Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 december 2010, 16:49   #721
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Vertel dan hoe agnosticisme zou botsen met conservatieve ethiek en sympathieën voor een bepaald geloof.

Ik voel mezelf eerder agnost dan atheist omdat ik het niet weet , zij die het denken te weten weten het eigenlijk ook niet . Naar mijn mening moet iedereen die keuze zelf maken , wat mij vooral stoort aan uw geloofswaanzin is het hersenspoelen en/of indoctrineren van kinderen en zwakke mensen .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2010, 16:52   #722
Hot Marijke
Staatssecretaris

Hot Marijke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Wat 'n onzin. Precies of je moet naar de maan geweest zijn om iets over de maan te kunnen zeggen.

Als agnost zeg ik over het begrip zonde wat ik wil, dat doet niks af aan mijn levensvisie.

Niet alle agnostici zijn apateïsten.

Paulus.
Ik ben ook agnost. Er zijn verschillende gradaties maar één ding is sowieso een feit. Het agnosticisme is niet godsdienstig gericht, en jij bent dat duidelijk wel. Het grondbeginsel is juist dat je niet gelooft in een Hogere Macht, maar ook niet beweert dat die Hogere Macht niet zou bestaan. Verklaar jezelf dus niet tot iets dat je helemaal niet bent.

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2010, 16:53   #723
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Probleem is dat het voor veel mensen moeilijk is om een onderscheid te maken tussen geilheid en liefde. Dat verschil beseffen ze meestal als het veel te laat is, als ze getrouwd zijn en kinderen hebben.

Mijn lief is gewoon geil . En als ze dat niet is dan zit er niets anders op dan een portie doe het zelf maar dan wel liefst met haar hand .

Laatst gewijzigd door Wisord : 5 december 2010 om 16:55.
Oud 5 december 2010, 16:54   #724
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus jij hebt het PERFECTE huwelijk?
Er is geen perfectie in deze wereld. Het zou dus dom zijn te beweren dat ik het perfecte huwelijk heb. Maar ik weet wel zeker dat wij trouw zijn aan elkaar en het seksuele leven een boeiende levensreis is.

Als ik jou -en jou niet alleen- over seks hoor praten, dan lijkt het me, of je bent nog niet verder gekomen dan het lichaam van een ander te gebruiken om in werlijkheid te masturberen.

Steek 'm waar je wil.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 5 december 2010 om 16:54.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2010, 16:56   #725
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Ik voel mezelf eerder agnost dan atheist omdat ik het niet weet , zij die het denken te weten weten het eigenlijk ook niet . Naar mijn mening moet iedereen die keuze zelf maken , wat mij vooral stoort aan uw geloofswaanzin is het hersenspoelen en/of indoctrineren van kinderen en zwakke mensen .
100 % mee akkoord. Het is vooral die walgelijke arrogantie van die blinde wereldvreemde kuddebeest-gelovigen dat tot kotsen aanzet.

Hot Marijke

Laatst gewijzigd door Hot Marijke : 5 december 2010 om 16:56.
Oud 5 december 2010, 16:56   #726
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
100 % mee akkoord. Het is vooral die walgelijke arrogantie van die blinde wereldvreemde kuddebeest-gelovigen dat tot kotsen aanzet.
En waarom ben jij dan niet blind?
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2010, 16:57   #727
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben ook agnost. Er zijn verschillende gradaties maar één ding is sowieso een feit. Het agnosticisme is niet godsdienstig gericht, en jij bent dat duidelijk wel. Het grondbeginsel is juist dat je niet gelooft in een Hogere Macht, maar ook niet beweert dat die Hogere Macht niet zou bestaan. Verklaar jezelf dus niet tot iets dat je helemaal niet bent.
Een agnossticisme is een overkoepelende term van zij die beweren het niet te weten. Sommige achten het bestaan van een god onmogelijk, anderen dan weer niet. Ze weten het niet.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 5 december 2010 om 16:58.
Oud 5 december 2010, 16:58   #728
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
idd, en dat begint reeds van in de wieg. Walgelijk misbruik van kinderlijke onschuld.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2010, 16:59   #729
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Er is geen perfectie in deze wereld. Het zou dus dom zijn te beweren dat ik het perfecte huwelijk heb. Maar ik weet wel zeker dat wij trouw zijn aan elkaar en het seksuele leven een boeiende levensreis is.

Als ik jou -en jou niet alleen- over seks hoor praten, dan lijkt het me, of je bent nog niet verder gekomen dan het lichaam van een ander te gebruiken om in werlijkheid te masturberen.

Steek 'm waar je wil.

Paulus.
Ik hoop echt voor jou dat jullie wederzijdse trouw echt is en geen leugen. Maar ik weet voor 100 % zeker dat ik al 10.000 meer van sex genoten heb en nog geniet dan jij je nog niet in jouw natste verbeelding kan indenken.

Hot Marijke

Oud 5 december 2010, 17:00   #730
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet! Meestal is het omdat er routine en verveling ontstaat. En verandering van spijs doet eten: zeker in het begin zal dat nieuwe eten lekkerder smaken. De hamvraag is of dat blijft duren. Allemaal klote, dus is er infeite maar één oplossing: een breeddenkende relatie waarin heel veel mogelijk is. Eeuwige trouw is een utopie.
Of levenslange trouw een utopie is, is afhankelijk van wat je bedoeld met trouw.

Citaat:
Dus jij hebt het PERFECTE huwelijk?
Het perfecte huwelijk is dan weer wel een utopie.
Perfectie is steeds een utopie.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2010, 17:00   #731
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
En waarom ben jij dan niet blind?
Omdat ik de waarheid ken en ze vertel, en niet in blinde sprookjes geloof!

