Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 november 2020, 11:31   #7601
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Dat was ik ook aan het denken. Hoe dokters en verpleegsters zouden omgaan met een verplichting.
Dus eerst zouden toch zeker de politiekers, virologen met hun gezin moeten worden ingespoten om het goede voorbeeld te geven dat zij dit vaccin 100% vertrouwen.
Ik moet wel zeggen dat ik het altijd zelf een schandaal gevonden heb dat verplegers en verzorgers van zwakkere personen nooit verplicht werden om het griep vaccin te nemen. Maar als dat de norm is, moeten we coherent blijven.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2020, 11:32   #7602
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was ik ook aan het denken. Hoe dokters en verpleegsters zouden omgaan met een verplichting.
Dus eerst zouden toch zeker de politiekers, virologen met hun gezin moeten worden ingespoten om het goede voorbeeld te geven dat zij dit vaccin 100% vertrouwen.
Als je ziet hoeveel dokters en verpleegkundigen geen griepvaccin nemen, kan ik me inbeelden dat die daar nu ook niet altijd om staan te springen.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2020, 11:38   #7603
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Het ene rusthuis na het ander gaat er aan met megabesmettingen en dat in volle lockdown.

Op die manier hoeft het vaccin niet meer straks. Alle mensen waar we het eigenlijk voor moeten doen, hebben het straks toch allemaal al gehad.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20201122_97251470
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2020, 11:50   #7604
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het ene rusthuis na het ander gaat er aan met megabesmettingen en dat in volle lockdown.

Op die manier hoeft het vaccin niet meer straks. Alle mensen waar we het eigenlijk voor moeten doen, hebben het straks toch allemaal al gehad.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20201122_97251470
Alles gaat meer en meer richting Hope-Simpson eerlijk gezegd. Besmetten van de eerste golf "reactiveren".

De vraag is natuurlijk niet hoeveel besmetten er zijn, maar wel hoeveel doden er daar van komen.
Oud 23 november 2020, 12:18   #7605
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Liever snel naar de hel dan traag naar de hemel!
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2020, 13:19   #7606
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De interactie tussen de immuniteit opgewekt door het vaccin, en de ziekte, is niet duidelijk. Het probleem met corona is dat het niet zomaar een virale ziekte is, maar vooral een verstoring van het immuunsysteem. De vraag is gewoon hoe de deelse immuniteit opgewekt door een vaccin, wanneer die verkalft, zal reageren op een herbesmetting. Men weet dat sommige antilichamen eerder nefast zijn dan helpen in die ontreddering. Dat kan natuurlijk ook het geval zijn bij natuurlijke herinfecties.

De andere zaak is eerder op korte termijn, bij nieuwe vaccinatie technologie.

Een vaccin is een geneesmiddel zoals een ander. Men dient het te nemen als de winst opweegt ten aanzien van het risico. Als de corona epidemie grotendeels voorbij is, is het risico op corona klein, en als dusdanig vermindert dat de reden om een vaccin te nemen dat een klein risico heeft, vooral onder de 40 jaar.

Er is een groot verschil tussen een vaccin aanbieden VOOR een epidemie, en NA. VOOR de epidemie is het risico tijdens de epidemie groot genoeg om zelfs een relatief riskant vaccin te nemen.

Bijvoorbeeld, voor een 60+ zou zelfs een vaccin dat dodelijk is in 1 op 10000 gevallen zinvol zijn, als de kans om besmet te worden, zeg maar, 10% is.

Na de epidemie zou dat een dwaas idee zijn.

Maar voor een 40- is zelfs voor de epidemie het risico bij corona klein. Na de epidemie, totaal verwaarloosbaar. Als een vaccin daar niet bewezen is van zeg maar, 1 kans op een miljoen te hebben om niet fout te gaan, zou het nemen van zo een vaccin een dwaze daad zijn.

Het zou dus pas zijn wanneer men enkele tientallen of honderden miljoenen mensen heeft gevaccineerd, dat het zinvol begint te zijn na de epidemie om voor een 40- om dat vaccin te nemen.

