![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mahmoud...22_translation
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kernwapens kunnen op verschillende manier gebruikt worden: de VS gebruikte het om twee Japanse steden van de kaart te vegen, Frankrijk gebruikte om zich als wereldgrootmacht te profileren, de Sovjetunie gebruikte het om een Amerikaanse aanval te kunnen beantwoorden, etc... Maar uiteindelijk kan men stellen dat een kernwapen wel degelijk gebruikt wordt. Men dreigt met een feitelijke genocide om op internationaal vlak bepaalde zaken te verkrijgen. Dat zeg niet alleen ik, maar ook het Internationaal Gerechtshof in Den Haag: Citaat:
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 23 april 2009 om 22:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Idealisme is een mooie zaak, maar het is net het verschijnen van iets dat groter, sterker en machtiger is dan de mens ooit kan vatten, dat de grote oorlogen tussen veel landen heeft stilgelegd. Oorlog is nu meestal tussen wapens met kernwapens tegen ongekernwapende landen, of tussen twee kernloze landen. Iran een kernwapen geven zou overigens jouw belangen dienen. Brighter than the Sun... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het fenomeen dat grootmachten elkaar bekampten op andermans territorium, is ook geen nieuw gegeven sinds de komst van de atoombom. Hier in Vlaanderen zijn genoeg oorlogen uitgevochten tussen andere grootmachten (het front aan de IJzer tijdens WOI, de Slag bij Waterloo,...). De 30-jarige Oorlog, waarbij Frankrijk de Europese hegemonie overnam van de Spaanse Habsburgers, werd ook voornamelijk op Duits grondgebied uitgevochten. En dan heb ik het nog niet over de oorlogen die Frankrijk en Engeland met elkaar voerden in de kolonies. Citaat:
Ik ben tegen kernwapens tout court. Het zou dus behoorlijk hypocriet zijn, mocht ik de Israëlische kernwapens wél veroordelen, maar de Iraanse niet. Het bezitten van een kernwapen, is een puur terroristische daad. Het gaat immers over het creëren van een angstklimaat onder een burgerbevolking, om een bepaald politiek doel te verwezelijken. Er zijn op dit forum mensen die de term "terrorisme" te pas en te onpas gebruiken. Zelfs aanslagen op politiekantoren of militairen worden door deze mensen als terrorisme bestempeld (hetgeen enkel bewijst dat ze niet begrijpen wat terrorisme effectief betekent). En op zich vind ik dat een gewapende strijd tegen een regime onder bepaalde omstandigheden aanvaardbaar is. Maar om het effectief over te gaan tot het terroriseren van een burgerbevolking om je politek doel te bereiken, moet je in mijn ogen toch een perverte geest hebben.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En het is precies mijn punt: de grootmachten bekampen elkaar by proxy, maar de grote verwoestende oorlogen die tientallen miljoenen doden opeisen, zijn sindsdien niet meer gebeurd. Zie ook India en Pakistan. De drempel is veel lager om te gaan aanvallen als je weet dat de andere niet de wereld kan opblazen als je begint. Ik begrijp je punt, maar in een wereld vol mensen is enige wreedheid noodzakelijk. In een wereld vol Jaani's zou dit niet nodig zijn. Helaas zijn mensen verschrikkelijke schepsels. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Voila sé. En hou nu uw waanideeën voor uzelf als't kan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoezo? Alleen al de oorlog in Congo heeft aan 3 tot 4 miljen mensen het leven gekost. En als er nu één oorlog is, die draait over de grondstoffen voor de grootmachten, dan is het toch wel de oorlog in Congo!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De oorlogen worden inderdaad outsourced, maar is het niet beter om eerst het grote te voorkomen, en dan het kleine aan te pakken? Want wat stel je voor? Als een zijde plots idealistisch begint te doen, komen de cynici langs de andere kant met dreigementen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel dat ik met enkele kameraden gewapend een bankkantoor binnenwandel, en enkele minuten later terug buitenwandel met een flinke buit onder de arm. Ik heb niemand neergekogeld, niemand geslaan, enkel een paar klanten een tweeloop onder de neus geduwd. Denkt u dat de rechter mij vrijuit zal laten gaan, wanneer ik hem vertel dat ik dat wapen niet effectief gebruikt heb? Waarom zou het gebruik van een tweeloop als afschrikkingsmiddel tegenover een handvol mensen niet toegestaan zijn, en het gebruik van een nucleaire bom als afschrikking tegeover een volledige stad wel?
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Behold the bringer of light... Het afwikkelen van een kernarsenaal zal nergens naartoe leiden. De wereld is er niet klaar voor. Morele vragen -- uiteraard, het is angst en dergelijke, maar veel mensen slapen beter dankzij dit stukje onverzadigde katalyse op blik. De mens heeft altijd al oorlog gevoerd. Het zal niet stoppen voordat de cynici de macht afgeven, en de laatste op winst gebaseerde structuur verslagen is. Tot dan wil ik dat de cynici toch nog bang zijn voor iets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat ze maar dreigen. Waarom is Finland bijvoorbeeld niet aangevallen door de Sovjetunie tijdens de Koude Oorlog? Nochtans een westers land, dat niet in een militaire alliantie zat met een westerse kernmacht.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Minister
|
![]() Iran zou beter een groot parkeerterrein worden.
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hoe ongeloofwaardig het ook mag klinken, was dit exact wat er gebeurde. Stalin zag dat Mannerheim en de Finnen ballen hadden, en liet deze met rust. De Finnen slachtten met primitief wapentuig (sommige van hun kanonnen hadden niet eens terugslagdempers!) hopen Sovjettroepen af. Stalin sloot een verdrag af. Later was Finland en de USSR nauw verbonden door economische samenwerking. Scheepsbouw, met name. Er zijn zelfs veel zelfmoorden gebeurd in Finland toen de USSR viel, omdat de scheepsbouw de ravijn in dook. Finland was ook het enige Westers landje dat Sovjetwapentuig kon overkopen: T-72's en MT-LB's worden nog steeds gebruikt. Men zou dus ergens kunnen zeggen dat het land bevriend was met de USSR. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar hebben we toch Antwerpen voor?
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat dan? Je kan moeilijk je mannetjes naar Irak sturen voor de olie te gaan ontginnen, want niemand wil in het radio-actief besmet gebied gaan werken. Ook kan de VS ernaar fluiten om in Bagdad een marionettenregering te installeren, die de hele regio zou controleren. Want Irak stelt dan niets meer voor. Wees gerust. Mochten kernwapens handige oorlogsinstrumenten zijn, dan hadden de VS ze al lang gebruikt. Scrupules kennen ze immers niet in het Witte Huis.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees dit eens, hoe het werkelijk is gegaan,en wat het de finnen uiteindelijk heeft gekost.... En ook hoe de finnen in één oorlog aan beide zijden hebben meegevochten... http://nl.wikipedia.org/wiki/Vervolgoorlog |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het is dan ook noodzakelijk dat iedereen zich mag bewapenen teneinde zichzelf te beschermen, of dat nu tweelopen zijn of nucleaire wapens... |
|
![]() |
![]() |