Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2008, 21:21   #61
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Soms kijk ik wel eens naar een Amerikaanse evangelische predikant op de schotelantenne. En die doet me altijd denken aan de duivel in een klassiek kostuum. Zo'n geslepen verleider zoals bij Adam en Eva. En niet al te snuggere en bange mensen trappen er in. En dokken af.
Je bent toch zeker dat je niet naar Hezbollah-TV aan het kijken waart??
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 21:23   #62
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Je bent toch zeker dat je niet naar Hezbollah-TV aan het kijken waart??
Neen maar regelmatig naar Al Jazeera en Sudan-TV (mooie muziek) en de Chinese zenders. En soms naar de duivel. Kwestie om wat variatie te hebben.

Laatst gewijzigd door system : 2 september 2008 om 21:31.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 21:44   #63
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Ik ben blij dat U gas terug neemt na het tegen de lamp lopen. Pas dus maar op, want die meneer in maatpak naast u op de tram zou dus wel eens een evangelische christen kunnen zijn! De ergste nachtmerrie van atheïsten is in feite uitgekomen: hun vijand is niet meer te herkennen aan hun "zwarte pakken", ze hebben zich "geassimileerd"!
Maar 95 % van de evangelische christenen is mijn vijand niet, beste vriend.
Idem voor de rkk.
Men is vrij te geloven wat men wil!
Het is de kleine extemistische fractie met personages als sinistra die mijn maag geregeld doen omkeren.
Extremisten duiken op in alle wereldgodsdiensten, ook in uw club.
Deze haatzaaiers verzieken de boel overal, ook voor de oprechte gelovigen (gelukkig nog steeds de grote meerderheid)die zich kordaat van de extremen distantieren.
En ja, ook onder atheisten zitten extremisten!

Wanneer dringt het tot u door?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 22:01   #64
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik gebruik gewoon het taalgebruik dat Atheïstische fundamentalisten gebruiken als ze het over Christelijke mensen hebben, (de "on" natuurlijk wel weggelaten).
Daarmee kan u echter uw racistische opmerking niet goedpraten.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 22:15   #65
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Soms kijk ik wel eens naar een Amerikaanse evangelische predikant op de schotelantenne. En die doet me altijd denken aan de duivel in een klassiek kostuum, pardon in een sjiek maatpak. Zo'n geslepen verleider zoals bij Adam en Eva. En niet al te snuggere en bange mensen trappen er in. En dokken af.
Voorlopig. Maar daar blijft het niet bij. Ooit zal gevraagd worden te 'marcheren' vrees ik. Fanatiek kanonnenvoer. Sommigen in het 'westen' zijn stiekem jaloers op de vermeende 'sterkte' van geloof van die zelfmoordterroristen uit het midden Oosten, en pogen de Westerse variant te creeëren. Hoe cynisch en gedegenereerd dat een mens kan worden wanneer men zo iets poogt te verwezenlijken.

Ik hoor die protestants predikers hier ook 'af en toe'. Soms doen die me denken aan de stem van Hitler. Een mengeling van haat, angst en redding wordt er gezaaid.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 22:59   #66
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom is dat nodig? Om trouw te zweren aan dat Nazi-figuurtje met zijn Sinterklaasmijter op? Het Schrift is het enige waar een echte Christen zo goed mogelijk naar moet leven. Al de rest is "Bullshit"!
U bent duidelijk niet erg thuis in de 4 evangelies en al helemaal niet in de brieven aan de Romeinen en christelijke gemeenschappen. Indien U dat wel was, dan zou U merken dat Christus verschillende dingen heeft ingesteld tijdens zijn laatste dagen als mens. Ik stel daarbij vast dat al deze nieuwe bewegingen zich niet wensen te schikken naar het woord en de daden van Christus.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 23:13   #67
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Dat is nu juist dat wat veel jonge mensen aantrekt. "Dat braaf zitten op een stoeltje en luisteren naar mijnheer pastoor"-verhaaltje trekt misschien nog aan bij die paar bejaarden die het voor de traditie doen maar totaal niet meer bij jongeren.
Dat heeft andere gronden dan diegenen die U hier aangeeft. Maar daarop ingaan zou een hele dag vol typwerk betekenen en bovendien bestaat er al een aanzielijke stapel literatuur over. Laten we zeggen dat de H. Kerk ook zelf schuld treft aan de afkalving. De bewuste rook van Satan die de Kerk is binnen gedrongen (cfr. Z.H. Paus Paulus VI) Bovendien hebben alle sociale organisaties of clubs te maken met een sterke afname aan gemeenschapsleven. Allicht bent U nog niet bekend met het werk "Bowling alone" van de Harvard-professor R. Putnam?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra
Een Pentecostaalse Pinksterkerk zit afgeladen vol met jongeren, "middle-agers", senioren en bejaarden, allen zingend, springend en roepend van blijdschap omdat ze vervult worden met de kracht van de Heilige Geest.
Het lijkt wel een sekte die U daar beschrijft. En dat roepen en tieren komt van de negerkoren, die in soepjurken met schreeuwerige kleuren een parodie van een misviering maken. En daar knelt dan ook het schoentje: hoe moet dan in de protestantse kerk de communie met God tot stand komen? Deze is helemaal afwezig. Als reactie valt men terug op heidense of animistische praktijken die negers meebrachten uit Afrika: het dansen voor de bosgeesten en het half "in trance" raken door het zingen. Met andere woorden de beleving die geestelijk moet zijn is nu lichamelijk. Dat is alles wat het niet moet zijn.

