![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() http://www.washingtonpost.com/wp-dyn...110201805.html Citaat:
Enkele honderden nazis werden gevonnist en veroordeeld. hun tien- of honderdduizenden of miljoenen medemoordenaars en medeplichtigen werden niet of nauwelijks verontrust. Doodstraf verandert niets voor het slachtoffer of voor de maatschappij. Het is wel onherstelbaar en wie ze eist, uitspreekt en uitvoert stelt zich op hetzelfde niveau als de misdadiger. Laatst gewijzigd door filosoof : 10 mei 2009 om 23:25. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 10 mei 2009 om 23:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]() 3
De doodstraf uitvoeren houdt het ombrengen van iemand in. Het is dus evengoed een moord.
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]() whiggers from da hood in Schellebelle South
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1/ kindermoord en/of kinderverkrachting , vanaf de 1ste maal betrapt. 2/ sadistische moord, lustmoord ,vanaf de 1ste maal betrapt 3/ crapuleuze moord ( = moord uit winstbejag), vanaf de eerste maal betrapt 4/recidive doodslag ( = vechtpartijen, baldadigheden ) 5/ folterpraktijken om mensen te doen bekennen waar hun eigendom verstopt is, ongeacht of de dood erop volgt. 6/ recidive verkrachting van volwassenen. Dit is zo het eerste wat in me opkomt ... Mensen die dit allemaal doen worden best voorgoed van de planeet verwijderd = doodstraf. Die hebben op heropvoeden geen recht meer. Boter aan de galg. Laatst gewijzigd door beste vriend : 11 mei 2009 om 12:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 11 mei 2009 om 23:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie niet in waarom naargelang het slachtoffer er onderscheid zou moeten gemaakt worden. 3. aardige 'finetuning' noem ik dat ... nog niet zo lang geleden deed het er zelfs niet voor je toe of de dood van 't slachtoffer nu 't gevolg was van een bewuste daad 4. maar folterpraktijken om mensen wat anders te doen bekennen is wel okay ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als dat met mijn dochter zou gebeuren, zou ik inderdaad de dader kelen. Gelukkig denkt de staat daar anders over.
![]() |
![]() |
#72 |
Staatssecretaris
|
![]() Wat een irrelevante discussie, de doodstraf werd in België jaren geleden afgeschaft en ik begrijp niet waarom we primitief barbarisme moeten verdedigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Minister-President
|
![]() Bol het dan af. Je neemt kostbare kilobytes in van mensen die wél over meningen willen discussiëren.
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heel populaire zever dus.
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het cijfer " 2 " heb je vergeten, dus we gaan direct naar 3/ Mafketels die niet bewust zijn dat ze iemand doden, of gedood hebben, mogen ook terechtgesteld worden, ja. Waarom zou je zulke levensgevaarlijke krankzinnigen in leven houden ? In dit geval is het dan ook niet als straf bedoeld, maar uit voorzorgsmaatregel, maatschappellijke hygiëne laat ons zeggen. 4/ Een wreedaard die folterpraktijken gebruikt om zijn doel te bereiken verdient ook de ultieme straf . Zulke smeerlappen hebben hun recht op leven verspeeld volgens mij. Ik hoop dat je beseft dat mijn visie enkel en alleen gedicteerd is door mijn wens om de grote massa te beschermen tegen een klein percentage extreem schadelijke mensen. In feite lijkt het een beetje op communisme : de belangen van de meerderheid primeren. ![]() Laatst gewijzigd door beste vriend : 12 mei 2009 om 08:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() Dat is toch volledig tegenstrijdig ? Of verwacht je van de staat dat hij je tegen jezelf beschermd ? Persoonlijk zie ik de staat ons liever beschermen tegen losgeslagen killers en verkrachters ?
Laatst gewijzigd door beste vriend : 12 mei 2009 om 08:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() Wonen er wikkers in Schellebelle?
Leek mij nochtans een boerengat met alleen maar speedsnuivende tuningjohnies. Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 12 mei 2009 om 11:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie maar weinig misdaden die met de doodstraf bedacht moeten worden, vanaf de eerste keer dat iemand ze pleegt.
Bij residive zie ik er al meer. Maar als ik vb. denk aan Dutroux, die zijn slachtoffers wetende willende liet verhongeren en verdorsten .... dan stel ik me kandidaat als beul om zijn doodstraf te voltrekken. Ik ben dus voorstander van de doodstraf, maar dan wel zeer uitzonderlijk. Zoiets als volgens statistieken dan maar éénmaal per twee jaar in Vlaanderen nodig zou zijn. Daarnaast vind ik dat niemand het zou verdienen om tweemaal de doodstraf te moeten ondergaan. (okee, flauw grapje, maar deze draad zit er dan ook vol van)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |