Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2009, 01:50   #61
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Ik ga niet ontkennen dat de beleggers etc ook langs kassa moeten gaan maar we moeten wel zorgen dat zij die sparen niet de dupe worden van hen die alles door ramen smijten.
Juist.
Vergeet niet dat die beleggers ook vakbonden en pensioenfondsen zijn.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 01:52   #62
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
weet je, ze moeten ze 1 jaar niet regulariseren, en toch verplichten om gratis arbeid te verrichten om hun steun hier te verdienen.... een leerschool van een jaar arbeidsethiek kan geen kwaad tijdens de 'regularisatie procedure(-;
+ zelf hun opleiding en begeleiding terugbetalen.
Oud 17 juli 2009, 01:58   #63
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Waar is dat werk ineens naartoe ?
Als argument voor regularisatie hoor ik toch steeds “ze spreken de taal en hebben werk”
Straks moeten we nog geloven dat onze sociaal voelende medemens ze gedumpt heeft voor andere “goedkope” slaven, pardon werkkrachten.
Dat klopt. De Afrikaanse vrouw, bijvoorbeeld, is geëmancipeerd. Ze studeert in vergelijking met hun mannen langer dan onze vrouwen vs. onze mannen,... en heeft ondertussen wel kinderen maar geen werk. Dan krijg je voor hun een lagere werkzaamheidsgraad naar geboorteland, zolang ze gemiddeld jonger zijn dan wij. Binnen een paar jaar dreigen die ons echter voorbij te steken, en daarom regulariseren we enkel degene die nu al werk hebben.
Logisch, hé.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 07:25   #64
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Hey... we hebben Daerden binnenkort op begroting. Nu komt alles in orde.

Ik raad iedereen aan om goud in huis te nemen (fysiek dan) en de deuren van extra sloten te voorzien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 09:21   #65
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Hey... we hebben Daerden binnenkort op begroting. Nu komt alles in orde.

Ik raad iedereen aan om goud in huis te nemen (fysiek dan) en de deuren van extra sloten te voorzien.
Nog erger. Hij komt op pensioenen.
Misschien dat we beter iedereen aanraden om tijdig zijn euthanasie te bestellen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 09:34   #66
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Dat klopt. De Afrikaanse vrouw, bijvoorbeeld, is geëmancipeerd. Ze studeert in vergelijking met hun mannen langer dan onze vrouwen vs. onze mannen,... en heeft ondertussen wel kinderen maar geen werk. Dan krijg je voor hun een lagere werkzaamheidsgraad naar geboorteland, zolang ze gemiddeld jonger zijn dan wij. Binnen een paar jaar dreigen die ons echter voorbij te steken, en daarom regulariseren we enkel degene die nu al werk hebben.
Logisch, hé.
Dat zou logisch zijn voor economische vluchtelingen.
Maar daar ging het eigenlijk niet over.
Mijn vraag was waarom ze maar werk hebben tot ze geregulariseerd zijn en daarna niet meer.
Oud 17 juli 2009, 14:23   #67
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dat zou logisch zijn voor economische vluchtelingen.
Maar daar ging het eigenlijk niet over.
Mijn vraag was waarom ze maar werk hebben tot ze geregulariseerd zijn en daarna niet meer.
Dat is niet zo. Uit mijn cijfers blijkt dat -net omgekeerd- een naturalisatie de jobkansen verhoogt.

Van de mannen geboren in een ander EU-land hebben 68,7% werk. De niet in de EU geboren mannen die na veel tegenwerking van de overheid toch werden genaturaliseerd, werkt 67,4%. Dat is geen beduidend verschil.

Laatst gewijzigd door DannyS : 17 juli 2009 om 14:37.
Oud 17 juli 2009, 14:45   #68
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is niet zo. Uit mijn cijfers blijkt dat -net omgekeerd- een naturalisatie de jobkansen verhoogt.

Van de mannen geboren in een ander EU-land hebben 68,7% werk. De niet in de EU geboren mannen die na veel tegenwerking van de overheid toch werden genaturaliseerd, werkt 67,4%. Dat is geen beduidend verschil.
dat is wel een significant verschil als je mannen telt van 0-90jaar
want van 0-20jaar bvb zitten ze nog in het buitenland.... en tellen ze nog niet in de statistieken

of spreek je van de groep die kan werken, dan is dat geen verschil inderdaad
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 15:04   #69
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
dat is wel een significant verschil als je mannen telt van 0-90jaar
want van 0-20jaar bvb zitten ze nog in het buitenland.... en tellen ze nog niet in de statistieken

