![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Gouverneur
|
![]() Ik snap de commotie eigenlijk niet.
Polanski heeft een minnelijke schikking met dat meisje getroffen voor een "aanzienlijk bedrag". Als het slachtoffer hiermee akkoord gaat is voor mij toch gerechtigheid geschied. Waarom die mens dan vervolgen...
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verkrachting is strafbaar, eenders hoeveel geld je aan je slachtoffer haar ouders geeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In velen delen van Afrika en Azie kun je misdaden afkopen. Een van de redenen dat we in het westen dit niet doen, is omdat we niet graag zouden hebben dat rijke mensen zoveel misdaden kunnen plegen als ze willen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar hier werden de dingen ook eerst voorgesteld als "die schandalige wraakzuchtige en conservatieve Amerikanen weer, die ons groot genie van de cinema wil komen lastig vallen gewoon omdat hij een avontuurtje heeft gehad met een heet bakvisje - ze kunnen zo lief zijn, meneer - in een lang vervlogen verleden, geen zin voor kunst, die preutse barbaren, ze waren zeker niet akkoord met zijn artistiek werk en blablabla...." Als ik al die oproepen van kunstenaars, schrijvers, academici heb gehoord om Polanski "te beschermen" tegen deze "wrede en onjuiste Amerikaanse actie".... pffff. Dat mist elke vorm van gerechtigheid, vind ik. Een kinderverkrachter die rijk genoeg is ("hij heeft zijn slachtoffer nadien toch betaald"), die beroemd genoeg is, en sluw genoeg is om gaan te lopen, die mag vrijuit, en 't is toch zo zielig dat hij zijnen oskar niet mocht gaan ontvangen omdat hij anders den bak zou indraaien als hij zijne neus op de luchthaven zou laten zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() Er is van geen " feestje " sprake : Polanski moest een fotosessie doen met dat meisje, ze werkte dus voor hem. Ze was hem door haar ouders toevertrouwd om foto's te maken. En hij maakte van de gelegenheid gebruik om haar dronken te voeren + te drogeren, alvorens ze oraal te verkrachten en te sodomiseren. Dit nadat ze herhaaldelijk gevraagd had te stoppen, en haar met rust te laten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook, ik denk niet dat het afkopen van misdaden in het strafrecht staat. Zelfs als iemand geen klacht neerlegt, blijft een verkrachting strafbaar dacht ik. Anders zou het volstaan om rijk te zijn, om ongestoord er op los te mogen moordden en verkrachten. Alhoewel ik moet zeggen, dat dit tot op zekere hoogte reeds het geval is. Een rijkaard kan zich inderdaad een legertje goede advokaten aanschaffen, en dat scheelt heel wat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Atheisten en harde feiten, da is zoiets als water en vuur, hé praha? ![]() Eind goed al goed: er is wel zo'n meisje, zo'n minderjarige mokkel - een 15 jarige "bitch" zeg maar, die Polanski aan de haak heeft geslagen: zijn latere vrouw Natasja Kinski: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Europees Commissaris
|
![]() Wikipedia blokkeert de Polanski pagina... er mag blijkbaar niet te veel nadruk gelegd worden op zijn pedofielen misdrijf:
Nieuwsbericht. En hier de geblokkeerde entry in Wikipedia. http://en.wikipedia.org/wiki/Roman_Polanski |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() patrickve
Citaat:
Citaat:
Overigens was die 13 jarige al lang geen maagd meer en had ze ook al met drugs geexperimenteerd. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Overigens ben ik noch rijk noch beroemd maar ik heb wel al eens een knettergekke 14 jarige gekend die mij volledig zag zitten (was toen 26). Er is niets gebeurd omdat ik niet op haar veelvuldige avances inging en m'n verstand gebruikte in plaats van iets anders, maar de verleiding was er natuurlijk wel, als gezonde man met toch voornamelijk heteroseksuele geaardheid... Laatst gewijzigd door tomm : 3 oktober 2009 om 15:08. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Europees Commissaris
|
![]() ja tomm, ik had willen reageren op uw eerste editie, maar je hebt het intussen aangepast...
Jij vondt de rechter een antisemiet? Dat stond er... En je vond ook dat Polanski al genoeg afgezien had gezien zijn moeder door de nazi's vervolgd was, en dat hij toch veel verwezenlijkt had... dat was dus dan maar een reden om Polanski niet meer te vervolgen volgens jou... Daar heb ik toch sterk vragen bij. Maar goed, je hebt het aangepast. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Als het correct is wat je zegt, dan is dit een vrij zwaar incident, waar we (in ieders belang op het forum) bij Politics.be om opheldering moeten vragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als hij verveeld zit om toe te geven dat hij het zelf gecorrigeerd heeft is er geen probleem voor mij (alhoewel ik inhoudelijk niet akkoord ging met hem uiteraard). Maar wat als iemand anders die tekst corrigeerd heeft?? Laatst gewijzigd door straddle : 3 oktober 2009 om 18:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() 2)Dat meisje heeft met niks ingestemd. Meermaals vroeg zij met rust gelaten te worden,vroeg dat Polanski ophield met haar te bepotelen. Maar...in de plaats daarvan stopte hij zijn lul in haar mond, alvorens ze te sodomiseren. 3)Of dat meisje maagd was, en al dan niet ervaring in druggebruik had weet ik niet. Maar volgens jou volstaat het dus je maagdelijkheid verloren te hebben, en al eens drugs geprobeerd te hebben, om elke vent die je tegenkomt het recht te geven alles met je te doen waar hij lust in heeft, ongeacht of jijzelf daar ook zin in hebt of niet, en ongeacht je leeftijd ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien kan het ook een andere reden hebben, ik kan het forum niet goed gebruiken de laatste weken, kan enkel threads lezen in printversie. Heb het alleszins niet bewust verwijderd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens in België mocht die jonge roofmoordenaar die ook zijn baby en grootmoeder van z'n vriendin vermoorde en verkrachtte, weekenduitstapjes doen. 2) Hebt U enige bronnen om dit te staven? 3) Nee dat volstaat niet, maar volgens mijn bronnen was er van dwang geen sprake en was het dus met wederzijdse toestemming. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lees dit verslag eens. Daar doet dat meisje haar verhaal, en daaruit kan je dus overduidelijk opmaken dat ze met zijn plannen niet gediend was. |
|
![]() |
![]() |