![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat kan juist zijn. We zullen zien volgende kiezing.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De gelijkenis met BDW en tn n-va en VU zijn echt frappant.
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor Giserke:
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=30 LOL!
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die analieze hierboven van het sluipend gif dat de NVA zou zijn in de CD en V, houdt mijn inziens absoluut geen steek.
Keer in je overschouwingen maar eens terug naar de periode dat het kartel afgesloten werd. Zouden de partijbonzen, groot en klein, van de tsjeven een dergelijk kartel aanvaad hebben, als ze op dat ogenblik al geen basisidee hadden van wat nodig is voor Vlaanderen? Het aanvaarden van de kartelformule en het afsluiten van het kartel, was visionair voor Leterme en voor Boergois en Dewever. En voor degenen die dat hier willen aanvechten, wil aub rekening houden met minstens de verkiezingsuitslag van juni vorig jaar. (je mag zelfs terug proberen opzoeken wat sommigen hier dachten te moeten voorspellen ...).
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....35#post3322335 http://forum.politics.be/showthread....00#post3326000 http://forum.politics.be/showthread....09#post3337009 Sommigen vinden het raar dat Bart de Wever niet aktief in de pers is. Andere politici stellen namelijk regelmatig een ultimatum op 15 juli of laten een proefballonnetje op. Dit heeft BdW helemaal niet nodig. Als hij zich toch meldt dan krijgt hij maximaal kritiek van de belgische/franstalige kant én van de vlaamse kant. Vorig jaar kreeg hij de schuld dat er geen regering tot stand kwam, maar nu blijkt dat Belgie ook niet werkt als BdW 'niets' doet. BdW hoeft eigenlijk alleen maar af te wachten en hij ziet Belgie voor zijn ogen verdampen. Het enige wat hij momenteel doet is het kartel (YLT!) binnenkamers wijzen op de vlaamse beloften. En als de piepers echt helemaal gaar zijn (deze zomer) laat hij op het meest ongunstige moment de regering vallen. En dan is iedereen hem daar dankbaar voor. .
![]() |
![]() |
#68 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Nu hoop ik sterk dat ik me niet vergis, anders krijg ik het met Knuppel aan de stok.
Ik ben het liefst pragmatisch. Maar ik ben liever vol verwachting en naief dan gefrusteerd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
BHV splitsen en de Franstaligen inschrijvingsrecht in Brussel geven. De Franstaligen krijgen dan stemrecht in Brussel (en hebben dus geen stemrecht meer in Vlaanderen). Daarna Vlaanderen zelfstandig maken. De Franstaligen hebben stemrecht in Brussel maar niet in Vlaanderen.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hela mannekes,
heel even ernstig blijven, Brussel is offisieel een tweetalige stad; iedereen - franstalige of vlaming - moet er evenveel rechten hebben. Dus, als een franstalige (of iemand die beweert dat hij franstalig is) die niet in Brussel woont, aldaar in die hoofdstad dan toch rechten krijgt, dan moet iedereen in Wallonië en in Vlaanderen die rechten krijgen. En dan ga ik graag de verplaatsing van zovele km maken bij elke verkiezing, om in Brussel voor de NVA te stemmen. Geen diskriminatie begot !! Iedereen heeft hier direkt door wat de allerbeste oplossing is, de enig mogelijke fatsoenlijke oplossing, namelijk de splitsing.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#75 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het land is in goede handen, bestuurd door twee clows, Leterme en Bart Dewever, het evenbeeld van Laurel en Hardy.
Wat bezielt die twee gekken eigenlijk? En hoelang gaan de Vlamingen dat nog blijven pikken? Laatst gewijzigd door Garry : 29 mei 2008 om 20:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen discriminatie? Jij denkt toch niet dat de Franstaligen uit de Rand mijn voorstel ook maar één seconde in overweging zouden nemen vooraleer ze het collectief zouden afschieten, met nog wat stigmatiseringen erbovenop? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bedoelde je dit fotootje?
![]() |
![]() |
#79 |