![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Cannabis legaliseren in Vlaanderen? (Lees: opening coffeeshops) | |||
JA |
![]() ![]() ![]() |
75 | 49,02% |
JA, MAAR NIET IN MIJN DORP! |
![]() ![]() ![]() |
2 | 1,31% |
NEE |
![]() ![]() ![]() |
72 | 47,06% |
IK WEET NIET, NOOIT GEBRUIKT (DUS IK WEET NIET WAAROVER IK HET HEB) |
![]() ![]() ![]() |
4 | 2,61% |
Aantal stemmers: 153. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#761 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er werd voorgesteld om de minimum-leeftijd voor alcohol op te trekken naar 18 jaar. Maar dit voorstel werd weggestemd. Er werd ook voorgesteld om nu eens een aangepast achterdeur-beleid te voeren. Want dat is momenteel het zwakke punt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#762 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Invoeren van coffeeshoppassen...
Citaat:
Maar om dan terug te gaan tot de basisvraag, of de overheid een opvoedkundige rol moet spelen, kan ik enkel antwoorden dat ze niets anders doet. Daarvoor houd ze er zelfs een gans mediaapparaat op na, compleet met studio's brussel en mnm's... Maar of ze het moet doen ? Op sommige punten uiteraard wel. Alleen verschillen deze punten zeer sterk, naargelang het gedachtengoed waarvan men vertrekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#763 | ||
Banneling
|
![]() Dit staat inderdaad in het regeerakkoord, en is eerder bedoeld om de buitenlandse klanten kwijt te raken.
btw : een regeerakkoord van een regering met liberalen en christendemocraten. Het meest rechts-conservatieve dat mogelijk is in Nederland. Als dit een "terug aan het overstappen op een meer konservatief beleid." moet voorstellen, wil ik in België ook een conservatief drugsbeleid. Moet er nog iets ingevuld worden op de plaats van de drie punten? Citaat:
In Kortrijk vind ik daar niets van terug. Citaat:
Jij antwoordt niet op de vraag of ze dit moet doen; je stelt dat ze dit doet. btw; het media-apparaat dat je vernoemt valt onder de bevoegdheid van Vlaanderen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#764 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En wat drugs betreft heeft de overheid een opvoedkundige rol te vervullen. Dus ook voor alcohol. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#765 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#766 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb den indruk van wel. Op gebied van bvb rijden onder invloed, nogal duidelijk. Op andere vlakken misschien minder duidelijk, maar toch al duidelijker dan bvb 50 jaar geleden. Of mijn indruk juist is, of perceptie, vrees ik, dat de toekomst zal moeten uitwijzen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#767 |
Banneling
|
![]() Zolang alleen overjaarse hippies en linkiewinkies de stuwkracht zijn achter het legaliseren van cannabis, zal er nooit iets van in huis komen...
Het is wachten op een groep voorstanders met maatschappelijke status om de balans te doen verschuiven.. Net zoals bij het migrantenprobleem kan een ernstige zaak 'bedorven' worden door de boodschappers.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#768 |
Minister-President
|
![]() Daar kan je evengoed zien wat alcohol aanricht
![]() |
#769 |
Minister-President
|
![]() Ooit al iemand met een delirium gezien? Of met de ziekte van Korsakov?
Ik wel, tijdens mijn stageperiode op een A-dienst.
![]() |
#770 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hebben ondergetekenden hiervan voldoende maatschappelijke status? http://www.nrc.nl/opinie/article2546259.ece |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#771 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#772 |
Minister
|
![]() Puur zoals in de oertijd misschien.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#773 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neen; ik ben het niet met al zijn voorstellen eens. Heb je de argumentatie gelezen in het artikel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#774 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
nog niet veel afdelingen bezocht zo te lezen.. ![]()
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 12 oktober 2010 om 10:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#775 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() of gewoon zoals in de rest van de wereld zonder die verslavende en kankerverwekkende nicotine.
![]() |
#776 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mensen die bv hun cannabisgebruik opvingen met alcohol als er geen cannabis was. Het is trouwens niet cannabis dat psychoses veroorzaakt maar triggered. Die persoon had dus al een psychose en als cannabis dat bovenhaalt kunt ge daar ook medisch voordeel uit halen, dieper in de psyche keren. In de psyche ligt het hem. Wat maakt iemand ook psychotisch?
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 12 oktober 2010 om 17:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#777 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
How far can one go he...
![]() |
![]() |
#778 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://www.civismundi.nl/?p=artikel&aid=1467& |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#779 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lees de originele tekst eens.. Daar pleit niemand voor het legaliseren van drugs ,enkel om druggebruikers uit de criminele sfeer te halen omdat de AIDS epidemie door deze stigmatisatie welig blijft tieren..het was namelijk een AIDS conferentie.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#780 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() wat is eigenlijk de ecologsiche voetdruk van druggebruik? Het is alleszins slecht voor het klimaat.
|
![]() |
![]() |