Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2009, 19:30   #41
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Iedere partij voert een strijd om zichzelf groter te maken. Is dat tegenwoordig verboden? Natuurlijk niet, het is de essentie om de ideeën die een partij er op na houdt te kunnen reflecteren in de samenleving.
Al ben ik actieve N-VA militant, ik trek me niet veel aan van partijbelang. Ik denk slechts na vanuit de Vlaamse zaak. Als het VB de onafhankelijkheid realiseert zal ik niet minder blij zijn dan wanneer de N-VA ze realiseert. Of zelfs niet als de SP-A ze realiseert.
Citaat:
Ik vergeet absoluut niet de Vlaamse ontvoogdingsstrijd, en U weet zeer goed dat ik die niet vergeet. Het is immers mijn doel. Net zoals dat het doel van de nva zou zijn. Wie al mijn posts ooit gelezen heeft weet dat ik vrees voor een heruitgave van de VU-procesessie van Echternach. Ik wil Vlaanderen daarvoor behoeden. We hebben geen tijd weet U?
We zijn dichter dan ooit bij onze onafhankelijkheid. Nu komt het er op aan het spel slim en doordacht te spelen. Dat wil ook zeggen: nadenken over de gevolgen voor je een voorstel indient.

Citaat:
Als de regering hier nu al over zou vallen, dan vraag ik mij af hoe ze ooit recht zal blijven staan in veel ruiger communautair water. En U weet net zo goed als mij dat dat komt. De vraag stellen is ze beantwoorden.
Als de N-VA nu reeds "het cordon zou breken" zoals het in de media genoemd zou worden, dan maak ik me sterk dat de regering er inderdaad al om valt. En dan zitten we weer lekker zowel Vlaams als federaal met de PVV opgescheept. Samen met de media die zou uitleggen dat je beter kiest voor "stabiliteit en dialoog" en dat je niet kan besturen met "fanatieke nationalisten." Voor zo een scenario pas ik liever.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 19:36   #42
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Was dat een voorstel van Bourgeois?
Het was een 'slip de la tongue' in Le Soir in 2001 van Geert ja. Zou je denken, bij hem leeft die gedachte nog steeds, zelfs in Meervoud had men dit door.

Een flink stuk van het enthousiasme dat Geert Bourgeois na zijn rechtstreekse verkiezing tot partijvoorzitter wist los te weken verging toen hij zich kort daarop ging verdiepen in pogingen om het Vlaams Blok te laten verbieden en daarvoor zijn hart luchtte in de bevriende pers (Le Soir nota bene). http://www.meervoud.org/index.php?bl...6&artikel_id=1

In zijn nva manifest van dat jaar verwoord hij het nog enigzins genuanceerder. In puntje tien kun je daar lezen hoe ze denken over 'democratische partijen'. Bourgeois wil een europese instelling bevoegd maken om uit te maken wie al dan niet aan de verkiezingen mag deelnemen en wil dit op basis van EVRM. In die tijd heerste er natuurlijk grote polemiek over dit verdrag, het Vb verzette zich ertegen. 1+1 zegt genoeg.

Eigenlijk is het voorstel van de nva niet meer dan een Europees doorslagje creëren van de Iraanse raad van Wachters. Hoe je het gegeven politieke partijen toe te laten of tegen te houden in deelname aan verkiezingen op basis van een EVRM kunt rijmen met democratie is mij vreemd. Blijkbaar mag je volgens de nva geen kritiek hebben op het EVRM.

Het toenmalige Vlaams Blok organiseerde er op zijn webstek zelfs een quizvraag rond: http://www.vlaamsblok.be/ontspanning_quiz.php?quiznr=1
Oud 23 juli 2009, 19:37   #43
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht

Als de N-VA nu reeds "het cordon zou breken" zoals het in de media genoemd zou worden, dan maak ik me sterk dat de regering er inderdaad al om valt.

