![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() Ik heb het u toch zonet uitgelegd. Dat is maar een hypothese natuurlijk. Maar wanneer ik lees dat sommige moslims beweren dat in de koran alle wetenschappelijke kennis is vervat, dan geloof ik eigen mijn ogen niet.
Laatst gewijzigd door system : 21 september 2008 om 17:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar ik veronderstel dat jij die verzen ook gewoon vanbuiten kent, dus hoef ik de moeite niet te doen om ze letterlijk te gaan opzoeken. Hoe zit het nu: hangen de zon en de maan in één van uw zeven hemelen of is dat gewoon de perceptie van iemand die vanop aarde naar de lucht kijkt? en in geval twee: woont Allah dan op aarde (op zijn troon boven het water - zoals hij zijn adres opgaf in de koran) of woont Allah ergens anders. en indien het laatste: waar woont ie?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Maar over die hypothese gesproken, waarom is dat hypothese? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Plaats a.u.b het vers, en verder de bewering dat het een feite tegenspreekt want ik begrijp jou echt niet. Sorry! Ik reciteer de koran en ik lees de interpretatie, maar maan en zon hangen ben ik nergens tegengekomen. Laatst gewijzigd door Ahmes : 21 september 2008 om 17:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hypothese omdat ik er vanuit ga dat Mohammed niet erg beslagen was in de wetenschap van het heelal. Hij zal zeker niet geweten hebben wat nu een 'planeet' was. Het was een eenvoudige koopman. En dan nog koopman, omdat hij een rijke vrouw had getrouwd die eigenares was van die handelzaak. Laatst gewijzigd door system : 21 september 2008 om 18:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Tradities = de bronnen van de islam zoals de koran, de Hadith, de biografie van profeet en zijn metgezellen uit de eerste generatie moslims, de bibliografie van grote bekende geleerden enzovoorts. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Zie: Wetenschap en Geloof in de Koran http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert5.htm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
nochtans vind ik dat nergens terug in uw koran hoor. Zou Allah dat toch wel belangrijk feit vergeten zijn?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus in mijn ogen: Mohammed was een eenvoudig persoon, die misschien kon schrijven (maar weinig) en die zeker niet beslagen was in de kennis van het heelal en die op een gegeven ogenblik meent de stem van Allah te horen en dit dan heeft laten opschrijven. Maar of Mohammed nu echt de stem van Allah heeft gehoord, daar heb ik mijn uiterste ernstige twijfels over. Maar u dus niet als ik het goed begrijp. Laatst gewijzigd door system : 21 september 2008 om 18:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
071.015 YUSUFALI: "'See ye not how Allah has created the seven heavens one above another, PICKTHAL: See ye not how Allah hath created seven heavens in harmony, SHAKIR: Do you not see how Allah has created the seven heavens ,~ one above another, 071.016 YUSUFALI: "'And made the moon a light in their midst, and made the sun as a (Glorious) Lamp? PICKTHAL: And hath made the moon a light therein, and made the sun a lamp? SHAKIR: And made the moon therein a light, and made the sun a lamp? en nu de vraag(voor de derde keer): waar zijn uw zeven hemelen waar de zon tussenhangt en de maan ook?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Minister
|
![]() Er is iets dat ik niet zo goed begrijp in dit soort discussies.
Enerzijds doet creationisme opgeld bij zeer veel moslims. Laat ik nu even veronderstellen dat openingsposter als moslim ook creationist is, dat hij gelooft dat God de wereld in een paar dagen tijds schiep, en dat de kosmos véél jonger is dan de bijna 14 miljard jaar die de wetenschap ons aantoont. Hoe kan het dan dat iemand die wetenschap niet echt ernstig neemt anderzijds de koran wel wetenschappelijke aspiraties toedicht? Neemt openingsposter de Koran dan ook niet ernstig? Of het moest natuurlijk wezen dat Ahmes geen creationist is... Aan hem die vraag dus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik ben eigenlijk geen creationist volgens definitie van het creationisme door bepaalde ideologen, en ik ben geen evolutionist volgens definitie van het evolutionisme door bepaalde filosofische theorieën. Ik ben dus niet iemand die alle hypothesen en theorieën blindelings volgt en als wetenschap beschouwt, en ik ben niet iemand die diepere betekenissen achter schepping volgens de koran zoekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ja, absoluut, ik geloof in de djins en alles wat ik in de koran terug vind. waarom niet? Laatst gewijzigd door Ahmes : 21 september 2008 om 21:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In onze taal betekent ZEVEN, ook al eens acht of negen, soms zelfs vijf, twee, drie of cijfer. En hemel betekent boven, beneden, onder, op, achter, voor, links of rechts. en zon betekent dan weer rond, vierkant, driehoekig, geel, blauw, groen, zwart of wit en "de koran heeft gelijk" kan dan ook betekenen: dat is een boekske vol met koeienstront. ik wist dat we er nog eens gingen geraken!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 22 september 2008 om 08:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op deze foto van de Nasa wordt de wetenschappelijke proef geleverd : de maan en de zon zijn even groot. Sommige goedgelovige fantasten houden mordicus vast aan hun bewering dat de zon 400 maal groter zou zijn dan de maan : zij worden door deze foto met hun neus op de werkelijkheid geduwd. Er zijn islamgeleerden die beweren dat de zon 2 x groter is dan de maan. Laten we daar niet moeilijk over doen : het zou kunnen, want de fototoestellen van Nasa zijn natuurlijk niet altijd betrouwbaar.
![]() Met dank aan Angeltjes
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ![]() Heb eigenlijk niets nuttigs te zeggen, maar wou niet onopgemerkt met m'n oogjes draaien na het doorlezen van deze discussie ![]()