of spreek je van de groep die kan werken, dan is dat geen verschil inderdaad
ik spreek over de werkzaamheidsgraad zoals die door de Algemene Directie Statistiek wordt gehanteerd, en overal in Europa trouwens.
Die gaat van 15 tot 64 dacht ik. De echte Belgen maken daar een slechte indruk omdat die maar 20 jaar van hun leven werken (en dan op brugpensioen gaan, om van zwartgeld te leven) terwijl asielzoekers toch voornamelijk afkomstig zijn uit landen waar men werkt van kindsaf tot de dood.
Oud 17 juli 2009, 16:51   #70
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Is het probleem juist niet dat er veel meer dan half zoveel inactieven zijn ?
Inactieven zijn dus niet alleen gepensioneerden maar ook kinderen, schoollopers en nieuwkomers.
Onrechtreeks dus ook de leerkrachten, straathoekwerkers, OCM medewerkers enz die schoolgangers en nieuwkomers iets moeten bijbrengen en begeleiden.
Met ons huidige systeem wel, ja. Omdat (zo goed als) alleen de actieven belast worden.
Vandaar dat ik de quote van Erik De Bruyn naar voor schoof als oplossing.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 17:08   #71
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En toch heeft men het steeds over discriminatie op de arbeidsmarkt voor allochtonen.
Raar, zeer raar.
Oud 17 juli 2009, 17:17   #72
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik spreek over de werkzaamheidsgraad zoals die door de Algemene Directie Statistiek wordt gehanteerd, en overal in Europa trouwens.
Die gaat van 15 tot 64 dacht ik. De echte Belgen maken daar een slechte indruk omdat die maar 20 jaar van hun leven werken (en dan op brugpensioen gaan, om van zwartgeld te leven) terwijl asielzoekers toch voornamelijk afkomstig zijn uit landen waar men werkt van kindsaf tot de dood.
Ik zou mijn cijfers toch maar eens nazien als ik u was.
De echte Belgen moeten 38 jaar gewerkt hebben om recht te hebben op brugpensioen.
Oud 17 juli 2009, 17:40   #73
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
raar dat 70% werkzaamheidsgraad hebt, dat is dan inclusief stempelaars of zo ?
Oud 17 juli 2009, 18:09   #74
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
raar dat 70% werkzaamheidsgraad hebt, dat is dan inclusief stempelaars of zo ?
Het zijn de werkenden onder de bevolking op arbeidsleeftijd. In de EU is dat 15-64 jaar.
De vdab merkt in hun folder dus terecht op dat de mannelijke nieuwe Belgen de kloof met personen geboren in België of een ander EU-land bijna volledig gedicht hebben. Da's moeilijk te verwerken in rechtse kringen, hé.
Het zal echter wel iets te maken met de intensieve begeleiding die werkloze vreemden de laatste tijd hebben gekregen. Eerder had de vdab al opgemerkt dat het sanctioneren van werklozen slechts in uitzonderlijke gevallen noodzakelijk was gebleken. Het was met name Bart Somers die daar, niet gehinderd door enige dossierkennis of cijfermateriaal, maar was over blijven doorbomen.
Oud 17 juli 2009, 21:33   #75
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zijn de werkenden onder de bevolking op arbeidsleeftijd. In de EU is dat 15-64 jaar.
De vdab merkt in hun folder dus terecht op dat de mannelijke nieuwe Belgen de kloof met personen geboren in België of een ander EU-land bijna volledig gedicht hebben. Da's moeilijk te verwerken in rechtse kringen, hé.
Het zal echter wel iets te maken met de intensieve begeleiding die werkloze vreemden de laatste tijd hebben gekregen. Eerder had de vdab al opgemerkt dat het sanctioneren van werklozen slechts in uitzonderlijke gevallen noodzakelijk was gebleken. Het was met name Bart Somers die daar, niet gehinderd door enige dossierkennis of cijfermateriaal, maar was over blijven doorbomen.
en wat is dat dan van die kliklijsten ? dus dat is gewoon een beetje negatief doen of zo ? ik dacht dat de werkloosheid onder allochtonen drie keer hoger was ???

wil dit zeggen dat bvb van die 30% niet aktieve vlamingen 20% geen steun krijgen en alle allochtonen wel steun trekken ??? Of dat er daar een omgekeerde discriminatie zit ???

Laatst gewijzigd door brother paul : 17 juli 2009 om 21:35.
Oud 18 juli 2009, 07:51   #76
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
en wat is dat dan van die kliklijsten ? dus dat is gewoon een beetje negatief doen of zo ? ik dacht dat de werkloosheid onder allochtonen drie keer hoger was ???
Tot voor de crisis was de werkloosheid onder allochtonen enkele procenten hoger.
En wat is dat van die kliklijsten?
http://forum.politics.be/showthread....22#post4233622
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2009, 08:53   #77
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

http://www.hln.be/hln/nl/1265/Onderw...nderwijs.dhtml
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2009, 10:20   #78
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Maar ook hier weer. De probleemallochtonen zijn blijkbaar deze van Marokaanse en Turkse afkomst. Over Indiers, Chinezen... heeft men blijkbaar nog nooit gehoord. Komt daarbij dat men om te werken, dan weer laaggeschoolde oostblokkers of Brazilianen moet aantrekken.
Zijn het de genen, is het attitude, is het racistisch gemeenschapsonderwijs... men zoekt maar uit.
Oud 18 juli 2009, 10:28   #79
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nog wat opbeurend nieuws, over de NV Belgie dan
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF18072009_001
Het is niet alleen de sociale zekerheid die diep in het rood zakt, de NV Belgie zakt nog veeeel dieper.
Voor de cijferaars 19 miljard komt overeen met zowat 2000euro per belg (of zowat 4000euro per werkende belg).
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be