Een voorstel dat N-VA zélf indiende goedkeuren heeft toch niks te maken met het doorbreken van het cordon.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 19:50   #44
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Al ben ik actieve N-VA militant, ik trek me niet veel aan van partijbelang. Ik denk slechts na vanuit de Vlaamse zaak. Als het VB de onafhankelijkheid realiseert zal ik niet minder blij zijn dan wanneer de N-VA ze realiseert. Of zelfs niet als de SP-A ze realiseert.

We zijn dichter dan ooit bij onze onafhankelijkheid. Nu komt het er op aan het spel slim en doordacht te spelen. Dat wil ook zeggen: nadenken over de gevolgen voor je een voorstel indient.

Als de N-VA nu reeds "het cordon zou breken" zoals het in de media genoemd zou worden, dan maak ik me sterk dat de regering er inderdaad al om valt. En dan zitten we weer lekker zowel Vlaams als federaal met de PVV opgescheept. Samen met de media die zou uitleggen dat je beter kiest voor "stabiliteit en dialoog" en dat je niet kan besturen met "fanatieke nationalisten." Voor zo een scenario pas ik liever.

Ik hoop met U dat we dichter staan bij onafhankelijkheid dan ooit te voren, toch ben ik sceptisch. Mag het?

We hebben de kans maar we mogen hem niet verknoeien. Natuurlijk is het een kwestie van 'smaak' wat er nu juist 'verknoeien' is en wat niet. Daarin zal onze mening verschillen daar we van strategie verschillen. Uw volste recht, mijn volste rech. De geschiedenis zal ons gelijk of ongelijk geven. Tot aan de geschiedenisboeken rest ons de strijd om het gelijk en het doel.

Met deze deel ik dus U gedachtegang vanuit de Vlaamse zaak maar dan vanuit mijn persoonlijk oogpunt en voorzien van dito visie. Mag het?

Twijfels zijn er dus omwille van de nva strategie, maar bewijs me van mijn ongelijk.

De nva hoefde hier zelfs strategisch gezien geen cordon te breken, ze kon net hetzelfde doen zoals ik met het voorbeeld van Marleen Van den Eynde hierboven aanhaalde. Slimmer zijn en ons een stap voor zijn, of later zijn en ons gewoon nadoen. Geen haan die ernaar zou kraaien. Echter stemmen ze liever tegen de hoogdringendheid van de uitvoering van een twaalf jaar oud decreet. Want daar gaat het om, de uitvoering van een oud decreet basisonderwijs. Mag ik het niet zo verstandig vinden hier tegen te stemmen? Al is het maar strategisch, vroef of laat ga je het toch moeten stemmen met alle verwijten vandien.

Als ze schrik hebben te worden afgerekend op het 'breken van het CS' dan wens ik ze nog veel succes met het realiseren van onze onafhankelijkheid. Ze gaan dan namelijk ons programma realiseren en daarvoor onze steun krijgen. De Nva gaat dan met ons stemmen, gaat de regering dan ook vallen?

Weet je, ik denk eerlijk gezegd dat de regering sowieso zal vallen hierover. Inzake onafhankelijkheid zal alles vallen. Ik geloof niet in stapjes, het zal uiteindelijk toch een boem zijn. Of denken we nog steeds dat de Waalse schapen zich gewillig naar de slachtbank laten leiden? Neen toch? Verder geloof ik ook niet in een spa die aan boord gaat blijven met een nva die de Vlaamse onafhankelijkheid realiseerd.

Feit blijft dus dat het hier gaat over een decreet van 25 februari 1997. Een TWAALF JAAR OUD decreet dus. Net iets ouder dan de befaamde resoluties. Ik moet U als Vlaamsgezinde niet komen vertellen hoe lang die al in de diepvries steken neem ik aan. Het gaat hier dus om een lakmoesproef en de nva pareert ze niet. Ik vrees dus voor de volgende, veel grotere, proeven die gaan komen op de weg naar Vlaamse onafhankelijkheid.