En om dat echt aan te tonen, moeten we eerst zien hoe het vaccin reageert op een herinfectie volgend najaar.
Als het nemen van een vaccin heel die corona gekte kan doen stoppen, dan maakt het allemaal niet uit. Desnoods 4 per jaar. Of elke dag bij het ontbijt.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2020, 13:20   #7607
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Als het nemen van een vaccin heel die corona gekte kan doen stoppen, dan maakt het allemaal niet uit. Desnoods 4 per jaar. Of elke dag bij het ontbijt.
Amen
Oud 23 november 2020, 13:20   #7608
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Als men wil reizen zal er voor veel bestemmingslanden geen andere keuze zijn. Ik laat me hoe dan ook, zodra het vaccin beschikbaar is, zo snel mogelijk vaccineren zonder enige twijfel.
Ik ook, voor mensen die veel reizen en met internationale contacten, zaken en familie zijn dit bar slechte tijden. Net als uiteraard voor de horeca, etc.
Oud 23 november 2020, 13:23   #7609
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Juridisch zo goed als onmogelijk.
Als ze zelfs een avondklok kunnen instellen is dat wel degelijk mogelijk, als het de veiligheid bevordert en de economie terug kan doen draaien.
Dit is geen discriminatie, wie zich niet vaccineert doet dat uit eigen wil, en brengt daarmee anderen in gevaar.

Nu reeds heeft bvb. Australië gezegd dat wie zich niet wil vaccineren niet in het vliegtuig zal kunnen stappen richting Australië.
Oud 23 november 2020, 13:24   #7610
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dring jullie toch niets op. Als jullie het vaccin pakken zijn jullie toch veilig. Waarom zou je mij dan nog moeten dwingen of heb je al twijfels of dat het vaccin wel goed werkt?
Ik dwing jouw helemaal tot niets, maar de vliegtuigmaatschappijen, landen, organisatoren van evenementen, etc. zullen jouw niet toelaten omdat je een risico bent voor hen. Simpel.
Oud 23 november 2020, 13:26   #7611
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Dan even doortrekken tot onze extreme islam en andere geloven vrienden.
Dan is dat terrorisme ook zo opgelost.
Wie terroristische voorkeuren heeft staat nu al op de rode lijst en mag in tal van landen niet binnen.
Oud 23 november 2020, 13:28   #7612
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel voor dat men "lidmaatschap van de communistische partij" daaraan toevoegt.

Het is trouwens idioot om "vaccinatie" te kiezen ; men zou eerder "anti lichamen" moeten bewijzen, he. Dat is hier trouwens zo in Frankrijk voor medisch personeel dat ingeent moet zijn tegen hepatitis B en C. Men moet kunnen voorleggen dat men anti-lichamen heeft ; die kan men hebben door zelf ziek geweest te zijn, of door vaccinatie. Als men geen anti-lichamen heeft, dan kan men wel voorleggen dat men gevaccineerd was (zonder succes) maar kan men niet bij zekere patienten komen.

Waarom zou jij willen dat iemand gevaccineerd is, maar geen anti lichamen heeft, maar wel willen rondhossen met iemand bij wie het vaccin niet werkt ?
Nee, lidmaatschap van de communistische partij is (behalve misschien in sommige landen en Amerikaanse staten) geen veiligheidsrisico.
Luister China, Rusland, de VS, Cuba, alle grote farma bedrijven zijn het eens dat dit vaccin werkt. Denk je aan een wereldwijd complot?
Oud 23 november 2020, 13:36   #7613
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Ik ben voor massale vaccinatie omdat ik dat als enige manier zie om uit deze collectieve angstpsychose te komen. Als na massale inenting blijkt dat het Corona virus ons toch weer te slim af is dan is mijn stille hoop dat mensen dit keer wel 'normaal' gaan doen en accepteren dat er zoiets als een venijnige griep met dood tot gevolg bestaat.

We zullen zien, maar status quo aanhouden is geen doen. Sterker is vergelijkbaar om in de wachtrij te staan om een ticket voor zelfmoord te kopen om vervolgens weer in een wachtrij te staan — voor verzilveren ticket. Weer dus in een wachtrij met mensen die menen de dood in hun ogen te zien en zich er gestoord naar gaan gedragen. Terwijl de mensen die het fysiek niet kunnen opbrengen om in die wachtrij te staan juist doodgaan of al reeds zijn gestorven door het virus.

Mocht mijn stille hoop niet kloppen dan heb ik tenminste toch nog een paar maanden normaal kunnen leven om vervolgens mijn hoop op mensen en hun aangepraatte angstpsychoses voorgoed overboord te gooien. In dat geval emigreer ik en wil ik in een land wonen waar corona en het uitspreken van het woord corona strikt verboden wordt. Mocht dat land niet bestaan dan moet er maar zoiets als een gestichte staat komen. Vergelijkbaar als van Israël maar dan op basis van het anti Corona geloof.
Dat land bestaat: Tanzania en Turkmenistan.
Papa Luka van Belarus vindt heel dat corona gedoe ook maar zever. En in Zweden blijven ze het een hoop koude kak vinden.

https://cpj.org/2020/05/tanzanian-ne...ishing-online/

In Tanzania is het verboden "paniek te zaaien" wat betreft corona.
Alles is altijd open gebleven, de discotheken en kerken zitten stampvol.

Er zijn geen berichten over overvolle ziekenhuizen.

Vergelijk dat met Kenia waar ons aller Marleen Temmerman de regering adviseerde de scholen nu reeds sinds maart gesloten te houden waardoor mijn zoon een heel jaar school mist en zich dood verveelt, alsook een avondklok sinds maart waardoor het land enorme economische schade lijdt.
Oud 23 november 2020, 13:38   #7614
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Luister China, Rusland, de VS, Cuba, alle grote farma bedrijven zijn het eens dat dit vaccin werkt. Denk je aan een wereldwijd complot?
Men kan doodgewoon niet weten wat dat vaccin doet na 6 maanden of 1 jaar.

Kijk, als Gilead er in slaagt om de EU voor 1.2 miljard op te lichten op 8 oktober met een geneesmiddel waarvan de 9de oktober in Science gepubliceerd wordt dat het niet werkt maar waarvan zij reeds de 23ste september wisten dat het niet werkte, dan mogen we ons toch wel een paar vragen stellen bij de claims van hun confraters he.
Oud 23 november 2020, 13:39   #7615
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Het is meer irrationeel in m'n ogen, oudere mensen zijn nog bang, maar ik zie ze ook in grote getale naar de winkel trekken. Mensen met kinderen willen de scholen terug open maar hebben tegelijk geen zin om eens op de koffie te komen wegens besmettingsgevaar.

Tja
De restaurants en bars zijn dicht, de coiffeurs ook, maar de treinen zitten overvol omdat onze regering het fantastisch vond om tijdens de volle coronacrisis miljoenen gratis treinticketten uit te delen.

Het lijkt wel een Hollandse Belgenmop maar is jammer genoeg realiteit.
Oud 23 november 2020, 13:40   #7616
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wie zich niet vaccineert doet dat uit eigen wil, en brengt daarmee anderen in gevaar.
Dat laatste zal nog moeten bewezen worden...

Veel kans dat volgend jaar, corona minder dodelijk is dan de griep die zich al 2 jaar heeft kunnen "desimmuniseren".
Oud 23 november 2020, 13:42   #7617
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat laatste zal nog moeten bewezen worden...

Veel kans dat volgend jaar, corona minder dodelijk is dan de griep die zich al 2 jaar heeft kunnen "desimmuniseren".
Misschien, maar misschien ook niet. Dus toch maar dat vaccin.
Oud 23 november 2020, 13:52   #7618
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien, maar misschien ook niet. Dus toch maar dat vaccin.
Ik wil eerst weten hoe een herinfectie door corona gebeurt bij een gevaccineerd persoon, na 6 maanden of zo.

Is dat asymptomatisch, mild of juist heel erg ?

Het is niet onmogelijk dat het "juist heel erg" wordt, als het vaccin (en niet de echte besmetting) aanleiding geeft tot een verschijnsel van enhancement.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 november 2020 om 13:52.
Oud 23 november 2020, 14:21   #7619
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mijn houding lijkt overeen te komen met het medische personeel in LA.

https://www.medrxiv.org/content/10.1....18.20234468v1
Oud 23 november 2020, 14:23   #7620
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het zou wel eens kunnen dat sars-2 "ervanonder" muist, en aan immune escape doet, zoals prof. Raoult al beweerde in september...

https://www.biorxiv.org/content/10.1...11.19.389916v1
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be