![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#681 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ben zelf geheelonthouder maar ik snap wel dat Al Capone groot geworden is door de drooglegging. Alle doden ten tijde van de drooglegging waren te vermijden was die belachelijke wet er nooit geweest. Bijgevolg ben ik VOOR legalisering van alcohol, en bij uitbreiding alle andere drugs. Wat u doet is een ongeldige argumenteertechniek genaamd Poisoning the Well. Het is niet omdat iemand drugs gebruikt dat hij geen geldig argument kan geven. U speelt enkel op de man en verliest bijgevolg de discussie.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 15 december 2011 om 14:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#682 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
- kan de gevolgen niet inschatten - geleerd om te luisteren naar ouderen Bijgevolg is pedofilie een strafbaar feit, meer nog omwille van de manipulatie dan om de seks zelf. De vergelijking met de bewuste keuze om als meerderjarige zelf drugs te gebruiken gaat bijgevolg niet op. Gelieve niet in te beuken op de indruk van zwakte die Paulus wekt. Hij heeft zich eerbaar teruggetrokken.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 15 december 2011 om 14:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#683 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nope, het ging over zijn manier van redeneren. Het is niet de wetgeving of de criminaliteit die rond drugs hangt dat het probleem is, wel de drugs zelf.
Overigens blijft drugsgebruik wel een misdaad, net zoals pedofilie dat is. Ongeacht wat enkele pro-legalise mensen daarvan mogen denken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#684 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
p.s. Je kan nog altijd dat citaat niet geven. Hoe komt dat toch? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#685 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#686 | ||
Banneling
|
![]() Het is in België voor ieder volwassen persoon toegestaan om 1 cannabisplant te bezitten. In Nederland 5.
Heb jij liever dat de maffia gesponsord wordt? Citaat:
Het is dus wel degelijk het gevolg van het verbod. Citaat:
Jij weet helemaal niet of ik drugs gebruik. Ik weet wel dat sommigen immuun zijn voor data en feiten. Het verbod is een geloofskwestie. Laatst gewijzigd door artisjok : 15 december 2011 om 15:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#687 | |||||
Banneling
|
![]() Neen, dat is je bewering niet. Dat is de reden waarom je voorstel niet realistisch is. Dat was wat je vroeg.
Citaat:
De doelstelling van reguleren is (voor de zoveelste keer) 1 de nadelen voor de maatschappij verkleinen 2 minder gezondheidsrisico's voor de consument. Kan je akkoord gaan met de doelstellingen? Citaat:
Tussen het laagste ooit cannabisgebruik in Europa, zo’n 7% van de bevolking in Portugal, tot zo’n 30% in het VK zit een factor 4.11 Niemand weet waardoor dat komt. Niemand weet welke de determinanten van die gebruikscijfers zijn, dan wel of die te beïnvloeden zijn, en zo ja, door wat. Bij een gewoon probleem zouden dit soort vragen boven aan de lijst van onderzoeksverlangens staan, maar bij het cannabisverbod is dat niet het geval. Niemand wil weten waarom de Portugezen zo weinig en de Engelsen zo veel blowen. Niemand wil weten waarom de Nederlanders relatief weinig blowen-tussen de portugezen en engelsen in- ondanks ruim 30 jaar cannabiswinkels en ongehinderde toegang tot hasj en wiet. In Nederland mocht elke 16 jarige wiet kopen, later verhoogd tot elke 18 jarige. Iedereen boven de 18 mag altijd wiet kopen, net zoveel als ie wil. Een situatie die volgens de Engelsen, en de Fransen, en de Zweden, tot rampen dan wel tenminste tot zeer hoge gebruikscijfers moet leiden, doet dat niet!!http://www.drugsbeleid.nl/derden_cohen_1207.htm Citaat:
2 In Nederland kan iedere volwassene vrij cannabis kopen, toch is het aantal gebruikers niet hoger. 4. Hoho: dan gaat Nederland toch massaal aan de drugs?http://www.drugsbeleid.nl/faq.htm Heb je nu al een nationale drugsmonitor gelezen van het Trimbos instituut? Of hou je liever vast aan je geloof? Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#688 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wanneer het geloof dreigt te wankelen loopt men weg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#689 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#690 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#691 | ||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Wel aan het totaal altijd systematisch negeren en/of ontkennen van de waarde van ALLE tegenargumenten van het niet bestraffen van druggebruik in dit geval of van het niet legaliseren in het bredere geval. Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 15 december 2011 om 15:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#692 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarop stoelt je vermoeden? Geloof, gokwerk of cliché? Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#693 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#694 | |||||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Datgene waarover jij je zo beklaagt dat het voor de helft bestraft wordt. Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 15 december 2011 om 15:59. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#695 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik dacht dat alleen bezit illegaal was, en het gebruik op zich niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#696 |
Banneling
|
![]() Het is dus niet voor niks dat ik al drie keer een tekst hier geplakt heb over de wettelijke bepalingen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#697 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Waren er alcoholoorlogen in de jaren '30? Hoe heeft men actief de georganiseerde misdaad een hak gezet in Portugal? P.S. ik ken het antwoord op al die vragen, de bedoeling is dat je zelf eens begint na te denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#698 |
Minister
|
![]() Je kan je perfect houden aan de drugswet en elk uur van de dag gedrogeerd rondlopen. En ik heb het niet over alcohol.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#699 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#700 | |