Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Een auto uit China of india tegen betaalbare prijs, zou jij er één kopen en er mee ri
Zeker weten, een auto is toch maar een gebruiksvoorwerp 12 30,77%
Misschien, als ze even goed als de bekende merken. 10 25,64%
Waarschijnlijk niet, want ik vertrouw die voertuigen niet. 9 23,08%
Nooit, want om een of andere reden stoten zij mij af 8 20,51%
Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 31 december 2007, 08:30   #61
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Toen jaren terug de printers zo goedkoop werden was ik aanvankelijk ook enthousiast, tot ik de kost van inkt en papier begon te beseffen.
Ramón Gitannes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2007, 08:50   #62
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ramón Gitannes Bekijk bericht
Toen jaren terug de printers zo goedkoop werden was ik aanvankelijk ook enthousiast, tot ik de kost van inkt en papier begon te beseffen.
Ik heb in de jaren 80 reeds een printer gekocht gehad en ik moet eerlijk zeggen, dat die zeer goedkoop was en dat die zelfs niet duur was in inkt en papier.

Je moest daar gewoon drukkers inkt in kappen en die werkte reeds met gewoon briefpapier.
En listingpapier is zelfs nu nog zeer duur en de inkt voor de huidige duurdere printers is ook niet mals van prijs hoor.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2007, 09:04   #63
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Dat komt daar die stomme update van daarjuist om 1700uur.
Waarschijnlijk hun update in vista gedaan en gewoon geen rekening gehouden met de mensen die in xp werken.
Sromme mods met hun stomme update.
Beetje respect graag! Die mods hebben er niets mee te maken en de programmeurs proberen hun systeem up-to-date te houden. Moet jij eens proberen een wamp/lamp-web-toepassing te schrijven van deze omvang.
En d�*n zullen we eens praten...
Dat is geen lachertje, en ik vermoed dat die jongens datook maar in hun vrije tijd doen...
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2007, 09:15   #64
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

"de auto" is zowat het laatste "consumentenprodukt" dat nog bekeken wordt naar "afkomst" .....

Ondertussen zijn alle "bekende" automerken en hun 1ste- and 2nd tier toeleveranciers al lang grondig bezig in de goedkoopste republiek...Deze fabrieken leveren al meer dan we weten aan de fabrieken hier.....

Gezien ze allemaal al met "standaardchassis" werken,zijn meer en meer autos echt familie van elkaar,en kan snel gewijzigd worden van geografische lokatie zonder dat de klant daar iets van merkt!

Wie een Toyota besteld weet al lang niet meer waarvandaan de wagen zal komen,net zoals een Ford......

Bemerk hoe die "Aygo" een broertje is van de C1 en van de 107,maw concurrerende autogroepen knustelen nu tesamen aan lage-kost,lage winstmarge wagentjes om er hun broek niet aan te scheuren!

Bemerk hoe het Renault "Logan"-concept(Dacia-Roemenie) ondertussen ook in India gemaakt wordt,door een andere autogroep!

De vraag zal niet zijn of "kleine goedkope" autootjes hier binnen zullen raken,de vraag zal alleen zijn welk snoetje je leuk vindt
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2007, 09:19   #65
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Bestaat er zo geen formule die uitrekent hoe lang het duurt vooraleer je het bedrag van de aankoop van een product hebt besteed aan energie, onderhoud en andere benodigdheden voor dat product? Bij mijn printer was dat 30 dagen!

Zou dat wel 's willen weten hoe dat zit met deze wagentjes maar ben niet zeker of ik de herstellingskosten voor verbrijzelde ledematen moet meerekenen.
Ramón Gitannes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2007, 09:24   #66
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Beetje respect graag! Die mods hebben er niets mee te maken en de programmeurs proberen hun systeem up-to-date te houden. Moet jij eens proberen een wamp/lamp-web-toepassing te schrijven van deze omvang.
En d�*n zullen we eens praten...
Dat is geen lachertje, en ik vermoed dat die jongens datook maar in hun vrije tijd doen...
Ik heb respect voor die mensen en ik waarder hun werk heel hard.

En de rest is gewoon chinees voor mij dus deze begint daar niet aan.

evenals dit
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Vandoorne Bekijk bericht
Het probleem ligt dus bij de WYSIWYG editor. Heb die voorlopig uitgezet, het gevolg is dat je een simpelere editor qua weergave zult hebben momenteel.

Er is een bug report naar vBulletin gestuurd om dit te laten nazien.

Mijn excuses voor het ongemak.
en dit,
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Vandoorne Bekijk bericht
Geachte forummers

Heeft u reeds geprobeerd om uw cache te legen en dan nogmaals te proberen?

Mvg

Pieter Vandoorne
dat dan nog eens gevaarlijk blijkt te zijn voor de werking van mijn pc's

Dus niet zagen, ik was enkel aan het mopperen om de problemen.
Oud 31 december 2007, 09:32   #67
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
"de auto" is zowat het laatste "consumentenprodukt" dat nog bekeken wordt naar "afkomst" .....

Ondertussen zijn alle "bekende" automerken en hun 1ste- and 2nd tier toeleveranciers al lang grondig bezig in de goedkoopste republiek...Deze fabrieken leveren al meer dan we weten aan de fabrieken hier.....

Gezien ze allemaal al met "standaardchassis" werken,zijn meer en meer autos echt familie van elkaar,en kan snel gewijzigd worden van geografische lokatie zonder dat de klant daar iets van merkt!

Wie een Toyota besteld weet al lang niet meer waarvandaan de wagen zal komen,net zoals een Ford......

Bemerk hoe die "Aygo" een broertje is van de C1 en van de 107,maw concurrerende autogroepen knustelen nu tesamen aan lage-kost,lage winstmarge wagentjes om er hun broek niet aan te scheuren!

Bemerk hoe het Renault "Logan"-concept(Dacia-Roemenie) ondertussen ook in India gemaakt wordt,door een andere autogroep!

De vraag zal niet zijn of "kleine goedkope" autootjes hier binnen zullen raken,de vraag zal alleen zijn welk snoetje je leuk vindt
Je kan idd niet meer zeggen waar een voertuig is gebouwd en waar het ontwikkeld is.

Ik heb zo een quad en een brommer die in China zijn gemaakt, maar wel een japanse merknaam dragen.
En heb ik een tweede brommer van een Chinees merk, die gewoon niet te onderscheiden is van de Japanse brommer, maar wel slechts 1/3 koste van wat de japanse brommer gekost heeft.
Oud 9 januari 2008, 15:11   #68
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Wat meer erover:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DM

Indiase Tata onthult goedkoopste wagen ter wereld

De Indiase autoconstructeur Tata Motors, die deel uitmaakt van het industriële conglomeraat Tata Group, stelt morgen op het autosalon van New Delhi de goedkoopste wagen ter wereld voor. De auto krijgt een prijskaartje van 2.500 dollar (1.700 euro). De goedkope wagen telt vier plaatsen en heeft een kleine krachtbron van 630cc onder de motorkap. Het Franse Renault buigt zich ook over de bouw van een wagen met een onklopbare prijs en zet de ontwikkeling ervan voort met de Indiase motorfietsenbouwer Bajaj.

De koning van de mini-berline, het Indiaas-Japanse Maruti-Suzuki, overspoelt al 25 jaar de Indiase markt met de Maruti 800. Die is nauwelijks groter dan een Fiat 500 en wordt verkocht voor 4.800 dollar. Omdat de Indiërs van eenvoudige wagens houden, willen ook het Japanse Toyota, het Amerikaanse General Motors en het Zuid-Koreaanse Hyundai, die reeds in India actief zijn, zich op de productie van goedkope wagens richten. Volkswagen wil vanaf 2009 110.000 kleine wagens (grootte van de Polo) assembleren in India.

De Persgroep Publishing. Alle rechten voorbehouden.
klik Bron=DM Goedkoopste auto ter wereld
En Ford en Renault gaan het ook doen of proberen, las ik.(Suzuki is een GM-kleindochter: die kleine Opel Agila is een Suzuki, de US-GM Geo een Swift, de Saab rijdt op Opelchassis)

Laatst gewijzigd door filosoof : 9 januari 2008 om 15:13.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2008, 16:02   #69
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

1 ding is wel een feit. Misschien maken de fabrikanten niet of zelfs geen winst op de verkoop van nieuwe wagens, maar op stukken pakken ze dikke poen.

Een kleine aanrijding kan tegenwoordig veeeeeel € kosten. Want die verrekte airags gaan echt wel snel af. Zeg maar dag tegen je interieur.
Oud 9 januari 2008, 17:57   #70
Linkse Vogel
Parlementslid

Linkse Vogel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

ik mis de reden MILIEU, godverdomme, waarom wordt de milieubewusten nog steeds gediscrimineert...
Oud 9 januari 2008, 18:01   #71
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel Bekijk bericht
ik mis de reden MILIEU, godverdomme, waarom wordt de milieubewusten nog steeds gediscrimineert...
Geld,het machtigste wapen in de Wereld
Oud 9 januari 2008, 19:57   #72
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
1 ding is wel een feit. Misschien maken de fabrikanten niet of zelfs geen winst op de verkoop van nieuwe wagens, maar op stukken pakken ze dikke poen.

Een kleine aanrijding kan tegenwoordig veeeeeel € kosten. Want die verrekte airags gaan echt wel snel af. Zeg maar dag tegen je interieur.
heb juist een nieuw motor besteld voor mijn kingroad, 150€ van een susuki maar 650 €
Oud 9 januari 2008, 20:01   #73
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel Bekijk bericht
Wel meisje, deze auto's zijn een pak milieuvriendelijker dan de grote europese en amerikaanse auto's, enkel al omdat ze een kleinere motor hebben en een pak minder verbruiken en een pak minder energie kosten om te maken.

Ze hebben ook een pak minder overbodige rommel aan boord en dus ook dat is al een pak minder milieubelasting, want die rommel moet gewoon niet gemaakt en geplaatst worden.
Oud 9 januari 2008, 22:11   #74
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Wel meisje, deze auto's zijn een pak milieuvriendelijker dan de grote europese en amerikaanse auto's, enkel al omdat ze een kleinere motor hebben en een pak minder verbruiken en een pak minder energie kosten om te maken.

Ze hebben ook een pak minder overbodige rommel aan boord en dus ook dat is al een pak minder milieubelasting, want die rommel moet gewoon niet gemaakt en geplaatst worden.
En ze missen versterkingsbalken in de deuren, kreukelzones en chips die de daaraan gelinkte sensoren in het oog houden, 8-voudige airbags, en meer van dat gedoe dat je moet behoeden voor een rolstoel of erger.

Verder denk ik dat je Linkse Vogel beter geen meisje noemt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 9 januari 2008 om 22:14.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2008, 07:15   #75
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
En ze missen versterkingsbalken in de deuren, kreukelzones en chips die de daaraan gelinkte sensoren in het oog houden, 8-voudige airbags, en meer van dat gedoe dat je moet behoeden voor een rolstoel of erger.

Verder denk ik dat je Linkse Vogel beter geen meisje noemt.
Een vriend van mij reed met alles wat je hier opsomt in zijn wagen.
En je hebt gelijk hoor, het heeft hem allemaal behoed voor de rolstoel.
Hij is nu bedleggerig dankzij zijn vals gevoel van veiligheid.

En wat je ook verbeterd aan de veiligheid van een voertuig of wat je er ook aflaat, een voertuig is maar zoveilig als de bestuurder zijn rijstijl.

Als iedereen zich dus aan de verkeersregels houd en minder voor JMDD speelt, dan hebben we die rommel allemaal niet nodig.

Maar als het je interesseerd, Tata heeft die veiligheidsrommel er ook in steken hoor.
Oud 10 januari 2008, 08:50   #76
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tata Motors, dat deel uitmaakt van het industriële conglomeraat Tata Group, hoopt op termijn in India en de andere opkomende markten elk jaar een miljoen stuks van zijn goedkope autootje te verkopen.
Goh, en ik maar denken dat de grondstoffen bijna op zijn. Blijkbaar niet dus
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2008, 09:09   #77
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een vriend van mij reed met alles wat je hier opsomt in zijn wagen.
En je hebt gelijk hoor, het heeft hem allemaal behoed voor de rolstoel.
Hij is nu bedleggerig dankzij zijn vals gevoel van veiligheid.

En wat je ook verbeterd aan de veiligheid van een voertuig of wat je er ook aflaat, een voertuig is maar zoveilig als de bestuurder zijn rijstijl.

Als iedereen zich dus aan de verkeersregels houd en minder voor JMDD speelt, dan hebben we die rommel allemaal niet nodig.

Maar als het je interesseerd, Tata heeft die veiligheidsrommel er ook in steken hoor.
Ik heb geen controle over iedereen. Dus ja, toch maar liever veiligheidsrommel erin.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 10 januari 2008, 09:28   #78
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb geen controle over iedereen. Dus ja, toch maar liever veiligheidsrommel erin.
De enige veiligheidsrommel die echt helpt mensenlevens te redden en te sparen is de slimme pedaal.

Wat helpen verstevingensbalken en airbags en censoren, als je word doodgereden terwijl je bezig bent een band te vervangen.
De meeste verkeerslachtoffers zitten namelijk net niet in een auto als ze vallen, maar daar buiten.

Als een bestuurder dus een minder groot veiligheidsgevoel heeft, zal hij veiliger rijden omdat hij bang is zelf het slachtoffer te worden van zijn roekeloos rijgedrag en dus ook de wegen veiliger houden voor de andere weggebruikers.
Oud 10 januari 2008, 10:19   #79
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De enige veiligheidsrommel die echt helpt mensenlevens te redden en te sparen is de slimme pedaal.

Wat helpen verstevingensbalken en airbags en censoren, als je word doodgereden terwijl je bezig bent een band te vervangen.
De meeste verkeerslachtoffers zitten namelijk net niet in een auto als ze vallen, maar daar buiten.

Als een bestuurder dus een minder groot veiligheidsgevoel heeft, zal hij veiliger rijden omdat hij bang is zelf het slachtoffer te worden van zijn roekeloos rijgedrag en dus ook de wegen veiliger houden voor de andere weggebruikers.
Bullshit. Eens zien wat het dodental wordt als we alle veiligheidstechnieken uit wagens halen.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 10 januari 2008, 10:32   #80
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bullshit. Eens zien wat het dodental wordt als we alle veiligheidstechnieken uit wagens halen.
Eens zien wat het dodental word als we de auto's maar 60km/u meer laten kunnen.

Waarom moet iemand een crash tegen 1000km/u kunnen overleven in een auto, als een auto maar 120 op snelwegen, 90 op gewone wegen en 50 in de bebouwd kom mag rijden.
Ja, omdat er gekken zijn die tijd en geld belangerijker vinden dan een kinderleven.
Of omdat er gekken zijn die denken dat het stoer is om tegen 250km/u door een dorpskom te razen.
En daarom zijn al die veiligheidsvoorzieningen nodig en niet omdat ze de auto veiliger maken, maar opdat deze gekken het zouden overleven om een nieuw moordwapen te kunnen kopen.
Een kind koopt geen auto en zijn/haar leven is dus niet belangrijk voor de auto-industrie.
Want enkel die gekken kopen hun snelle wagens en zij moeten dus onder alle omstandigheden elke crash overleven opdat zij zouden blijven kopen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be