![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor het overige heb ik al in meerdere, eerdere discussie me voorstander getoond van het systeem uit de Duitstalige landen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Minister
|
![]()
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U poneert de stelling dat de RKK (en ook andere Kerken) zich hoort te schikken naar de arbeidswetgeving. Welnu, als u dan toch er zo van overtuigd bent dat het grote gelijk aan uw kant is, kunt u de RKK voor de rechter brengen...
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Priesters hadden een functie als psychotherapeut, voor het beroep uitgevonden werd. Priesters hadden een functie als maatschappellijk assistent, voor het beroep uitgevonden werd. Priesters hadden een functie als jurist, voor het beroep uitgevonden werd. Deze functies zijn belangrijk in een maatschappij, maar is een priester, met zijn dogmatische en manicheïstische vooroordelen en wereldvisie wel de best opgeleidde mens ervoor? ![]() Mits een andere opleiding, mits minder onderworpen aan Vaticaan en dogmas, is er plaats voor. Ook een bezoldigde plaats. Een priester die mensen komt helpen is welkom en nodig. Moet het dan een priester zijn? Een priester die een dogma verkondigt??? ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 29 augustus 2008 om 22:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Haai baart jong zonder seksueel actief te zijn woensdag 23 mei 2007 12:50 Wetenschappers hebben ontdekt hoe het kan dat er plotseling een babyhaai in een bassin van drie vrouwtjeshaaien zwom: een 'maagdelijke geboorte'... http://www.elsevier.nl/web/10124554/...ef-te-zijn.htm . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Of een slak. Want slakken kunnen zich ook zonder partner voortplanten. Sommige vissen kunnen zelfs van geslacht veranderen. Dus misschien was Maria voorheen wel een man. U ziet waar deze logica naartoe gaat ![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 30 augustus 2008 om 21:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Voorbeeld : Dadizele ... (de maand ontsnapt mij, vermoedelijk Mei, 1949 .. ziehier een zekere Monseigneur Lamiroy, bisschop van Brugge, verklaart het volgende : K' ên gezeid an die Hi-eere van bruessel .. geilie weilt die schôelorloge .. wel ge zult z' hebben .. in oal ze viere en ze vlamme.. En al die boeren klappen in de handen... Tiens, ik herinner mij ook nog "School en Gezin" , k' en weetet nog ... 1000 FB per maand voor de "Ziel van het Kind" ... wij noemden zoiets "School en Gewin" .. Eerlijk, ik ben echt verbaasd, dat U, met alle respect voor uw opinies, hierover geen woord rept..
Voor de huidige Wetenschap geldt misschien nog in sterkere mate het fiere antwoord van Euclides op de vraag van Koning Ptolemaeus Soter, of er dan geen kortere weg naar de Meetkunde bestond is dan door de "Elementen" : …µη ειναι βασιλικην ατραπον επι γεωμετριαν… (...zelfs voor Koningen is er geen afzonderlijk pad dat naar de Meetkunde leidt..) Laatst gewijzigd door alter : 30 augustus 2008 om 22:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik heb hier mijn mening neergeschreven. En die mening is: Vrouwen weren uit een sacrament is pure discriminatie. Moest ik nu geschreven hebben: B-H-V moet gesplitst worden en liefst zo vlug mogelijk. Dan zou hij niet gereageerd hebben met: Dan sta op en laat het verschijnen in het staatsblad. Het verschil is dat hij politiek wel een mening kan tolereren. Maar godsdienstig niet, want gevangen in het keurslijf van een paar onfeilbare dogma's. Overigens er zijn meer godsdiensten die vrouwen discrimineren. Niet alleen in het beleven van de godsdienst maar ook in het sociale. Het punt is: Als de ene niet buigt, dan hebben we geen been om op te staan om de andere aan te pakken. En dat is het grote drama in deze zaak.
![]() |
![]() |
#75 |
Parlementslid
|
![]() Bullshit.
Waar het om gaat is dat maagdelijke geboorte kan in de natuur spontaan gebeuren. Een vrouwelijke levende wezen kan zich alleen voortplanten (Niet regelmatig uiteraard, maar dat wordt dan ook door niemand beweerd). |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() Ja maar in de veronderstelling dat het zou kunnen gebeuren, is het kind altijd van hetzelfde geslacht als de moeder, dus vrouwelijk. En dat is nu niet precies het geval bij Jezus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien u trouwens er zo sterk van overtuigd dat u het grote (en juridische) gelijk aan uw kant heb, dan zou ik echt niet aarzelen de katholieke, orthodoxe en oud-oosterse Kerken voor de rechter te slepen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Minister
|
![]() Waar wil jij hiermee naartoe? Parthenogenese brengt enkel vrouwen voort.