![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() Geert C heeft het over West-Europeanen, denk ik, maar zelfs elders hebben Germanen en Kelten zich gevestigd.
Maar laat ons deze discussie puur wetenschappelijk houden en ER GEEN POLITIEKE GEVOLGEN UITTREKKEN zoals het Nazi-Blok dat doet ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als je me niet gelooft, lees dan het werk van Joseph Chang, een statisticus aan de Yale University. Die toont aan dat dat zowat 80% van de volwassen Europeanen die in het jaar 1000 leefden een rechtstreekse voorouder is van elke Europeaan die vandaag leeft. De overige 20% heeft vandaag de dag geen enkele afstammeling meer. Vermits het onderscheid tussen "Keltische" en "Germaanse" volkeren teruggaat tot voor het jaar 1000 is er geen enkele Europeaan die niet van zowel Kelten als Germanen afstamt. We mogen niet vergeten dat afstamming geen mooi lineair proces is, afstammelingen zwermen uit en vermengen zich. En daardoor komt het dat elke Europeaan van zowel Kelten als Germanen afstamt. Jij hebt het, zo denk ik te mogen besluiten aan de hand van de volkeren die je bij naam noemt, over het onderscheid tussen volkeren die een Latijnse en volkeren die een Germaanse taal spreken. Dat is uiteraard iets compleet anders. Vanzelfsprekend zijn er eveneens Slavische en Finoegrische talen in Europa, en nog een paar andere talen en taalgroepen, waaronder het Baskisch en de Keltische talen.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 3 maart 2008 om 14:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
|
![]() Het meest zinnige hier is de waarheid (als het al niet altijd het zinnigste is ...)
Vlamingen zijn grotendeels "germaans", dat klopt. grotendeels dus... Nederlanders zijn eveneens grotendeels "germaans". Duitsers in het oosten nota bene zijn (dacht ik) in sommige gebieden minder germaans dan nederlanders. De fabel van "blond en blauw" is pure ideologie en geen feit. "Blond en blauw" is een veel noorders fenomeen dan "germaans". Scandinavisch dus. Geen wonder dat Nederlanders vaak blonder zijn dan Duitsers: de voornamelijk deense invloed was groter in strand-van-een-land ![]() Oostenrijk is een van de minst blonde landen in West-Europa. Ik vraag mij af of je ze daar kan overtuigen dat ze niet germaans zouden zijn... Dus germaans en zo: zeker, wetenschappelijk. Blond: redelijk ja, voor de rest afblijven. Maar maak er alsjeblief geen zwart-wit van. Taal en gegroeide cultuur is veel belangrijker. En soms komt dat overeen met genetische factoren, maar het is niet doorslaggevend. Mijn excuses voor het in-the-middle karakter van mijn mening, maar zo is dat met ware feiten. ![]()
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 3 maart 2008 om 16:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hitler antwoordde dat 'de interne onafhankelijkeid zou groter zijn naarmate het land (België) voor de militaire en buitenlandse politiek op Duitsland zou steunen'. Een zeer sibillijns, nietszeggend antwoord dus van Hitler. Laatst gewijzigd door system : 3 maart 2008 om 16:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Overigens, men zou het wel eerst eens moeten worden (al was het maar op genetisch vlak) wat nu eigenlijk 'een Germaan' is. Welke kenmerken moet men nu hebben om van het 'germanisch type' te zijn? Dat vraag ik me af. Misschien kan iemand de geesten verlichten. Laatst gewijzigd door system : 3 maart 2008 om 16:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() Gevaarlijke uitspraak. Ook veel Vlamingen toen in Congo hoor. En niet alleen Vlaamse paters (Heer ooms), alhoewel die ook massaal aanwezig waren, dat klopt. En Vlaamse zustertjes van de verschillende congregaties minstens evenveel.
Laatst gewijzigd door system : 3 maart 2008 om 16:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Het heeft mij steeds verwonderd dat een dergelijke studie in Europa onmogelijk leek, hoewel er wetenschapsmensen beweren dat de Walen hoofdzakelijk "germaans" zouden zijn in tegenstelling tot hun naam, "waal" betekent immers "vreemdeling", naam die de oorspronkelijke inwoners meekregen van de germaanse indringers.... Mij dunkt is het laatste woord hierover nog niet gezegd...zouden er bepaalde mythen soms een gevaar lopen te worden betrapt op "wishfull thinking" Luke |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
idd. Hans is blijkbaar lezer van Breuklijn. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
![]() Roemenië is ook tof. Genetisch Slavisch. Taal: 100% romaans. Cultuur: deels byzanto-Turks? Zo zie je maar. Enkel taal en cultuur interesseert me echt en is vandaag belangrijk. Ik herhaal: dat kan deels genetisch ontstaan zijn, maar realisme is belangrijk.
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Tot nu toe heeft me niemand daar een zinnig antwoord op kunnen geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Wel, één culturele eigenschap dan. Germaanse volkeren zijn bekend voor hun consumptie van bieren. Romaanse/geromaniseerde volkeren zullen meer kiezen voor wijn. Ga maar zelf na.
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 4 maart 2008 om 12:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
![]() De vermeende tegenstellingen tussen "Germaanse" en "Romaanse" volkeren hebben daar in de verste verte niets mee te maken.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() 4 pagina's en 3 dagen later, maar nog geen enkele VB'er die op dit bericht gereageerd heeft... Erg veelzeggend...
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Minister
|
![]() Tja , iedereen wordt op tijd volwassen.
Hans is blijkbaar vergeten wat Leopold III's mening was over de NS-ideologie.
Laatst gewijzigd door Miguelito : 5 maart 2008 om 01:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |