Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2009, 12:21   #61
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Daarvoor is het CS uitgevonden toen het establishment merkte dat het negeren, zwartmaken en vervolgen van het VB niet het gewenste resultaat opleverde.
Het CS dateert van voor het negeren, en vervolgen
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 16:32   #62
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Een partij die nog steeds graag uitpakt met racistische en discrimineerende ideen en leuzen, nee dank u die heb ik liever niet in mijn regering.
OK, uw keuze, maar dan moet ge ze ook niet verwijten dat ze alleen maar langs de kant staan te roepen.

Overigens, wanneer is iemand racist he? Als je durft te zeggen dat 1+1... 2 is? Ik ben van oordeel dat ik zeker geen racist ben.

Het is niet, omdat iemand van oordeel is dat, lieden van ’t is eender waar, die hier komen om hier een nieuw leven op te starten, zich er van dienen te vergewissen dat wij er andere levensgewoonten op na houden dan dewelke waar zij vanwege hun geloofsovertuiging in passen en dat het voor hen moeilijk kan worden zich hier aan dat nieuwe leven aan te passen en dat zij niet te eisen hebben dat wij ons hier aan hun gaan aanpassen, dat je daarom een racist bent. Zonder mij racist te voelen ben ik bvb. van oordeel dat, aangezien het hier normaal niet toegelaten is op je pasfoto een hoofddeksel te dragen, dat dit ook moet gelden voor allochtonen en dat wij ons hier dienaangaande niet hoeven aan te passen aan hen maar zij wel aan ons. Wanneer ze daar niet mee kunnen leven zijn ze hier ook niets verloren. Zelfde geld voor de voorschriften in een arbeids- of schoolreglement, wanneer dit voorschrijft dat het dragen van een hoofddeksel niet toegelaten is.

Ik vertoef normaal gedurende vrij lange periodes in Italië. Zelfs zonder daar vast te wonen was mijn eerste bekommernis, reeds van een aantal jaren voordien, er voor te zorgen dat ik de taal in ruim voldoende maten beheers, zowel schrijven als lezen en spreken. Ik leef, wanneer ik mij daar bevind, onder en tussen de Italianen en pas mij daar dan ook volledig bij aan aan hun levensgewoonten en het zou me niet in mijn hoofd op komen om daar gaan mijn wetten te stellen.

Als het dat is wat jij racistisch vindt, wel inderdaad mijn beste, dan ben ik een racist. Zelfs een groot racist.

Ik geef maar een voorbeeld, wanneer wij naar Marokko gaan moeten wij ons aanpassen aan de gewoonten van de Marokkanen ginder en hier,….hier moeten wij ons evenzeer aanpassen aan de gewoonten van de Marokkanen. Dat kan niet en wanneer je die mening bent toegedaan, heeft dat totaal NIETS met racisme te maken!!!

Laatst gewijzigd door Garry : 24 juli 2009 om 16:40.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 16:39   #63
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Enkel zetelende politici kunnen een voorstel indienen in het Vlaams Parlement.

Hij/zij is of was dus volksvertegenwoordiger/ster.
Azo... je mag eens leren lezen, met leestekens aub en bronnen.

Laatst gewijzigd door dominatrix : 24 juli 2009 om 16:43.
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 16:39   #64
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Wat heeft dit met de N-VA te maken?
Wat niet?
Oud 24 juli 2009, 16:41   #65
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Borrelnootjes? Gij bent wel heel optimistisch he. Ik weet niet waar dat gij die borrelnootjes gezien hebt hoor. Ik heb zeeeeeer goed gekeken en ik vind zelfs geen visgraatje van een sprotje terug laat staan borrelnootjes.
Vlaamse hospitalisatieverzekering en energiemaatschappij ed. zijn in mijn ogen borreltnootjes. Ik vind, in tegenstelling tot wat de meeste hier denken, dat het enigszins intellectueel eerlijk is de nva nog een voordeel van de twijfel te geven. Al vrees ik dat er niks van terecht gaat komen... maarja als ik dat zeg dan trap ik meteen op de zere tenen van de nva'ers... Kritiek is niet meer aan de orde vinden sommige heerschappen.
Oud 24 juli 2009, 16:45   #66
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Onderaan de tekst stond er:

