Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 mei 2007, 14:33   #741
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werner Bekijk bericht
Ilwill,

Omdat je het dan blijkbaar niet begrijpt en wij er niets voor doen, misschien is het onderstaande dan duidelijker voor je.

Soms zegt men dat één van de grootste problemen in de Westerse samenleving de kloof tussen arm en rijk is, dat is waar. Echter, dit is een 'Westerse' manier om ernaar te kijken., louter gekwantificeerd als de inkomenskloof. En hoe alarmerend die kloof ook is, er is nog een zorgwekkender kloof namelijk de innerlijke kloof, een cultuurkloof, een kloof in bewustzijn, een kloof in de diepte. Als het zwaartepunt van een samenleving meer en meer verschuift, als steeds meer mensen overgaan van egocentrisch naar etnocentrisch en wereldcentrisch (of hoger), dan plaatst dit een zware last op de noodzaak van die samenleving om die mensen 'verticaal' te integreren op verschillende diepten in hun eigen ontwikkeling. En hoe dieper het zwaartepunt van een cultuur ligt, des te groter is de noodzaak en de last van deze verticale integratie.

Zoals altijd maakt het nieuwe en hogere zwaartepunt de beschikbaarheid van de hogere of diepere structuren voor individuele burgers mogelijk, maar garandeert het die NIET. Naarmate het zwaartepunt van een maatschappij verschuift, zijn er mensen die kunnen achterblijven, gemarginaliseerd, uitgesloten van hun eigen ontwikkeling, benadeeld op de meest gruwelijke wijze namelijk in hun innerlijke bewustzijn, waarde en betekenis. Dit schept een interne spanning in de cultuur die verwoestend kan zijn. De kans op een cultuur- of bewustzijnskloof wordt groter bij iedere nieuwe culturele transformatie.

Omdat in het 'Westen' geen diepte wordt erkend, kunnen we geen zicht krijgen op de dieptekloof, de cultuurkloof, de bewustzijnskloof, die daardoor de ontwikkelde en 'beschaafde' landen zal blijven teisteren totdat dit meest cruciale probleem eerst erkend wordt, en vervolgens in een kader gezet wordt op manieren die ons in staat stellen ermee te leren omgaan.

Of is dat weer te simpel misschien ? Kunnen we allemaal terugvinden in de boekskes nochtans.

Moeder, waarom leven wij ?
Ja en? Dat wisten we allemaal al.

Wil je er iets aan veranderen, doe er iets aan...ga de politiek in. Dat het van vandaag op morgen niet lukt...dat is een andere kwestie, maar wat doe je nu? Niets, klagen en zagen dat anderen alles verkeerd doen.

Nogmaals, dit was de topic niet en heeft niets met een werkweigerende Eno te maken.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2007, 14:36   #742
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ilwill,

Geef jij geld aan eten voor arme mensen?

Als ik het zou hebben, dan zou ik het weggeven ja. Geef dan regelmatig van het weinige dat ik heb aan een clochard.

Kwestie van solidariteit, begrijp je ? Zijn we dan echt moordenaars of zo ?
Ik heb nooit gezegt dat we moordenaars zijn, ik wil enkel maar zeggen dat als Eno zou gaan werken en jij zou gaan werken waar je wel iets mee verdient je meer kan doen voor armen dan enkel die keren dat je iets over hebt.

Weet je wat ik uitgeef elk jaar aan allerhande goede doelen?
Oud 14 mei 2007, 14:39   #743
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
100 euro verzekeringen per maand? Daar kom ik niet aan hoor.
Je hebt een gsm, pc en internet en jij klaagt? Waarschijnlijk ook tv, kabeltv, eventueel digitaal al, dvd speler... Je hebt dus ook een auto...idd een auto kost ook enorm veel geld.

Toen ik begon te werken had ik ook geen 1250 euro, maar ik had geen gsm, auto was enkel woon-werk verkeer. Geen gsm, geen dvd speler, geen tv. Dat is allemaal paslater gekomen.

Als je zegt dat je alle luxe wil die je verkiest...tja dan is 1250 geen luxe. Maar ook dat heb ik nooit tegengesproken.
Geen auto, geen eigen pc, internetverbinding is 3 euro pm (lach maar, tis van men oude unief ) geen tv in huis, geen vast telefoon, gsm onkosten zijn beperkt want als ik kan bel ik met de telefoon op mijn werk.

Dus vrij luxe-vrij leven. Op eten en drinken na (en ik heb het hier niet over u scheef zuipen aan alcohol)...ik ga eens graag uit eten. En toch ben ik 1k euro per maand kwijt. Gelukkig spaar ik hetzelfde bedrag nog eens
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2007, 14:43   #744
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb ook nooit gezegt dat het makelijk is, ik weet zelf ook dat het niet makelijk is, maar dat heeft niets te maken met onwillendheid.
Het is idd zijn leven..
Idd.

Citaat:
Dat zijn allemaal keuzes die jij gemaakt hebt nadat je de keuze kon omdat je het op financieel gebied aankon. Vinden dat je dat kan onmiddelijk na het school verlaten...tja, dat kan alleen als ze thuis schatrijk zijn é. Ik heb ook gewerkt en moeite gedaan om dat uiteindelijk te bereiken. Ik heb nooit gedacht dat ik het allemaal maar in mijn schoot moest krijgen..
Ik heb dat ook nooit gedacht, ik weet wel beter. Ik heb dan ook al een bewogen leven achter de rug en serieus zwarte sneeuw gezien, dankzij anderen. Trust me, ik weet wat arm zijn en miserie hebben is. Ik kom trouwens uit een familie zelfstandigen, ik heb nooit anders gekend, ik denk dat ik de enige ben die ooit voor een baas gewerkt heeft. En ik heb al heel veel moeite gedaan in mijn leven. Ik kom van heel ver terug.

Citaat:
Zoals ik al zei, ik heb nooit gezegt dat iemand een job moet aannemen waar hij geen profeit aan heeft. Ik had hier enkel een probleem met iemand die niet wil werken zonder meer. groot verschil niet?.
Dan nog is dat zijn eigen leven en heeft hij nog altijd zelf het recht dat in handen te nemen zoals hij wil.

Citaat:
Aha, nog iets goeds, je bent verhuisd omdat het daar onbetaalbaar wonen was...awel, Eno klaagt gewoon dat het afhankelijk van postcode onbetaalbaar is, niemand verplicht hem om in de dure postcode te gaan wonen. Niemand verplicht hem om niet te gaan werken..
Ik heb dat gedaan ja, ik heb er heel veel, zo niet bijna alles voor moeten achterlaten en een heel nieuw leven opgestart hier.
Dat is heel moeilijk en niet iedereen kan/wil dat. Kunnen misschien wel, maar wennen en aanpassen is een gave die niet iedereen gegeven is.
Daar komt voor mij nog bovenop dat je in ELKE postcode betaalbaar moet kunnen wonen. Zeker in de rijkere gemeentes/steden/dorpjes zou er een betaalbare woning moeten zijn. Die strijken genoeg op aan lasten van de begoedere klasse.

Citaat:
Eno weigerde tot 2x toe een plaats om te wonen. Awel als hij de woning had aanvaard en zou aanvaarden te gaan werken was het allemaal in orde en kon hij iets opbouwen. Wat doet hij nu, weigert de woning en weigert werk...tja...wat wil je dan? De wereld verbeteren? Dat zul je nie kunnen door in een doos te gaan leven en alles te weigeren wat je aangeboden krijgt in je leven..
Ik heb ook ooit een sociale woning geweigerd. Omdat ik ondertussen al een andere woning had gevonden en ze op het ogenblik dat ik het dringend nodig had (baby van 3 maand op de arm en appartement uitgebrand). Daarbovenop kreeg ik toen te horen dat ik mijn plan moest trekken want dat ze geen noodwoningen leeg hadden. Enkele maanden later kreeg ik weer een aanbod voor een app, op dat ogenblik verhuizen had mij meer gekost dan dat het zou opbrengen aan goedkopere huur. De tijd tussenin had ik voor hun gerust onder de brug mogen gaan slapen en moest mijn familie mij maar opvangen volgens hen. In mijn geval was dat toen eventueel een optie, er zijn nochthans mensen die geen opvang bij vrienden of familie kunnen krijgen.

Citaat:
Dat kan perfect, je zoekt werk en zodra je iets gevonden hebt ga je iets huren in de buurt.
Je krijgt geen contract en dus geen werk zonder adres sjoeke...Kga mij dakloos laten worden en bij u solliciteren zene, pas op as ge mij niet aanneemt éh, klaag u aan dan. Het is niet wettelijk iemand in dienst te nemen die geen vast adres heeft, zij dienen in orde te zijn met alles voor papieren, verzekeringen etc.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2007, 14:43   #745
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jah, en ???
Laat hem toch doen. Steek je energie in dingen die oplossingen bieden ipv te schieten op de boodschappers.

De dag dat je iedereen gaat verplichten te werken tegen wil en dank in, is de dag dat we allemaal 's morgens onze streepkescode op onze arm moeten gaan laten inscannen bij één of andere dienst die ons zal controleren bij wijze van spreken. Dat is ook de dag dat ze uit de werkloosheid gaan en de ziektekosten gaan verhogen. Door te verplichten te gaan werken, gaan er veel op ziekenkas gaan. Dus is dat gewoon het probleem verleggen naar een andere kas.

Het neemt nog altijd niet weg dat hij ook recht heeft op een adres.
Als hij niet dakloos is of geweest is, waarvoor dient deze topic dan ?

Als hij zich goedvoelt in de werkloosheid en zijn situatie, is dat zijn zaak, hij zal voor zichzelf echt wel uitmaken wat voor hem de beste manier van leven is. De meerderheid van werklozen doet echt zijn best om uit die put te raken via herscholingen/studies en sollicitaties. Waarom dan fixeren op die enkelen die zich aangepast hebben aan het leven van de andere kant ?
Dan moet hij niet klagen, hé Duupje...

Hij bereikt enkel dat mensen minder solidair willen zijn met mensen, die zich niet goed voelen in hun situatie...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2007, 14:46   #746
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1. Geef die mensen dan de kans te gaan werken voor een pak meer geld dan dat ze aan stempelgeld trekken...Of denk je dat je met pakweg 800€ per maand (gemiddeld schat ik) een luxeleventje kan leiden ?
Heb je hier de topic wat gevolgt vandaag? Wat heb ik vandaag proberen te doen misschien? Moet ik het misschien nog quoten?

Citaat:
2. Omdat je dan eens het leven van een andere kant zult leren verstaan en verder kijken dan je neus lang is. Ik ken de keerzijdes van de medaille langs beide kanten. Ik help mensen, je zou eens een dagje moeten meedraaien, je piept dan inderdaad anders.
Ah, en jij weet wat ik allemaal doe dus voor goede doelen? Ik doe meer door geld te geven dan ik zou kunnen doen door zelf voor een goed doel te werken. Ik zie ook mensen die het niet makelijk hebben maar dat is nog altijd iets anders dan Eno die niet WIL werken. Waarom klaag je niet bij hem en dat hij zelfs geen werk wil doen, kun je mij dat eens uitleggen? Hij geeft geen geld aan goede doelen, werkt niet en toch ben ik degene bij wie je klaagt. Vreemd, zeer vreemd.

Citaat:
3.Ik beweer ook niet dat je dat zegt, ik probeer u gewoon te laten inzien dat het maar al te vaak zo is. En dat dat geen illusie is, maar keiharde realiteit.
Dat weet ik maar al te goed. Maar anderen er de schuld van geven die het niet verdienen heb ik nooit gedaan, hulp weigeren ook niet.

Citaat:
Kijk wil ik voor een baas gaan werken (wat niet meer zo is) moet ik minimum 1500€ netto hebben. Of ik scheur er mijn broek aan...En liefst nog meer zelfs. Wie gaat mij verplichten om voor 1200€ te gaan werken ? Jij niet, de staat niet, mijn familie niet, niemand maw. Dat is dan meteen ook de reden wrm ik niet meer voor een baas zal werken (ik mag mijn vroegere job niet meer uitvoeren spijtig genoeg) en wrm ik bezig ben met zelfstandig te worden. Wat mij enorm veel tijd en geld kost om dat te kunnen hebben.
Maar slagen zal ik en mijn droom zal uitkomen, kost wat kost. En ik kan u verzekeren dat mijn vroegere baas zijn gouden madam nog steeds mist in zijn zaak. Dees gouden madam zal haar gouden talenten wel gebruiken om zichzelf naar de top te werken ipv één of andere baas die mij te weinig betaald.
Arrogant ? Nee, het kan zo overkomen, maar ik ben gewoon iemand die weet wat ze wil en geen genoegen neemt met minder. En zo zijn er veel armen, die niet buitengaan voor iets dat niets opbrengt buiten meer ellende en kosten. En niet iedereen heeft de moed, lef of fut om na langere tijd van ellende terug van nul af aan te beginnen, mss ook eens iets om over na te denken ipv altijd maar af te geven op anderen.
Ik kan maar 1 ding doen, je hartelijk feleciteren. Geen greintje arrogantie, maar dan ook geen greintje. Moet jij je slecht voelen omdat je een doel hebt in je leven en omdat je beter wil? Tuurlijk niet. Ik geef je groot gelijk en ik wens je het allerbeste toe. hopelijk komt ook jou droom uit.

Awel, stel jou droom komt uit. Je komt iemand tegen die het moeilijk heeft, jij kan hem werk bezorgen waardoor die persoon zijn leven kan opbouwen, hij of zij weigert zonder reden, of om de reden dat de maastchappij rot is...ben jij dan de slechte en moet ik dan ook komen klagen bij jou?
Dacht het toch niet é.

Citaat:
Er is een oud en heel wijs indiaans gezegde dat luidt (ff vrij vertaald) :
Oordeel niet over een ander, tenzij je 2 manen in zijn schoenen hebt gelopen.

Think about that Illwill. Dan zal je mss verstaan wat ik bedoel.

Einde epistel.
ik oordeel nooit zomaar. Zoals ik al zei, hij weigerde zonder enige reden. Geef mij 1 reden dat hij gegeven heeft?
Oud 14 mei 2007, 14:48   #747
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Chipie,

Je bent geen mens, dat is al lang duidelijk. Je bent een egotripper die niet eens weet wat het is om mens te zijn.

Je blijft met je holle kop hier af en toe als een autoreply één en ander posten maar steeds totaal naast de kwestie en je hebt er langs geen kanten de ballen van begrepen.

Vergeef me dat ik niet meer antwoord op je posts. Niks persoonlijks maar tegen machines is het vrij moeilijk praten.
Niet erg...

Maar ik zal nog wel nu en dan op de uwe reageren...
Ik vind pispalen boeiend...
Oud 14 mei 2007, 14:48   #748
Werner
Burgemeester

Standaard

Illwill,

Ik heb nooit gezegt dat we moordenaars zijn, ik wil enkel maar zeggen dat als Eno zou gaan werken en jij zou gaan werken waar je wel iets mee verdient je meer kan doen voor armen dan enkel die keren dat je iets over hebt.

Ik zeg net wat we wel moordenaars zijn van de eigen soort. Enerzijds verkwisten onze natuurlijke grondstoffen en hier bovenop laten we elk jaar 10.000.000 mensen sterven van honger en armoede. In WOII noemde dat de Holocaust maar was verspreid over enkele jaren, nu doen we dat elk jaar en vinden het blijkbaar nog normaal ook. Laat ons eerlijk zijn, we zijn beesten zoals er geen andere beesten rondlopen, zo simpel is dat. Nochtans noemen we onszelf intellectueel, het is de moeite dus. We schieten elkaar zelfs aan flarden en dat onder de vlag van democratie, het is dus nog erger dan we denken.

Om het geweten te sussen een sticker kopen van het Rode Kruis kan iedereen. Dat men zelfs zo'n acties moet doen, is al tergend te noemen. Geef toch gewoon iedereen een leven waar men recht op heeft. Of gaan dan de grafieken een vreemde curve krijgen misschien ?

Waar zijn we toch in Godsnaam allemaal mee bezig, het is de 21ste eeuw....Einstein zei ooit dat de volgende oorlog er één zal worden met pijl en boog. Ik vrees dat hij gelijk gaat krijgen. Eerst natuurlijk WO III nog even doorspartelen en vanaf dan wordt oorlog terug plezant.

Laatst gewijzigd door Werner : 14 mei 2007 om 14:49.
Werner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2007, 14:50   #749
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Geen auto, geen eigen pc, internetverbinding is 3 euro pm (lach maar, tis van men oude unief ) geen tv in huis, geen vast telefoon, gsm onkosten zijn beperkt want als ik kan bel ik met de telefoon op mijn werk.

Dus vrij luxe-vrij leven. Op eten en drinken na (en ik heb het hier niet over u scheef zuipen aan alcohol)...ik ga eens graag uit eten. En toch ben ik 1k euro per maand kwijt. Gelukkig spaar ik hetzelfde bedrag nog eens
Kijk, heel simpel. Stel ik zou een job hebben die mij 1250 euro per maand zou opbrengen. Zou ik te weinig vinden...wat moet ik dan doen volgens jou? Klagen en stoppen met werken? Nee, ik zou ander werk zoeken dat meer zou opbrengen, is er die niet tevinden in die sector, bijscholing. Ik ken genoeg mensen die bijscholing doen. Hebben zij meer capaciteiten en ze willen dan zullen ze ook snel meer dan 1250 euro verdienen. Opnieuw, dit is aan sommigen dus niet besteed.
Oud 14 mei 2007, 14:50   #750
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht

Hij bereikt enkel dat mensen minder solidair willen zijn met mensen, die zich niet goed voelen in hun situatie...

Ik heb daar maar één reply op Chipke, en dat is dat mensen geboren zijn om te klagen...En ontken dat maar eens !
En als jij je door één iemand die klaagt, laat overhalen om minder solidair te willen zijn met arme mensen, zegt dat eigenlijk meer over jou dan je denkt. Want ik ken meer mensen die zich niet goed voelen in hun situatie dan anders. Jij misschien niet.
Oud 14 mei 2007, 14:52   #751
eno2
Banneling

Standaard Waarom ik sociale woningen weiger

Een sociale woning die me meer kost dan die waarin ik woon en die kleiner is dan die waarin ik woon en die me bovendien aangeboden wordt vijf jaar nadat ik ernaar gebedeld heb en waarvoor ik een jaarcontract moet verbreken en daarvoor een boete betalen van 5OO of 6OO euro, plus de verhuis, die weiger ik, ja.

Ik eis integendeel dat "bedelaars" naar een sociale woning zichzelf kunnen desactiveren, zodat ze niet moeten bestraft worden met een schrapping als ze een toewijzing niet aannemen voor welke reden dan ook, en dat zonder verlies van prioriteit, zodat ze zich niet weer achterin de rij moeten opstellen en weer vijf jaar wachten.

Voor wat werken betreft, , niemand werkt noch blijft werken als hij zich daarmee niet in leven kan houden.
Je zou moeten zot zijn.

Laatst gewijzigd door eno2 : 14 mei 2007 om 14:55.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2007, 14:55   #752
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb daar maar één reply op Chipke, en dat is dat mensen geboren zijn om te klagen...En ontken dat maar eens !
En als jij je door één iemand die klaagt, laat overhalen om minder solidair te willen zijn met arme mensen, zegt dat eigenlijk meer over jou dan je denkt. Want ik ken meer mensen die zich niet goed voelen in hun situatie dan anders. Jij misschien niet.
Ik laat me daar niet door overhalen, Duupje...
Ik ken dat ras... Ik heb zes jaar sociaal dienstbetoon gedaan... Gratis...

Ik ken de reacties al

Laatst gewijzigd door Chipie : 14 mei 2007 om 14:57.
Oud 14 mei 2007, 14:56   #753
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik laat me dar niet door overhalen, Duupje...
Ik ken dat ras... Ik heb zes sociaal dienstbetoon gedaan... Gratis...

Ik ken de reacties al
En nu kunnen wij de rekening betalen.
Oud 14 mei 2007, 14:57   #754
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn vriendin A1 rond de 1400€ Chipie. A2 heeft iets minder voor praktisch hetzelfste werk.
Is dat zo'n toploon als je bekijkt dat ze nachten, shiften, onderbroken diensten, weekends en al werkt op een dienst die onderbemand is ?
Gezins- en bejaardenhelp(st)ers hebben nog minder.

Ikzelf verdiende gemiddeld 300€ meer dan zij, en moest er helemaal niet zo hard voor werken als zij. Waardoor zij heel vaak zichzelf afvroeg waarom ze eigenlijk nog zo hard werkte...
Ik heb tot op de dag van vandaag nog altijd spijt dat ik mijn job niet meer mag uitoefenen, of ik had mij nooit arm hoeven te noemen...(en ik vind 'arm' zijn een woord dat vatbaar is voor discussie, financieel ben ik niet rijk, maar geestelijk daarentegen... )
En nu op dit eigenste ogenblik is werken voor mij een grotere uitgavepost dan niet te werken. Zelfs als ik plots genezen zou zijn. (Ik geef wel eerlijksheidshalve toe dat ik niet stilzit en mij op ander gebied bezig hou toekomstgericht). Ik wil genezen en ik wil terug 'rijk' worden.

Waar ik vooral op doelde Chipie, waren de laaggeschoolde mensen...Zij komen terecht in de minder betaalde jobs...En die kloof tss stempelen en werken is dan enorm klein. En niet iedereen heeft de capaciteit of moed om terug te studeren. Demotivatie is een groot probleem en wordt volgens mij vaak onderschat.
idd en ik kan het weten hé duupje,soms is het een echte schande,ik het vandaag mijn 10 dag op rij gewerkt bv,maar nieumand houd daar rekening mee hoor
en dat alles voor en heel klein loontje...
Oud 14 mei 2007, 14:59   #755
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb dat ook nooit gedacht, ik weet wel beter. Ik heb dan ook al een bewogen leven achter de rug en serieus zwarte sneeuw gezien, dankzij anderen. Trust me, ik weet wat arm zijn en miserie hebben is. Ik kom trouwens uit een familie zelfstandigen, ik heb nooit anders gekend, ik denk dat ik de enige ben die ooit voor een baas gewerkt heeft. En ik heb al heel veel moeite gedaan in mijn leven. Ik kom van heel ver terug.
Je had de keuze om het niet te doen, werk te weigeren, te gaan doppen en beginnen klagen. Dat heb je niet gedaan, waarom niet?

Citaat:
Dan nog is dat zijn eigen leven en heeft hij nog altijd zelf het recht dat in handen te nemen zoals hij wil.
Ook dat heb ik nooit tegengesproken.

Citaat:
Ik heb dat gedaan ja, ik heb er heel veel, zo niet bijna alles voor moeten achterlaten en een heel nieuw leven opgestart hier.
Dat is heel moeilijk en niet iedereen kan/wil dat. Kunnen misschien wel, maar wennen en aanpassen is een gave die niet iedereen gegeven is.
Daar komt voor mij nog bovenop dat je in ELKE postcode betaalbaar moet kunnen wonen. Zeker in de rijkere gemeentes/steden/dorpjes zou er een betaalbare woning moeten zijn. Die strijken genoeg op aan lasten van de begoedere klasse.
Ik heb ook ooit een sociale woning geweigerd. Omdat ik ondertussen al een andere woning had gevonden en ze op het ogenblik dat ik het dringend nodig had (baby van 3 maand op de arm en appartement uitgebrand). Daarbovenop kreeg ik toen te horen dat ik mijn plan moest trekken want dat ze geen noodwoningen leeg hadden. Enkele maanden later kreeg ik weer een aanbod voor een app, op dat ogenblik verhuizen had mij meer gekost dan dat het zou opbrengen aan goedkopere huur. De tijd tussenin had ik voor hun gerust onder de brug mogen gaan slapen en moest mijn familie mij maar opvangen volgens hen. In mijn geval was dat toen eventueel een optie, er zijn nochthans mensen die geen opvang bij vrienden of familie kunnen krijgen.
Iedereen met een vingerknip een woning geven kan niet. Denk je dat ik dat niet zo willen?

