![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#761 |
Minister-President
|
![]() Echt? Die stemming moet je me tonen, ik herinner me een stemming om een uitspraak van het grondwettelijk hof uit te voeren want als er geen oplossing uitgevoerd wordt stopt België legitiem (voorzover ze dit al heeft) te bestaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#762 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#763 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2. Als forumdeelnemers herhaalde malen, en zelfs tot vervelens toe met een stelling voor de dag komen die pertinent onjuist is, cq. gebaseerd is op een totale ontkenning van de realiteit, durf ik betrokkenen op hoffelijke en voorkomende wijze al eens de vraag stellen ons concreet aan te geven waarop bedoelde stelling stoelt. Als ik dan telkens moet vaststellen dat men hetzij niet eens de moeite doet om daarop te antwoorden, of in het beste geval met de meest irrelevante, nietszeggende en totaal niets terzake doende gemeenplaatsen voor de dag komt, voor zover het al geen platte beledigingen zijn, dan komt er een moment waarop ik dat aan de kaak stel. Ik blijf desbetreffend binnen de lijnen van het forumreglement dat wij allen onderschreven hebben, en meer algemeen, binnen de limieten der wellevendheid. U noch anderen zullen mij daarvan weerhouden. 3. Of ik daarmee stijg of daal in de hitparade uwer achting, zal mij volkomen worst wezen. 4. Binnen de grenzen van de anonimiteit van een publiek discussieplatform, doe ik mij niet anders voor dan ik ben, noch wil ik welkdanige schijn wekken, laat staan u iets wijsmaken. Ik weet dat enerzijds mijn locatie en nationaliteit, en anderzijds het vaststelbaar gegeven dat ik naast mijn eigen taal onder andere ook nog een mondje Nederlands aankan, totaal niet past binnen het in conservatisme vastgeroest denken van mensen als u, die er blijkbaar van uitgaan dat een Française onmogelijk meertalig kan zijn, en bovendien zelfs zou durven standpunten innemen in lijn met de volkomen terechte verzuchtingen van de Vlamingen. Dat zoiets in uw opvatting aan geen kanten te verenigen valt, is echter uw probleem, niet het mijne. 5. Het staat u vrij mijn woordenschat boers te vinden. Ikzelf vind mijn Nederlandse woordenschat alsmaar slinken, en daaraan pogen te verhelpen is overigens de hoofdreden voor mijn zo nu en dan deelname aan dit Nederlandstalig forum. I am a fast learner, System. Ten bewijze : ik blijk dus ook al – volgens u althans – het soort woordenschat geassimileerd te hebben waarop sommigen hier patent hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#764 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Fr niet meer verplicht zou betekenen dat men massaal voor het EN zou kiezen; uit gemakszucht. Na enkele decennia zou dat voor een serieuze verarming zorgen wegens minder handel met 1 van de voornaamste handelspartners. VL heeft trouwens enkel de goede talenkennis; als 1 van hun weinige troeven. Als dat ook al wegvalt... In WL is het juist omgekeerd: door het niet te verplichten; zijn er meer een meer die denken: Aha, ik zal slimmer zijn dan de rest en er toch voor zorgen dat ik met NL een extra troef op zak heb. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#765 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is de uitleg die men eraan gegeven heeft om Franstalig België en het angsthazengedeelte van de bevolking in Vlaanderen tegen de splitsing op te zetten. De splitsing van BHV heeft niets met de splitsing van België te maken of zelfs niet eens met Vlaams-nationalisme tout court, maar is gewoon een uitvoering van een arrest van het Grondwettelijk Hof. Wie zijn de grootste voorstanders van de splitsing van BHV immers ook alweer? De burgemeesters van Halle-Vilvoorde. En van welke partijen zijn die lid? CD&V, VLD of SP.a. Geen enkele van hen behoort m.a.w. tot een Vlaams-nationalistische partij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#766 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#767 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#768 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#769 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#770 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Jij hebt je niet tegen democratie verklaard, nee. Di Rupo wel, en de anderen zijn het daar klaarblijkelijk unaniem mee eens. Mijn punt was dat de onderhandelingen gebeuren met Di Rupo en consoorten, niet met jou. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#771 |
Minister-President
|
![]() Hier kan ik me dus razend over opjagen, he.