En dat is niet dominatrix. MVDE komt uit de provincie Antwerpen, dominatrix is van Limburg.
Correct, en ik heb nergens een mandaat. Wel ben ik actief militant van het Vlaams Belang en voor het overige heb ik een job.
Oud 24 juli 2009, 16:46   #67
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Alles is goed om de NVA aan te vallen.
Natuurlijk keeno, alles is goed...
Oud 24 juli 2009, 16:47   #68
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Sceptisch is iets anders, je kan het niet hebben dat de NVA goed gescoord heeft en valt het dus zoveel mogelijk aan.

De geschidenis zal laten zien of de gevolgede weg lukte of niet, al de rest zal speculatie blijven.

Dit is een symbooldossier, waarom zou men hier moeite voor doen en problemen van maken?

Zeg me eens wat voor nut dit zou hebben?

Met stapjes is dat zeker te doen ja, desnoods gedwongen . De boem nu is gewoonweg onzinnig en dom vlaanderen is immers verre van klaar om een moderne staat te vormen.
Die discussie hebben we al eens gehad, en toen heb jij telkemale overmatig bewezen geen enkel tegenargument op een deftige manier te kunnen absorberen.
Oud 24 juli 2009, 17:35   #69
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Een partij die nog steeds graag uitpakt met racistische en discrimineerende ideen en leuzen, nee dank u die heb ik liever niet in mijn regering.
Dingen als quota en 'positieve' discriminatie zijn inderdaad tekenend voor een diep racisme. Men gelooft immers dat 'de allochtoon' (lees: de moslim) inferieur is aan de autochtoon en dus zonder een 'helpende hand' geen kans maakt.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 17:36   #70
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Dingen als quota en 'positieve' discriminatie zijn inderdaad tekenend voor een diep racisme. Men gelooft immers dat 'de allochtoon' (lees: de moslim) inferieur is aan de autochtoon en dus zonder een 'helpende hand' geen kans maakt.
'raak'!
Oud 24 juli 2009, 18:06   #71
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
OK, uw keuze, maar dan moet ge ze ook niet verwijten dat ze alleen maar langs de kant staan te roepen.
Het is ook heel simpel : af en toe eens wat van dit roepen, genoeg om in CS te blijven en niet genoeg om nog een veroordeling te riskeren en elke maand poen in de pocket van VB'ers.

Citaat:
Overigens, wanneer is iemand racist he? Als je durft te zeggen dat 1+1... 2 is? Ik ben van oordeel dat ik zeker geen racist ben.
Het gaat mij om uitspraken zoals "pensioen in de pocket van mohamed", alle gezinsherenigingen als "primitief", alle vreemdelingen/migranten als "een last"

Duidelijk onjuiste verklaringen die enkel aanzet zijn tot discriminatie en racisme.

Citaat:
Het is niet, omdat iemand van oordeel is dat, lieden van ’t is eender waar, die hier komen om hier een nieuw leven op te starten, zich er van dienen te vergewissen dat wij er andere levensgewoonten op na houden dan dewelke waar zij vanwege hun geloofsovertuiging in passen en dat het voor hen moeilijk kan worden zich hier aan dat nieuwe leven aan te passen en dat zij niet te eisen hebben dat wij ons hier aan hun gaan aanpassen, dat je daarom een racist bent.
Neen daar heb je gelijk, maar daar gaat het hem hier over. Als jij begint te verkondigen dat al die mensen van die groep babybloed drinken, dan wel.

Citaat:

Ik geef maar een voorbeeld, wanneer wij naar Marokko gaan moeten wij ons aanpassen aan de gewoonten van de Marokkanen ginder en hier,….hier moeten wij ons evenzeer aanpassen aan de gewoonten van de Marokkanen. Dat kan niet en wanneer je die mening bent toegedaan, heeft dat totaal NIETS met racisme te maken!!!
Dat is nog iets anders, je kan op vakantie in een afrikaanse land niet vergelijken met wonen in een west europees land.

We leven in een vrij land, mensen zijn vrij tot meningsuiting/religie/...dat geld voor autochtonen ook maar dit is een andere discussie die eerder kaderd over wat is integratie vs assimilatie.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 24 juli 2009, 18:14   #72
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Die discussie hebben we al eens gehad, en toen heb jij telkemale overmatig bewezen geen enkel tegenargument op een deftige manier te kunnen absorberen.
Nee dit hebben we nog niet gehad, nogmaals zeg me eens welke verschil dit dossier zou maken?

Over de directe onafhankelijkheid wel en toen had jij bitter weinig argumenten voor als ik me herinner.

Oud 24 juli 2009, 18:16   #73
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik ben dan ook tegen positieve discriminatie. Niet omdat dit racisme is (dat sleur je er gewoon bij omdat je racisme wil herleiden tot niks) maar omdat het geen goede oplossing is.

Oud 24 juli 2009, 18:16   #74
k9

Standaard

Citaat:
'raak'!
Ja zo een dom argumten zou jij ongetwijfeld goed vinden

Oud 24 juli 2009, 18:20   #75
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nee dit hebben we nog niet gehad, nogmaals zeg me eens welke verschil dit dossier zou maken?

Over de directe onafhankelijkheid wel en toen had jij bitter weinig argumenten voor als ik me herinner.
'Pardon'??? Bitter weinig argumenten... zo zo zo... denk dat iedereen die zich die moeite wil getroosten mijn postings er op kan nakijken om het tegendeel te bewijzen. Het is niet omdat jij er geen oren na hebt of ze het lezen niet waard... maar ochja, daarmee is alles wat U betreft gezegd.
Oud 24 juli 2009, 18:21   #76
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja zo een dom argumten zou jij ongetwijfeld goed vinden
Dat is zeker schat, ik ben dan ook maar een domme vb'er die totaal niets begrepen heeft van uw hoog intelligente denkpistes.
Oud 24 juli 2009, 18:28   #77
k9

Standaard

Citaat:
'Pardon'??? Bitter weinig argumenten... zo zo zo... denk dat iedereen die zich die moeite wil getroosten mijn postings er op kan nakijken om het tegendeel te bewijzen. Het is niet omdat jij er geen oren na hebt of ze het lezen niet waard... maar ochja, daarmee is alles wat U betreft gezegd.
Dat kunnen ze idd zien, vlaanderen is nu absoluut niet klaar daarvoor. ALs ze eraan werken misschien binnen enkele jaren maar dan heb je zaken zoals een orgaan om de sociale zekerheid te beheren nodig, en dat kan je perfetc uitbouwen nadat je iets op poten zet zoals voor kindergeld. Hoe noemde je dan borrelnootjes?

Als over het onderwerp zelf (dat je weeral negeert)

nogmaals zeg me eens welke verschil dit dossier zou maken?

Oud 24 juli 2009, 18:28   #78
k9

Standaard

Citaat:
Dat is zeker schat, ik ben dan ook maar een domme vb'er die totaal niets begrepen heeft van uw hoog intelligente denkpistes.
Nee gewoon misleid door jarenlange VB propaganda, trek he je niet aan mijn beste SM'ertje.

Oud 24 juli 2009, 18:51   #79
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nee gewoon misleid door jarenlange VB propaganda, trek he je niet aan mijn beste SM'ertje.
We zullen zien zei de blinde...
Oud 24 juli 2009, 18:58   #80
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We zullen zien zei de blinde...
Als jullie zich daaraan eens wilden houden, het zou hier heel anders zijn op het forum.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be