![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#761 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onderworpen aan meerdere persoonlijkheden, zal men daarvoor niet terugschrikken, maar deez' allen vrijmoedig erkennen. Immers: er wonen al ruim 10^44 microwezentjes in uwe lichaam, dus die paar van U kunnen er ook nog best bij..... ![]() Ook God zelf is een collectieve persoon....en houdt dit allemaal netjes bij.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#762 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#763 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#764 | ||||||||||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Daar stond niks in die zin van wat jij beweert. Feit dat je het niet wil opzoeken betekend dat je blijft liegen over wat ik zou gezegd hebben! Citaat:
Maar goed, je hebt het al lang geaccepteerd, Lorentzcontracties zijn er, we zien de effecten ervan, m.a.w. je accepteert dat de ruimte met alles erin niet statisch is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
"Zeggen dat een object 2 vormen tegelijk heeft is niet hetzelfde als zeggen dat je dat object eigenlijk geen vaste vorm kan toeschrijven, je beseft dat zelf goed genoeg maar toegeven zou je hele betoog over post 200/209 (je weet nog wel, over dat boek waarover niks terug te vinden is) in het belachelijke trekken!" Heb je al gezegd dat ik al jaren in Australie woon en dat ik het Nederlands nog zelden schrijf (buiten op dit forum). Gelieve mij hiervoor te vergeven... Citaat:
Dit bevestigt telkens weer dat je dingen uit je duim zuigt en liegt! Citaat:
Ik heb dus sterke bedenkingen bij wat je hier beweert, feit dat je weeral geen bewijzen kan leveren versterkt deze bedenkingen. Ik blijf zoeken naar dat boek, ik heb gezien dat het verkocht wordt op Amazon, mss bestel ik het eens, ik heb toch al een hele collectie boeken over dit onderwerp. Citaat:
Citaat:
Jij bent degene en de enige die deze theorieen tegenstrijdig vindt, jij bent degene die niet kan vatten dat alle beweging relatief is en dat daar niks tegenstrijdig aan is. De rest van de wereld heeft deze theorie aanvaardt en heeft er geen problemen mee. Aan jou dus om je beweringen hard te maken en in detail aan te tonen wat daar precies tegenstrijdig aan is, tot nu toe heb je op dit vlaak geen enkel success, je kan niemand van je mening overtuigen (en dus noem je iedereen maar "dom"). Citaat:
Citaat:
Citaat:
Iedereen gebruikt het forum zo, als jij daar een probleem mee hebt is dat jouw probleem. |
||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#765 | |||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het feit dat je na zo vele posten nog niemand hebt kunnen overtuigen dat the theorie tegenstrijdig is zou eerder voor jou een teken moeten zijn om je visies eens te herzien. Citaat:
Heb al genoeg tegenstrijdigheden in je theorie gehoord om te weten dat ze pure nonsens is. Citaat:
Citaat:
Nu heb ik de vraag een 3e keer moeten stellen maar da's mijn fout... Citaat:
Citaat:
Waarom zou harrie, eehhh ik bedoel god, de heilige geest, ..., zich nu zo opwinden omdat een onderdanige sterfelijke zoals ik hem even heeft gewezen op een absoluut foute uitspraak??? Citaat:
Wil je ons eens "atoom theoretische uitleg" verzorgen voor dit probleem? Welke beweging is echt en welke is schijn? |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#766 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is nergens bij Einstein te vinden. Ik zal deze theorie dan maar als de Rizz-vervormingen beschouwen..... ![]() Citaat:
Citaat:
Ik denk gewoon dat het schijn is en niet werkelijk zo. Wel kan je dan de schijn als een eigen werkelijkheid zien. En dat is dan interessant om daar verder over na te denken. Citaat:
Citaat:
Maar daarin is het slecht behandeld. Een echt goed begrip daarvan is alleen te vinden bij mij. Citaat:
1 - de aarde beweegt niet ten opzichte van een trein: dat is schijn. 2 - het heelal met sterren draait niet om de aarde; dat is schijn. 3 - de aarde is niet rond en ook nog eens plat: ook dat is schijn. Citaat:
Maar goed: als je een massa mens bent dan geloof je natuurlijk alles wat de wereld doet en denkt. Citaat:
Wees ik ze daar op dan wilden ze het toch niet toegeven. Ze zijn gewoon dom op het achterlijke af en liegen gewoon. Want ze zijn doodsbang tegenover mij af te gaan als een gieter. Dat is mijn mening. Niet alleen bij Einstein, maar ook ( en dat is veel en veel belangrijker ) bij mijn atoomtheorie. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#767 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En ook Einstein doet dat, door het totale systeem als grondslag van de beweging te nemen. Daarmede meent hij de tweelingparadox op te lossen (waarop hij aangevallen werd) door de aarde als stilstaand te nemen ( samen met het heelal met sterren, hoewel de aarde ook wat dat betreft bewegingen heeft ), ten opzichte van een weggaande reiziger. Maar daarmede gooide hij zelf zijn hele relativiteitstheorie overboord. Toevallig net gelezen in een boekje over Einstein (want ik lees het nu nog even na ) Martin Gardner: relativiteitstheorie voor iedereen: blz 105 de paradox van de tweeling. Citaat:
Citaat:
En de waarheid is niet in het aantonen (zien) ,maar in het denken. Daarom heet het ook wetenschap en geen zienschap. En ook de wetenschap kan heel veel ideeën van haar niet werkelijk aantonen. Bovendien: schijn bedriegt. Wat je ziet behoeft nog niet waar te zijn. Ook dromen en fantasieën kun je zien. Maar of ze ook waar zijn wordt pas in het denken geoordeeld. Citaat:
Maar enfin, om er toch iets van te maken: er is ook een ster in onze omgeving, de ster van Barnard, die vanuit een halo om de melkweg zich in onze buurt beweegt: De volgende ster die in de picture kwam, was de ster van Barnard in het sterrenbeeld de Slangendrager. Deze was een kleine dwergster op een afstand van 5,91 lichtjaar. Het bijzondere van deze ster is dat deze zich niet in een cirkel om het centrum van onze melkweg beweegt, maar vanuit een halo om de melkweg heen en schuin naar ons toekomt met een snelheid van 160 kilometer per seconde, zodat deze ster over 8000 jaar dichterbij zal staan dan Alpha Centauri en wel op 4 lichtjaar afstand. Citaat:
Citaat:
Ten eerste vind ik hem zo bij Google ....... inderdaad als draaiing van de zon en niet van de melkweg. Maar hoe zou je dan de beweging van de melkweg zelf willen berekenen? Als gemiddelde van alle sterren? Wat niet kan omdat je de draaiing van het zwarte gat niet kent. En ik vind de manier waarop je dit brengt als gold het een groot triomf van inzicht, erg kinderlijk. Maar vooruit: als jij daar gelukkig mee bent. En inderdaad: ook de heilige geest maakt zich wel eens flink boos. Citaat:
Citaat:
Dat wordt bepaald binnen het totale systeem zoals wij dat kennen. En zo is het niet zo dat het heelal om de aarde draait. En het is ook niet zo dat als een reiziger van de aarde vertrekt dat hij dan stil staat en de hele aarde met heelal vertrekt. Wat Einstein zelf ook toegeeft en dus in zichzelf tegenstrijdig is. Daarmede lost Einstein dan zogenaamd de tweelingparadox op, maar gooit dan tevens daarmee zijn hele eigen relativiteitstheorie overboord. Toevallig net gelezen in een boekje over Einstein (want ik lees het nu nog even na ) Martin Gardner: relativiteitstheorie voor iedereen: blz 105 de paradox van de tweeling. Die paradox is ook wel degelijk bij Google te vinden, maar moet je even de moeite nemen die te zoeken. Hij staat alleen niet bij de Wikipedia. Wel is dan de beschouwing daarover erg ingewikkeld gemaakt met veel wiskunde, wat de hele essentie verdonkeremaant. Filosofisch is het heel gemakkelijk te begrijpen, maar dat is alleen bij mij te vinden. Wel moet je dan open zijn van geest en vooroordelen opzij kunnen zetten. En dat laatste kunnen mensen niet, bang als ze zijn er dan niet meer bij te horen, dus angst voor de eenzaamheid. Het is zo heerlijk bij de grote kudde te horen. Laatst gewijzigd door harriechristus : 22 november 2010 om 08:55. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#768 | |||
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tweelingparadox Citaat:
Citaat:
Wel moet ge dan open zijn van geest en vooroordelen opzij kunnen zetten. En dat laatste kunt ge niet, bang dat uw theorie als het kaartenhuisje dat het is in elkaar zou vallen.
![]() |
![]() |
#769 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zo kan de vertrekkende reiziger al meteen redeneren dat ie niet versnelt, maar vertraagt, vanuit de relativiteit dat de aarde al een beweging had en hij in tegengestelde richting vertraagt. Enzoovoort. Citaat:
Citaat:
Het enige wat je kunt is je uiterst domme mantra's herhalen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#770 |
Parlementslid
|
![]() harrie,
Ik denk dat ik het hierbij ga laten, je weigert op mijn vragen te antwoorden, je draait continu in cirkeltjes, je kan absoluut geen controlleerbare bronnen geven voor geen enkele van je beweringen, hoewel ik je daar zo vele keren naar heb gevraagd, en je liegt over dingen die ik of jij al dan niet gezegd hebben, hoewel ik er telkens de citaten uit de bewuste posten kan bijhalen. Bedankt voor deze wel hele rare kijk op de wereld die je hebt te verduidelijken, hoewel je mij, noch anderen zie ik, niet hebt kunnen overtuigen, in tegendeel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#771 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#772 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#773 |
Europees Commissaris
|
![]() Eigenlijk heeft harrie gelijk. De interpretatie dat de relativiteitstheorie juist zou zijn voor ons universum is fout. Einstein beschreef echter enkel een wiskundige ruimte, en toevallig blijken zijn meetbare resultaten die uit dat model naar voor komen overeen te komen met wat we meten in experimenten. Maar de postulaten die hij in het begin eist zijn enkel geldig in zijn wiskundige ruimte.
![]() |
#774 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Probeer het nog maar eens een keer......... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#775 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn theorie is gewoon tegenstrijdig van a tot z en wel omdat hij om te beginnen binnen een relatieve beweging geen onderscheid maakt tussen de echte beweging en de daarmee samenhangende tegenbeweging die schijn is en niet echt. Voorbeeld: trein en de aarde: trein beweegt en beweging van de aarde is schijn, want deze kan op zich niet verklaard worden dan door de echte beweging van de trein. Voorbeeld: aarde en het heelal dat daar omheen zou draaien......laatste is natuurlijk schijn. Was het echt dan zou er ook sprake moeten zijn van een middelpuntvliedende kracht van het draaiende heelal. Ook lees ik dat heel veel van zijn algemene relativiteitstheorie niet bewezen is. Zo lees ik zelf dat volgens hem bij een (schijn)beweging van het heelal een zwaartekrachtveld wordt opgewekt. Is het bestaan van zo'n zwaartekrachtveld ooit bewezen? Want men weet nog helemaal niet wat zwaartekracht eigenlijk is, dus hoe het werkt. Hoe zou men dan zo'n veld moeten bewijzen? Laatst gewijzigd door harriechristus : 26 november 2010 om 20:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#776 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het gaat hier om de tegenstrijdigheid waarvan jij dan niks kan of wil begrijpen en dan is het gewoon zinloos om door te gaan. Citaat:
Maar pas door de tegenstrijdigheid daarvan te zien en te begrijpen zou die theorie ook verder ontwikkeld kunnen worden. Enfin: blijkbaar is de mensheid nog niet zover. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#777 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je zegt dus enkel iets over de wiskundige beschrijving van die bewegingen, niet over de bewegingen zelf Je kan dus als het ware zeggen dat Einstein volledig tegenstrijdig is van a tot z als hij praat over ons universum, maar niet over het wiskundige model die hij maakt van ons universum. De resultaten (en aannames) van zijn theorie zijn enkel geldig in zijn model, en die resultaten komen toevallig overeen met echte metingen.
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques ~Siméon Poisson (Wiskundige) ]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[ Laatst gewijzigd door gehuigert : 26 november 2010 om 20:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#778 |
|
![]() Hij is niet zeker
![]()
![]() |
#779 |