Stel, een vriend van jou wordt at gunpoint overvallen, en de overvaller eist zijn geld of zijn leven. Jouw vriend weigert principieel zijn geld af te geven, en de overvaller schiet hem dood. Beschouw jij dat dan als zelfmoord? Haja, de overvaller had immers de voorwaarden zeer duidelijk gesteld! Dat is natuurlijk nonsens. De verantwoordelijkheid ligt voor 100% bij de overvaller. Net zoals bij BHV. De Franstaligen eisen onze gelijke rechten (en zelfs onze democratische beslissingsmacht), of onze staat. Wél, tenminste mijn gelijke rechten weiger ik op te geven. Het ligt in hun macht om om die reden Belgie op te blazen, maar dat zal 100% hun verantwoordelijkheid zijn. Het soort Belgen die dat in de schoenen van de Vlamingen wil schuiven "omdat ze gewaarschuwd waren" zijn ziekelijk geknecht, het spijt me. |
![]() |
![]() |
![]() |
#772 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Feiten, redenen of motivaties zijn aan dat principe volledig ondergeschikt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#773 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#774 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Heb je ooit The Art of Controversy van Arthur Schopenhauer gelezen? Je kan het gratis uit het net plukken. Iemand heeft het ooit samengevat. Als inleiding schreef hij: Citaat:
Citaat:
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#775 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat mij persoonlijk betreft: ik ben van Loesje getikt.
Deed dat deugd, zeg! ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#776 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, zowat overal ter wereld is het Engels een weergaloos nuttig communicatie-medium voor interlokaal verkeer geworden. Het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat deze 'trend' aan een van onze voornaamste handelspartners zou zijn voorbijgegaan. Bent u trouwens niet een van diegenen die ons reeds herhaaldelijk wezen op de gretigheid waarmee Frans-taligen een tweede 'grote' taal leren, bijvoorbeeld het Engels? 'Vlaanderen' heeft echt wel wat meer troeven in huis dan 'talenkennis', wees maar niet al te bezorgd. Hoe Vlaanderen met die troeven omspringt (m�*g omspringen) is dan weer een andere kwestie.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#777 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#778 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wees echter gerust : ik trek mij bedoeld soort moddergooien geenszins aan. Ik ben een vrouw ; wij zijn het gewoon van zowel in onze beroepssfeer als daarbuiten tweemaal zoveel argumenten te moeten aanbrengen alvorens men half bereid is ons ernstig te nemen. Vandaar wellicht dat wij nog menen te moeten argumenteren waar mannen het zaakje al lang de rug toegekeerd hebben, hetgeen er inderdaad, zij het onterecht, kan op lijken dat we meer en makkelijker te raken zijn dan onze mannelijke medemens. Dat men zich echter niet vergisse : we zijn gewoon beter getraind in het van ons afbijten, als het moet. En terzijde, heb ik Schopenhauer’s The Art of Controversy gelezen ? Yes, I have. Wat in uw post zeer wel omschreven wordt als een boven het bed hangende poster, noem ik Het Groot Vademecum Der Grove Boertigheden en Platte Beledigingen. Een standaardwerk voor gefrustreerde argumentslozen, zoals we allen weten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#779 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Fetai : 18 oktober 2009 om 13:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#780 |
Minister-President
|
![]() Ik snap gewoonweg het nut niet. Misschien ben ik het al vergeten maar ik kan me niet herinneren dat er recent (afgelopen 2-3 jaar) onderhandeld is over een alternatieve oplossing, ik herinner me enkel dat er eisen waren ter compenatie (waarvan natuurlijk geen sprake kan zijn). Tenzij men aan een plan met een alternatieve oplossing werkt trekt dit enkel tijd en zal het enkel zorgen voor een verdere polarisering (of dit slecht is of niet hangt af van je standpunt natuurlijk) en lijkt me alleszins niet positief voor het verder voortbestaan van België.
|
![]() |
![]() |