Citaat:
Als jij liever zo,n middeleeuws gebouw met allerhande heiligschennende beelden, Satanische wierrook en akelige stilte verkiest is dat jouw zaak maar om 1 gegeven kan men niet om heen.
Nochmaals, U spreidt hier alleen maar Uw totale onwetendheid over de bijbel tentoon. Wierook werd al in de judaïsche tempels gebruikt lang voor de komst van Christus als een teken van onderwerping aan God. U praat gewoon na wat U ooit eens ergens heeft horen zeggen. Uw aversie tegen afbeeldingen doet me denken aan de Taliban. En inderdaad, stilte past in een Kerk - het huis van God.

Citaat:
De katholieke Kerk loopt langzaam leeg terwijl de New Born Christians en de Pentecostaalse gemeentes vollopen, zelfs in het traditioneel zeer Rooms-Katholieke Latijns-Amerika.
Als sommige "priesters" allerlei pseudo-modernistische praterij gaan mengen in de misvieringen en zelfs beginnen links-politieke praat uit te slaan dan kan ik best geloven dat de gelovigen gaan zoeken naar kerken waar ze menen wel nog aan godsdienst te kunnen doen. Jammerlijk genoeg is de H. Kerk verzwakt wat het opleggen van tucht betreft aan de priesters die ketterij plegen of hun eigen Vaticaans concilie houden. In België en Nederland was dat evenzeer het geval. En nu nog meer dan ooit.

Oud 2 september 2008, 23:23   #68
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent duidelijk niet erg thuis in de 4 evangelies en al helemaal niet in de brieven aan de Romeinen en christelijke gemeenschappen. Indien U dat wel was, dan zou U merken dat Christus verschillende dingen heeft ingesteld tijdens zijn laatste dagen als mens. Ik stel daarbij vast dat al deze nieuwe bewegingen zich niet wensen te schikken naar het woord en de daden van Christus.
U refereert dan weer naar Paulus wat betreft die brieven ...en dir vier aandere knapen M, M, L en J ?

en dat moet dan dienen als leidraad _of mischien beter testament_ van Christus ?
fraaie boel is dat als de meest invloedrijke van hen ook de meest dubieuze figuur blijkt die het dan naar eigen zeggen nog moest hebben van een verschijning om die zaken te vernemen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 23:30   #69
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
U refereert dan weer naar Paulus wat betreft die brieven ...en dir vier aandere knapen M, M, L en J ?

en dat moet dan dienen als leidraad _of mischien beter testament_ van Christus ?
fraaie boel is dat als de meest invloedrijke van hen ook de meest dubieuze figuur blijkt die het dan naar eigen zeggen nog moest hebben van een verschijning om die zaken te vernemen
Een ebioniet is-ie niet, zoveel is duidelijk.