Voor al het overige vind ik het nog sympathiek dat U zich niet veel aantrekt van het partijbelang. Hebt geen angst, anderen zullen dat wel in Uw plaats doen, zij die de partij besturen en voor haar levensonderhoud moeten instaan.

Laatst gewijzigd door dominatrix : 23 juli 2009 om 19:52.
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 23:48   #45
Thomas VDB
Partijlid

Thomas VDB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het VB? Die staan aan de kant. Al meer dan 30 jaar. Die hebben nog nooit iets gedaan, behalve schreeuwen en klagen en janken.
Zoals iemand anders terecht al aangaf. Prachtig argument. De dader die de partij uitsluit van enig meebestuur verwijt hen dat ze aan de kant staan.

De grap van 't jaar?
Thomas VDB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 23:51   #46
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Vergis ik me nu ?
Nu is het de boeren in schuld ?

Typisch VB logica......

Die zijn tegen alles. Tegen vakbonden, tegen vrouwen die werken, tegen vreemdelingen.... en ja.... nu ook tegen de Walen.....
Misschien zijn ze volgende tegen tegen zichzelf, of tegen U ?
Nee, ik ben tegen Henriekes die er geen bal van snappen of beter gezegd, van willen snappen. Welken boer spreekt er nu over de boeren. Dat de boeren doen wat ze niet laten kunnen. Ik had het helemaal niet over de boeren. Dat die dergelijke praktijken toegepast hebben is een toevallige vergelijking. Dus, ga een ergens anders allerlei onzin uit uw kraag slaan he. Ge zit hier niet in uw stamkroeg aan de toog he. Voor zattegelul te verkopen moet ge elders zijn.

De waarheid pikt duidelijk heel hard. Eeuwig kappen op het VB omdat ze alleen maar langs de kant staan te roepen, terwijl ge zelf de oorzaak bent van het feit dat ze aan de kant staan. Trekt ze mee het sop in, dat is de beste manier om ze verplichten zich tegenover hun kiezers te moeten bewijzen. Dat ge dat niet doet, daar is maar een verklaring voor, en dat is dat ge er een hemelse schrik voor hebt, schrik dat ze zich WEL aan hun kiesbeloften zouden houden en jullie daardoor van de politieke kaart zouden vegen.

Laatst gewijzigd door Garry : 23 juli 2009 om 23:53.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 00:10   #47
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De wereld op zijn kop! De n-va dreigt systematisch te verzaken aan veel van haar eisen. De waarheid is dat het de grote fout van de nva is om de sp.a mee te dépanneren door haar op te nemen in de Vlaamse regering. Daar gaat het om! Gennez verklaarde al in de zevende dag dat ze wel mee op de rem zou gaan staan. De nva heeft zich zelf vleugellam gemaakt door met de spa in het bootje te stappen en zal zich tevreden moeten stellen met borrelnootjes.

Voor een partij die gaat en staat voor de Vlaamse onafhankelijkheid zijn borreltnootjes TE WEINIG. Een VU-bis dringt zich op, aan het Vlaams Belang om de nva hiervoor te behoeden.
Borrelnootjes? Gij bent wel heel optimistisch he. Ik weet niet waar dat gij die borrelnootjes gezien hebt hoor. Ik heb zeeeeeer goed gekeken en ik vind zelfs geen visgraatje van een sprotje terug laat staan borrelnootjes.
Oud 24 juli 2009, 00:16   #48
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het was een 'slip de la tongue' in Le Soir in 2001 van Geert ja. Zou je denken, bij hem leeft die gedachte nog steeds, zelfs in Meervoud had men dit door.

