![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#7321 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn werkgever verwacht van mij dat ik van die Algemene Nederlandse Spraakkunst de 'norm' maak. Het is uiteraard uw goed recht het met mijn werkgever oneens te zijn.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 12 februari 2010 om 13:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7322 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7323 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7324 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U komt nu af met 'kleine' fouten. Er bestaan geen 'kleine' fouten. Een puntje vergeten op de 'i', is een even grote fout als een 'dt' fout. Laatst gewijzigd door system : 12 februari 2010 om 13:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7325 |
Banneling
|
![]() Ik moet soms wel wanneer zogenaamde 'Vlaamse' taalleraren zich enten op het Noord-Nederlands. En dat zal ik dit telkens weer blijven herhalen. U hoeft me trouwens ook niet te lezen. U kunt op de 'negeerknop' duwen, zoals een tal van uw geestesgenoten regelmatig doen bij anderen wanneer hun antwoorden hun niet aanstaan.
Laatst gewijzigd door system : 12 februari 2010 om 13:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7326 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7327 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7328 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() OK.
Ik kan u alleen maar zeggen dat u met uw klachten beter bij mijn werkgever kunt aankloppen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7329 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7330 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wil helemaal niets splitsen. Wat ik wil, (en u doet precies of 'wat ik wil' iets nieuws is. Spijtig voor u, maar dat is al een eeuwenoude verzuchting in Vlaanderen, cfr. De Foere, Behaegel, Jan Frans Willems en anderen.) is dat men, bij het vastleggen van de 'Algemeen Beschaafde Nederlandse Taal', meer rekening houdt met ons Zuid-Nederlands. En dat is sinds Jan Frans Willems nog steeds niet het geval. Tenslotte zijn wel met 6.000.000 Vlamingen die dagdagelijks Zuid-Nederlands spreken. Maar blijkbaar is dit veel te hoog gegrepen voor u. Laatst gewijzigd door system : 12 februari 2010 om 16:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7331 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Houdt U het,en zu ihrer bestellung herr oberst.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7332 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7333 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nu houd jij regelmatig driftige pleidooien waarbij je nijdig verklaart dat de Nederlanders meer "Vlaams" in hun Nederlands moeten gebruiken. Sorry, maar dat gaat zomaar niet. Je kunt een volk niet forceren. Dat kan slechts lukken als het sociaal-economisch, het cultureel en algemeen maatschappelijk verkeer tussen Nederland en Vlaanderen veel intenser wordt. En dat is nu uitgerekend iets dat jij niet wilt. Omdat je een gloeiende hekel hebt aan de Nederlanders en aan de Vlamingen die daar anders over denken.
![]() |
![]() |
#7334 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat ik zeg is, dat als we dan toch naar een Nederlandse eenheidstaal willen gaan, dat men dan meer rekening moet houden met de taal van 6.000.000 Vlamingen. En dat is geen onredelijke eis dacht ik zo. Laatst gewijzigd door system : 13 februari 2010 om 10:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7335 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hij houdt je een spiegel voor je je ziet niet graag wat je ziet. We spreken hier in het Vlaanderen het Vlaams natiolect, wat afwijkt van het Nederlands natiolect. Je kan dit ontkennen of minimaliseren, maar het is wel zo. Je kan zoals je zegt een volk niet forceren hun taal te veranderen. Laat het volk de taal spreken die ze spreekt en laat die taal evolueren zonder dat personen met een (not so) hidden agenda dat willen veranderen. Laat de Nederlanders de taal spreken die ze spreken en laat ons dat ook (zie onderschrift). *edit System was me net voor ![]()
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 13 februari 2010 om 10:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7336 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neem een eetzaal met 50 vlamingen en smijt daar 10 Nederlanders bij. Wie is dan het meeste hoorbaar ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7337 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7338 | |
|
![]() Citaat:
Jullie willen het blijkbaar terugbrengen tot een eenheid en een der volkeren verplichten (noord) Nederlands te spreken. Zoals je zelf zegt: 'Sorry, maar dat gaat zomaar niet. Je kunt een volk niet forceren. ' Je kan niet van twee walletjes eten.
![]() |
![]() |
#7339 | |
|
![]() Citaat:
http://www.actu24.be/article/societe...ub/411108.aspx |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7340 | |