Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2008, 23:49   #61
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Nog altijd geen reden om hem in de rug te schieten.
Iemand die zoals een halve wilde met een wagen over de openbare weg scheurt is een misdadiger, heb ik jou niet zoiets in de aard horen verklaren in de Jôrg Haider-topic ?
Met een wagen kan je iemand doodrijden, iemand die onverantwoord snel rijd moet dus gestopt worden. Zonodig met gebruik van een ander wapen.
12 maanden cel is dus ferm overdreven ! De "gevaarlijke" wagen werd gestopt, de schutter verdient een medaille, logischerwijze...Hij heeft immers anderen -onschuldigen- voor doodsgevaar behoed .
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 23:51   #62
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Luisteren of in de rug geschoten worden?

Wat met doven?
Was het een dove Turk, of zegt het onderzoek daar niks over ?
Oud 5 november 2008, 23:52   #63
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Een flik schiet een onschuldige Turk neer en wordt amper veroordeeld.
Wie vindt dat nu écht zo vreemd?
waarom sloeg die "onschuldige" op de vlucht ?
Oud 6 november 2008, 02:43   #64
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
waarom sloeg die "onschuldige" op de vlucht ?

Dat vraag ik mij ook af.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2008, 02:58   #65
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Iemand die zoals een halve wilde met een wagen over de openbare weg scheurt is een misdadiger, heb ik jou niet zoiets in de aard horen verklaren in de Jôrg Haider-topic ?
Met een wagen kan je iemand doodrijden, iemand die onverantwoord snel rijd moet dus gestopt worden. Zonodig met gebruik van een ander wapen.
12 maanden cel is dus ferm overdreven ! De "gevaarlijke" wagen werd gestopt, de schutter verdient een medaille, logischerwijze...Hij heeft immers anderen -onschuldigen- voor doodsgevaar behoed .
Volgens dit zat hij niet in zijn wagen toen hij neergeschoten werd:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Nieuwsblad:
,,Hij leek dronken en moest voor een ademtest mee naar het commissariaat'', legde parketwoordvoerder Pascal Persoons zaterdagmorgen uit. ,,Nadat hij in de politiewagen was gestapt, rende de man plots weer weg. De agenten achtervolgden hem.''

Tijdens die achtervolging in de buurt van het Priester Daensplein pakte een van de agenten zijn wapen en loste een schot. De vluchtende man werd in de rug geraakt.
Lees meer bij de bron

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 november 2008 om 02:59.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2008, 08:21   #66
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
nee natuurlijk zat hij niet in de wagen toen hij wegliep. Ze hadden hem dus moeten laten lopen zodat hij nadien rustig terug met zijn wagen kon verderscheuren neem ik aan?

(Enfin, ik kan me wel voorstellen dat zulke dingen in de toekomst per definitie zullen gebeuren. Geen enkele politieman heeft er een jaartje cel voor over om een overtreder te kunnen klissen en daarbij per ongeluk de mens neer te schieten. In de toekomst zal "halt of ik schiet" dus worden vervangen door "halt of speel 'een, twee drie, wie gepakt wordt is gezien'".

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 6 november 2008 om 08:23.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2008, 10:40   #67
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
nee natuurlijk zat hij niet in de wagen toen hij wegliep. Ze hadden hem dus moeten laten lopen zodat hij nadien rustig terug met zijn wagen kon verderscheuren neem ik aan?

(Enfin, ik kan me wel voorstellen dat zulke dingen in de toekomst per definitie zullen gebeuren. Geen enkele politieman heeft er een jaartje cel voor over om een overtreder te kunnen klissen en daarbij per ongeluk de mens neer te schieten. In de toekomst zal "halt of ik schiet" dus worden vervangen door "halt of speel 'een, twee drie, wie gepakt wordt is gezien'".
Grapjas. De flik heeft 12 maand met uitstel gekregen. Niet te verwonderen, we leven nog altijd in een rechtstaat, flikken zijn dus meer waard dan mensen en zéker meer waard dan dronken Turken.
En het ergste is nog dat er mensen zijn die dat allemaal doodnormaal vinden.
Oud 6 november 2008, 10:43   #68
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grapjas. De flik heeft 12 maand met uitstel gekregen. Niet te verwonderen, we leven nog altijd in een rechtstaat, flikken zijn dus meer waard dan mensen en zéker meer waard dan dronken Turken.
En het ergste is nog dat er mensen zijn die dat allemaal doodnormaal vinden.
je moet kunnen nuanceren natuurlijk.

hij heeft niet bewust geschoten, laat staan bewust doodgeschoten. Als de rechter (toch een vrij belangrijk persoon, niet?) vind dat het een ongeluk was maar dat de politieman er toch nog altijd fout aanheeft, is dit een correct vonnis.
Oud 6 november 2008, 10:55   #69
An Arkos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
je moet kunnen nuanceren natuurlijk.

