![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#761 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ligt gewoon niet in mijn aard om bij te pakken te blijven neerzitten. En ik heb kinderen waarvoor ik vooruit moet, die niks hebben aan een moeder die zich in haar eigen ellende wentelt. Citaat:
Citaat:
Dat is het nu net Illwil, je moet eerst dat dak boven je hoofd hebben om dat werk te kunnen aanvaarden ! Ik wil gerust de proef op de som doen anders. Gaan solliciteren en zeggen dat ik geen dak boven men hoofd heb. Ik word overal geweigerd. Geen adres is geen contract kunnen krijgen. Bij je ouders zetten of bij familie is in principe een heel goed idee. Het zou voor veel mensen een wereld van verschil kunnen maken idd. Maar heb je enig idee hoeveel mensen dat maar al te graag zouden willen om een nieuwe start te maken in het leven ? Enig idee hoeveel mensen geweigerd worden door ouders/familie in zulke situaties : doordat er bvb schulden zijn gemaakt etc? Vaak zijn het de armsten onder ons die tot over hun oren in de schuld verzeild raken (mooie job gehad, huis en auto gekocht die betaald moet worden en dan plots werk kwijt, het is toch allemaal zo rap gebeurd), en niemand van die familie of ouders willen deurwaarders aan de deur. En wat als je geen familie hebt ? Dan sta je daar ook schoon met je vinger in de neus nietwaar ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#762 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Maar als je niet wil werken moet je niet klagen dat je geen geld hebt en dat anderen je maar moeten subsidieren. Citaat:
Het laatste...kweet niet, in Brussel zijn het er toch een hoop hoor. Alé ja, zwart werk bedoel ik er natuurlijk niet bij é. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#763 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#764 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik veroordeel u niet hier. Men beweert dat je werkweigeraar bent, ik laat dat in het midden. Ik zeg dat indien het zelfs zo zou zijn, dat je dan nog steeds dat recht moet hebben om zelf te beslissen wat je al dan niet doet. En zoveel te beter dat jij ergens rust vind in uw persoonlijke situatie. Wat de sociale woningen betreft geef ik je gewoon ronduit gelijk. Dat systeem trekt idd op niet veel en kan stukken beter. Het is inderdaad een vicieuse rotte cirkel waar mensen enorm moeilijk uitraken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#765 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() We willen U maar helpen.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#766 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het feit dat de werkloosheidsval nog altijd bestaat is een smet op elke regeringsdeelname van elke partij. Zij zijn de ware verantwoordelijken. Ook Groen collaboreert met die onaanvaardbare toestanden, om maar wat in te pap te brokken te hebben ten gunste van de planten. Prof Frans Van Istendael stelt een vlaktaks voor van 50% met een groot van belasting vrijgesteld aanvangsbedrag, vandaag in de Standaard. Dat zou de laagstverdieners van onder de armoedegrens vandaan halen. En zodus de werkloosheidsval effectief wegwerken. De goed gewtteerden, de rijke, de hoogverdieners zouden daarbij echter enorme sommen op zak steken. Ook dat wijs ik ten stelligste af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#767 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat er dan nog mensen zijn, die wat meer verdienen, is mij een zorg... We hebben niet te veel rijken, we hebben er te weinig... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#768 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
En sorry, maar werkgevers stellen nogal eisen soms...Kan u daar vbn van geven waar uw oren van gaan flapperen. (moest dat nog niet het geval zijn ondertussen) Zo ken ik een hele hoop vrouwen, die liever voor hun kinderen thuis willen blijven en hen te begeleiden. En eerlijk ? Ik kan ze geen ongelijk geven, heb zelf van men oudste zoontje niet genoeg kunnen genieten omdat ik altijd aan het werken was (nachten van 18u tot 6u 'smorgens, 6 op 7). En die tijd kan ik nooit van zijn leven meer inhalen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#769 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zowiezo, stel dat het niet zou lukken, misschien heb ik daar geluk bij gehad. Personen die niemand hebben, vrienden noch familie die voor een even zelfs hun adres niet zouden willen opgeven...zijn er toch maar barweinig denk ik. Ik heb het dan nog niet om er effectief bij in te trekken. Citaat:
Maar dit is nog iets anders dan 2x een woning weigeren en werk weigeren zonder reden.
![]() |
![]() |
![]() |
#770 |
Banneling
|
![]() We hebben vooral een véél te grote ongelijkheid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#771 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je gaat me toch ook geen job aanbieden zeker, want dan werk ik nog liever voor een baas met illwill zoals Ilwill... Als ik hulp nodig heb, ga ik wel naar het OCMW, zoals die drie keren dat ik dakloos werd. Laatst gewijzigd door eno2 : 14 mei 2007 om 15:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#772 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zou jij met je eigen zaak geen eisen hebben? Nogal logisch é, als je wil dat alle zaken failliet gaan moet je idd geen eisen stellen, tzal lang duren allemaal. Ik zal in Portugal ook geen werk vinden indien ik geen letter portugees kan. Sorry. Dit is logisch. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#773 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Door te gaan werken maak je jou verschil met anderen al een stuk kleiner.
![]() |
![]() |
![]() |
#774 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat heb jij aan een job als je niet wil werken?
![]() |
![]() |
![]() |
#775 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#776 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#777 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Ik spreek uiteraard niet over verkopen. Dat kan/mag nooit verplicht worden. Verplichten tot verhuren voor een bepaalde tijd onder bepaalde voorwaarden vind ik wel een optie. Ik heb het hier vooral over leegstand van gebouwen die zonder veel moeite verhuurd kunnen worden als studio en appartementen. Zo staan er enorm veel weg te rotten in A'pen alleen al. En die krotbelasting die ze heffen verandert echt niets. 3. Dus had je een adres.... ![]() 4. Iedereen heeft het recht zijn/haar leven te leiden zoals ze zelf wensen. Tot slot, nope ik ben geen gemakkelijke tante die zich zomaar laat overdonderen en van haar wijs brengen. Tot spijt van wie het benijdt blijf ik in mijn ideeën en principes geloven, tot ik overtuigd raak dat het anders en beter kan. Dan pas wil/zal ik mijn mening herzien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#778 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben benieuwd. Maar dus omdat je 6 jaar geen goede job hebt gehad geeft dit voor jou de goedkeuring om anderen voor jou te laten werken? Onzin! Werkweigeraar.
![]() |
![]() |
![]() |
#779 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doei.
![]() |
![]() |
![]() |
#780 | ||||
Secretaris-Generaal VN