Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2012, 22:33   #681
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Lijkt mij ook maar evident hoor. Daarvoor dient dat dopgeld niet.
Maar, gaan de café's en brouwerijen niet failliet gaan?
Oud 3 juli 2012, 22:25   #682
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Maar, gaan de café's en brouwerijen niet failliet gaan?
Nee, natuurlijk niet.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 14:33   #683
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Lijkt mij ook maar evident hoor. Daarvoor dient dat dopgeld niet.
Alnaargelang je (werk)situatie kan de staat beslissen of ze je al dan niet 'dopgeld' geven. Dat is niet meer dan normaal. Een (rijke) 'werkloze' doktersvrouw hoeft bv. geen dopgeld te krijgen, net als iemand die al jaren weigert om een job aan te nemen.

Maar als de staat eenmaal beslist heeft dat je dopgeld krijgt, hebben ze dan ook plots het recht om te beslissen waaraan je dat dopgeld uit mag geven?

Dat lijkt me onbegonnen werk want dan kan je evengoed elke dopper schrappen die al eens op de lotto speelt, die al eens een pint gaat drinken, die al eens een pretpark bezoekt, die al eens een cadeautje koopt voor de kinderen, die al eens een paar cent bij een bedelaar in de hoed gooit, enz, enz... Allemaal uitgaven die strikt gezien niet noodzakelijk zijn.
Oud 11 juli 2012, 14:39   #684
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Overigens; dat de wietpas ondertussen meer negatieve dan positieve gevolgen heeft valt op alle nieuwssites te lezen. Wat ook te verwachten was.

Bv;
-De (oncontroleerbare) straathandel floreert.
-Consumenten komen bij die straathandel ook in contact met harddrugs.
-Meer en meer jongeren gaan een jobke als 'drugrunner' verkiezen boven een jobke als rekkenvuller in de Albert Hein.
-De drugsgerelateerde overlast neemt niet af. De afname in overlast door het wegblijven van buitenlandse drugstoeristen wordt gecompenseerd door de toename in overlast door plaatselijke drugsdealers en -runners.
-...

Kortom; allemaal gevolgen waar voor de invoering van de wietpas luidruchtig voor gewaarschuwd werd (hier op P.be en elders) maar die destijds door de voorstanders vrolijk weggelachen werden.

Ik voorspel dan ook een maximale houdbaarheid van de wietpas in zijn huidige vorm van zes maanden. Meer niet. Het drugsbeleid gaat in Nederland door deze flater flink de verkeerde kant op.

Laatst gewijzigd door BigF : 11 juli 2012 om 14:39.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 15:23   #685
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Men hoef niet uit de lucht te vallen. Toen Hulst zijn coffeeshops ooit sloot waren er ook binnen de dag overal thuisadressen waar men terecht kon. Voor marihuana en direct ook voor meer ...
Ik ben het wel eens met wat een Nederlander hier elders op het forum ergens schreef : niet de fout van de Nederlanders maar van de andere landen die hun beleid niet willen aan passen.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 16:09   #686
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Men hoef niet uit de lucht te vallen. Toen Hulst zijn coffeeshops ooit sloot waren er ook binnen de dag overal thuisadressen waar men terecht kon. Voor marihuana en direct ook voor meer ...
Ik ben het wel eens met wat een Nederlander hier elders op het forum ergens schreef : niet de fout van de Nederlanders maar van de andere landen die hun beleid niet willen aan passen.
Dat waren nog eens tijden, ik herinner me ze goed. Er was toen één coffeeshop die openbleef, open gehouden door een Vlaming. Er liep een banditisme onderzoek tegen die man en de politie had bang dat als men die zaak dicht deed de man uit het zicht zou verdwijnen.

Je begrijpt dat er daar een enorme omzet gedraaid werd, alle dagen uitverkocht. Man dat waren tijden...
Oud 11 juli 2012, 20:28   #687
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat waren nog eens tijden, ik herinner me ze goed. Er was toen één coffeeshop die openbleef, open gehouden door een Vlaming. Er liep een banditisme onderzoek tegen die man en de politie had bang dat als men die zaak dicht deed de man uit het zicht zou verdwijnen.

Je begrijpt dat er daar een enorme omzet gedraaid werd, alle dagen uitverkocht. Man dat waren tijden...

