![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister-President
|
![]() Het was een 'slip de la tongue' in Le Soir in 2001 van Geert ja. Zou je denken, bij hem leeft die gedachte nog steeds, zelfs in Meervoud had men dit door.
Een flink stuk van het enthousiasme dat Geert Bourgeois na zijn rechtstreekse verkiezing tot partijvoorzitter wist los te weken verging toen hij zich kort daarop ging verdiepen in pogingen om het Vlaams Blok te laten verbieden en daarvoor zijn hart luchtte in de bevriende pers (Le Soir nota bene). http://www.meervoud.org/index.php?bl...6&artikel_id=1 In zijn nva manifest van dat jaar verwoord hij het nog enigzins genuanceerder. In puntje tien kun je daar lezen hoe ze denken over 'democratische partijen'. Bourgeois wil een europese instelling bevoegd maken om uit te maken wie al dan niet aan de verkiezingen mag deelnemen en wil dit op basis van EVRM. In die tijd heerste er natuurlijk grote polemiek over dit verdrag, het Vb verzette zich ertegen. 1+1 zegt genoeg. Eigenlijk is het voorstel van de nva niet meer dan een Europees doorslagje creëren van de Iraanse raad van Wachters. Hoe je het gegeven politieke partijen toe te laten of tegen te houden in deelname aan verkiezingen op basis van een EVRM kunt rijmen met democratie is mij vreemd. Blijkbaar mag je volgens de nva geen kritiek hebben op het EVRM. Het toenmalige Vlaams Blok organiseerde er op zijn webstek zelfs een quizvraag rond: http://www.vlaamsblok.be/ontspanning_quiz.php?quiznr=1
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een voorstel dat N-VA zélf indiende goedkeuren heeft toch niks te maken met het doorbreken van het cordon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik hoop met U dat we dichter staan bij onafhankelijkheid dan ooit te voren, toch ben ik sceptisch. Mag het? We hebben de kans maar we mogen hem niet verknoeien. Natuurlijk is het een kwestie van 'smaak' wat er nu juist 'verknoeien' is en wat niet. Daarin zal onze mening verschillen daar we van strategie verschillen. Uw volste recht, mijn volste rech. De geschiedenis zal ons gelijk of ongelijk geven. Tot aan de geschiedenisboeken rest ons de strijd om het gelijk en het doel. Met deze deel ik dus U gedachtegang vanuit de Vlaamse zaak maar dan vanuit mijn persoonlijk oogpunt en voorzien van dito visie. Mag het? Twijfels zijn er dus omwille van de nva strategie, maar bewijs me van mijn ongelijk. De nva hoefde hier zelfs strategisch gezien geen cordon te breken, ze kon net hetzelfde doen zoals ik met het voorbeeld van Marleen Van den Eynde hierboven aanhaalde. Slimmer zijn en ons een stap voor zijn, of later zijn en ons gewoon nadoen. Geen haan die ernaar zou kraaien. Echter stemmen ze liever tegen de hoogdringendheid van de uitvoering van een twaalf jaar oud decreet. Want daar gaat het om, de uitvoering van een oud decreet basisonderwijs. Mag ik het niet zo verstandig vinden hier tegen te stemmen? Al is het maar strategisch, vroef of laat ga je het toch moeten stemmen met alle verwijten vandien. Als ze schrik hebben te worden afgerekend op het 'breken van het CS' dan wens ik ze nog veel succes met het realiseren van onze onafhankelijkheid. Ze gaan dan namelijk ons programma realiseren en daarvoor onze steun krijgen. De Nva gaat dan met ons stemmen, gaat de regering dan ook vallen? Weet je, ik denk eerlijk gezegd dat de regering sowieso zal vallen hierover. Inzake onafhankelijkheid zal alles vallen. Ik geloof niet in stapjes, het zal uiteindelijk toch een boem zijn. Of denken we nog steeds dat de Waalse schapen zich gewillig naar de slachtbank laten leiden? Neen toch? Verder geloof ik ook niet in een spa die aan boord gaat blijven met een nva die de Vlaamse onafhankelijkheid realiseerd. Feit blijft dus dat het hier gaat over een decreet van 25 februari 1997. Een TWAALF JAAR OUD decreet dus. Net iets ouder dan de befaamde resoluties. Ik moet U als Vlaamsgezinde niet komen vertellen hoe lang die al in de diepvries steken neem ik aan. Het gaat hier dus om een lakmoesproef en de nva pareert ze niet. Ik vrees dus voor de volgende, veel grotere, proeven die gaan komen op de weg naar Vlaamse onafhankelijkheid. Voor al het overige vind ik het nog sympathiek dat U zich niet veel aantrekt van het partijbelang. Hebt geen angst, anderen zullen dat wel in Uw plaats doen, zij die de partij besturen en voor haar levensonderhoud moeten instaan.
www.vlaamsbelang.org Laatst gewijzigd door dominatrix : 23 juli 2009 om 19:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
De grap van 't jaar? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De waarheid pikt duidelijk heel hard. Eeuwig kappen op het VB omdat ze alleen maar langs de kant staan te roepen, terwijl ge zelf de oorzaak bent van het feit dat ze aan de kant staan. Trekt ze mee het sop in, dat is de beste manier om ze verplichten zich tegenover hun kiezers te moeten bewijzen. Dat ge dat niet doet, daar is maar een verklaring voor, en dat is dat ge er een hemelse schrik voor hebt, schrik dat ze zich WEL aan hun kiesbeloften zouden houden en jullie daardoor van de politieke kaart zouden vegen. Laatst gewijzigd door Garry : 23 juli 2009 om 23:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Fieseler;4243948]
Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 24 juli 2009 om 00:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar u werkt hier als onbekende. Het lijk mij een grote daad van lafheid om als zetelend politicus andere aan te vallen zonder je openlijk bekend te maken en uit eigen naam te spreken. Einde discussie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#53 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Einde discussie
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij/zij is of was dus volksvertegenwoordiger/ster. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() Welk gedeelte van "U kan niet lezen" en "einde discussie" heeft U in analogie met uw vorige opmerking weer niet begrepen?
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat is niet dominatrix. MVDE komt uit de provincie Antwerpen, dominatrix is van Limburg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() Alles is goed om de NVA aan te vallen.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zeg me eens wat voor nut dit zou hebben? Citaat:
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |