![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#62 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dixit
![]() |
![]() |
#63 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Afhankelijk van het aantal rijstroken en de frequentie dat er plaats is op de rechterrijstrook om in te voegen bent u een 'pain in the ass' die 'opt gemak' andere chauffeurs enerveert en files veroorzaakt, u bent een verkeersegoïst
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Fat chance ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Schaf kilometervergoedingen af, schaft tankkaarten voor prive gebruik af en limiteer het gebruik van bedrijfsvoertuigen enkel tot het werk (dus niet meer als prive wagen) en je zult zien dat mensen veel sneller geneigd zijn om eens in brussel of antwerpen te gaan wonen ipv iedere dag in de file te staan op eigen kosten. Belgie is het land waar de auto koning is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
stel dat je als leterme naar de koning rijdt, en een journalist kijkt via een rijkswachtcombie vriend naar de gegevens waar je naartoe bent, ben je inderdaad een soort schending aan het doen, maar door de traceerbaarheid van die traceringsgegevens... maak je precies die schending van privacy zichtbaar. het syteem bestaat nu al op bevolkingsregister niveau: als een ambtenaar van gemeente X kijkt naar uw rijksgegevens, wordt dit zichtbaar voor de persoon in kwestie... Feitelijk zoekt de ambtenaar meestal door de dubbele benamingen die bestaan gewoon naar de juiste persoon... maar in elk geval die tracering garandeert dat je u dik moet bewust zijn wat je doet... je gaat precies niet leterme's familie verjaardagskalender moeten maken om die door te geven aan een journalist van de flair bvb... Dus die no way is feitelijk geen goed antwoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en een videoconferentiesysteem installeren in de firma http://www.videoconferencing-system....roduct/id/3153 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor zover ik weet is de stofproductie recht evenredig met het aantal auto's, aantal verwarmingen op mazout en aantal vrachtwagens en hun verbruik. Het zou een axioma moeten zijn dat uit een uitlaat voortaan nog alleen CO2 mag komen, geen cyclus zonder STEG en condensatie WKK. Moest je dit principe hanteren deel je het huidige emissieniveau door 3. Dus ook uw stof. Een diesel maakt vooral stof tijdens de acceleratie, stationair maakt hij nauwelijks stof, een hybrid diesel maakt dus bv 90% minder stof op die manier... Om maar te zeggen, focuseer u rustig op de CO2, en de rest zal volgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
Er zijn chauffeurs die denken dat de 2e rijstrook hun eigendom is eens ze er op geraken ook al is de eerste rijstrook voor kilometers vrij
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar again: door de zalige drukte op onze wegen is het vaak zo dat het rechterrijvak nu eenmaal is voorbehouden voor slakken en camions, en daar steek ik mij echt niet tussen om die snelheidsmaniakken te plezieren ! Want eenmaal er tussen komt ge er nauwelijks uit.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik denk dat jij zo een van die bumperklevers bent, onbewust rij je wel zo, je geeft gas tot de volgende medeweggenoot u hindert, en zo ben je gans de rit gehinderd, kan best frustrerend zijn ik rij dus met tempomat, en zet gewoon mijn eigen ritme... bvb 127km:u en van daaruit geredeneerd volg ik gewoon het wettelijk maximum, en komt de optie om wat sneller te rijden als er een bumperklever voorbij wil niet voor, ik ga uiteraard wel naar rechts gaan als er plaats is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Gouverneur
|
![]() Men zo beter doen zoals in Amerika: daar mag iedereen zijn rijvak kiezen, maar mag niet voortdurend veranderen. Want elke verandering is een manoeuvre en houdt risico's in. Zodoende zou men de 1ste rijstrook kunnen voorbehouden voor vrachtwagens. En de 2de en 3de voor auto's
Als er geen spits is heb ik er geen probleem mee om in de eerste strook te rijden. Maar anders waag ik mij niet in de vrachtwagenstrook. Het is genoeg dat er ergens een kleine file ontstaat om een vrachtwagen met cruise-control(welke idioot heeft dat ooit bedacht) te hebben. En als ik werk liever een snelhuidsduivel die noodgedwongen naar het 3de moet op de zenuwen dan dat ik mij ga meten met vrachtwagens.
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de ecorakkers proberen toch in het zog of slipstream van de vrachtwagens hun verbruik te halveren. Aan 90km/u kun je zalig zuinig cruisen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Partijlid
|
![]() [
Het is genoeg dat er ergens een kleine file ontstaat om een vrachtwagen met cruise-control(welke idioot heeft dat ooit bedacht) te hebben. Men kan de verkeersproblemen niet oplossen zonder het aantal wagens te verminderen. Mijn oplossing: 1) Verhoog de verkeersbelasting (het bezit van een wagen) en verminder de aksijsen van de brandstof. Iemand die geen 20.000 km per jaar rijdt zou ongeveer dezelfde kost moeten betalen als hij nu betaald, voor wie minder rijdt (en dikwijls een gevaar op de weg is) zou dit een afradend effekt hebben. 2) Plaats veel meer camera's op snel- en gewestwegen, of de snelheidsbeperking nu gerechtvaardigd is of niet, wetten zijn er om nageleefd te worden. 3) Kijk na of de snelheids beperkingen gerechtvaardigd zijn vb bij werken op een autostrade is het bijna standaard dat er een snelheidsbeperking is tot 70 km/uur terwijl op de nevenliggende gewestweg met 1 rijvak 90 km/uur mag gereden worden. 4) In stedelijke gebieden kijk de verkeerslichten na (synchronisatie) dit zou alleen al een besparing van 30% CO2 uitstoot opleveren. 5) Elke verkochte nieuwe auto zou een cruise control moeten hebben, rijden op cruise control verhinderd dat men te snel gaat rijden (ik spreek uit ondervinding). 6) Voer het rijbewijs met punten in, EN CONTROLEER DIT. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
2)Wanneer is het spits? 's Morgens en 's Avonds tijdens de week. Zorg ervoor dat Bedrijven sterke beloond word als ze gemakkelijk bereikbaar zijn met het openbaar veroer(en het personeel daar ook van gebruikmaakt).
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
Het remgedrag van sommige chauffeurs is soms echt abominabel. Ik speel later nog wel een aantal aberante voorbeelden door. Gelijkaardig voor de linker- en middenrijstrookrijders maar ik kom hier later nog wel ff op terug
![]() |
![]() |
#77 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In mijn regio is er geen enkel bedrijf dat mij dezelfde opportuniteiten geeft als hetgene waar ik nu werk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Vreemdeling
|
![]() Een van de oplossingen dat onmiddelijk mogelijk is, is het aanmoedigen van thuiswerk. Ik neem aan dat er meerdere beroepen zijn waarbij dit geen enkel probleem kan zijn. Technologisch kan het al veel langer, maar de wil vanuit het management moet er ook zijn.
Ik kan het trouwens iedereen aanraden ;o)) Een andere mogelijkheid, maar moelijker te verwezelijken, is het creeren van glijdende uurregeling waar het kan. Openbaar vervoer kan goed zijn, maar dan moet er toch nog veel gebeuren neem de trein maar eens van Antwerpen-Zuid naar Hasselt tijdens de spits, dan weet je hoe leuk een trein kan zijn ![]() Heb het 7 jaar kunnen doen, gelukkig nu niet meer Taksen en duurdere diesel raak je enkel de mensen met een privé wagen. Met een firma wagen merk je daar niets van. De taksen zijn trouwens enkel als aanvulling op de schatkist. Ik denk niet dat mensen een andere wagen zullen kopen omdat de diesel 4 cent in prijs gestegen is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Vreemdeling
|
![]() sorry, dubbel gepost
Laatst gewijzigd door Dosz : 6 januari 2009 om 15:41. |
![]() |
![]() |