Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2008, 13:55   #61
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
weet u wat naiviteit is? Denken dat er een meerderheid van de Vlamingen te vinden is die nu Belgie wil splitsen.
Dat kan juist zijn. We zullen zien volgende kiezing.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 13:58   #62
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
weet u wat naiviteit is? Denken dat er een meerderheid van de Vlamingen te vinden is die nu Belgie wil splitsen.
dat kan je nu wel makkelijk zeggen, nu prof Thevissen geelimineerd is
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 14:01   #63
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is niet nodig hoor. BHV splitsen zonder enige tegemoetkoming zal volstaan. Daar is een meerderheid voor, trouwens.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 16:53   #64
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
mijn mama heeft mij altijd geleerd dat ge idd niet moogt lachen met iets dat eigenlijk voor te schreeuwen is ...

heb mij trouwens altijd al afgevraagd hoé bdw aan dat imago van meesterstrateeg gekomen is ... ik heb daar nog nooit enig tastbaar bewijs van gezien ...
Dat werd indertijd over Schiltz ook gezegd.
De gelijkenis met BDW en tn n-va en VU zijn echt frappant.
Oud 28 mei 2008, 17:15   #65
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voor Giserke:

Citaat:
Dan was er nu geen enkele sprake geweest voor de verdere uitbouw van de staatshervorming. Dan had de paarse Vlaamse regering zich zonder boe of ba laten prostitueren door de Franstalige.

Nu hebben we het zelfs zover gebracht dat zelf steve stunt, uitroept om de transfers eens her te bekijken. (allee, nagezegd van Demesmaeker in de commissie).

U kunt NERGENS aantonen dat de CD&V en N-VA het belang van Vlaanderen niet met hand en tand verdedigt!

Het Blok liegt de mensen wat voor, terwijl de nationalistische partij van Vlaanderen haar werk doen, namelijk België laten afbrokkelen.

http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=30

LOL!
Oud 28 mei 2008, 17:31   #66
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Die analieze hierboven van het sluipend gif dat de NVA zou zijn in de CD en V, houdt mijn inziens absoluut geen steek.

Keer in je overschouwingen maar eens terug naar de periode dat het kartel afgesloten werd.
Zouden de partijbonzen, groot en klein, van de tsjeven een dergelijk kartel aanvaad hebben, als ze op dat ogenblik al geen basisidee hadden van wat nodig is voor Vlaanderen?

Het aanvaarden van de kartelformule en het afsluiten van het kartel, was visionair voor Leterme en voor Boergois en Dewever.
En voor degenen die dat hier willen aanvechten, wil aub rekening houden met minstens de verkiezingsuitslag van juni vorig jaar. (je mag zelfs terug proberen opzoeken wat sommigen hier dachten te moeten voorspellen ...).

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 00:47   #67
schaker
Provinciaal Gedeputeerde

schaker's schermafbeelding

Standaard Re: niet ZO verkeerd bezig

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Sommigen hameren op Bart de Wever, maar ik ben er niet van overtuigd dat die man ZO verkeerd bezig is. Als hij vandaag zegt "ik blaas het kartel op" is het gedaan, als hij nog een maand kan wachten voor hij dat doet kan hij gedurende die maand rustig binnen 't kartel in blijven praten op losse cdv mensen. De nva werkt binnen het kartel als een sluipend gif dat cdv "besmet" met vlaamsgezindheid. En ik bedoel niet de top, maar losse mandatarissen en jongeren en zo. Als hij consequent was zou hij al lang geleden het kartel opgeblazen hebben. Als hij dat echter gedaan had zou zijn functie van sluipend gif binnen de cdv ook gedaan zijn geweest.

Indien hij een half jaar geleden 't kartel had opgeblazen en daarna was er een compromis gekomen dan zou hij zijn afgeschilderd als een radicale gek die niet redelijk is en wiens afwezigheid genoeg is om oplossingen te leveren. Hij MOET dus noodgedwongen in 't kartel blijven tot er een akkoord is ( geen akkoord en dus een akkoord om nieuwe verkiezingen te houden of een akkoord met toegevingen die onaanvaardbaar zijn ) VOOR hij 't kan opblazen zonder onredelijk te lijken.

Vandaag is ie er ongetwijfeld van overtuigd dat hij 't kartel zal moeten opblazen vroeg of laat , maar hij moet wachten op 't juiste moment ( zoals in een pokerspel ) en ondertussen heeft hij als bijkomend voordeel dat hoe langer hij kan inspelen op cdv collega's en hoe groter het compromis zal zijn hij een grotere kans zal hebben om meer en betere cdv'ers te laten overlopen naar zijn nva wanneer het zover zal zijn.

Want er is nog een ander punt. In 't verleden ( jaren 80 en zo ) kon een vlaamsgezinde CVP'er - indien hij consequent bleef en in de compromissensluitende partij boel maakte - zijn carriere gedag zeggen. Een consequente vlaamsgezinde cdv'er zou op 15 juni niet 't einde van zijn carriere tegemoet treden door njet te zeggen maar veeleer een reddingsboei kunnen vinden in de nva.

De rol van nva zullen we pas kunnen evalueren als de maskers afvallen. Misschien zijn 't kazakkendraaiers maar daar zijn we nog niet zeker van. Laten we nu maar afwachten en zien wat ze al dan niet bereikt zullen hebben op 't einde van deze rit.

mvg. Sint Ignacius
Sint Ignacius, mooie bijdrage. Ik heb zo'n piste ook al eens bewandeld, zie:
http://forum.politics.be/showthread....35#post3322335
http://forum.politics.be/showthread....00#post3326000
http://forum.politics.be/showthread....09#post3337009

Sommigen vinden het raar dat Bart de Wever niet aktief in de pers is. Andere politici stellen namelijk regelmatig een ultimatum op 15 juli of laten een proefballonnetje op. Dit heeft BdW helemaal niet nodig. Als hij zich toch meldt dan krijgt hij maximaal kritiek van de belgische/franstalige kant én van de vlaamse kant. Vorig jaar kreeg hij de schuld dat er geen regering tot stand kwam, maar nu blijkt dat Belgie ook niet werkt als BdW 'niets' doet.
BdW hoeft eigenlijk alleen maar af te wachten en hij ziet Belgie voor zijn ogen verdampen. Het enige wat hij momenteel doet is het kartel (YLT!) binnenkamers wijzen op de vlaamse beloften.
En als de piepers echt helemaal gaar zijn (deze zomer) laat hij op het meest ongunstige moment de regering vallen. En dan is iedereen hem daar dankbaar voor.

.
Oud 29 mei 2008, 00:57   #68
schaker
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Nu hoop ik sterk dat ik me niet vergis, anders krijg ik het met Knuppel aan de stok.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik zal jou aan deze uitspraak herinneren als de N-VA haar steun NIET opzegt deze zomer, ook al zal er ook dan geen sardientje in de pan liggen.
Ik ben het liefst pragmatisch. Maar ik ben liever vol verwachting en naief dan gefrusteerd.
schaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 01:06   #69
schaker
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
Waarom BHV splitsen als je de Franstaligen inschrijvingsrecht geeft??
Dan blijft BHV de facto bestaan.
Ik vind:
BHV splitsen en de Franstaligen inschrijvingsrecht in Brussel geven. De Franstaligen krijgen dan stemrecht in Brussel (en hebben dus geen stemrecht meer in Vlaanderen).
Daarna Vlaanderen zelfstandig maken. De Franstaligen hebben stemrecht in Brussel maar niet in Vlaanderen....
schaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 10:24   #70
bk232214
Gouverneur

Standaard dat is nu

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaker Bekijk bericht
Ik vind:
BHV splitsen en de Franstaligen inschrijvingsrecht in Brussel geven. De Franstaligen krijgen dan stemrecht in Brussel (en hebben dus geen stemrecht meer in Vlaanderen).
Daarna Vlaanderen zelfstandig maken. De Franstaligen hebben stemrecht in Brussel maar niet in Vlaanderen....
Dat is nu klaar en duidelijk gezegt en zo moet het zijn en niet anders .Natuurlijk krijgen zij stemrecht maar dat is ook alles , en dan zijn wij nog te toegeefelijk vindt u dat Pieter dekonick

bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 10:37   #71
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaker Bekijk bericht
Ik vind:
Als de Franstaligen in de Rand inschrijvingsrecht in Brussel willen, kunnen ze dat van mij krijgen. Op voorwaarde dan dat ze voor alle verkiezingen in Brussel gaan stemmen. D.w.z. ook voor de gemeentelijke, de Vlaamse... en dus niet enkel voor die verkiezingen waarbij het inschrijvingsrecht het best in hun kraam past.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 11:21   #72
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Als de Franstaligen in de Rand inschrijvingsrecht in Brussel willen, kunnen ze dat van mij krijgen. Op voorwaarde dan dat ze voor alle verkiezingen in Brussel gaan stemmen. D.w.z. ook voor de gemeentelijke, de Vlaamse... en dus niet enkel voor die verkiezingen waarbij het inschrijvingsrecht het best in hun kraam past.
Dus dan krijgen de franstaligen in de Rand ,de Brusselse nationaliteit en niet de vlaamse?
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 17:44   #73
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Hela mannekes,
heel even ernstig blijven,

Brussel is offisieel een tweetalige stad; iedereen - franstalige of vlaming - moet er evenveel rechten hebben.

Dus, als een franstalige (of iemand die beweert dat hij franstalig is) die niet in Brussel woont, aldaar in die hoofdstad dan toch rechten krijgt, dan moet iedereen in Wallonië en in Vlaanderen die rechten krijgen.

En dan ga ik graag de verplaatsing van zovele km maken bij elke verkiezing, om in Brussel voor de NVA te stemmen.

Geen diskriminatie begot !!

Iedereen heeft hier direkt door wat de allerbeste oplossing is, de enig mogelijke fatsoenlijke oplossing, namelijk de splitsing.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 17:49   #74
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hela mannekes,

Brussel is offisieel een tweetalige stad; iedereen - franstalige of vlaming - moet er evenveel rechten hebben.

Dus, als een franstalige (of iemand die beweert dat hij franstalig is) die niet in Brussel woont, aldaar in die hoofdstad dan toch rechten krijgt, dan moet iedereen in Wallonië en in Vlaanderen die rechten krijgen.

En dan ga ik graag de verplaatsing van zovele km maken bij elke verkiezing, om in Brussel voor de NVA te stemmen.

Iedereen heeft hier direkt door wat de allerbeste oplossing is, de enig mogelijke fatsoenlijke oplossing, namelijk de splitsing.
Onverwijld dus.
Oud 29 mei 2008, 19:08   #75
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Hela mannekes,

Dat is ook mijn standpunt. Brussels parlement en brusselse regering vertegenwoordigen het BRUSSELS HOOFDSTEDELIJK GEWEST. Met andere woorden, de hoofdstad van ALLE Belgen. Laat dus Alle Belgen stemmen voor de BRUSSELSE Hoofdstedelijke politici. Maar ja, dan zijn de Franstalige "hun" "franstalige" stad kwijt.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 20:05   #76
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Het land is in goede handen, bestuurd door twee clows, Leterme en Bart Dewever, het evenbeeld van Laurel en Hardy.

Wat bezielt die twee gekken eigenlijk? En hoelang gaan de Vlamingen dat nog blijven pikken?

Laatst gewijzigd door Garry : 29 mei 2008 om 20:12.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 20:40   #77
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hela mannekes,

Geen discriminatie?

Jij denkt toch niet dat de Franstaligen uit de Rand mijn voorstel ook maar één seconde in overweging zouden nemen vooraleer ze het collectief zouden afschieten, met nog wat stigmatiseringen erbovenop?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 20:50   #78
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Het land is in goede handen, bestuurd door twee clows, Leterme en Bart Dewever, het evenbeeld van Laurel en Hardy.

Wat bezielt die twee gekken eigenlijk? En hoelang gaan de Vlamingen dat nog blijven pikken?

Bedoelde je dit fotootje?
Oud 29 mei 2008, 21:18   #79
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Bedoelde je dit fotootje?
Inderdaad Knuppel, bedankt , dat is het.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 11:28   #80
bk232214
Gouverneur

Standaard waard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Inderdaad Knuppel, bedankt , dat is het.
die zijn geld waard
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be