![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten de overheden zich borg stellen voor Arco ? | |||
1. De federale overheid moet borg staan. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,92% |
2. De gewesten moeten borg staan. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
3. De federale en gewesten moeten tezamen borg staan. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,96% |
4. Laat het ACW desnoods maar stikken. |
![]() ![]() ![]() |
22 | 43,14% |
5. Laat de particuliere vennoten desnoods maar stikken. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,96% |
6. Laat het ACW en de particulieren desnoods maar stikken. |
![]() ![]() ![]() |
22 | 43,14% |
7. Ik geloof dat de aandeelkoers van Dexia fictief is en we moeten ons geen zorgen maken. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,96% |
8. Geen idee, ik vertrouw op .... ( naam kan je hieronder weergeven). |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,92% |
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#761 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Denk je nu echt dat ze kennis hebben van de wetten die ze er doorgedrukt hebben? Een bolletje indrukken bij een stemming in het parlement is voor velen reeds te moeilijk. Hun partij zal wel zeggen waar en wanneer ze moeten drukken. Van drukken hebben ze alleen verstand als ze op de WC zitten. Logisch! Dan kunnen ze drukken in vrijheid. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#762 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat zo ? Wat is "het ACW" dan volgens jou en hoe kan je hem contacteren voor je Arco centen ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#763 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat niet om een naamsverandering. Een feitelijke verenging heeft geen rechtspersoonlijkheid en de vzw Beweging wel. Bij een feitelijke vereniging zijn alle leden persoonlijk en hoofdelijk aansprakelijk.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#764 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe zit het eigenlijk met het proces dat Peter Dedecker aan zijn broek heeft wegens laster en eerroof ? http://www.knack.be/nieuws/belgie/pr...al-147447.html
|
![]() |
![]() |
![]() |
#765 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vervuiler betaalt. Het ACW dus. Dat deed allicht niet voor niets een blokkertje en heet nu "beweging.net".
![]() |
![]() |
#766 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het proces dat het ACW tegen hem "moest" aanspannen zal wel uitwijzen zeker wie de "daders" zijn, zeker? Dat proces zou in maart 2013 beginnen en we zijn intussen bijna drie jaar verder. Wat denk je zelf. Komt er nog een proces, m�*g er nog een proces komen, of "werkt" de Belgische justitie niet? Ik heb in alle geval nog niet gemerkt dat de machtige aanklager er haast achter zet.
![]() |
![]() |
#767 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En wie is de "machtige aanklager" juist volgens jou ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 17 januari 2016 om 10:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#768 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben je weer aan het zeveren, rond de pot aan het draaien, en glashard te liegen, Belgique?
Je gaat toch niet ontkennen dat er een proces werd aangespannen tegen Peter De Decker, wie de machtige aanklager was, en de reden waarom die klacht werd neergelegd? Op 18/12/2013 handhaaft het ACW de klacht die het tegen PDD eerder dat jaar deed. http://www.hbvl.be/cnt/aid1507865/ac...va-er-dedecker Ook dat is ondertussen meer dan twee jaar geleden. Maar als ik de reden vraag waarom we niets meer horen van het proces dat bijna drie jaar geleden zou beginnen, maar toen werd uitgesteld, pareer jij mijn vraag met een tegenvraag. Jouw overbekende tactiek om geen antwoord te geven op andermans vragen. Kan jij wel lezen, of hang je weer de onnozele hals uit? Snap je niet dat iemand die vraagt of er nog een proces m�*g komen, geen seponering vanwege justitie insinueert maar wel dat justitie geen gevolg lijkt te geven aan de klacht van het ACW. Mijn vraag is net waaròm dat zo is. JIJ bent degene die insinueert dat de klacht geseponeerd werd. Maar je zegt er niet bij waarom je dat doet. Kom nu maar uit je achterbakse kot en zeg waarom je aan seponering denkt. ![]() Wie bedoel je met "zij" die de seponering zouden achterhouden? Enkel het ACW en haar politieke poot hebben er belang bij dat een eventuele seponering geheim wordt gehouden. En waarom schuif je de schuld schaamteloos op De Decker? De Decker zou er alleen maar politiek profijt uittrekken hoor indien het proces dat het ACW tegen hem inspande koudweg geseponeerd werd. Is het mogelijk dat "persagentschap Belga" de eventuele seponering verzwijgt van het door het ACW aangespannen proces tegen Peter De Decker? De voorzitter van Belga die pas op pensioen ging begon zijn carriere in het ABVV en zou best in staat kunnen zijn om zijn ex-vakbondscollega's een pleziertje te doen. Indien persagentschap Belga de seponering verzweeg, verzwijgen ook �*lle kranten het gezien ze stuk voor stuk, en letterlijk, afbrieven wat door Persagentschap Belga wordt voorgekauwd. En nu terug de vergeetput in met jou.
