![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#721 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand weet of Wilders zijn kogelvrije vest moet dragen. De Nederlanders kunnen het zich gewoon niet permitteren dat die man omvalt. Dat Wilders daar meesterlijk op inspeelt is zijn verdienste. Ook een beetje de straf voor het establishment voor het demoniseren van de grote Pim. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#722 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#723 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Godgeleerdheid. Maar dat is heel beknopt uitgedrukt omdat je me anders kan wijzen op het feit dat het te lang duurde.
Kortom: godsdienst kennen.
![]() |
#724 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar geboden en versen als toverformules hanteren om geen argumenten te hoeven aandragen, zoals gelovigen vaak doen, is saai. Jaren geleden heb ik uren geboeid geluisterd naar een antropoloog die een college gaf over cultuur en religie van de Dogon. Ik lees deze draad met belangstelling mee. Dat vind ik hier voldoende. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#725 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En laat duidelijk zijn, ik volg ne profeet dat machtsgeile mensen uitriepen als mensgeworden God.
Ik volg Jezus zijn boodschap, meer dan Mohammed. En ik zie de volgelingen van Mohammed tekort schieten (op dit forum). En jij verdedigt net diegene naar wiens antwoorden altijd te schooien valt? Doet U aan favoritisme omdat u kan "relaten" bij hen? U komt er wel tenminste voor uit de voordelen van dit land te benutten om daarna te vertrekken. Diegene die u verdedigt hebben niet de intentie te vertrekken, eerder alles aan te passen naartoe hun wensen.
![]() |
#726 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Argumenten, of eerder redenen dat men het zelf doet. In de wetenschap is dit niet nodig. Tegen "kijk, het werkt!" kan weinig op. Als een toestel draait dan draait hij. Weinig argumenten nodig. In religie hebben we inderdaad het probleem dat bepaalde dingen, wanneer misbegrepen, zeer destructief kunnen zijn. Ik ben daarom ten aller tijden voor gesprek te vinden. Als het volwassen gebeurt (maar daarbij bent u niet diegene waar ik boos naar kijk). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#727 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#728 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() nam u genoegen met het antwoord dak gaf?
![]() |
#729 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#730 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#731 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Theologie is in deze dagen niet meer wat het was als vroeger.
U moet toch weten (indien u mij een beetje kent dat ik opensta voor de ruimere dialoog), of moet ik blijven vastkleven aan de christelijke versie? Kom nu he!
![]() |
#732 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kijk. Nu zonder kwade bedoelingen. Theologie is de christelijke poging om de logica van de antieke filosofen te verenigen met het christelijk geloof. Zeg nu zelf: kan iets wat niet in woorden worden uitgelegd, worden uitgelegd in logische stellingen? Nee toch? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#733 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn kinderen vonden het vooral spijtig dat "ze het wisten". Voor geen geld ter wereld hadden ze de magie van de sint willen missen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#734 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#735 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#736 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weet ik... je schijnt alleen niet goed te beseffen dat de quote die je net gebruikte dan ook onderhevig moet geweest zijn aan diezelfde censuur... of hebben ze er per ongeluk over gelezen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#737 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() En het onderscheid tussen OT en NT is niet wat in de bijbel staat: http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=81 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#738 | |
|
![]() Welke boodschap is dat dan? Want als ik zie naar sommigen.... amaai mijn botten
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#739 | |
|
![]() Kleine nuance, ik kan geen respect opbrengen voor een geloof, wel voor een persoon.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#740 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |