Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2008, 22:42   #61
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Dus volgens u is de taalgrens eveneens een genetische grens tussen "Germanen" en "Kelten", zoals die tekst ons wil doen geloven?

Statistisch gesproken is er geen enkele Europeaan die niet afstamt van zowel Kelten als Germanen.
En van de profeet Mohammed.
Bollocks. Of zijn Russen, Polen, Finnen, Basken, etc. geen Europeanen?
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2008, 14:22   #62
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Geert C heeft het over West-Europeanen, denk ik, maar zelfs elders hebben Germanen en Kelten zich gevestigd.

Maar laat ons deze discussie puur wetenschappelijk houden en ER GEEN POLITIEKE GEVOLGEN UITTREKKEN zoals het Nazi-Blok dat doet !
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2008, 14:34   #63
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Bollocks. Of zijn Russen, Polen, Finnen, Basken, etc. geen Europeanen?
Russen zijn niet allemaal Europeanen, maar voor de andere volkeren die u opnoemt geldt dat wel ja.

Als je me niet gelooft, lees dan het werk van Joseph Chang, een statisticus aan de Yale University. Die toont aan dat dat zowat 80% van de volwassen Europeanen die in het jaar 1000 leefden een rechtstreekse voorouder is van elke Europeaan die vandaag leeft. De overige 20% heeft vandaag de dag geen enkele afstammeling meer. Vermits het onderscheid tussen "Keltische" en "Germaanse" volkeren teruggaat tot voor het jaar 1000 is er geen enkele Europeaan die niet van zowel Kelten als Germanen afstamt. We mogen niet vergeten dat afstamming geen mooi lineair proces is, afstammelingen zwermen uit en vermengen zich. En daardoor komt het dat elke Europeaan van zowel Kelten als Germanen afstamt.

Jij hebt het, zo denk ik te mogen besluiten aan de hand van de volkeren die je bij naam noemt, over het onderscheid tussen volkeren die een Latijnse en volkeren die een Germaanse taal spreken. Dat is uiteraard iets compleet anders. Vanzelfsprekend zijn er eveneens Slavische en Finoegrische talen in Europa, en nog een paar andere talen en taalgroepen, waaronder het Baskisch en de Keltische talen.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 3 maart 2008 om 14:45.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2008, 16:09   #64
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Het meest zinnige hier is de waarheid (als het al niet altijd het zinnigste is ...)

Vlamingen zijn grotendeels "germaans", dat klopt. grotendeels dus...
Nederlanders zijn eveneens grotendeels "germaans".
Duitsers in het oosten nota bene zijn (dacht ik) in sommige gebieden minder germaans dan nederlanders.

De fabel van "blond en blauw" is pure ideologie en geen feit. "Blond en blauw" is een veel noorders fenomeen dan "germaans". Scandinavisch dus. Geen wonder dat Nederlanders vaak blonder zijn dan Duitsers: de voornamelijk deense invloed was groter in strand-van-een-land Nederland. West-Vlaanderen is blonder dan de rest van Vlaanderen (-> eveneens invloed vikings).
Oostenrijk is een van de minst blonde landen in West-Europa. Ik vraag mij af of je ze daar kan overtuigen dat ze niet germaans zouden zijn...

Dus germaans en zo: zeker, wetenschappelijk. Blond: redelijk ja, voor de rest afblijven. Maar maak er alsjeblief geen zwart-wit van. Taal en gegroeide cultuur is veel belangrijker. En soms komt dat overeen met genetische factoren, maar het is niet doorslaggevend.

Mijn excuses voor het in-the-middle karakter van mijn mening, maar zo is dat met ware feiten.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 3 maart 2008 om 16:13.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2008, 16:26   #65
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het gaat over zijn zielsgenoten dus Hans komt weer even tot leven. Adolf Hitler was uiteindelijk ook voor de eenheid van Belgique, hé?
Volgens A. De Jonghe in zijn boek Hitler en het politieke lot van België, (blz 196), was Hitler zeer vaag over wat datgene wat hij van plan was met België na een eventuele Duitse overwinnning. Tijdens zijn onderhoud met Leopold III vroeg deze laatste dat de onafhankelijkheid van België zou gegarandeerd blijven.

Hitler antwoordde dat 'de interne onafhankelijkeid zou groter zijn naarmate het land (België) voor de militaire en buitenlandse politiek op Duitsland zou steunen'. Een zeer sibillijns, nietszeggend antwoord dus van Hitler.

Laatst gewijzigd door system : 3 maart 2008 om 16:39.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2008, 16:35   #66
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Zei bovendien ene Degrelle niet dat de "Walen" Germanen waren?
Een tijdje geleden ging u er prat op dat Hitler voor een unitair België was. Nu haalt u Degrelle aan als bewijs dat de Walen Germanen zouden zijn.

Wat is dat toch met die Belgicisten?
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2008, 16:35   #67
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus volgens u is de taalgrens eveneens een genetische grens tussen "Germanen" en "Kelten", zoals die tekst ons wil doen geloven?

Statistisch gesproken is er geen enkele Europeaan die niet afstamt van zowel Kelten als Germanen.
En van de profeet Mohammed.
Dat denk ik ook ja en dat lijkt me nogal wiedes. Iedereen die nog hoopt 'zuivere Germanen' tegen te komen in West-Europa wens ik veel succes in zijn zoektocht. Maar een tevergeefse zoektocht vrees ik.

Overigens, men zou het wel eerst eens moeten worden (al was het maar op genetisch vlak) wat nu eigenlijk 'een Germaan' is. Welke kenmerken moet men nu hebben om van het 'germanisch type' te zijn? Dat vraag ik me af. Misschien kan iemand de geesten verlichten.

Laatst gewijzigd door system : 3 maart 2008 om 16:40.
Oud 3 maart 2008, 16:42   #68
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blauwzwart Bekijk bericht
Het hele belgicisme stinkt naar Congolese volkerenmoord.
Gevaarlijke uitspraak. Ook veel Vlamingen toen in Congo hoor. En niet alleen Vlaamse paters (Heer ooms), alhoewel die ook massaal aanwezig waren, dat klopt. En Vlaamse zustertjes van de verschillende congregaties minstens evenveel.

Laatst gewijzigd door system : 3 maart 2008 om 16:45.
Oud 3 maart 2008, 17:20   #69
lukke
Vreemdeling

Standaard Kelten en Germanen

Citaat:
De bruine oog- en haarkleur zijn, als ik me niet vergis, dominant. Wil dat zeggen dat als er vrijwel geen blonde personen met blauwe ogen meer zijn, de genetische verschillen tussen "Kelten" en "Germanen", waarvan u beweert dat ze bestaan, zullen hebben opgehouden te bestaan?
Kleur van ogen of haar hebben sedert lang afgedaan als het middel tot "ras"- bepaling. Enkele jaren geleden heb ik echter een engelse studie gevonden waarin het verschil tussen de welse populatie en het zuidelijk deel van datzelfde Engeland werd besproken.(Schotten waren natuurlijk terzijde gelaten, ze zijn vanzelfsprekend keltisch van afkomst en taalkundig verwant met de Ieren, Gaelic en Gallic)).Hun studie resulteerde in een duidelijke scheidingslijn tussen Kelten(hier de "Welsh" uit Wales ) en de ingevallen Germanen(Angelen en Saksen , in de eerste plaats maar ook Noormannen , rechstreeks uit Scandinavie, maar ook vanuit het door hen opgerichte Normandie in Frankrijk).Die welshmen zijn nauw verwant met de bretoenen in het huidige Frankrijk zowel in afkomst als inheemse taal.Die lijn die door de onderzoekingen op gebied van DNA getrokken werd in het noordelijk deel van Wales, toonde een scherpe lijn aan tussen Kelten en Germanen, die zich aan de germaanse kant voortzette over de noordzee, op het vastlan van europa.
Het heeft mij steeds verwonderd dat een dergelijke studie in Europa onmogelijk leek, hoewel er wetenschapsmensen beweren dat de Walen hoofdzakelijk "germaans" zouden zijn in tegenstelling tot hun naam, "waal" betekent immers "vreemdeling", naam die de oorspronkelijke inwoners meekregen van de germaanse indringers....
Mij dunkt is het laatste woord hierover nog niet gezegd...zouden er bepaalde mythen soms een gevaar lopen te worden betrapt op "wishfull thinking"
Luke
lukke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2008, 18:55   #70
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Welke Nazi-ideologie?

Volgens mij kan u beter eens Pearl of Hans Anders bezoeken.

idd.
Hans is blijkbaar lezer van Breuklijn.
Oud 4 maart 2008, 09:54   #71
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dat denk ik ook ja en dat lijkt me nogal wiedes. Iedereen die nog hoopt 'zuivere Germanen' tegen te komen in West-Europa wens ik veel succes in zijn zoektocht. Maar een tevergeefse zoektocht vrees ik.

Overigens, men zou het wel eerst eens moeten worden (al was het maar op genetisch vlak) wat nu eigenlijk 'een Germaan' is. Welke kenmerken moet men nu hebben om van het 'germanisch type' te zijn? Dat vraag ik me af. Misschien kan iemand de geesten verlichten.
Pertinente vraag. Mijn antwoord heb ik al deels gegeven, zie boven: deels genetisch, deels geschiedenis en cultuur. Vergeet niet dat Noord-Italië ook germaanse invloeden heeft. Maar (N)Italië "Germaans" noemen gaat te ver. Waarom: geschiedenis, taal, cultuur...Detail: In Noord-Italië vind je best wel blauwe ogen.

Roemenië is ook tof. Genetisch Slavisch. Taal: 100% romaans. Cultuur: deels byzanto-Turks? Zo zie je maar.

Enkel taal en cultuur interesseert me echt en is vandaag belangrijk. Ik herhaal: dat kan deels genetisch ontstaan zijn, maar realisme is belangrijk.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2008, 11:32   #72
system
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Pertinente vraag. Mijn antwoord heb ik al deels gegeven, zie boven: deels genetisch, deels geschiedenis en cultuur. Vergeet niet dat Noord-Italië ook germaanse invloeden heeft. Maar (N)Italië "Germaans" noemen gaat te ver. Waarom: geschiedenis, taal, cultuur...Detail: In Noord-Italië vind je best wel blauwe ogen.

Roemenië is ook tof. Genetisch Slavisch. Taal: 100% romaans. Cultuur: deels byzanto-Turks? Zo zie je maar.
Daar ben ik het volmondig mee eens. Maar het lost ons probleem niet op. Welke 'genetische' of 'culturele' eigenschappen zijn nu typisch 'germaans'? Dat heb ik nog nooit kunnen achterhalen. Men spreekt voortdurend over 'de 'Germanen', over de 'Germaanse' cultuur, maar wat is dat nu eigenlijk? Hoe kenmerkt deze 'Germaanse' cultuur zich nu als entiteit? Want Vikingers waren ook Germanen. Maar de stammen rond Beieren ook en die aan de Rijn ook.

Tot nu toe heeft me niemand daar een zinnig antwoord op kunnen geven.
Oud 4 maart 2008, 12:58   #73
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Daar ben ik het volmondig mee eens. Maar het lost ons probleem niet op. Welke 'genetische' of 'culturele' eigenschappen zijn nu typisch 'germaans'?
Wel, één culturele eigenschap dan. Germaanse volkeren zijn bekend voor hun consumptie van bieren. Romaanse/geromaniseerde volkeren zullen meer kiezen voor wijn. Ga maar zelf na.

Laatst gewijzigd door Metternich : 4 maart 2008 om 12:59.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2008, 13:34   #74
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Wel, één culturele eigenschap dan. Germaanse volkeren zijn bekend voor hun consumptie van bieren. Romaanse/geromaniseerde volkeren zullen meer kiezen voor wijn. Ga maar zelf na.
Mijn beste, dat heeft te maken met het feit dat je wijn slechts onder bepaalde omstandigheden kan verbouwen.

De vermeende tegenstellingen tussen "Germaanse" en "Romaanse" volkeren hebben daar in de verste verte niets mee te maken.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Oud 4 maart 2008, 13:37   #75
Geert C

Standaard

4 pagina's en 3 dagen later, maar nog geen enkele VB'er die op dit bericht gereageerd heeft... Erg veelzeggend...
Oud 4 maart 2008, 20:19   #76
Geert C

Standaard

Citaat:
4 pagina's en 3 dagen later, maar nog geen enkele VB'er die op dit bericht gereageerd heeft... Erg veelzeggend...
All Quiet on the Far Right Front
Oud 4 maart 2008, 22:43   #77
Goethe
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Bollocks. Of zijn Basken etc. geen Europeanen?
Basken verschillen qua dna en taal sterk met de rest van hun regio, ooit iets over gelezen
Goethe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2008, 22:47   #78
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goethe Bekijk bericht
Basken verschillen qua dna en taal sterk met de rest van hun regio, ooit iets over gelezen
't zijn Europeanen maar zowel taalkundig als genetisch hebben ze geen verwantschap met de andere Europeanen.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2008, 00:57   #79
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als dit geen racisme is, ben ik een Vlaams-nationalist.
Tja , iedereen wordt op tijd volwassen.

Hans is blijkbaar vergeten wat Leopold III's mening was over de NS-ideologie.

Laatst gewijzigd door Miguelito : 5 maart 2008 om 01:00.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2008, 01:27   #80
Winterhamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Zie je spoken ? er staat niks wat met de nazis te maken heeft.
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be