Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Heeft Vlaanderen nood aan een nationaal solidaristische partij ?
Ja, uiteraard en in de vorm zoals hier beschreven is. 3 9,09%
Ja, maar maar met een beetje andere inhoud zoals hier. 2 6,06%
Op lange termijn kan zo'n partij opkomen 5 15,15%
Neen, deze waarden kunnen gedragen worden door een bestaande partij. 2 6,06%
Neen, wat denkt u wel ! Gij Nazi ! 21 63,64%
Aantal stemmers: 33. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 3 januari 2008, 14:53   #61
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht

- Een partij die echt katholiek durft te zijn en de waarden van de Heer overal verdedigd.
.
Geen scheiding tussen Kerk en staat meer?
Oud 3 januari 2008, 15:19   #62
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Geen scheiding tussen Kerk en staat meer?

Hij is een aanbidder van Ahmadiejad…
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2008, 17:44   #63
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
"Liberaal-democraat" zijn ook. Allez, bijna toch.

Zeveraars allemaal...

Jullie zijn stuk voor stuk waardeloze apologeten, niet in staat om eender welk geloof of ander ideaal te verdedigen. Het is niet zozeer de "zaak" die waardeloos is geworden, maar haar verdedigers en hun argumentatie. Welke omhooggevallen onbenullen zijn jullie wel niet om 2000 jaar beschaving zomaar "gedemodereerd" te noemen?

Ge moet maar het lef hebben om zoiets te durven beweren als cultureel en intellectueel gehandicapten...
Geloof is niet hetzelfde als beschaving. Sterker nog, het heeft als geen ander slachtoffers gemaakt sinds het uitvinden ervan.

Ik pleit voor vrijheid, vrede, en de ontwikkeling van een mens tot wat die kán en w�*l worden. Dat is iets waar vele religies ook wel enigzins naar streven, maar de daartegenoverstaande ''opmerkingen'' in die sprookjesboeken tellen blijkbaar zwaarder.

Eigenlijk zou het verboden moeten worden dergelijke gevaarlijke ideologieën te verkondigen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2008, 17:46   #64
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Geloof is niet hetzelfde als beschaving. Sterker nog, het heeft als geen ander slachtoffers gemaakt sinds het uitvinden ervan.

Ik pleit voor vrijheid, vrede, en de ontwikkeling van een mens tot wat die kán en w�*l worden. Dat is iets waar vele religies ook wel enigzins naar streven, maar de daartegenoverstaande ''opmerkingen'' in die sprookjesboeken tellen blijkbaar zwaarder.

Eigenlijk zou het verboden moeten worden dergelijke gevaarlijke ideologieën te verkondigen.
Niet erg consequent hè Liberalist.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2008, 17:48   #65
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Dat, wat vrijheid bedreigt, moet verdelgd worden.
Oud 4 januari 2008, 10:42   #66
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Niet dat ik op dat programma ooit zou stemmen, maar het nationaal-solidarisme heeft nog steeds geen partijpolitieke vertegenwoordiging dus zal er ooit wel een komen. Een consequente democraat heeft daar geen probleem mee, maar ge moogt wel rekenen op scherpe kritiek als het zo ver is.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 13:31   #67
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat, wat vrijheid bedreigt, moet verdelgd worden.
Verdelgen, in naam van de Vrijheid mag dat natuurlijk. Leve Agent Orange hé, liberalist_NL!
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 17:14   #68
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verdelgen, in naam van de Vrijheid mag dat natuurlijk. Leve Agent Orange hé, liberalist_NL!
Je kan niet voor vrijheid zijn en vervolgens die vrijheid niet willen beschermen.
Oud 4 januari 2008, 17:45   #69
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

als er morgen een partij aan de macht komt die mijn vrijheid wil vernietigen zal ik inderdaad tot de nodige verdelging over gaan ja.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2008, 13:06   #70
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verder vind ik ook de katholieke punten niet interessant omdat ik atheïstisch ben, en tegen religies ben (tenminste tegen de Grote Drie).
Ik ben ook nationalist en die katholieke standpunten zijn voor mij een brug te ver. Los van het nu niet over de rest te hebben. Ik ben atheïst en ik denk de meeste jongeren (ben er 25). Echt oerdom die katholieke standpunten. Hou het dan verdorie godsdienstig neutraal maar zo sluit je een pak mensen uit.
Ik ben atheïst en zal dat blijven.

N-SA is trouwens mede opgericht door een ex VMO'er...
Ze geilen terug op die vroegere jaren waar 5000 man keurig in de pas liep, in een zelfde uniform. Ze roepen op vroegere vmo'ers zich aan te sluiten.
Een nieuwe orde beweging zeg maar zoals er meerdere waren in onze geschiedenis.

Vlaamse jongeren dit en Vlaamse jongeren dat, het is nooit anders geweest.
Max verkloot het helemaal met zijn religieus fanatisme. Jammer want er kon misschien nood zijn aan een knokploeg die de security van het VB overneemt want Voorpost is niet meer je dat.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2008, 13:09   #71
Internaut
Banneling

Standaard

Citaat:
"
Ge moet maar het lef hebben om zoiets te durven beweren als cultureel en intellectueel gehandicapten...
heeft er niets mee te zien. Stop het volksnationalisme te identificeren met het katholicisme!
Oud 5 januari 2008, 13:19   #72
Internaut
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Vlaanderen heeft nood aan een echte rechtse sociale partij,wanneer komt die er
We willen vooral toch meer verdienen hé duveltje of niet.
Ik bedoel we betalen nu al 55,7% belastingen, dat is meer dan de helft. Daarbovenop komt er 21% btw op alle producten. Ik ben jong en gezond dus eer ik ziek ga zijn, zal nog even duren. Ik wil nu de weg van het geld volgen omdat het niet anders kan. Men moet immers overleven.

Lasten moeten eindelijk eens verlaagd worden. Pensioenen moeten maar even wachten. We zijn het hoogste belast van allemaal en werkers vormen de meerderheid (meer dan 75% werkt). Meer opzij zetten en meer kunnen kopen is goed voor de koopkracht.
Oud 5 januari 2008, 14:47   #73
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
heeft er niets mee te zien. Stop het volksnationalisme te identificeren met het katholicisme!
Ik identificeer niets! Gij en anderen hebben het blijkbaar moeilijk om nog iéts religieus te verdragen. Ge vindt uw atheïsme o zo vanzelfsprekend, maar voelt u wel altijd bedreigd door godsdiensten.

Nogmaals: ik had het over mijn respect voor grote apologeten van het christendom, zoals G.K. Chesterton, in een vorig bericht. Maar laat duidelijk zijn: Max is geen grote apologeet en gooit zelfs zijn eigen ruiten in, vrees ik.
Oud 5 januari 2008, 14:55   #74
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
als er morgen een partij aan de macht komt die mijn vrijheid wil vernietigen zal ik inderdaad tot de nodige verdelging over gaan ja.
Als dat sarcastisch bedoeld is: oké. Het is immers allemaal perfect logisch tot wanneer de concrete invulling van de "vrijheid" ter sprake komt. De Vrijheid is niet echt van deze wereld, vrees ik. De doden die in Haar naam gevallen zijn wél. Ten andere, de hele verlichtingsfilosofie zit krakkemikkig in elkaar. Alleen voor een simpele ziel als liberalist is dat niet zo. Haar slagwoorden debiteren is genoeg.

Liberalen mogen dus verdelgen volgens liberalist_NL, zolang ze het maar niet met een insecticide als Zyklon B doen zeker? (Dat is ook sarcastisch bedoeld welteverstaan! Anders had liberalist mij misschien al verdelgd als grote vijand van de Vrijheid?)

Laatst gewijzigd door Volksstormer : 5 januari 2008 om 15:00.
Oud 5 januari 2008, 15:01   #75
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Voor liberalist-NL zit de werkelijkheid blijkbaar zo simpel en abstract in mekaar als een schilderijtje van Mondriaan.
Oud 5 januari 2008, 15:27   #76
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan niet voor vrijheid zijn en vervolgens die vrijheid niet willen beschermen.
Ik denk dat zo'n partij de kiesdrempel nooit zal halen, dus de invloed zal marginaal zijn. Wel zijn bijna alle standpunten absurd: vrijwel dezelfde standpunten als Franco en Mussolini.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2008, 15:33   #77
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik identificeer niets! Gij en anderen hebben het blijkbaar moeilijk om nog iéts religieus te verdragen. Ge vindt uw atheïsme o zo vanzelfsprekend, maar voelt u wel altijd bedreigd door godsdiensten.

Nogmaals: ik had het over mijn respect voor grote apologeten van het christendom, zoals G.K. Chesterton, in een vorig bericht. Maar laat duidelijk zijn: Max is geen grote apologeet en gooit zelfs zijn eigen ruiten in, vrees ik.
En ik vrees voor Max dat de Vlaamse Bisschoppen niet staan te springen om van het katholicisme een staatsgodsdienst te maken. In tegendeel zelfs...
Oud 5 januari 2008, 16:03   #78
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als dat sarcastisch bedoeld is: oké. Het is immers allemaal perfect logisch tot wanneer de concrete invulling van de "vrijheid" ter sprake komt. De Vrijheid is niet echt van deze wereld, vrees ik. De doden die in Haar naam gevallen zijn wél. Ten andere, de hele verlichtingsfilosofie zit krakkemikkig in elkaar. Alleen voor een simpele ziel als liberalist is dat niet zo. Haar slagwoorden debiteren is genoeg.

Liberalen mogen dus verdelgen volgens liberalist_NL, zolang ze het maar niet met een insecticide als Zyklon B doen zeker? (Dat is ook sarcastisch bedoeld welteverstaan! Anders had liberalist mij misschien al verdelgd als grote vijand van de Vrijheid?)
Je hoeft verdelgen echt niet zo ''letterlijk'' te nemen hoor. Ik snap eigenlijk je punt niet zo goed. Het paradoxale aan ''vrijheid'' is; moet je ook de vrijheid hebben vrijheid op te geven, zodat er geen vrijheid meer is? Nu, individueel zou dat wel moeten kunnen. Maar als het hier gaat om een meerderheid + 1, dan ga ik voor de vrijheid van het individu, en die is mijns inziens niet te bepalen met een meerderheid + 1.
Oud 5 januari 2008, 16:04   #79
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor liberalist-NL zit de werkelijkheid blijkbaar zo simpel en abstract in mekaar als een schilderijtje van Mondriaan.
In ieder geval niet zoals in de 3 Grote Sprookjesboeken.
Oud 5 januari 2008, 22:46   #80
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Jongens toch, mag een mens al niet meer conservatief en religieus zijn, of wat ? Wat een kritiek allemaal.

Het lijkt hier zelfs dat een aantal nationalisten zich laten beïnvloeden door de extreem progressieve volksverraders. Alles wat met katholicisme en radicaal conservatisme te maken is slecht. Hoe is het mogelijk ?

Ik kan jullie één ding zeggen, nooit zal ik toegeven, nooit zal ik mijn gedachtengoed aanpassen aan de decadente, extreem progressieve en liberale anti nationalisten.

Ik zal blijven vasthouden aan een radicaal volksnationaal, solidaristisch, religieus en radicaal conservatief gedachtengoed. Wie denkt dat de Vlaamse jeugd allemaal oo zo progressief is, komt ook bedrogen uit. In tijden van revolutie en nationalistische heropstanding kunnen de geesten ook nog snel omslaan.

Grote voorbeeld is toen het Iraanse volk de corrupte monarch wandelen stuurde en koos voor een democratisch, conservatief en religieus bewind. Waarom zouden wij ons corrupte al te liberale regime niet wandelen sturen.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 5 januari 2008 om 22:46.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be