![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#761 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#762 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#763 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#764 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#765 |
Europees Commissaris
|
![]() Het ging steeds en altijd over de KIESKRING Brussel-Halle-Vilvoorde. Wanneer die gesplitst is, blijkt plots dat het gerechtelijke arrondissement het probleem was, kwestie van kritiek te kunnen blijven geven. Erken toch eens dat er ook goede dingen gerealiseerd zijn in plaats van iedereen met een depressie te proberen opzadelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#766 |
Vreemdeling
|
![]() Vandaag was ik voor persoonlijke redenen in Den Haag en bracht een bezoek aan de Tweede Kamer om de plenaire zittingen bij te wonen.
Wat een verschil met "België". Alhoewel het er soms ook behoorlijk te keer kan gaan, valt me toch altijd op dat de politici, zowel regerende als vanuit de oppositie, beleefd en vooral deskundig met elkaar omgaan. Gelukkig ook weten de meeste fractievoorzitters of afgevaardigden ook heel goed, waar ze mee bezig zijn. Heel verschillend was de afgelopen dagen ieen politieke bijeenkomst aan de KU Leuven waar verschillende politieke partijvoorzitters of hun afgevaardigden, het woord voerden tegenover de "studenten". Eerlijk gezegd, wat een chaos en een janboel. Auditief materiaal zoals microfoons werkten zeer slecht, en wonder o wonder, héél toevallig bij de microfoon installatie van de N-VA vertegenwoordiger Dhr. S. Bracke. Goh! Wat toevallig. Maar dan de zeer onbehoorlijke en zeer ondeskundige en onprofessionele reacties van o.a. Mw. G. Rutte van Open VLD. Of de rare opmerkingen van Bruno Tobback. Zeker geen politieke grootheden en ook zeer ondeskundig. Net een club kleine onvolwassen kinderen. Als dat politiek is en een zogezegd éénheid moet voorstellen in een "federaal" land, nu dan kies ik toch voor het confederalisme. En dan de "studenten" onze toekomstige managers en verantwoordelijken voor onze Staat. Beschamend gewoon weg! Zeker Dhr S. Bracke werd voortduren belachelijk gemaakt. Het leek wel een circustent in plaats van een beschaafde bijeenkomst van verstandige studenten, hoogleraren en politici. Er was geen touw aan vast te knopen. Wat moet je daar nu van leren. Slordig opgehangen partijvlaggen en onverzorgde entourage in het algemeen. Als dat politieke verantwoordelijken zijn voor een beschaafd land, nu dan begrijp ik waarom we de Propaganda vitrine elke avond van de VRT en één nodig hebben om een vals gevoel van federale eenheid opgedrongen te krijgen. Het ontbreekt er nog maar aan of we hebben straks nog een ministerie Propaganda nodig, om België in hetv zadel te houden. Uit huferigheid zouden alle Vlamingen eens voor één keer op de N-VA moeten stemmen, dan pas weten we écht of de Verandering ook echt een verandering is of zal zijn. Te beginnen in de Wetstraat. Zolang we aan se zijlijn van de N-VA staan te roepen tegen de N-VA dan geven de 'traditionele" partijen er allen maar blijk van, van politieke tegenwicht in een democratisch gemêleerde samenleving geen verstand en voolal geen verdraagzaamheid te kennen die nodig is om een eerbaar en vooral beschaafd volk te zijn of te willen zijn. Misschien moeten we de plaot van de Wetstraat eens af zetten, dat zou meer rust en vooral stilte geven. BDW en de N-VA verdienen zeker respect en vooral steun want zo 'dom' of vreemd zijn hunn ideeën niet als ik de econoom I. Van der Cloot mag geloven. Ik heb geen idee dat 'België' ooit echt één wordt of is. Men doet alsof, maar men blijft die farce maar ophouden. Wat niet gaat, moet je gewoon wegdoen en beginnen bij -0-.Al dat krampachtige gedoe leidt alleen maar tot koude harten en hete hoofden. Daarom heb ik besloten om alle gevallen van het kiezen van een volksvertegenwoordiger in 2014 (Europees, Landelijk en Gemeentelijk) mijn stem dit keer aan de N-VA te geven. Want de overigen partijne hebben mij nu al voor de zoveelste keer bewezen met 'andersdenkenden' niet om te willen of kunnen gaan!Onbetrouwbaar, onvoorspelbaar en vooral onbeleefd! Laatst gewijzigd door polletje : 17 oktober 2013 om 21:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#767 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#768 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja, dat kan, Siegfried Bracke is geen al te beste communicator. Juist daarom dat het zo zielig is dat ze hem als een bende bullebakken aanpakken ipv hem inhoudelijk op zijn plaats te zetten.