[i]Een flink stuk van het enthousiasme dat Geert Bourgeois na zijn rechtstreekse verkiezing tot partijvoorzitter wist los te weken verging toen hij zich kort daarop ging verdiepen in pogingen om het Vlaams Blok te laten verbieden en daarvoor zijn hart luchtte in de bevriende pers
Het is wel duidelijk dat democratie en Bourgeois niet altijd samen gaan.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 00:18   #49
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

[quote=Fieseler;4243948]
Citaat:

....en dat is uiteraard de fout van het VB...want het Vb is de oorzaak van het cs...en bijgevolg mogen ze geen wetsvoorstellen doen...want als ze die doen dan zijn ze stout...hetgeen nog eens bewijst dat zij zelf de oorzaak zijn van het CS...

Waarom al die hypocrisie niet overboord gooien en de VB mandatarissen gewoon nar inkwisitienormen met de handen op de rug in de Schelde gooien...als ze bovendrijven zijn ze stout en als ze zinken is dat een bewijs dat de beul gelijk had...
En dan altijd maar beweren dat het VB niets anders doet dan met modder gooien he. Wie gooit er eigenlijk met modder. Ja, wat valt er te verwachten van partijen die zichzelf verloochenen. Die kunnen enkel en alleen maar slecht spreken over een ander omdat ze over hun zouden zwijgen he.

Laatst gewijzigd door Garry : 24 juli 2009 om 00:19.
Oud 24 juli 2009, 00:22   #50
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Het is wel duidelijk dat democratie en Bourgeois niet altijd samen gaan.
NV-A is een soldaat van links die het uniform draagt van rechts.
Oud 24 juli 2009, 01:04   #51
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe het cordon werkt: Hilde Crevits is inmiddels 2 jaar minister voor openbare werken alsook milieu. Volgens GVA kwam ze ondermeer in de aandacht door haar voorstel om luierafval selectief in te zamelen. De journalist van GVA volgt blijkbaar niet de politieke activiteiten, anders zou hij weten dat het initiatief om luierafval selectief in te zamelen, initieel van een Vlaams Belanger kwam. Ik heb dit voorstel als eerste ingediend op 12 oktober 2005. Op 20 oktober 2005 heeft Hilde Crevits toen nog Vlaams Parlementslid mijn voorstel bijna volledig overgenomen. Dit kan je natrekken in de stukken van het Vlaams Parlement. Maar toen Hilde Crevits minister voor leefmilieu werd, is zij omwille van een aantal problemen in de afvalverwerkingssector, er nog niet in geslaagd, om ook daadwerkelijk het luierafval selectief te laten inzamelen. Journalisten, en zeker die van GVA moeten nog veel leren.

http://www.marleenvandeneynde.be/
U bent zetelend Politicus?
Maar u werkt hier als onbekende.
Het lijk mij een grote daad van lafheid om als zetelend politicus andere aan te vallen zonder je openlijk bekend te maken en uit eigen naam te spreken.

Einde discussie.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 06:51   #52
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een flink stuk van het enthousiasme dat Geert Bourgeois na zijn rechtstreekse verkiezing tot partijvoorzitter wist los te weken verging toen hij zich kort daarop ging verdiepen in pogingen om het Vlaams Blok te laten verbieden en daarvoor zijn hart luchtte in de bevriende pers (Le Soir nota bene). http://www.meervoud.org/index.php?bl...6&artikel_id=1
Wat heeft dit met de N-VA te maken?
Oud 24 juli 2009, 07:58   #53
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
U bent zetelend Politicus?
Maar u werkt hier als onbekende.
Het lijk mij een grote daad van lafheid om als zetelend politicus andere aan te vallen zonder je openlijk bekend te maken en uit eigen naam te spreken.

Einde discussie.
U kan niet lezen.
Einde discussie
Oud 24 juli 2009, 08:19   #54
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
U kan niet lezen.
Einde discussie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix
Ik heb dit voorstel als eerste ingediend op 12 oktober 2005.
Enkel zetelende politici kunnen een voorstel indienen in het Vlaams Parlement.