hij heeft niet bewust geschoten, laat staan bewust doodgeschoten. Als de rechter (toch een vrij belangrijk persoon, niet?) vind dat het een ongeluk was maar dat de politieman er toch nog altijd fout aanheeft, is dit een correct vonnis.
Niet bewust geschoten? Dat is verdomme nog beangstigender, dat betekent dat die flik zomaar met een wapen in de hand iemand achtervolgt en hem dan per ongeluk doodschiet.
Maar als ik eerlijk ben geloof ik er geen hol van, de flik wou hem misschien niet doden, maar als je een wapen op iemand richt die wegloopt, dan heb je de bedoeling erop te schieten.
Maar ja, flikken mogen dat natuurlijk.
Oud 6 november 2008, 11:01   #70
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet bewust geschoten? Dat is verdomme nog beangstigender, dat betekent dat die flik zomaar met een wapen in de hand iemand achtervolgt en hem dan per ongeluk doodschiet.
Maar als ik eerlijk ben geloof ik er geen hol van, de flik wou hem misschien niet doden, maar als je een wapen op iemand richt die wegloopt, dan heb je de bedoeling erop te schieten.
Maar ja, flikken mogen dat natuurlijk.
ja, hij heeft dus een fout gemaakt, dat geeft hij ook toe en daarvoor wordt hij gestraft. hij wordt (terecht) niet gestraft omdat hij die man zou vermoord hebben. of hij hard genoeg ervoor gestraft is, daar kan je over discussiëren, maar niet dat hij de intentie had om te doden.

neen, flikken mogen dat niet, maar ja, flikken zijn ook mensen. het is niet omdat jij politiemensen wilt ontmenselijken dat ze het niet meer zijn hé.
Oud 6 november 2008, 11:05   #71
An Arkos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ja, hij heeft dus een fout gemaakt, dat geeft hij ook toe en daarvoor wordt hij gestraft. hij wordt (terecht) niet gestraft omdat hij die man zou vermoord hebben. of hij hard genoeg ervoor gestraft is, daar kan je over discussiëren, maar niet dat hij de intentie had om te doden.

neen, flikken mogen dat niet, maar ja, flikken zijn ook mensen. het is niet omdat jij politiemensen wilt ontmenselijken dat ze het niet meer zijn hé.
Ik probeer flikken helemaal niet te ontmenselijken, ik probeer het rechtssysteem aan te klagen waarin je wordt veroordeeld voor poging tot moord als je een steen gooit naar een ingepakte robocop, en waarin een flik 550 euro boete en een voorwaardelijke celstraf krijgt omdat hij iemand in de rug dood schoot.
Oud 6 november 2008, 16:36   #72
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was niet uit de openingspost op te maken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2008, 16:39   #73
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik probeer flikken helemaal niet te ontmenselijken, ik probeer het rechtssysteem aan te klagen waarin je wordt veroordeeld voor poging tot moord als je een steen gooit naar een ingepakte robocop, en waarin een flik 550 euro boete en een voorwaardelijke celstraf krijgt omdat hij iemand in de rug dood schoot.
Welke straf krijgt ge dan ?
Oud 6 november 2008, 17:55   #74
An Arkos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Welke straf krijgt ge dan ?
Zo rond de vijf jaar effectief, ik probeer zo snel mogelijk een online bron te vinden.
Oud 6 november 2008, 18:03   #75
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

>Moeilijke zaak:

1 jaar cel is een zware straf

anderzijds: doodgaan omdat je wegliep is ook een zware straf
Oud 6 november 2008, 18:37   #76
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
>Moeilijke zaak:

1 jaar cel is een zware straf

anderzijds: doodgaan omdat je wegliep is ook een zware straf
1 jaar cel voorwaardelijk is geen straf, dat is om te lachen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2008, 22:46   #77
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Niet voor het één of het ander, heb zelf ook al wat meegemaakt trouwens.
Als je aangehouden wordt en in de wagen gestopt wordt voor verder verhoor (op den bureau) ben je al gefouilleerd en in bijna alle gevallen met handboeien.
Laat in dit geval die boeien nu nog in het midden van wel of niet, soms kan je ze ook wel eens los wrikken trouwens.
Maar als je alsnog gaat gaan lopen weet de agent maar al te goed dat je geen wapen meer hebt.
Als je het dan nog steeds nodig vind om in de rug te gaan schieten van één die aan het weglopen is? Komaan dus.

Wat verwachtte hij? Een dodelijke scheet die uit zijn achterwerk ging komen?

Het is typisch cowboytje spelen zoals het al duizend keer is voorgevallen en nog eens duizend keer opnieuw zal voorvallen.

En dan zo'n prut straf? Het is duidelijk dat men hier niet onpartijdig in oordeelt. Zo gaat het trouwens iedere keer weer opnieuw.
Kan me voorstellen dat agenten met cowboy allures zich daardoor gesterkt voelt.
Oud 6 november 2008, 22:53   #78
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat was niet uit de openingspost op te maken.
't loont altijd de moeite , eens verder te kijken Het archief van Het Nieuwsblad en van Le Soir gaan redelijk ver terug en gratis (niet zoals DS)
DM en GVA ook, meen ik. Google is your friend
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2008, 23:03   #79
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Als het een ongeluk was, dan is dit te wijten aan een gebrek aan opleiding met vuurwapens. Hebben Belgische flikken geen peppergun, tasers en ander niet-dodelijk materiaal?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2008, 23:14   #80
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't loont altijd de moeite , eens verder te kijken Het archief van Het Nieuwsblad en van Le Soir gaan redelijk ver terug en gratis (niet zoals DS)
DM en GVA ook, meen ik. Google is your friend
Dat lijkt mij nergens voor nodig.
Ik ga ervan uit dat die rechter dat voor mij gedaan heeft en zijn bronnen zullen waarschijnlijk betrouwbaarder zijn dan uw dagbladen.
Dus met de motivatie van de rechter zijn we meer gebaat om de uitspraak te begrijpen.
Of past dat niet in uw kraam ?
Misschien verloor de man zijn baan en vond de rechter dat voldoende straf. ???
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be