Citaat:
Je krijgt geen contract en dus geen werk zonder adres sjoeke...Kga mij dakloos laten worden en bij u solliciteren zene, pas op as ge mij niet aanneemt éh, klaag u aan dan. Het is niet wettelijk iemand in dienst te nemen die geen vast adres heeft, zij dienen in orde te zijn met alles voor papieren, verzekeringen etc.
Toch vreemd dat het mij gelukt is. Kun je mij dat dan even uitleggen?
Ik heb nooit gezegt dat je dakloos werk kan krijgen, ik zeg dat als je ergens werk kunt krijgen je gemakelijk een betaalbare woning kan nemen waardoor je alle papierwerk in orde kan brengen. Zet voor mijn part je adres op dat van je ouders of familie, je hoeft er dan nog niet te gaan wonen. Ze zullen het echt niet controleren.
Oud 14 mei 2007, 15:01   #756
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ah, en jij weet wat ik allemaal doe dus voor goede doelen? Ik doe meer door geld te geven dan ik zou kunnen doen door zelf voor een goed doel te werken. Ik zie ook mensen die het niet makelijk hebben maar dat is nog altijd iets anders dan Eno die niet WIL werken. Waarom klaag je niet bij hem en dat hij zelfs geen werk wil doen, kun je mij dat eens uitleggen? Hij geeft geen geld aan goede doelen, werkt niet en toch ben ik degene bij wie je klaagt. Vreemd, zeer vreemd.

Awel, stel jou droom komt uit. Je komt iemand tegen die het moeilijk heeft, jij kan hem werk bezorgen waardoor die persoon zijn leven kan opbouwen, hij of zij weigert zonder reden, of om de reden dat de maastchappij rot is...ben jij dan de slechte en moet ik dan ook komen klagen bij jou?
Dacht het toch niet é.

ik oordeel nooit zomaar. Zoals ik al zei, hij weigerde zonder enige reden. Geef mij 1 reden dat hij gegeven heeft?

Maar ik klaag helemaal niet bij jou !!!
Als ik een klaagmuur wil, ga'k naar Mekka (of waar die ook staat).

Iemand die er voor kiest om in zijn ellende (of hoe jij dat ook al wenst te benoemen) te blijven zitten, heeft ook dat recht om in zijn/haar situatie te blijven zitten.
En klagers vind je overal, in elk laag vd bevolking. Ik ken schatrijke artsen die nog steen en been klagen over hoe slecht ze het wel niet hebben...

Mensen die willen werken, kunnen/zullen werken.
Mensen die dat niet willen of kunnen, ga je met geen stokken aan de slag krijgen. Je daar druk in maken is energieverspilling die je beter steekt in het andere dingen.
Hij mag weigeren, het is zijn leven. Dat is alleen maar wat ik wil bedoelen. En wees gerust, de mensen die echt weigeren, zijn een enorme minderheid.

Ik ga u een ander en toch realistisch vb geven... eens zien hoe je daarop reageren zal.
Een vrouw met kinderen, ze wil niet gaan werken omdat ze voor haar kinderen wil zorgen. En op de koop toe is ze alleenstaand. Wat nu ? Dwingen te werken ?
Oud 14 mei 2007, 15:01   #757
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik mag klagen en klagen en klagen over de absurde asocialiteit en de criminele naoorlogse perversiteit van de van de sociale woningbouwpolitiek tot ik iedereens oren erafgezaagd heb die er geen oren naar heeft. En wie zal het me beletten?

Zelf kan ik mijn plan trekken zonder en ik heb het bewezen...
Oud 14 mei 2007, 15:03   #758
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk, heel simpel. Stel ik zou een job hebben die mij 1250 euro per maand zou opbrengen. Zou ik te weinig vinden...wat moet ik dan doen volgens jou? Klagen en stoppen met werken? Nee, ik zou ander werk zoeken dat meer zou opbrengen, is er die niet tevinden in die sector, bijscholing. Ik ken genoeg mensen die bijscholing doen. Hebben zij meer capaciteiten en ze willen dan zullen ze ook snel meer dan 1250 euro verdienen. Opnieuw, dit is aan sommigen dus niet besteed.
Je moet dat ambitieus zijn, en duidelijk aangeven op je werk dat je hogerop wilt komen en ook hiervoor wilt werken. Lukt dat niet, ist baanwisseltijd.

Je hebt gelijk.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2007, 15:03   #759
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Illwill,

Ik zeg net wat we wel moordenaars zijn van de eigen soort. Enerzijds verkwisten onze natuurlijke grondstoffen en hier bovenop laten we elk jaar 10.000.000 mensen sterven van honger en armoede. In WOII noemde dat de Holocaust maar was verspreid over enkele jaren, nu doen we dat elk jaar en vinden het blijkbaar nog normaal ook. Laat ons eerlijk zijn, we zijn beesten zoals er geen andere beesten rondlopen, zo simpel is dat. Nochtans noemen we onszelf intellectueel, het is de moeite dus. We schieten elkaar zelfs aan flarden en dat onder de vlag van democratie, het is dus nog erger dan we denken.

Om het geweten te sussen een sticker kopen van het Rode Kruis kan iedereen. Dat men zelfs zo'n acties moet doen, is al tergend te noemen. Geef toch gewoon iedereen een leven waar men recht op heeft. Of gaan dan de grafieken een vreemde curve krijgen misschien ?

Waar zijn we toch in Godsnaam allemaal mee bezig, het is de 21ste eeuw....Einstein zei ooit dat de volgende oorlog er één zal worden met pijl en boog. Ik vrees dat hij gelijk gaat krijgen. Eerst natuurlijk WO III nog even doorspartelen en vanaf dan wordt oorlog terug plezant.
De discussie over wereldverbeteraar ed ga ik niet verderzetten. Start dan maar een andere topic. Ik kan de wereld niet verbeteren, ik kan enkel mensen helpen binnen mijn mogelijkheden.

Ok, jij geloofd dat ik enkel een stikker koop. Mij goed. Einde discussie, men beschuldigd mij van een oordeel te vellen over anderen. Blijkbaar zijn mensen zoals jij er ook specialisten in. Plak op iedereen maar het stikkertje dat je zelf wil en weiger maar alle hulp die in je leven word aangeboden. Mij goed.
Oud 14 mei 2007, 15:15   #760
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar ik klaag helemaal niet bij jou !!!
Als ik een klaagmuur wil, ga'k naar Mekka (of waar die ook staat).

Iemand die er voor kiest om in zijn ellende (of hoe jij dat ook al wenst te benoemen) te blijven zitten, heeft ook dat recht om in zijn/haar situatie te blijven zitten.
En klagers vind je overal, in elk laag vd bevolking. Ik ken schatrijke artsen die nog steen en been klagen over hoe slecht ze het wel niet hebben...

Mensen die willen werken, kunnen/zullen werken.
Mensen die dat niet willen of kunnen, ga je met geen stokken aan de slag krijgen. Je daar druk in maken is energieverspilling die je beter steekt in het andere dingen.
Hij mag weigeren, het is zijn leven. Dat is alleen maar wat ik wil bedoelen. En wees gerust, de mensen die echt weigeren, zijn een enorme minderheid.

Ik ga u een ander en toch realistisch vb geven... eens zien hoe je daarop reageren zal.
Een vrouw met kinderen, ze wil niet gaan werken omdat ze voor haar kinderen wil zorgen. En op de koop toe is ze alleenstaand. Wat nu ? Dwingen te werken ?
Hola hola een beetje hé.
Ik heb nog nooit behoorlijk werk geweigerd.
Integendeel, ik heb al heel wat onbehoorlijk werk verricht.
En integendeel, ik ben al honderden keren afgewezen bij sollicitaties.
En ben al een keer op heel onbehoorlijke manier ontslagen.

Ik wordt hier gewoon op onbehoorlijke manier als werkweigeraar behandeld omdat ik zelfs in survival mood en modus nog vrij en vrolijk blijk te kunnen overleven.

Het gaat hier daar trouwens allemaal niet over.

Het gaat over de behoorlijk stinkende politiek met en in in de sociale woningen en over de uitkeringen onder de armoedegrens die mensen in de dakloosheid drijven en ze daar houden.

Laatst gewijzigd door eno2 : 14 mei 2007 om 15:16.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be