Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2009, 21:47   #61
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Wie heeft het CGKR nog nodig als het VB zelf rustig meedoet met een heksenjacht tegen andersdenkenden?

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 23:30   #62
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-SA Bekijk bericht
Laat ons het erop houden dat Lucien het stadje Passau op uitnodiging van de DVU vrij goed weet liggen. Nietwaar Lucien?
Als ge het dan toch op de man wilt blijven spelen:

Enkel sukkels met paardenbrillen geilen op politieke incest. Goed voor typen als jij...
Ik ben inderdaad met mijn vriend Hubert mee geweest naar Passau, een ervaring als een ander. Ben ook ééns naar een vliegveld rond Parijs geweest (in een hangar), een partijfeest van het FN. Ben tweemaal naar een congres geweest van de N-VA, ook eens van de SP.a en minstens tweemaal naar lezingen van de VLD/PVV. En veel erger naar een avondje van AMADA en een discussieavond met de PVDA. En nóg erger: met een gebuur naar een familiefeest van de CD&V in het Boudewijnpark...
Kan nog iets vergeten zijn...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2009, 06:16   #63
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Honoré gepluimd Bekijk bericht
Het VB heeft zich toch weer laten zien als een bende laffe wezels.
Direct die mensen laten vallen omwille van een mediahetze...
Net nu die mensen te maken krijgen met broodroof en mogelijke fysieke aanslagen (het is niet voor niets dat de poco's intussen naam, adres...e.d. van dat echtpaar openbaar maakten)
Hadden we maar nog maar een VMO gelijk die van Eriksson i.p.v. de huidige platbroekkerij...
Een partij is een partij. VMO was de VMO.
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2009, 06:19   #64
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Zoals jij 'fierheid' toont in je eigen cultuur, achtergrond en erfgoed, door het proberen verkwanselen en intolerantie, apartheid en onderdrukking verdedigt?
Hahahaha! Schitterend!
Oud 12 september 2009, 06:22   #65
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Wat wel opvallend is dat het enkel het VB is dat zulke mensen aantrekt.
Het valt inderdaad op, maar het boeit des te minder. Het is niet ondenkbaar dat deze partij dit soort figuren aantrekt, maar het zegt weinig over de partij op zich.
Oud 12 september 2009, 07:19   #66
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Hoofdzaak in deze ontluisterende story is het feit dat VRT zich bediend heeft van frauduleus bekomen documentatie , bovendien, volgens mij volkomen onwettig.

Het centrum voor gelijke kansen, Kind en Gezin, minister Van Deurzen, Vlaams Belang , allemaal hebben ze zich gehaast om naar aanleiding van de eerste verontwaardiging bliksemsnel maatregelen te treffen;

Wie zal nu durven toegeven dat eigenlijk de journalist en de VRT een zware deontologische fout heeft gemaakt en duidelijk buiten de lijntjes heeft gekleurd???

Ik keur de opinie van die mensen af, maar ik keur nog veel meer de manier af waarop dit is gebeurd: DIT KAN NIET !!!

Al eens erover nagedacht dat zomaar gelijk wie die connecties heeft met VRT of een ander media je huis onder een vals voorwendsel mag binnendringen, je met vragen mag bestoken , het gesprek in een bepaalde richting kan sturen en alles met verborgen camera vastlegt???

Misschien ook een ideetje voor de belastingen, heel familiair een gesprekje beginnen , over zwartwerk, beleggingen, vernuftige ideetjes om rijk te worden.......

Ik kan zo nog honderden ideetjes naar voor brengen waardoor 99% van de bevolking zich verklapt en wat kan vastgelegd worden met een camera om het tegen jou te gebruiken!

Ik vind dit alles een gevaarlijke evolutie en daar zou absoluut moeten nagegaan worden of dit wel wettelijk kan .

Voor zware feiten zouden dit procedurefouten zijn en zou men de beschuldigde moeten vrijspreken, hier neemt men een mens zijn inkomen af en gooit men iemands privacy ( waar geniet men meer privacy dan in eigen huis?) zomaar op TV!!

Ik kijk reikhalzend uit naar de dag dat een of andere journalist EN de VRT de moed heeft om zware fraudeleuze zaken op die manier aan te pakken en aan de kaak te stellen!!

Er zijn meer dan genoeg feiten die nu het daglicht niet mogen zien en een veel grotere impact hebben dan een onthaalmoeder met sympathieën voor Hitler !!

Journalisten, doe daar eens wat van u wordt verwacht en haal doofpotoperaties naar boven , dat zal iets heldhaftiger zijn!!
Blijkbaar kan het wèl, omaplop.

Mag ik je overigens vriendelijk verzoeken jouw 'honderden ideetjes waardoor 99% van de bevolking zich verklapt' te laten waar ze nu nog zitten?

In dit land moet je de kat echt niet meer bij de melk zetten. Ze heeft nu al last van indigestie.

Dank bij voorbaat,

djimi

PS: op enigerlei moed van staatszender-journaille zou ik niet rekenen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 12 september 2009 om 07:21.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2009, 09:15   #67
copsteam
Banneling

Standaard

Het Vlaams belang is de partij van de Vlaming tenminste en niet dat van de Mohammedanen
copsteam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2009, 11:44   #68
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door copsteam Bekijk bericht
Het Vlaams belang is de partij van de Vlaming tenminste en niet dat van de Mohammedanen
Maar de Vlaming die politiek incorrecte uitspraken doet, kan spijtig genoeg niet meer rekenen op de steun van het Vlaams Belang. Waartoe dient het Vlaams Belang dan nog?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2009, 12:30   #69
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Maar de Vlaming die politiek incorrecte uitspraken doet, kan spijtig genoeg niet meer rekenen op de steun van het Vlaams Belang. Waartoe dient het Vlaams Belang dan nog?
Weet ge dat nu nóg niet ???
Om hun zakken te vullen, zoals de rest ! Nu al 30 jaar... zonder enig resultaat. Bewijs maar eens waarin (in hun dogma) we beter zijn dan het buitenland.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2009, 12:35   #70
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door copsteam Bekijk bericht
Het VB is een partij als alle andere, en is bijgevolg even weinig als de andere een partij van "de Vlaming".
N-SA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2009, 12:38   #71
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die vraag moet inderdaad gesteld worden.
N-VA verkoopt het klassieke, brave, enigsdzins politiek-correcte Vlaams-nationale verhaal veel beter en is inzake mandatarissen aanvaard door het regime.
Het VB wil ook een "fatsoenlijke" vergelijkbare partij zijn maar zit met aangebrande kopstukken die nooit door datzelfde regime aanvaard zullen worden. Terzelfdertijd trachten die kopstukken zich te ontdoen van hun oude, radicale en traditionele achterban die ze als té marginaal en extremistisch beschouwen en willen ze geen uitdrukkelijke anti-systeemkracht zijn.

Dus ja, tot wat dient het VB nog buiten de zakken vullen van haar parlementairen?
N-SA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2009, 18:51   #72
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
N-VA verkoopt het klassieke, brave, enigsdzins politiek-correcte Vlaams-nationale verhaal veel beter en is inzake mandatarissen aanvaard door het regime.
Het VB wil ook een "fatsoenlijke" vergelijkbare partij zijn maar zit met aangebrande kopstukken die nooit door datzelfde regime aanvaard zullen worden. Terzelfdertijd trachten die kopstukken zich te ontdoen van hun oude, radicale en traditionele achterban die ze als té marginaal en extremistisch beschouwen en willen ze geen uitdrukkelijke anti-systeemkracht zijn.

Dus ja, tot wat dient het VB nog buiten de zakken vullen van haar parlementairen?
In 1981 publiceerde de Franse jurist en politoloog Georges Lavau een boekje over de toenmalige Franse anti-systeempartij, "A quoi sert le Parti Communiste Français?"

Hij betoogde dat de partij de functie had van de volkstribuun in Rome: een megafoon zijn van alle woede van de uitgeslotenen van het systeem. Op die manier werden deze uitgeslotenen ergens ook geïntegreerd in het systeem en werden rellen vermeden.

De regeringsdeelname van de PCF heeft haar credibiliteit als volkstribuun natuurlijk geen goed gedaan. Daarna is deze volkstribuun-functie overgenomen door het FN.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 12 september 2009, 19:18   #73
Metternich

Standaard

Citaat:
Hij betoogde dat de partij de functie had van de volkstribuun in Rome: een megafoon zijn van alle woede van de uitgeslotenen van het systeem. Op die manier werden deze uitgeslotenen ergens ook geïntegreerd in het systeem en werden rellen vermeden.
Mooie vergelijking moet ik zeggen!