Hij/zij is of was dus volksvertegenwoordiger/ster.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 08:21   #55
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Welk gedeelte van "U kan niet lezen" en "einde discussie" heeft U in analogie met uw vorige opmerking weer niet begrepen?
Oud 24 juli 2009, 08:48   #56
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Onderaan de tekst stond er:

En dat is niet dominatrix. MVDE komt uit de provincie Antwerpen, dominatrix is van Limburg.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 11:39   #57
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Wat heeft dit met de N-VA te maken?
Alles is goed om de NVA aan te vallen.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 11:43   #58
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Onderaan de tekst stond er:

En dat is niet dominatrix. MVDE komt uit de provincie Antwerpen, dominatrix is van Limburg.
Of het masker was even afgevallen...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 11:45   #59
k9

Standaard

Citaat:
Ik hoop met U dat we dichter staan bij onafhankelijkheid dan ooit te voren, toch ben ik sceptisch. Mag het?
Sceptisch is iets anders, je kan het niet hebben dat de NVA goed gescoord heeft en valt het dus zoveel mogelijk aan.

Citaat:
We hebben de kans maar we mogen hem niet verknoeien. Natuurlijk is het een kwestie van 'smaak' wat er nu juist 'verknoeien' is en wat niet. Daarin zal onze mening verschillen daar we van strategie verschillen. Uw volste recht, mijn volste rech. De geschiedenis zal ons gelijk of ongelijk geven. Tot aan de geschiedenisboeken rest ons de strijd om het gelijk en het doel.
De geschidenis zal laten zien of de gevolgede weg lukte of niet, al de rest zal speculatie blijven.

Citaat:
De nva hoefde hier zelfs strategisch gezien geen cordon te breken, ze kon net hetzelfde doen zoals ik met het voorbeeld van Marleen Van den Eynde hierboven aanhaalde. Slimmer zijn en ons een stap voor zijn, of later zijn en ons gewoon nadoen. Geen haan die ernaar zou kraaien. Echter stemmen ze liever tegen de hoogdringendheid van de uitvoering van een twaalf jaar oud decreet. Want daar gaat het om, de uitvoering van een oud decreet basisonderwijs. Mag ik het niet zo verstandig vinden hier tegen te stemmen? Al is het maar strategisch, vroef of laat ga je het toch moeten stemmen met alle verwijten vandien.
Dit is een symbooldossier, waarom zou men hier moeite voor doen en problemen van maken?

Zeg me eens wat voor nut dit zou hebben?

Citaat:
Weet je, ik denk eerlijk gezegd dat de regering sowieso zal vallen hierover. Inzake onafhankelijkheid zal alles vallen. Ik geloof niet in stapjes, het zal uiteindelijk toch een boem zijn. Of denken we nog steeds dat de Waalse schapen zich gewillig naar de slachtbank laten leiden? Neen toch? Verder geloof ik ook niet in een spa die aan boord gaat blijven met een nva die de Vlaamse onafhankelijkheid realiseerd.
Met stapjes is dat zeker te doen ja, desnoods gedwongen . De boem nu is gewoonweg onzinnig en dom vlaanderen is immers verre van klaar om een moderne staat te vormen.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 24 juli 2009, 11:46   #60
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
De waarheid pikt duidelijk heel hard. Eeuwig kappen op het VB omdat ze alleen maar langs de kant staan te roepen, terwijl ge zelf de oorzaak bent van het feit dat ze aan de kant staan. Trekt ze mee het sop in, dat is de beste manier om ze verplichten zich tegenover hun kiezers te moeten bewijzen. Dat ge dat niet doet, daar is maar een verklaring voor, en dat is dat ge er een hemelse schrik voor hebt, schrik dat ze zich WEL aan hun kiesbeloften zouden houden en jullie daardoor van de politieke kaart zouden vegen.
Een partij die nog steeds graag uitpakt met racistische en discrimineerende ideen en leuzen, nee dank u die heb ik liever niet in mijn regering.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be