![]() |
#769 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Waar het echt geldt heeft vlaanderen amper hefbomen . De grote uitdagingen zijn de schuld, economie, pensioen, sociale zekerheid in dat alles heeft de vlaamse regering amper iets in te brengen. Citaat:
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#770 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Eigenlijk was dat heel beeldig. Oh jij ziet dat ongetijfeld niet, maar dat beeld van de rest die wat onnozel NVA zit uit te lachen blijft bij, en dat is echt niet goed voor die partijen.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
![]() |
![]() |
![]() |
#771 |
Europees Commissaris
|
![]() Als Bracke naar inhoud gevraagd werd, dan draaide hij alleen wat rond de pot. "Socio-economische hervormingen. Structurele maatregelen. We willen alles splitsen behalve dat wat we samen willen doen." Ik moest er echt van lachen. Er werd wel degelijk getracht inhoudelijk te debatteren, maar het is Bracke zelf die dat op alle manieren probeerde te voorkomen, geen inhoud wilde prijsgeven.
Laatst gewijzigd door Robinus V : 17 oktober 2013 om 21:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#772 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#773 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is toch duidelijk 'alles splitsen behalve wat we samen willen doen'?
Je maakt elk een lijstje en dan zie je wat er overeenkomt, dat is helemaal niet vaag. De structurele socio-economische maatregelen van N-VA zijn al lang bekend: werkloosheidsuitkering beperken in de tijd, werken tot 65, ambtenarenapparaat verder afslanken, ... Iedereen kent ze wel. Ik weet dat je daarvan moest lachen, het was zo een beetje de nerd van de klas die je niet graag hebt in groep pesten, ik kan begrijpen dat je dat leuk vindt. Los daarvan vind ik Bracke ook maar triestig, maar niet zo zielig als die 4 pubers.
https://stratlingo.com Laatst gewijzigd door Snerror : 17 oktober 2013 om 22:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#774 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://www.febelmar.be/nl/kiesintent...t-316-371.aspx Ik heb zelf serieuze bedenkingen bij de methode die TNS gebruikt. Het mag blijkbaar allemaal niet teveel kosten, maar dat kan niet anders dan gevolgen hebben voor de kwaliteit. Persoonlijk hecht ik meer belang aan de peiling van LLB. (ook daar, altijd voorzichting mee blijven) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#775 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het ging inderdaad om de kieskring (zoals iedereen heel goed weet hoor...) en van die miserie zijn we af zodat de verkiezingen over ernstige zaken kunnen gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#776 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#777 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
https://stratlingo.com Laatst gewijzigd door Snerror : 17 oktober 2013 om 22:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#778 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Dat probleem moest van de baan of het communautaire gelul kon eindeloos doorgaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#779 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als, omdat Bracke zelf niets wilt prijsgeven, Rutten over de BTW-verhoging die N-VA voorstelt begint, dan is dat zogezegd allemaal uit zijn context gerukt. Het is al ver gekomen dat de andere partijen het programma moeten uitleggen, en dan ontwijkt hij het debat daarover nog steeds. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#780 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
N-VA wil Belgisch voetbal splitsen. Nu hoor je hen hun standpunt niet meer verkondigen, natuurlijk. Het is uit 2006, maar ik heb nog niets vernomen over een gewijzigd standpunt. |
|
![]() |
![]() |