal zijn, en zouden we moeten vechten om het illegaal te maken. maar soit. Recente studies.. die heb je aan 2 kanten, er zijn ook studies (heb nu niet meteen een link, maar heb er al veel over gelezen) die aantonen dat CBD's anti-kanker werkende functies heeft, en dat mensen die dagelijks blowen minder kans hebben op keel & longkanker. Maar voor alles geld: té, is nooit goed. Drink niet te veel, eet niet teveel, slaap niet teveel, rij niet teveel met de auto, en ja, blow ook niet te veel. Maar het minste dat ze kunnen doen, is het toegankelijker maken, ipv het in de criminaliteit te laten gebeuren. dit is struisvogelpolitiek, en daar is niemand mee gediend. In america wordt het hoe langer hoe legaler. in 2010 zijn er nog veel decriminalisaties gebeurd in verschillende staten, en ook 'medicinaal' gebruik wordt meer & meer gereguleerd. Ik vrees enkel dat het hier nog langer kan duren, omdat we zo'n traag kutland zijn als het op zo'n dingen aankomt. (behalve speekseltesten, die zijn er zonder boe of ba.) Peace Laatst gewijzigd door Spiritus : 7 oktober 2010 om 01:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#693 |
Banneling
|
![]() http://www.youtube.com/watch?v=Z_F35VKigiw
Legaal of illegaal , het is er en daar valt niets aan te veranderen... Laatst gewijzigd door Wisord : 7 oktober 2010 om 02:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#694 | |
Banneling
|
![]() Blijkbaar kent Cdude het geheim om stress te voorkomen. Spijtig dat hij die kennis niet wil delen.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#695 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#696 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat de overheid om gezondheidsredenen anticampagnes voert zoals ze nu doet met tabak en alcohol, als preventiecampagne voor de jeugd of hulpverleningscampagnes, kan ter discussie gesteld worden voor het geheel. Namelijk, is het de taak van de overheid een opvoedkundige rol aan te nemen? Belastingen worden op zowat alles geïnd, niet enkel op genotsmiddelen. Weeral een andere discussie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#697 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#698 |
Gouverneur
|
![]() Het zal wel onder lampen moeten zijn, want de dagen worden wel heel kort. Of wachten tot in april om te zaaien hé..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#699 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Ik ken de economische redenen en de geschiedenis, tax act van 1937, racistische propaganda, de rol van de petro- en katoenindustrie... Echter is hennep (<0,3% THC) toch geen probleem binnen Europa? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#700 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Charles Baudelaire (oeuvres postumes): Pauvre Belgique - argument du livre sur la Belgique Charles Baudelaire (oeuvres postumes): Amoenitates Belgicae Laatst gewijzigd door Fien Fluytenzuyger : 7 oktober 2010 om 14:47. |
|
![]() |
![]() |