Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 mei 2009, 23:21   #61
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Ik zou zeggen: Elke politieke leider of invloedrijk persoon (lobbygroepen, industriëlen met een niet al te ethische visie, religieuze leiders zoals Ted Haggart) die liever uit eigenbelang handelt en de massa manipuleert en beliegt. Deze zijn door hun verkeerde opvattingen rechtstreeks verantwoordelijk voor de ondergang van het milieu, de onlogica van de huidige samenleving en de armoede in de wereld.De grootste misdadigers zullen nooit berecht worden, noch opgesloten en laat staan terecht gesteld. Ze krijgen er een eiland met een kast van een huis voor. Mooie wereld.
Citaat:
Ted Haggart

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn...110201805.html
Citaat:
De grootste misdadigers zullen nooit berecht worden, noch opgesloten en laat staan terecht gesteld.
Tijdens het nazibewind werden miljoenen mensen planmatig uitgeroeid. De plannen werden teruggevonden.
Enkele honderden nazis werden gevonnist en veroordeeld. hun tien- of honderdduizenden of miljoenen medemoordenaars en medeplichtigen werden niet of nauwelijks verontrust.

Doodstraf verandert niets voor het slachtoffer of voor de maatschappij. Het is wel onherstelbaar en wie ze eist, uitspreekt en uitvoert stelt zich op hetzelfde niveau als de misdadiger.

Laatst gewijzigd door filosoof : 10 mei 2009 om 23:25.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 23:23   #62
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Hoezo?

Sjah, 't is een case to case ding he. Sommigen houden daar een trauma aan over, anderen niet. Sommige gaan er zelf heel gewillig naar op zoek, anderen niet. Een zuiver principieel standpunt is onzinnig. Mensen verschillen, situaties verschillen. Een leeftijdsgrens kiezen waarvoor de facto geld dat seks wel of geen verkrachting is, is ook onzinnig.
Precies.
Oud 10 mei 2009, 23:28   #63
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoezo?

Sjah, 't is een case to case ding he. Sommigen houden daar een trauma aan over, anderen niet. Sommige gaan er zelf heel gewillig naar op zoek, anderen niet. Een zuiver principieel standpunt is onzinnig. Mensen verschillen, situaties verschillen. Een leeftijdsgrens kiezen waarvoor de facto geldt dat seks wel of geen verkrachting is, is ook onzinnig.
Niet onzinnig maar arbitrair, zoals alle numerieke elementen in de wetgeving: ergens moet een grens getrokken worden terwijl iedereen verschillend is.

Laatst gewijzigd door filosoof : 10 mei 2009 om 23:29.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 23:31   #64
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Niet onzinnig maar arbitrair, zoals alle numerieke elementen in de wetgeving: ergens moet een grens getrokken worden terwijl iedereen verschillend is.
Eenheidsworst is rommel en miserie.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 23:40   #65
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn...110201805.html
Tijdens het nazibewind werden miljoenen mensen planmatig uitgeroeid. De plannen werden teruggevonden.
Enkele honderden nazis werden gevonnist en veroordeeld. hun tien- of honderdduizenden of miljoenen medemoordenaars en medeplichtigen werden niet of nauwelijks verontrust.

Doodstraf verandert niets voor het slachtoffer of voor de maatschappij. Het is wel onherstelbaar en wie ze eist, uitspreekt en uitvoert stelt zich op hetzelfde niveau als de misdadiger.
GODWIN !
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2009, 02:57   #66
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
²
3

De doodstraf uitvoeren houdt het ombrengen van iemand in. Het is dus evengoed een moord.
Oud 11 mei 2009, 08:20   #67
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

whiggers from da hood in Schellebelle South
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2009, 12:05   #68
beste vriend
Banneling

Standaard Weg met hen !

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
3

De doodstraf uitvoeren houdt het ombrengen van iemand in. Het is dus evengoed een moord.
Misdaden die met de dood bestraft moeten worden:
1/ kindermoord en/of kinderverkrachting , vanaf de 1ste maal betrapt.
2/ sadistische moord, lustmoord ,vanaf de 1ste maal betrapt
3/ crapuleuze moord ( = moord uit winstbejag), vanaf de eerste maal betrapt
4/recidive doodslag ( = vechtpartijen, baldadigheden )
5/ folterpraktijken om mensen te doen bekennen waar hun eigendom verstopt is, ongeacht of de dood erop volgt.
6/ recidive verkrachting van volwassenen.
Dit is zo het eerste wat in me opkomt ...
Mensen die dit allemaal doen worden best voorgoed van de planeet verwijderd = doodstraf. Die hebben op heropvoeden geen recht meer. Boter aan de galg.

Laatst gewijzigd door beste vriend : 11 mei 2009 om 12:06.
Oud 11 mei 2009, 23:34   #69
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoezo?

Sjah, 't is een case to case ding he. Sommigen houden daar een trauma aan over, anderen niet. Sommige gaan er zelf heel gewillig naar op zoek, anderen niet. Een zuiver principieel standpunt is onzinnig. Mensen verschillen, situaties verschillen. Een leeftijdsgrens kiezen waarvoor de facto geld dat seks wel of geen verkrachting is, is ook onzinnig.
voor een 'case to case' ding is het dan al helemaal absurd om dan effe met de doodstraf te gaan zwaaien

Laatst gewijzigd door praha : 11 mei 2009 om 23:35.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2009, 23:43   #70
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Misdaden die met de dood bestraft moeten worden:
1/ kindermoord en/of kinderverkrachting , vanaf de 1ste maal betrapt.
2/ sadistische moord, lustmoord ,vanaf de 1ste maal betrapt
3/ crapuleuze moord ( = moord uit winstbejag), vanaf de eerste maal betrapt
4/recidive doodslag ( = vechtpartijen, baldadigheden )
5/ folterpraktijken om mensen te doen bekennen waar hun eigendom verstopt is, ongeacht of de dood erop volgt.
6/ recidive verkrachting van volwassenen.
Dit is zo het eerste wat in me opkomt ...
Mensen die dit allemaal doen worden best voorgoed van de planeet verwijderd = doodstraf. Die hebben op heropvoeden geen recht meer. Boter aan de galg.
1. moord is moord en verkrachting is verkrachting of het nu gaat om een kind of een bejaarde die nog maar enkele dagen te leven zou hebben.
Ik zie niet in waarom naargelang het slachtoffer er onderscheid zou moeten gemaakt worden.

3. aardige 'finetuning' noem ik dat ... nog niet zo lang geleden deed het er zelfs niet voor je toe of de dood van 't slachtoffer nu 't gevolg was van een bewuste daad

4. maar folterpraktijken om mensen wat anders te doen bekennen is wel okay ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2009, 07:37   #71
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Right. Tot iemand uw 7-jarige dochter ontvoert en langs alle kanten poept.

Ah..maar ja... Kindjes is niet uw ding.
Wat is dat nu voor een domme uitspraak. Als dát je argument is om pro-doodstraf te zijn...
Als dat met mijn dochter zou gebeuren, zou ik inderdaad de dader kelen. Gelukkig denkt de staat daar anders over.
Oud 12 mei 2009, 07:38   #72
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Wat een irrelevante discussie, de doodstraf werd in België jaren geleden afgeschaft en ik begrijp niet waarom we primitief barbarisme moeten verdedigen.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2009, 07:42   #73
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Mijn mening is duidelijk, waarom moet ik er dan over discussiëren?
  1. Pedo's castreren of spuitje geven
  2. ongeneselijke ziekte
  3. beter voorkomen dan genezen

Als we hierover gaan discussiëren gaan we enkel en alleen maar in rondjes draaien
Bol het dan af. Je neemt kostbare kilobytes in van mensen die wél over meningen willen discussiëren.
Oud 12 mei 2009, 08:01   #74
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop Bekijk bericht
Wat een irrelevante discussie, de doodstraf werd in België jaren geleden afgeschaft en ik begrijp niet waarom we primitief barbarisme moeten verdedigen.
Omdat doodstraf draadjes of homo draadjes altijd de meeste respons hebben.

Heel populaire zever dus.
Oud 12 mei 2009, 08:09   #75
beste vriend
Banneling

Standaard In het belang van het volk !