Hot Marijke

Oud 5 december 2010, 17:03   #732
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
idd, en dat begint reeds van in de wieg. Walgelijk misbruik van kinderlijke onschuld.
Idd ... om van te kotsen .
Oud 5 december 2010, 17:08   #733
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hoop echt voor jou dat jullie wederzijdse trouw echt is en geen leugen. Maar ik weet voor 100 % zeker dat ik al 10.000 meer van sex genoten heb en nog geniet dan jij je nog niet in jouw natste verbeelding kan indenken.
Dat geloof ik voor geen cent en weet je waarom niet? Omdat het mijn ervaring is, dat het seksuele leven met dezelfde partner, steeds nieuwe dimensies krijgt naar mate je werkelijk samen leeft. Het seksuele leven omvat veeeel meer dan alleen maar lichamelijk genot, maar dat is, gezien je schermt met -"100 % zeker dat ik al 10.000 meer van sex genoten heb en nog geniet dan jij "- bij jou nog niet helemaal doorgedrongen. dat kan ook niet met verschillende partners. Ook niet gezien je leeftijd.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 5 december 2010 om 17:16.
Oud 5 december 2010, 17:10   #734
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het huwelijk is veel ouder dan de Kerk, dus jullie toe-eigening is illegitiem. Bovendien is je gebrek aan respect voor huwelijken van mensen met een andere overtuiging of geaardheid mensonwaardig.
De schuld ligt eigenlijk bij Napoleon.
Hij voerde het burgerlijk huwelijk in, en stelde zelfs in de strafwet in dat geen paster een kerks huwelijk mocht afsluiten, als er niet eerst een burgerlijk was.

Indertijd had Napoleon natuurlijk gelijk: het ging om een belangrijke maatschappelijke ordening, die hij effectief bereikte door te 'surfen op de golf van de kaloten-traditie'.

Nu zouden we beter twee termen gebruiken; voor mijn part een andere naam zoeken voor het burgerlijk huwelijk.

Ik heb - wel enige tijd geleden al - op dit forum gepleit (zelfs in een aparte draad) om het burgerlijk huwelijk gewoonweg af te schaffen.
Alle gezinspolitiek kan 'ad hoc' maar toch heel stabiel gevoerd worden, met evenveel efficiëntie (behalve dat het goedkoper zou zijn aan kosten voor advocaten bij echtscheidingen ...).

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2010, 17:23   #735
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Ik denk dat de meeste mensen hun klachten en verwijten een stuk deftiger kunnen verwoorden dan Marij.
Tsja, ze spreekt niet in taal zoals ongeveer:
de heer is mijn herder; aan niets zal het mij ontbreken, zelfs niet op seksueel vlak in groene weiden onder den bloten hemel ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 5 december 2010, 17:31   #736
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zal voort dromen Marijke. De realiteit is dat er veel overspeligen zijn. Aan de hand van wetgeving en propaganda en educatie/opvoeding en natuurlijk het belonen van mensen moeten we die duurzame relaties creeren en daarmee het aids probleem oplossen. Het zal niet helpen om condooms uit te delen. Omdat u niet gelooft in trouw betekent het niet dat anderen het niet mogen doen. Eeuwige trouw in een monogame relatie is het beste systeem, dat alleen al ontkennen is ziekelijk.
En maar verder doen: zijn eigen moraal trachten opdringen aan andere mensen.

Overspel en onderhoud van bijzit terug in het strafwetboek ?
Arabisch getinte seks-politie ?
Naast stemplicht ook kerkgangplicht ?
Stenigen van overspelige vrouwen ?

Oud 5 december 2010, 17:33   #737
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, dus helpt het wel. Het zou een deel reduceren.

Om eerlijk te zijn heb ik geen enkel medelijden met injecterende druggebruikers.
Nog ene met immanente rechtvaardigheid ...

Oud 5 december 2010, 17:41   #738
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn lief is gewoon geil . En als ze dat niet is dan zit er niets anders op dan een portie doe het zelf maar dan wel liefst met haar hand .
Dus ... ze moet haar mond houden ??
Dat lijkt me wel erg vrouwonvriendelijk !!

Oud 5 december 2010, 17:44   #739
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een agnossticisme is een overkoepelende term van zij die beweren het niet te weten. Sommige achten het bestaan van een god onmogelijk, anderen dan weer niet. Ze weten het niet.

Paulus.
Sedert ik verschillende jaren terug prof Vermeersch op tv hoorde zeggen dat er meer wetenschappelijk aanwijzingen zijn dat er geen god bestaat, dan dat er wetenschappelijke aanwijzingen zijn dat er wel een zou bestaan,
heb ik beslist het stadium van agnost/atheïst/.. te overstijgen naar een stadium van "ik trek het me geen ballen van aan of ik agnost of atheïst zou zijn ..".

Oud 5 december 2010, 17:44   #740
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ;5146046
Maar ik weet voor 100 % zeker dat ik al 10.000 meer van sex genoten heb en nog geniet dan jij je nog niet in jouw natste verbeelding kan indenken.
Nen dikke proficiat voor zulks exploot. en bescheiden daarbij hé

Sex, is zoals Mac-Cain's frietjes: het zijn niet die dat er veel over spreken die er het meeste van opeten.

En dan nog: Het is (soms) wel aangenaam maar qua herinnering vrij kortstondig. Men houd er weinig van over zo vliegs het is.

Alle jonge seksueel bedrijvenden houden een 'Palmares' bij: - wij zijn er na 3.000 mee gestopt. 't is toch altijd hetzelfde hé.

En als het is om hier voor 'Zuster Marijke Hot' te spelen is, dan moogt ge uw kleren aan houden zè.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be