Oud 2 september 2008, 23:43   #70
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Een ebioniet is-ie niet, zoveel is duidelijk.

zeg dat wel

en vooral proost
Oud 3 september 2008, 08:36   #71
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
?
Oud 4 september 2008, 01:20   #72
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
?
ik heb het uiteraad over Paulus/Saulus/Saul
dien mens heeft JC nooit ontmoet en de benodigde infomatie/instructies/opdrachten, naar eigen zeggens, op bovennatuurlijke wijze ontvangen
de 13-de apostel dus , en zichzelf dus uitgeroepen als apostel
en je weet er gaan geen 13 in een dozijn

ondanks het dubieus mysteriuze sfeertje _er heerst toch nog twijfel wie,waar, wanneer en of het niet een eerder een verzamelnaam is voor de allervroegste uitdragers van de 'blijde boodschap'... zelfs over de echtheid van die brieven_ rond dat heerschap heeft ie duidelijk wel zijn sporen nagelaten en z'n stempel weten door te drukken
niettemin, wat er ook van aan is, inspirerend is ie wel gezien zijn eerdere verleden als christenvervolger, z'n plotse bekering en z'n geheel aan nieuwigheden die hij introduceerde

en dus zei ik... met zulke bron moeten we dus stellen

Laatst gewijzigd door praha : 4 september 2008 om 01:21.
Oud 18 september 2008, 19:57   #73
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik raad U aan eens goed de bijbel te lezen, vnl. het Oude Testament en meer bepaald het Derde boek van Mozes; Leviticus genaamd. In Leviticus 26-1 lezen we het volgende ; Gij zult u lieden geen afgoden maken; noch gesneden beeld, noch opgericht beeld zult gij u stellen, noch gebeelden steen in uw land zetten, om u daarvoor te buigen; want Ik ben de HEERE, uw God!

Blijkbaar volgen alleen de protestanten dan Gods woord want die Roomse kerken staan vol met Satanische Heiligbeelden wat dus volgens Leviticus streng verboden is.

Ook de verlossing van zonden(Sola Fide) kan volgens de Heidelbergse Catechismus enkel gebeuren aan onvoorwaardelijk geloof in Jezus Christus zelf terwijl de Katholieken nog steeds beweren dat verlossing van zonden ook kan gezegend worden door de lokale dorpspastoor.
Oud 18 september 2008, 20:54   #74
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien moet U dan eens beginnen te preken voor eigen deur want atheïsten hebben hier al opgeroepen tot het "opruimen" van alle gelovigen. Andere beledigingen en aanzetten tot haat en geweld laat ik dan buiten beschouwing. En natuurlijk zijn fundementalistische atheïsten altijd broederlijk verenigd in hun haat tegen de H. Kerk met de meest facistoïde "new born christians".

Voorts wens ik nog veel "plezier" met deze nieuwe schuimbekkerij tegen de H. Kerk die deze thread zeker wel zal worden na alle anderen.
Waar staat die H. voor? Hoerig zeker...
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2008, 22:44   #75
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Waar staat die H. voor? Hoerig zeker...
Bent U een van de dubbelnicks van de troll "Sinistra? En ik dacht dat U mij ging negeren?

Laatst gewijzigd door Preuße : 18 september 2008 om 22:45.
Oud 18 september 2008, 22:48   #76
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bent U een van de dubbelnicks van de troll "Sinistra? En ik dacht dat U mij ging negeren?
Sinistra is protestants, ik vind protestantisme erger dan katholicisme. Ik vond je even te irritant, dus je hebt in totaal 2 dagen op m'n negeerlijst gestaan. Best een prestatie, er heeft nog nooit iemand op gestaan.
Oud 18 september 2008, 22:55   #77
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Sinistra is protestants, ik vind protestantisme erger dan katholicisme. Ik vond je even te irritant, dus je hebt in totaal 2 dagen op m'n negeerlijst gestaan. Best een prestatie, er heeft nog nooit iemand op gestaan.
Wist U trouwens dat "Sinistra" vroeger nog een hakenkruis in zijn avatar had? Laten we dan samen deze thread afbuigen van de haatpreken van die extremist om de oppertroll met meerdere gebruikersnamen (het is of was ook "AntiDeutsch") af te leren hier te komen spammen met zijn louter op sensatie-beruchte "nieuwsfeiten".

Ik zal van wel steken: een familielid van mijn, de arme man is helaas a lang overleden, had vroeger (ik spreek van 60 jaar terug) een enorme voorliefde voor vogels. Zijn hele huis was één grote volière. Hij had zelfs twee papegaaien, voor die tijd natuurlijk ongezien. Het ergste wat men in zijn ogen kon doen was zo'n vogeltje pijn doen. Maar genoeg over mij, vertel eens iets over uw familie en hoe deze de afgelopen eeuw van een vrome klassiek-protestantse familie naar een haatdoordrongen atheïsme is vervallen bijvoorbeeld. Maar het mag ook over vogelverzamelaars in de jaren '40 gaan natuurlijk.

Oud 18 september 2008, 23:07   #78
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wist U trouwens dat "Sinistra" vroeger nog een hakenkruis in zijn avatar had? Laten we dan samen deze thread afbuigen van de haatpreken van die extremist om de oppertroll met meerdere gebruikersnamen (het is of was ook "AntiDeutsch") af te leren hier te komen spammen met zijn louter op sensatie-beruchte "nieuwsfeiten".
Ik weet inderdaad dat AntiDeutsch zijn voorgaande account was. Hij houdt er kennelijk erg van om andere mensen te ergeren, voornamelijk zijn eigen volk (katholieke Vlamingen). Ik weet niet wat hem bewogen heeft zijn levensstijl 180 graden te draaien en een protestantse Nederlander te worden in een rijtjeswoning.
Citaat:
Ik zal van wel steken: een familielid van mijn, de arme man is helaas a lang overleden, had vroeger (ik spreek van 60 jaar terug) een enorme voorliefde voor vogels. Zijn hele huis was één grote volière. Hij had zelfs twee papegaaien, voor die tijd natuurlijk ongezien. Het ergste wat men in zijn ogen kon doen was zo'n vogeltje pijn doen. Maar genoeg over mij, vertel eens iets over uw familie en hoe deze de afgelopen eeuw van een vrome klassiek-protestantse familie naar een haatdoordrongen atheïsme is vervallen bijvoorbeeld. Maar het mag ook over vogelverzamelaars in de jaren '40 gaan natuurlijk.
Mijn vader en moeder waren katholiek opgevoed. Hun hele jeugd zijn zij met tegenzin naar de Kerk gegaan. Mijn vader en moeder werd beide het geloof niet heel erg ingewreven, en ook de Kerk kon ze niet echt overtuigen. Mijn moeder echter begon al snel een hekel aan de Kerk te krijgen doordat zij thuis als vrouw minderwaardig werd behandeld en niet werd gestimuleerd te studeren; dit deed ze toch en ze heeft de universiteit afgemaakt en van haar studie haar baan gemaakt. Mijn vader is meer het soort persoon dat overal heel erg lang over nadenkt voordat hij iets voor waar aanneemt (of koopt, de gierigaard ), en hij heeft voor zichzelf besloten dat hij het verhaal van de Bijbel, of wat voor een toevallig boek dan ook, niet zomaar gaat geloven. Hij gelooft overigens ook, net zoals mijn opa van vaders kant, dat je geen Kerk nodig hebt om een goede gelovige te zijn. Mijn familie is dus niet zozeer atheïstisch, maar wel erg seculier. En hoewel ik mezelf absoluut niet als een christen beschouw, heb ik naar mijn mening wel hele sterke morele waarden en zie geloof zeker niet als een vereiste om goed te doen, noch zie ik het als de bron van iemands goed doen. Ik zie mezelf liever als een kritisch agnost.
Oud 19 september 2008, 20:24   #79
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
, ik vind protestantisme erger dan katholicisme....
En waarom als ik vragen mag? Het is Max Weber die ervan overtuigd was dat een liberale samenleving het best tot zijn ontplooing komt in een calvinistische protestantse samenleving. Katholicisme leidt onvermijdelijk tot atheïstisch socialisme en marxistische wanbeschavingen met hun zogenaamde "bevrijdingstheologie". Mss dat jij voorstander bent van communisme maar de meerderheid der Nederlanders niet...
Oud 19 september 2008, 20:31   #80
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens mij heb je wat teveel aan de lokale miswijn gezeten want ik heb nooit een hakenkruis in mijn avatar gehad, mss verwar je mij met de Katholieke fundamentalist Max van Dietschland. Nu het enige wat je nog rest is wat laag bij grondse persoonlijke aanvallen lanceren om toch maar niet te moeten ingaan op de bijbeltekst van Leviticus over het gebruik van afgodsbeelden in de RKK. Volgens mij heb je nog nooit de bijbel gelezen.

Citaat:
Wat wil je nou met dat verhaaltje bewijzen. Zoals ik al zei, de landen met de grootste aanhang onder de communisten zijn de Latijns Katholieke landen zoals Frankrijk, Spanje en Italië en rara hoe dat zou komen. Je weet toch bv. dat de Belgische maoisten van AMADA ontstaan zijn uit het conservatieve katholieke KVHV...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be