![]() |
#769 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De recentelijk gecreëerde opvolger van ACW, namelijk beweging.net heeft, in tegenstelling tot het oude ACW nu wél de rechtspersoonlijkheid in de vorm van een v.z.w..
Wat mij hier cruciaal lijkt is de vraag of beweging.net kan beschouwd worden als een rechtsopvolger van het ACW. Mocht dit het geval zijn dan zou beweging.net door de Arco-coöperanten voor een rechtbank kunnen gedaagd worden, vermits het de rechtspersoonlijkheid heeft. Maar zelfs als dit zo mocht zijn is het ook maar de vraag of ze het lef zouden hebben dit te doen. Want de hondstrouwheid aan een zuil mag je bij sommige mensen niet onderschatten. Wanneer je in de pers leest dat ergens bij een of andere CD&V bijeenkomst een groepje Arco-ers staat te protesteren dan blijkt hun enige eis te zijn: staatswaarborg, m.a.w. laat de belastingbetaler opdraaien voor onze schadeloosstelling. Ik heb nog nergens gelezen dat ze beweging.net voor de rechtbank zouden willen dagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#770 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Voor alle duidelijkheid: de ACW koepel bestaat nog omdat ze niet van rechtswege ontbonden of vereffend kan worden ( geen rechtspersoonlijkheid).
||
![]() |
![]() |
![]() |
#771 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uit de statuten van Beweging.net is duidelijk dat er geen rechten noch plichten en zelfs geen activiteiten van "het ACW" zijn overgenomen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#772 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. beweging.net heeft wél de rechtspersoonlijkheid maar is geen rechtsopvolger van ACW omdat dit laatste geen rechtspersoonlijkheid had. Komt daar nog bij dat de top van ACW beweert dat ingevolge het faillissement van Dexia en de liquidatie van Arco al hun "reserves" opgebruikt zijn. Het hangt er maar van af wat zij onder "reserves" verstaan. Indien ze cash bedoelen dan betekent dit nog niet dat zij buiten cash geen andere waardevolle activa hebben die te gelde kunnen gemaakt worden en waaruit ze hun coöperanten zouden kunnen vergoeden. Daar wordt in alle talen over gezwegen, zowel door de bedrogen (maar toch nog steeds hondstrouwe) coöperanten als door de leiding van ACW en evenzeer door de leiding van CD&V. M.a.w. de zuil moet, kost wat kost intact blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#773 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Welke politicus spreekt trouwens van rechtsopvolger ? Citaat:
Citaat:
Dat klopt niet helemaal. Veel van die informatie is publiek beschikbaar. Je kan alle jaarrekeningen en statuten van alle vennootschappen en vzw's van de christelijke zuil raadplegen. Enkel van de federaties en feitelijke verenigingen zoals de ACW koepel en het ACV hebben geen publicatieplicht van voor hun statuten of jaarrekeningen.
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#774 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Welke politicus spreekt trouwens van rechtsopvolger ? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Elk jaar zijn er trouwens aandeelhoudersvergaderingen van Arco waar elke coöperant op aanwezig kan zijn. Hier komt amper 100 man opdagen waar meer dan de helft slaafse christendemocraten zijn.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 17 januari 2016 om 15:21. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#775 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#776 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#777 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb ook de statuten van de vzw Beweging.net doorplozen. Interessant leesvoer waar de gazetten te weinig aandacht aan schenken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#778 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals wat juist ?
![]() |
![]() |
![]() |
#779 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#780 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leg mij eens uit hoe een koepelvereniging zonder rechtspersoonlijkheid kan omvormen naar een vzw met rechtspersoonlijkheid zonder dat hiervan iets in de statuten vermeld staat. Ook als een organisatie met rechtspersoonlijkheid de rechten en plichten overneemt van iets zonder rechtspersoonlijkheid vervalt niet de historische aansprakelijkheid.
|
![]() |
![]() |