Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2008, 22:53   #61
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat de meeste mensen ervan overtuigd zijn dat Bush een puinhoop heeft achtergelaten.

Degene die de puinhoop eerst moet ruimen heeft altijd een negatief imago.

De Republikeinen wilden uiteindelijk niet zelf de puinhoop gaan ruimen, maar zich eerder de volgende vier jaar gaan herbronnen, terwijl ze de democraten de vuilnis laten ophalen die G.W. heeft achtergelaten.

Hoe doe je dat?

a) Je doet net alsof je een goede kandidaat erop afstuurt. McCain heeft vast en zeker alle mogelijke geschikte talenten en credentials, maar de mens is 74. Moest hij verkozen geworden zijn en hij deed iets mis, "lag dat aan zijn leeftijd/gezondheid/ouderdom"...;

b) Je kiest een "geschikte" vice-president. Buiten het feit dat Bassie ook te oud was, en Claudia Schiffer te intelligent bleek, konden ze geen betere kandidate vinden. het was VROUW, had een kont, zag er goed uit en braakte woordjes uit.

Stel dat ze McCain verkozen hadden én hij was het hoekje omgegaan, dan konden ze de deplorabele situatie van het land nog steeds wijten aan het feit dat er een "spleet" verkozen was geweest.

De republikeinen WILDEN geen president van hun partij om nu de kolen uit het vuur te gaan halen in Iran!

-----------------------------

De Democraten: tja, wat moeten ze. Ze zijn de gedoodverfde winnaars. Gaan ze hun "wasps" of hoe heten ze? White American Chauvinist Pigs... sorry nee, white american silly people? ook niet ... enfin, iedereen weet wie ik bedoel, gaan ze dié gasten de beerput van bushybush laten opruimen? ben je mal!

Neenee, als ze toch moeten winnen gaan ze reservepersoneel inzetten

a) een vrouw (intelligent, ervaren, onderlegd, alles wat je wil.... maar : EEN FEMELLEKE clinton
b) een ander soort minderheid: (ok, well bred hoor, ze zijn niet gek die democrats), dus een gekleurde witte! ook intelligent, well bred door witte familieleden, én het KLEURTJE.

Als het foutloopt kunnen de Democrats nadien nog altijd zeggen dat het ofwel aan het Femelleke lag, ofwel aan het kleurtje

Get the picture?

Iemand iets over Biden gehoord? Ik alvast niet. Was bladvulling.

---------------

En als het foutloopt bij BO ? Dan ligt het aan het couleureke natuurlijk.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 5 november 2008 om 22:56.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 23:11   #62
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Ze hebben er dus over nagedacht als ik u probeer samen te vatten.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 23:14   #63
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ze hebben er dus over nagedacht als ik u probeer samen te vatten.
dacht je soms dat ze daarover dobbelden of zo?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 5 november 2008, 23:20   #64
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gaan ze hun "wasps" of hoe heten ze? White American Chauvinist Pigs... sorry nee, white american silly people? ook niet ... enfin, iedereen weet wie ik bedoel, gaan ze dié gasten de beerput van bushybush laten opruimen? ben je mal!
Ik ging er hier even van uit dat iedereen weet wie de WASPS waren, maar hierbij dus toch maar een Wiki-linkje voor alle zekerheid:

Wie zijn de WASPS?

Blijkbaar zijn het bij de Democraten geen WASPS, maar WASCS dus.

Laatst gewijzigd door circe : 5 november 2008 om 23:23.
Oud 6 november 2008, 01:03   #65
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Een Afro-Amerikaan wordt de machtigste man ter wereld, en de leider van de 'vrije' wereld.

Het psychologische effect hiervan op de Afro-Amerikaanse gemeenschap, en bij uitbreiding op Afrikanen en andere 'kleurlingen', kan moeilijk onderschat worden.

Deze historische dag doorbreekt op een symbolische manier eeuwen van onderdrukking - die lopen van de slavernij, over apartheid en segregatie, tot latent racisme.
Daar heb je volkomen gelijk in C2C. Opvallend vond ik de reacties in Amerika van Obama aanhangers in de VS. De blanken waren blij dat eindelijk het Bush-regime werd opgeruimd. De kleurlingen waren vooral blij dat een het een kleurling gelukt was president te worden. Dat vonden ze belangrijker dan de overwinning op de Bushisten. En het ging heel diep, denk ik, vele gekleurde mensen waren heel sterk emotioneel geraakt. Ik zou dat ook zijn als ik geen filthy male sexist white pig was. Als je niet als volledig waardevol mens wordt erkend, wanneer je achter in de bus moet zitten om een nog relatief kleine vernedering te noemen, dan word je tot haat gedwongen. Als dan als symbool van het einde van zo’n ontmenselijking eindelijk iemand van jouw kleur tot president wordt gekozen, is dat een reden om tot in de hemel te juichen.

Zelfs slegie begrijpt dat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Het enige wat met deze verkiezings zo belangrijk is, is de symbolische overwinning van een huidskleur in een vroeger en nu nog vrij racistisch land.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2008, 03:53   #66
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard The "Race and Racism Speech"

Een schitterende Obama speech van 18 maart, in Philadelphia (Pa), waarschijnlijk uit de tekstverwerker van de 26-jarige Jon Favreaux: A more perfect union

Het stuk over Wright is helemaal opmerkelijk.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2008, 08:56   #67
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
. Als dan als symbool van het einde van zo’n ontmenselijking eindelijk iemand van jouw kleur tot president wordt gekozen, is dat een reden om tot in de hemel te juichen.
Dus zolang niet elk geslacht, elk ras en elke seksuele overtuiging ooit een president heeft afgeleverd, blijft de VS een onmenselijk seksistisch en racistisch land ?

Het feit dat zoveel nadruk wordt gelegd op de kleur en dus het anders zijn, zorgt in mijn ogen eerder voor een uitdieping van de wij-zij kloof dan dat geëvolueerd wordt naar het nog amper opmerken van de kleur. Ik ben blij voor de Amerikanen dat ze voor het minste kwaad hebben gekozen maar moest er niet zoveel heisa gemaakt worden rond zijn kleur, ik denk dat ik ze geeneens had opgemerkt.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2008, 09:48   #68
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Dus zolang niet elk geslacht, elk ras en elke seksuele overtuiging ooit een president heeft afgeleverd, blijft de VS een onmenselijk seksistisch en racistisch land ?

Het feit dat zoveel nadruk wordt gelegd op de kleur en dus het anders zijn, zorgt in mijn ogen eerder voor een uitdieping van de wij-zij kloof dan dat geëvolueerd wordt naar het nog amper opmerken van de kleur. Ik ben blij voor de Amerikanen dat ze voor het minste kwaad hebben gekozen maar moest er niet zoveel heisa gemaakt worden rond zijn kleur, ik denk dat ik ze geeneens had opgemerkt.
Blijkbaar gaan al die zelfverklaarde anti-racisten vierkant voorbij aan het feit dat Obama zichzelf nooit als "zwarte" wou profileren.

Citaat:
De eerste Afro-Amerikaanse president van de Verenigde Staten sprak niet over Martin Luther King, de zwarte voorvechter voor gelijke rechten in Amerika. Ook in zijn vorige toespraken heeft Obama zelden of nooit spontaan over de rassenkwestie in de VS gesproken, omdat hij het imago van kandidaat van zwart Amerika verfoeide. Obama wilde de kandidaat van alle Amerikanen zijn.
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=LI22JMQO

en hoezo?

Oud 6 november 2008, 10:00   #69
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat we nog veel 'historische' verkiezingen tegemoet gaan dan:
- De eerste latino-president
- De eerste Aziatisch-Amerikaanse president
- De eerste homo-president
- De eerste vrouwelijke presidente
- De eerste zwarte vrouwelijke presidente
- De eerste lesbische vrouwelijke latino-presidente die abortus heeft laten plegen en niet naar de kerk gaat
- De eerste moslim-president
- De eerste hindoe-president
- ...

Allemaal 'historische' verkiezingen die de betrokken personen echter eerder beschouwen als zijnde een louter symbool dan als zijnde wat ze in feite zijn; the right man or woman on the right place.

De dag dat een atheistische homo president wordt zal ik nog waarschijnlijk niet meemaken.

Persoonlijk kan het me geen barst schelen wat iemand is. Het komt erop aan wat iemand doet. De rest is allemaal maar verpakking
Oud 6 november 2008, 10:09   #70
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat onmenselijk seksistisch en racistisch is natuurlijk veel te sterk uitgedrukt. Maar ik denk ook dat vrouwen het als een symbool zullen zien, wanneer een vrouw tot president wordt gekozen. En de homo's zullen ook hun symbool zien bij een homoseksuele president.

Btw. Pim Fortuyn heeft ongelofelijk veel bijgedragen aan de acceptatie van homo's in Nederland.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2008, 12:17   #71
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Nu wil me al een zwarte James Bond hebben.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2008, 12:30   #72
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat onmenselijk seksistisch en racistisch is natuurlijk veel te sterk uitgedrukt. Maar ik denk ook dat vrouwen het als een symbool zullen zien, wanneer een vrouw tot president wordt gekozen. En de homo's zullen ook hun symbool zien bij een homoseksuele president.
Mensen (de massa) hebben dus symbolen nodig om zich aan op te trekken. En wat doet de redelijkheid dan? Is die afgeschaft?

Citaat:
Btw. Pim Fortuyn heeft ongelofelijk veel bijgedragen aan de acceptatie van homo's in Nederland.
Bewijzen daarvan?

Laatst gewijzigd door Bert Deckers : 6 november 2008 om 12:30.
Bert Deckers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2008, 13:59   #73
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:

Wanneer zullen we eindelijk een lesbische, joodse, zwarte en communistische Presidente hebben in België, d�*t is de vraag... Want ze zijn hier zo verzuurd, conservatief en achterlijk...
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2008, 14:09   #74
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Wanneer zullen we eindelijk een lesbische, joodse, zwarte en communistische Presidente hebben in België, d�*t is de vraag... Want ze zijn hier zo verzuurd, conservatief en achterlijk...
Of iemand met het syndroom van Down? Of nee, die hebben we momenteel.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2008, 14:27   #75
Jedd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik denk dat de meeste mensen ervan overtuigd zijn dat Bush een puinhoop heeft achtergelaten.

Degene die de puinhoop eerst moet ruimen heeft altijd een negatief imago.
als je jou redenering volgt, moet je niet meer deelnemen aan verkiezingen.
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be