Oud 12 september 2009, 19:19   #74
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Inderdaad, en de VB-top nagelde haar mee aan de schandpaal. Misschien moest dat van hun meesters?
1: praat geen onzin. Ze was al lang aan de schandpaal genageld voor het VB iets deed.
2: Er valt iets voor te zeggen dat het VB haar had kunnen verdedigen, maar ik kan begrijpen dat een partij als het VB even twee keer moet nadenken vooraleer ze dit doet. Ik denk dan aan te verwachten nieuwe processen tegen de partij, extra argumenten in het huidige proces, een wekenlange smeer- en rioolcampagne in alle media en ga zo maar door.

U gaat er compleet aan voorbij dat het leven van het VB aan een zijden draadje hangt, als hun partijfinanciering wordt afgepakt zijn ze de facto dood.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2009, 20:10   #75
Honoré gepluimd
Provinciaal Statenlid

Honoré gepluimd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht

U gaat er compleet aan voorbij dat het leven van het VB aan een zijden draadje hangt, als hun partijfinanciering wordt afgepakt zijn ze de facto dood.
Nochtans hadden ze geen partijfinanciering nodig om groot te worden...nu kunnen ze niet meer zonder.
Oud 12 september 2009, 20:12   #76
Metternich

Standaard

Citaat:
Als ze de partijfinanciering willen afpakken, hebben ze daarvoor heus niet het soort mensen zoals met die kinderopvang nodig. Als het systeem iemand of iets wilt kraken, vinden ze wel iets compleet anders en nuttiger. Geen individuen die men makkelijk kan afwimpelen.

Oud 12 september 2009, 20:14   #77
Metternich

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Honoré gepluimd Bekijk bericht
Nochtans hadden ze geen partijfinanciering nodig om groot te worden...nu kunnen ze niet meer zonder.
Zoals EPO. Je krijgt een enorme kick, maar je kan niet meer zonder. Plus dan nog het effect dat sommigen zich opeens supersjiek voelden omdat ze in de high society binnen mochten. Plebejers die zich als aristocraten willen voordoen omdat ze opeens geld en positie hebben. Wat zei Dillen ook alweer?

“Men zal er altijd rekening moeten mee houden dat bepaalde verschijnselen niet uit de politiek geweerd kunnen worden, zelfs of ook niet uit de Vlaams-nationale. Toch zijn er grenzen. Principiëel, programmatisch, taktisch, moreel, menselijk. Ook de onvolmaaktheid, ook de menselijke tekorten moeten hun grenzen hebben. De Vlaams-nationale partijpolitiekers MEER DAN ANDERE, moeten hiervoor oog hebben en beseffen dat men deze grens gevaarlijk nadert.”

Oud 12 september 2009, 20:23   #78
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dan aan te verwachten nieuwe processen tegen de partij, extra argumenten in het huidige proces, een wekenlange smeer- en rioolcampagne in alle media en ga zo maar door.
Ja maar, heeft de partij dat niet nodig als volkstribuun-partij? Het lijkt nu louter een anti-hoofddoekenpartij geworden. Nu na Patrick Janssens ook de top van het Gemeenschapsonderwijs een hoofddoekenverbod afkondigt, wat is dan nog de rol van het VB?

Jean-Marie Le Pen heeft zich nooit een iota van de poco-media aangetrokken. En juist daardoor heeft hij zich in de laatste jaren veel respect verworven, tot aan de linkerzijde en de immigranten toe.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 13 september 2009, 12:25   #79
TVDD
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

dat is inderdaad een correcte analyse
TVDD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2009, 22:13   #80
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Zoals jij 'fierheid' toont in je eigen cultuur, achtergrond en erfgoed, door het proberen verkwanselen en intolerantie, apartheid en onderdrukking verdedigt?
Waar en wanneer heb ik apartheid en onderdrukking verdedigd? Een citaat ervan graag.
Waar en wanneer heb ik mijn eigen cultuur verkwanseld? Een bron ervan graag.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be