![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#681 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat vroeger niet kon, kan nu misschien wel. Laten we erover spreken en taal desacraliseren. Jullie lijken wel taal-imams. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#682 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat is juist het probleem Hans. het koningshuis is Franstalig die op z'n best probeert om Nederlands te spreken. Snap je nu echt niet dat Vlamingen daarmee weinig voeling hebben?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#683 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en waarom zou het in Vlaanderen wel moeten kunnen, terwijl in de rest van de wereld het niet zo is? Ga eens naar Canada en probeer eens in het Franstalig gebied alles in het Engels te verkrijgen?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#684 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als ik verbitterd lijk dan is het omdat ik lang een overtuigde Belg ben geweest. Ik had respect voor Boudewijn, maar voor Albert II kan ik geen respect opbrengen en voor Filip nog minder. Als zelfs zij geen moeite doen om de Vlamingen zelfs maar te begrijpen, waarom zou iemand als ik mij nog uitsloven? Er zijn geen Belgen, ook niet in Laeken. Ik geloof niet meer in dit land en ik kies voor Vlaanderen omdat ik dat superioriteitsgevoel van vele franstaligen tov alles wat Vlaams is niet kan verdragen. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#685 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#686 |
Burger
|
![]() Zeg, moest de koning Belgish zijn dan zou hij Brussels (waar ze al lang "werken") spreken want dit zijn de echte Belgen. Maar ik heb hem nog geen dialect weten spreken... .
Aristocratie alom daarintegen... . |
![]() |
![]() |
![]() |
#687 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Je hebt het recht niet met dat vlag te zwaaien. Kim is een echte Belg. Jij bent een huichelaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#688 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() is dat nu belngrijk of die coburgs nu al dan niet nederlands kennen? Zelfs als ze Esperanto kenden zou ik ze nog uit hun paleis willen laten zetten. Macht overerven op grond van een familieachternaam is ondemocratisch en achterlijk feodalistisch.
![]() |
![]() |
#689 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan als Vlaams-Nationalist zeggen dat mijn Frans vér boven het Nederlands van Laurette Kronckeldinckx uitsteekt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#690 |
Banneling
|
![]() Niet feodalistischer dan Vlaams-nationalisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#691 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#692 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#693 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#694 |
Europees Commissaris
|
![]() Ah sinds wanneer bestaat er nu ook de Vlaamse monarchie?
![]()
![]() |
#695 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#696 | |
|
![]() Citaat:
Maar de taal van de meerderheid is voor de koning (of de prins) een vreemde taal. en dat is niet om te lachen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#697 | |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#698 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Is feodalistisch nu ook al een woord?
![]()
![]() |
#699 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als taal slechts een communicatiemiddel is waarom leren de Franstaligen in de Vlaamse rand dan geen Nederlands? Toch niet omdat HUN taal zoveel belangrijker is dan de streektaal dat ze er altijd en overal in willen bediend worden? Ook in Vlaanderen? En als taal voor jou toch niet heilig is, waarom wil de bub dan individuele tweetaligheid in heel Belgique? Of bedoel je soms dat de Vlamingen hun taal niet 'heilig' mogen vinden, maar dat ZIJ tweetalig moeten worden zodat de Franstaligen als vanouds overal in Belgique eentalig kunnen blijven?
![]() |
![]() |
#700 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |