![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#761 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#762 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#763 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed enig opzoek werk brengt me het volgende op. Eind 2001/begin 2002 koste nederwiet 6€ tegen 4€ geïmporteerde (illegale wiet) Thuisteelt kan zo’n tien kilogram cannabis per jaar opleveren - een tot anderhalve kilogram per vierkante meter - , verdeeld over vijf tot zes oogsten. Industrieel waarschijnlijk wel wat meer. Maar dat weet ik niet. Dus één en ander hangt er vanaf hoeveel vraag er naar is voor eigen gebruik te voorzien, en of we niet alsnog liever de illegale wiet gaan kopen vanwege goedkoper. Bovendien hebben we een zware concurrent, Nederland. Dus dat gaat ook de prijs beïnvloeden. En ook dit vond ik. De teelt van cannabis is uiterst winstgevend, met winsten tot 3000 euro per vierkante meter. Volgens Jansen dalen de winsten drastisch zodra de teelt wordt gedoogd of gelegaliseerd.
![]() |
![]() |
#764 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#765 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Blijven proberen, zou ik zeggen.
![]() |
![]() |
![]() |
#766 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zal een beperking zijn denk ik, maar de vraag zal allicht veel groter zijn dan het aanbod. Dus importeren ze (en ook om geen belastingen te betalen) maar in het zwart. Als wij gaan legaliseren, gaan we datzelfde meemaken natuurlijk. Vraag is, op hoeveel gebruikers en kilo's weet moeten we ons schatten? Voor eigen gebruik natuurlijk.
![]() |
![]() |
#767 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Artisjok vergist zich enigermate daar waar ze er vanuit gaat dat èèn enkele kweek per jaar genoeg gaat zijn om de markt een jaar lang te bevoorraden vermits ze overduidelijk bezig is over buiten en of serre kweek.
Er zijn vele complicaties en moeilijkheden verbonden aan het concept "legale buitenkweek". - Eènmaal per jaar is de oogst gereed, wat doen we met de rest van het jaar? - Enorme hoeveelheden wiet die in Oktober op de markt komen, prijzen die instorten tot gevolg. - Enorme kosten aan beveiliging, menig landbouwer zal zijn oogst gestolen zien anders. - Buitenwiet zit vol met zaad, eigenlijk niet zo geschikt voor rokers. En ook niet zo sterk vermits de plant stopt met THC produceren vanaf het moment dat hij bevrucht wordt, alle kracht wordt dan in het vormen van zaad gestoken. Als de legale wiet ooit een kans tot slagen wil zal het binnenkweek moeten zijn. Uiteraard komt dan de kost van de elektriciteit op de proppen en al gauw wordt dan duidelijk dat dit de grote kostenpost is. En dan kweekt de ilegale kweker met "zwarte" stroom uiteraard goedkoper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#768 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus die dingen moeten in rekening gezet worden. En de beveiliging, zover had ik nog niet eens gedacht. Maar dat is idd ook een zware kostenpost. Men zal er toch eens een statistiekje rondom moeten maken. Anders slaan ze om de haverklap met een statistiek rond ons oren nochtans.
![]() |
![]() |
#769 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en jij komt af met een vergelijking inzake schadelijkheid tussen tabak en wiet ? Laatst gewijzigd door praha : 19 november 2008 om 23:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#770 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ga je nu pleiten om cannabis-met-tabak te bannen omwille van het risico verslaafd te geraken aan de nicotine ?
Laatst gewijzigd door praha : 19 november 2008 om 23:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#771 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#772 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#773 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik veronderstel (ben geen kenner) dat alcohol stoken ook niet zo duur is dus we kunnen resumeren dat het legaal maken van die producten eigenlijk enkel de staatskas spekt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#774 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#775 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#776 | |
|
![]() Citaat:
Het gaat (mij) er niet om wat iemand wil komen kopen, maar bonafide touristen bezorgen geen overlast.
![]() |
![]() |
#777 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#778 |
|
![]() Nee, alleen maar een ontmoedigingsbeleid terzake van als "tourist" vermomde overlastgevers.
Eerste stappen worden genomen in/door gemeenten waar de overlast reeds tiert: plaatselijk loslaten van het gedoogbeleid. Dit kan omdat "gedogen" niet verplicht is. Een verbod op verkoop aan "buitenlanders" zie ik er niet zo snel van komen, trouwens ook lastiger te handhaven dan het gedoogbeleid simpelweg te beperken tot gemeenten met voldoende groot en slagvaardig politieapparaat om excessen vliegensvlug in de kiem te smoren. Kortom: de maat is vol.
![]() |
#779 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is makkelijker een fysieke verslaving te ontwennen dan een geestelijke. Maar beide doen het alle twee. Het één misschien wat meer dan het andere. Een alcoholist kan je droogleggen voor een bepaalde tijd, en meestal herbeginnen ze wel wanneer ze weer de kans krijgen. Met drugs is dat idem. Velen ontwennen, dikwijls noodgedwongen zelfs, maar herbeginnen van zodra ze de kans hebben. Er valt daar geen goeds van te zeggen. Verslavingen zijn verslavingen en al bij al heb ik dan nog liever een pintje dan een drug waar je nog een boel andere miserie kunt van bij krijgen ook.
![]() |
![]() |
#780 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |