Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juli 2010, 05:00   #761
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khwajagan Bekijk bericht
In mijn visie bent U dan erg ver heen
Weeral een weinig constructieve opmerking...
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2010, 05:09   #762
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Iets eenvoudiger: ga naar het strand, in Knokke, Depanne of St Tropez, neem je fototoestel mee en kiek de dames daar ongevraagd, topless of in bikini. Hoe lang denk je dat 't duurt voor je problemen hebt?

Doen!
Akkoord, op het strand zelf vind ik ook dat er geen camera's mogen hangen. Voor de rest zijn er echter weinig uitzonderingen waar er (gestaafd en overtuigend) bezwaar tegen geuit kan worden.
Oud 1 juli 2010, 06:34   #763
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Weeral een weinig constructieve opmerking...
Ik zie niet wat U er als niet constructief in ziet, ik meen hier wat ik zeg.
Khwajagan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2010, 06:51   #764
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

De bedoeling van discussieren is mijn insziens je gesprekspartners andere invalshoeken te tonen en eventueel je eigen mening bijstellen. Stellen dat iemand erg ver heen is draagt hier helemaal niets aan bij.
Oud 1 juli 2010, 07:54   #765
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eerste voorbeeld:
Hoe weet je vrouw welke camera ze moet bekijken en waar?

Tweede voorbeeld:
Toeristen mogen van mij foto's trekken waar ze willen, zolang het openbare plaatsen zijn.

Derde voorbeeld:
Ten eerste is het sowieso een slecht gedacht om in het openbaar te foefelen als je je schaamt om je geaardheid. Ten tweede, hoe gaan de mensen achter de camera jou identiteit te weten komen? Met gezichtsherkenning technologie?
Voorbeeld 1, komt meestal uit via de roddels...
voorbeeld 2, dankzij de camera's in de telefoontoestellen is dit totaal irrelevant aan het worden
voorbeeld 3, je bent wie je bent ? sinds wanneer moet je u daarover beschamen

inderdaad stom
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2010, 08:10   #766
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Voorbeeld 1, komt meestal uit via de roddels...
voorbeeld 2, dankzij de camera's in de telefoontoestellen is dit totaal irrelevant aan het worden
voorbeeld 3, je bent wie je bent ? sinds wanneer moet je u daarover beschamen

inderdaad stom
Voorbeeld 1: Zeer vergezocht... via een roddel komt de vrouw te weten waar haar man heeft zitten foefelen. Toevallig staat daar een camera. Toevallig kent zij een persoon die toegang heeft tot die beelden. Ok dit is mogelijk, maar zeg nu zelf...

Voorbeeld 2: Inderdaad

Voorbeeld 3: Je moet je daarvoor niet schamen, laat die camera's maar draaien!
Oud 1 juli 2010, 08:40   #767
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Ik zou eigenlijk wel eens graag wat cijfers willen zien die aantonen wat het gebruik van al die camera's nu in de praktijk al heeft opgeleverd...

Iemand?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2010, 08:54   #768
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik zou eigenlijk wel eens graag wat cijfers willen zien die aantonen wat het gebruik van al die camera's nu in de praktijk al heeft opgeleverd...

Iemand?
Oei, Raf, Snerror heeft al bepaald dat die vraag hier niet mag gesteld worden:

Citaat:
Die vraag is zeker fundamenteel, maar daar mag je een nieuwe draad over openen als je wil.
Een 130-tal posts en al moderator, je moet niet vragen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2010, 08:54   #769
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Iemand?
wel , t'is zoals de flitspalen, hoevel zakt de 'mortaliteit' dankzij de flitspalen;

In Belgie kunnen we perfect die analyse maken, wallonie zet 0 flitspalen en vlaanderen 1000; Het effect op de mortaliteit in wallonie gemeten in statistieken -30% in Vlaanderen -28%

Op die basis blijft mijn stelling altijd staan,dat flitspalen de verkeersveiligheid niet verhogen. Er is een exogene factor aan het werk, namelijk auto's zijn veiliger geworden.

Idemdito zal het plaatsen van camera's in steden nauwelijks het aantal 'pickpockets' 'ramkraken' 'overvallen' 'autodiefstallen' doen zakken. Je neemt dus een statistiek van 10 jaar terug, en vergelijkt het met nu en zoek steden waar geen camera's hangen versus steden waar ze wel hangen (liefst honderden dus een massief aantal) . Je zult zien dat de statistiek ofwel zakt of stijgt door een exogene factor, en dat die camera's geen invloed hebben op die statistiek.

Waarom zet je ze dan ? Wel ja in elk geval binnen de 100meter van die camera's zakt de criminaliteit... Dus je beveiligt 100meter straat.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2010, 09:10   #770
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Zoals al eerder gezegd, daar gaat het in deze discussie niet om. De vraag is of ze de privacy al dan niet schenden. Maar om op je vraag te antwoorden, volgens dit artikel voorkomen ze niet echt criminaliteit.
http://abcnews.go.com/US/story?id=3360287&page=1

Maar ze zijn wel effectief voor het nadien tracken van criminelen. Eens ze gepakt zijn is het aan de staat om ervoor te zorgen dat ze in de toekomst geen criminele feiten meer gaan plegen.

Onrechtstreeks denk ik dus wel dat ze helpen, behouden dat justitie goed werkt.
Oud 1 juli 2010, 09:12   #771
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
wel , t'is zoals de flitspalen, hoevel zakt de 'mortaliteit' dankzij de flitspalen;

In Belgie kunnen we perfect die analyse maken, wallonie zet 0 flitspalen en vlaanderen 1000; Het effect op de mortaliteit in wallonie gemeten in statistieken -30% in Vlaanderen -28%

Op die basis blijft mijn stelling altijd staan,dat flitspalen de verkeersveiligheid niet verhogen. Er is een exogene factor aan het werk, namelijk auto's zijn veiliger geworden.

Idemdito zal het plaatsen van camera's in steden nauwelijks het aantal 'pickpockets' 'ramkraken' 'overvallen' 'autodiefstallen' doen zakken. Je neemt dus een statistiek van 10 jaar terug, en vergelijkt het met nu en zoek steden waar geen camera's hangen versus steden waar ze wel hangen (liefst honderden dus een massief aantal) . Je zult zien dat de statistiek ofwel zakt of stijgt door een exogene factor, en dat die camera's geen invloed hebben op die statistiek.

Waarom zet je ze dan ? Wel ja in elk geval binnen de 100meter van die camera's zakt de criminaliteit... Dus je beveiligt 100meter straat.
Als ze nu is overal camera's zouden zetten...
Oud 1 juli 2010, 09:15   #772
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Oei, Raf, Snerror heeft al bepaald dat die vraag hier niet mag gesteld worden:

Een 130-tal posts en al moderator, je moet niet vragen.
Hehehe, word je status hier bepaald door het aantal posts of wat?
Het is wel de bedoeling dat we on-topic blijven.
Oud 1 juli 2010, 09:28   #773
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
De bedoeling van discussieren is mijn insziens je gesprekspartners andere invalshoeken te tonen en eventueel je eigen mening bijstellen. Stellen dat iemand erg ver heen is draagt hier helemaal niets aan bij.
dat is Uw stelling
Khwajagan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2010, 09:29   #774
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khwajagan Bekijk bericht
dat is Uw stelling
Dat is dan ook weer waar.
Oud 1 juli 2010, 09:55   #775
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eerste voorbeeld:
Hoe weet je vrouw welke camera ze moet bekijken en waar?

Tweede voorbeeld:
Toeristen mogen van mij foto's trekken waar ze willen, zolang het openbare plaatsen zijn.

Derde voorbeeld:
Ten eerste is het sowieso een slecht gedacht om in het openbaar te foefelen als je je schaamt om je geaardheid. Ten tweede, hoe gaan de mensen achter de camera jou identiteit te weten komen? Met gezichtsherkenning technologie?
Ge doet juist alsof dit science fiction is. 3D gezichtsherkenning begint series goed te werken. Het enige wat je moet doen om iemands doen en laten te volgen is is een database aanleggen die naam koppelt aan locatie. Dit kun je makkelijk voor de rest van iemands leven bijhouden, want zo veel info is dat niet meer. Koppel dit met biometrische id-kaarten en ge snapt het plaatje wel. Dit worden 1984 toestanden. Dit gaat veel te ver.

Ook voor de mensen hier die niet zien hoe dit aan marketing gekoppeld kan worden. Nog niet op de hoogte van de interactieve reclameborden met gezichtsherkenning die gepersonaliseerde reclame tonen? Koppel dit eens aan een klantenkaart en e-id. De natte droom van elke marketeer.
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2010, 11:08   #776
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Hoe gaan ze jou gezicht koppelen aan je naam? Hoe gaan ze toegang krijgen tot bewakingscamera's van de overheid en hoe gaan ze die linken aan de reclameborden zonder dat iemand dat gaat merken? Hoe gaan bedrijven aan jou biometrische ID kaart geraken? Laat staan aan iedereen zijn biometrische ID kaart om een database aan te leggen?