Ik herinner me in Hulst alleen Morres meubelen.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2012, 12:03   #688
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
niet de fout van de Nederlanders maar van de andere landen die hun beleid niet willen aan passen.

dat is een feit. De andere landen worden geleid door hypocrieten, dat is ook al een tijdje aan de gang hoor.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2012, 12:33   #689
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

De invoering van de wietpas maakt de politie niet blij, zo zegt de vakbond.
Citaat:
De wietpas is een typische politieke keuze en geen keuze vanuit de oplossing. Voorzitter Gerrit van de Kamp van politievakbond ACP haalt vandaag hard uit naar het verplichte lidmaatschap van coffeeshopps. "Wij kijken vooral naar wat het meebrengt voor politiemensen. Het helpt niet."[...]
Het plan is echter een groot fiasco. In Maastricht, waar de pas sinds mei wordt gehandhaafd, is de drugsoverlast verviervoudigd. Het is zeer de vraag of het door CDA, PVV en VVD gewenste pasje de verkiezingen gaat overleven.
http://www.powned.tv/nieuws/politiek...elpt_niet.html
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2012, 16:08   #690
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
De invoering van de wietpas maakt de politie niet blij, zo zegt de vakbond.

http://www.powned.tv/nieuws/politiek...elpt_niet.html
Allemaal zo onnozel als 't groot is...

Nog net in Breda een shop gevisiteerd toen ik daar bij toeval moest zijn vanwege een vergadering.
Ik heb bij binnenkomen gelijk netjes ( weinig zin om dat te verzwijgen daar je normalerwijs toch minimum je identiteitskaart moet tonen ) gemeld dat ik uit België kwam
De meer dan redelijk bevallige dame achter den toog wees me er vriendelijk op dat ze niet mocht verkopen aan me ( Dordrecht zou nog kunnen wisten ze me daar te vertellen -> Zuid Holland ), een plaatselijk beleid
'k Was nog geen 2 seconden terug buiten of er was iemand van de bezoekers ( vermoedelijk geen drug runner ... want die kunnen ze missen als kiespijn ... maar wie weet ) die me voorstelde dat voor mij te kopen.

Blijkt dat heel die regeling niet alleen totaal onduidelijk
maar naar alle waarschijnlijkheid ook niet terecht ( op civielrechtelijk vlak ) ingesteld.
Te zwijgen nog over het totaal contra-productief effect ervan.
Tjah dat was ook niet anders te verwachten van een vvd-er met zo'n ironische achternaam

Laatst gewijzigd door praha : 23 juli 2012 om 16:28.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2012, 20:22   #691
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht

Nog net in Breda een shop gevisiteerd toen ik daar bij toeval moest zijn vanwege een vergadering.
Ik heb bij binnenkomen gelijk netjes ( weinig zin om dat te verzwijgen daar je normalerwijs toch minimum je identiteitskaart moet tonen ) gemeld dat ik uit België kwam
De meer dan redelijk bevallige dame achter den toog wees me er vriendelijk op dat ze niet mocht verkopen aan me ( Dordrecht zou nog kunnen wisten ze me daar te vertellen -> Zuid Holland ), een plaatselijk beleid
'k Was nog geen 2 seconden terug buiten of er was iemand van de bezoekers ( vermoedelijk geen drug runner ... want die kunnen ze missen als kiespijn ... maar wie weet ) die me voorstelde dat voor mij te kopen.

maar naar alle waarschijnlijkheid ook niet terecht ( op civielrechtelijk vlak ) ingesteld.
Tjah dat was ook niet anders te verwachten van een vvd-er met zo'n ironische achternaam
Het is inderdaad zo onnozel als het maar kan zijn. De ganse regelgeving bewijst dat het clandestiene van ondergeschikt belang is, hoe erg dat clandestiene ook moge zijn. Nederland als gidsland ? Mijn kloten ja. Binnenkort schreeuwen de hollanders om meer blauw op straat wegens meer overlast. Ondertussen zijn het gouden tijden voor wie de thuiskwekers voorziet van materiaal en advies. En wie behoefte heeft aan wiet vindt z'n weg wel, ollanders kennen iets van plantjes kweken. Vervang tulpen door wiet. Ah.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2012, 14:05   #692
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Weed is slecht!
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2012, 14:20   #693
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Weed is slecht!
Want?
Oud 24 juli 2012, 14:36   #694
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Want?
Slecht voor je mind!
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2012, 06:23   #695
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

http://theglobaljournal.net/news/hea...-hiv-aids.html

wanneer terug regelgeving op basis van feiten?
Hoe lang nog laten wij emotrollen ons leven verzuren?
Oud 29 juli 2012, 11:27   #696
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Pas gelezen in een oude Knack;

Marino Keulen juicht de wietpas toe. Het feit dat er steeds meer coffeeshops hun deuren (moeten) sluiten na de invoering van dat gedrocht baart hem geen zorgen. Integendeel!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keulen in Knack
Hoe minder coffeeshops, hoe minder drugs!
Het erge hieraan vind ik niet de domheid die dat tentoon spreidt. Ik geloof immers niet dat Marino zelf gelooft dat het dalende aantal coffeeshops minder drugs tot gevolg zal hebben. Het erge eraan vind ik dat een politicus de gewone man in de straat probeert wijs te maken dat coffeeshops verantwoordelijk zijn voor het alsmaar stijgende drugsgebruik. Terwijl het net de coffeeshops zijn die er (toch zeker in Nederland) voor gezorgd hebben dat het (hard)drugsgebruik al jaren daalt.

Mijn veertien-jarige dochter ging begin deze week naar Tilburg kermis. Wij komen al jaren in Tilburg wegens vlak bij de grens wonen. Nooit werden wij daar op straat aangesproken (ik niet en mijn kinderen ook niet) met de vraag om drugs te kopen. Dat blijkt helemaal veranderd. Mijn (nogmaals) 14-jarige meid werd op die namiddag liefst vijf keer aangespoord om drugs te kopen. Veelal wiet maar als ze niet op de avances van de verkoper inging kwam steevast de vraag of ze dan misschien iets anders wilde. (xtc, coke,...)

Kortom; echt een grote vooruitgang hoor, de sluiting van talloze coffeeshops Marino.

Laatst gewijzigd door BigF : 29 juli 2012 om 11:28.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 14:18   #697
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Pas gelezen in een oude Knack;

Marino Keulen juicht de wietpas toe. Het feit dat er steeds meer coffeeshops hun deuren (moeten) sluiten na de invoering van dat gedrocht baart hem geen zorgen. Integendeel!

Het erge hieraan vind ik niet de domheid die dat tentoon spreidt. Ik geloof immers niet dat Marino zelf gelooft dat het dalende aantal coffeeshops minder drugs tot gevolg zal hebben. Het erge eraan vind ik dat een politicus de gewone man in de straat probeert wijs te maken dat coffeeshops verantwoordelijk zijn voor het alsmaar stijgende drugsgebruik. Terwijl het net de coffeeshops zijn die er (toch zeker in Nederland) voor gezorgd hebben dat het (hard)drugsgebruik al jaren daalt.

Mijn veertien-jarige dochter ging begin deze week naar Tilburg kermis. Wij komen al jaren in Tilburg wegens vlak bij de grens wonen. Nooit werden wij daar op straat aangesproken (ik niet en mijn kinderen ook niet) met de vraag om drugs te kopen. Dat blijkt helemaal veranderd. Mijn (nogmaals) 14-jarige meid werd op die namiddag liefst vijf keer aangespoord om drugs te kopen. Veelal wiet maar als ze niet op de avances van de verkoper inging kwam steevast de vraag of ze dan misschien iets anders wilde. (xtc, coke,...)

Kortom; echt een grote vooruitgang hoor, de sluiting van talloze coffeeshops Marino.
politici leven dan ook niet in onze maatschappij en dat bewijzen zij dagelijks met zulke uitspraken.
Oud 5 augustus 2012, 00:17   #698
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

tja de wietpas, bedacht om overlast (kan al drukte zijn (zelfs geen parkeerplaatsen vrij)) van drugstoeristen te verminderen, die op de grote steden na, wel groter was in de grensstreek. Echter vrees ik dat men zich er mee in de voet schiet, omdat men de straathandel een dienst bewijst, OK geen irritante opgeschoten Franse jongeren meer die vragen Ou est le coffeeshop, maar dan heb je het wel gehad. Verder zal een wietpas voor Amsterdam een ramp zijn, maar dat is ook het punt van het Nederlandse drugsbeleid, behalve in de grensstreek (overtuig eens uw eigen politici ) werk het eigenlijk nog wel. Hoewel de huidige navelstaarderige houding van Nederland (alles achter de dijken is eng) dit nogal versterkt.
Sterker laten we het legaliseren en er meteen flink accijns op gooien.

(Ik heb overigens zelf nooit drugs gebruikt, ik vond alcohol wel genoeg)

Laatst gewijzigd door Adam Smith : 5 augustus 2012 om 00:18.
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 23:55   #699
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht

Wat ?!!! Gij pakt drugs ?! En gij durft dat hier zomaar zeggen ?!
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 00:00   #700
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
tja de wietpas, bedacht om overlast (kan al drukte zijn (zelfs geen parkeerplaatsen vrij)) van drugstoeristen te verminderen, die op de grote steden na, wel groter was in de grensstreek. Echter vrees ik dat men zich er mee in de voet schiet, omdat men de straathandel een dienst bewijst, OK geen irritante opgeschoten Franse jongeren meer die vragen Ou est le coffeeshop, maar dan heb je het wel gehad. Verder zal een wietpas voor Amsterdam een ramp zijn, maar dat is ook het punt van het Nederlandse drugsbeleid, behalve in de grensstreek (overtuig eens uw eigen politici ) werk het eigenlijk nog wel. Hoewel de huidige navelstaarderige houding van Nederland (alles achter de dijken is eng) dit nogal versterkt.
Sterker laten we het legaliseren en er meteen flink accijns op gooien.

(Ik heb overigens zelf nooit drugs gebruikt, ik vond alcohol wel genoeg)
Heb ik al 100 keer gezegd. Cannabis is volledig gebanaliseerd, je krijgt dat niet meer weg. Dat ze ( de overheid ) dus de hand leggen op de handel, dan kunnen ze die tenminste controleren, en er nog wat aan verdienen ook nog.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be