![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() Iemand die zoals een halve wilde met een wagen over de openbare weg scheurt is een misdadiger, heb ik jou niet zoiets in de aard horen verklaren in de Jôrg Haider-topic ?
Met een wagen kan je iemand doodrijden, iemand die onverantwoord snel rijd moet dus gestopt worden. Zonodig met gebruik van een ander wapen. 12 maanden cel is dus ferm overdreven ! De "gevaarlijke" wagen werd gestopt, de schutter verdient een medaille, logischerwijze...Hij heeft immers anderen -onschuldigen- voor doodsgevaar behoed . |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 6 november 2008 om 02:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(Enfin, ik kan me wel voorstellen dat zulke dingen in de toekomst per definitie zullen gebeuren. Geen enkele politieman heeft er een jaartje cel voor over om een overtreder te kunnen klissen en daarbij per ongeluk de mens neer te schieten. In de toekomst zal "halt of ik schiet" dus worden vervangen door "halt of speel 'een, twee drie, wie gepakt wordt is gezien'".
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 6 november 2008 om 08:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En het ergste is nog dat er mensen zijn die dat allemaal doodnormaal vinden.
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
hij heeft niet bewust geschoten, laat staan bewust doodgeschoten. Als de rechter (toch een vrij belangrijk persoon, niet?) vind dat het een ongeluk was maar dat de politieman er toch nog altijd fout aanheeft, is dit een correct vonnis.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar als ik eerlijk ben geloof ik er geen hol van, de flik wou hem misschien niet doden, maar als je een wapen op iemand richt die wegloopt, dan heb je de bedoeling erop te schieten. Maar ja, flikken mogen dat natuurlijk.
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
neen, flikken mogen dat niet, maar ja, flikken zijn ook mensen. het is niet omdat jij politiemensen wilt ontmenselijken dat ze het niet meer zijn hé.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister
|
![]() Zo rond de vijf jaar effectief, ik probeer zo snel mogelijk een online bron te vinden.
![]() |
#75 |
Parlementslid
|
![]() >Moeilijke zaak:
1 jaar cel is een zware straf anderzijds: doodgaan omdat je wegliep is ook een zware straf
![]() |
#76 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 1 jaar cel voorwaardelijk is geen straf, dat is om te lachen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet voor het één of het ander, heb zelf ook al wat meegemaakt trouwens.
Als je aangehouden wordt en in de wagen gestopt wordt voor verder verhoor (op den bureau) ben je al gefouilleerd en in bijna alle gevallen met handboeien. Laat in dit geval die boeien nu nog in het midden van wel of niet, soms kan je ze ook wel eens los wrikken trouwens. Maar als je alsnog gaat gaan lopen weet de agent maar al te goed dat je geen wapen meer hebt. Als je het dan nog steeds nodig vind om in de rug te gaan schieten van één die aan het weglopen is? Komaan dus. Wat verwachtte hij? Een dodelijke scheet die uit zijn achterwerk ging komen? Het is typisch cowboytje spelen zoals het al duizend keer is voorgevallen en nog eens duizend keer opnieuw zal voorvallen. En dan zo'n prut straf? Het is duidelijk dat men hier niet onpartijdig in oordeelt. Zo gaat het trouwens iedere keer weer opnieuw. Kan me voorstellen dat agenten met cowboy allures zich daardoor gesterkt voelt.
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Minister-President
|
![]() Als het een ongeluk was, dan is dit te wijten aan een gebrek aan opleiding met vuurwapens. Hebben Belgische flikken geen peppergun, tasers en ander niet-dodelijk materiaal?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga ervan uit dat die rechter dat voor mij gedaan heeft en zijn bronnen zullen waarschijnlijk betrouwbaarder zijn dan uw dagbladen. Dus met de motivatie van de rechter zijn we meer gebaat om de uitspraak te begrijpen. Of past dat niet in uw kraam ? Misschien verloor de man zijn baan en vond de rechter dat voldoende straf. ??? |
|
![]() |
![]() |