Je zal ongetwijfeld wel een antwoord hebben op deze vragen, maar geef toe, echt realistisch klinkt het toch niet he?
Oud 1 juli 2010, 12:16   #777
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe gaan ze jou gezicht koppelen aan je naam? Hoe gaan ze toegang krijgen tot bewakingscamera's van de overheid en hoe gaan ze die linken aan de reclameborden zonder dat iemand dat gaat merken? Hoe gaan bedrijven aan jou biometrische ID kaart geraken? Laat staan aan iedereen zijn biometrische ID kaart om een database aan te leggen?

Je zal ongetwijfeld wel een antwoord hebben op deze vragen, maar geef toe, echt realistisch klinkt het toch niet he?
Gebruik zelf eens een beetje uw verbeelding. Hoe zou gij het doen? Ik zeg niet dat privé bedrijven camera's van de overheid gaan gebruiken. Ik geef enkel aan wat de mogelijkheden zijn.

Een mogelijk scenario op gebied van marketing: veel bedrijven werken nu al met narow-casting systemen. Een 3D scan van een gezicht is op enkele seconden gemaakt. Koppel dit aan een klantenkaart die uw persoonlijke gegevens bevat en creëer een database waar iedereen die op jouw narow-casting systeem zit aan kan. Dat is één mogelijkheid, zo snel uit de duim gezogen en geef toe, vind je dit nu echt ver gezocht? De technologie bestaat, wees er maar zeker van dat ze ook gebruikt zal worden. Men is er nu al volop mee bezig. Geloof je me niet? Zoek maar eens achter Face recognition software en interactive billboards op youtube.

Even terug naar onze goede overheid. Dit systeem, gekoppeld aan e-id's met biometrische gegevens is een natte droom voor elke would-be dictator (zij het één persoon, zei het de dictatuur van de meerderheid). Zoals ik al eerder aanhaalde. Het is niet nodig om alle beelden te bewaren. Als je gewoon bijhoud wie er waneer voorbij welke camera liep zit je naar huidige standaarden met verschrikkelijk weinig informatie die opgeslagen moet worden. Het is dan ook makkelijk om alles voor jaren bij te houden. Op dit moment creëer je in mijn ogen een serieuze inbreuk op mijn privacy.

Ik heb niks te verbergen, dus ik wil niet constant 24 op 24 gevolgd moet kunnen worden. Waar ik ga en sta zijn mijn zaken, niemand anders heeft hier iets mee te maken.

Het zijn in mijn ogen niet persé de beveiligingscamera's die mij echt storen, ik parkeer ook liever mijn auto op een parking met bewaking, het is de software die erachter zit tegenwoordig die een serieuze inbreuk op de privacy mogelijk maken. Dit stoort mij.

Technologie staat niet stil. Op mijn werk zijn 2K camera's al de de facto standaard aan't worden. Red heeft camera's die in 6K opnemen. Het is maar een kwestie van tijd dat deze ccd's doorsijpelen naar low end camera's. Het gaat niet meer lang duren vooraleer men zelfs met een, dan, gewone security camera vanaf enkele meters afstand zelfs een iris scan kunnen maken, gewoon door even een blik in de lens te werpen (niet dat iris-scans nog echt nodig gaan zijn als 3D face recognition tegoei op punt staat).

Nee nee, moderne HD camera's en bovengenoemde software zijn weldegelijk een inbreuk op de privacy. Men kan letterlijk je doen en laten volgen waar en wanneer men wilt.
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2010, 12:50   #778
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Ok ik volg je. Ik vind het wel nog steeds erg science fiction klinken maar ik moet je gelijk geven, de mogelijkheid bestaat. Alhoewel ik niet geloof dat dat voor binnen enkele jaren is.
Maar goed.. ik heb ook geen glazen bol.

Als camera's zoals vandaag blijven mogen ze wel nog steeds alles vol zetten van mij
Oud 1 juli 2010, 13:44   #779
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

Iemand?
http://www.intraval.nl/pdf/ecr_sam_b26.pdf

http://www.intraval.nl/pdf/ocg3_h7_b21.pdf

Of even googelen op 'resultaat cameratoezicht' of ' evaluatie cameratoezicht'
..hou rekening met 'saaie' ellenlange pdf's
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2010, 14:04   #780
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
http://www.intraval.nl/pdf/ecr_sam_b26.pdf

http://www.intraval.nl/pdf/ocg3_h7_b21.pdf

Of even googelen op 'resultaat cameratoezicht' of ' evaluatie cameratoezicht'
..hou rekening met 'saaie' ellenlange pdf's
Mja, bedankt voor de moeite, maar dat zijn buitenlandse gegevens... Hier kwamen dank zij Cdude al heel wat Britse gegevens aan bod. Ik zou liever gegevens willen zien over het camerafenomeen in Vlaanderen...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be