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
1. moord is moord en verkrachting is verkrachting of het nu gaat om een kind of een bejaarde die nog maar enkele dagen te leven zou hebben.
Ik zie niet in waarom naargelang het slachtoffer er onderscheid zou moeten gemaakt worden.

3. aardige 'finetuning' noem ik dat ... nog niet zo lang geleden deed het er zelfs niet voor je toe of de dood van 't slachtoffer nu 't gevolg was van een bewuste daad
4. maar folterpraktijken om mensen wat anders te doen bekennen is wel okay ?
1/ En ik wens dat onderscheid wél te maken. Dat is natuurlijk een persoonlijke visie , en het blijft je vrij om daarmee akkoord te gaan of niet. Ik vind kinderen verkrachten, of andere hulpeloze mensen, zoals ouden van dagen, of gehandicapten, een graad wreedaardiger dan " gewone " volwasennen. Dat verdient een nog strengere aanpak. Ik hoop dat je gezien hebt dat ook voor de " gewone " verkrachters doodstraf voorzien is , maar wel bij recidive. Maar mischien heb je gelijk, en moeten die ook van af de 1ste keer betrapt ter dood veroordeeld worden , of toch op zijn minste physiek gecastreerd.
Het cijfer " 2 " heb je vergeten, dus we gaan direct naar
3/ Mafketels die niet bewust zijn dat ze iemand doden, of gedood hebben, mogen ook terechtgesteld worden, ja. Waarom zou je zulke levensgevaarlijke krankzinnigen in leven houden ? In dit geval is het dan ook niet als straf bedoeld, maar uit voorzorgsmaatregel, maatschappellijke hygiëne laat ons zeggen.
4/ Een wreedaard die folterpraktijken gebruikt om zijn doel te bereiken verdient ook de ultieme straf . Zulke smeerlappen hebben hun recht op leven verspeeld volgens mij.
Ik hoop dat je beseft dat mijn visie enkel en alleen gedicteerd is door mijn wens om de grote massa te beschermen tegen een klein percentage extreem schadelijke mensen. In feite lijkt het een beetje op communisme : de belangen van de meerderheid primeren.

Laatst gewijzigd door beste vriend : 12 mei 2009 om 08:11.
Oud 12 mei 2009, 08:13   #76
beste vriend
Banneling

Standaard weet je wel wat je wil ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Wat is dat nu voor een domme uitspraak. Als dát je argument is om pro-doodstraf te zijn...
Als dat met mijn dochter zou gebeuren, zou ik inderdaad de dader kelen. Gelukkig denkt de staat daar anders over.
Dat is toch volledig tegenstrijdig ? Of verwacht je van de staat dat hij je tegen jezelf beschermd ? Persoonlijk zie ik de staat ons liever beschermen tegen losgeslagen killers en verkrachters ?

Laatst gewijzigd door beste vriend : 12 mei 2009 om 08:14.
Oud 12 mei 2009, 08:15   #77
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop Bekijk bericht
Omdat de afschaffing wel eens een vergissing zou kunnen zijn ?
Oud 12 mei 2009, 11:25   #78
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
whiggers from da hood in Schellebelle South
Wonen er wikkers in Schellebelle?

Leek mij nochtans een boerengat met alleen maar speedsnuivende tuningjohnies.

Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 12 mei 2009 om 11:25.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2009, 11:50   #79
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik zie maar weinig misdaden die met de doodstraf bedacht moeten worden, vanaf de eerste keer dat iemand ze pleegt.
Bij residive zie ik er al meer.

Maar als ik vb. denk aan Dutroux, die zijn slachtoffers wetende willende liet verhongeren en verdorsten .... dan stel ik me kandidaat als beul om zijn doodstraf te voltrekken.

Ik ben dus voorstander van de doodstraf, maar dan wel zeer uitzonderlijk.
Zoiets als volgens statistieken dan maar éénmaal per twee jaar in Vlaanderen nodig zou zijn.

Daarnaast vind ik dat niemand het zou verdienen om tweemaal de doodstraf te moeten ondergaan. (okee, flauw grapje, maar deze draad zit er dan ook vol van)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2009, 17:17   #80
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Omdat de afschaffing wel eens een vergissing zou kunnen zijn ?
Alleen in achterlijke landen wordt de doodstraf nog gehanteerd.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be