Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 oktober 2009, 15:23   #61
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
Verbeter me gerust als ik het verkeerd heb, maar ik dacht dat vakbonden een toelage krijgen van de overheid voor elke werkzoekende die via hen z'n uitkering ontvangt?

Tuurlijk mogen mensen zich verenigen om hun werkloosheidsuitkering te ontvangen als ze dat willen, maar moet die vereniging daarvoor betaald worden door de overheid?

Als iemand liever via een vereniging z'n uitkering int dan rechtstreeks bij de overheid, mij goed, maar ik begrijp niet waarom die vereniging daarvoor geld moet krijgen van de overheid.
Dat bedrag dat die vakbonden ontvangen voor elke uitkering die ze betalen is bedoeld om de onkosten verbonden aan dat uitbetalen te dekken. Dat bedrag is overigens kleiner dan dat deel van de onkosten dat de overheid betaalt aan de Hulpkassen (een ander deel van de onkosten wordt gedragen door de uitkeringsgerechtigde). Je hebt hier dus een situatie waarbij vakbonden en overheid beiden voordelen hebben uit zo'n samenwerking. Voor de overheid is het goedkoper, voor de bonden is het een vorm van klantenbinding en de uitkeringsgerechtigde haalt er eveneens zijn voordeel uit (je betaalt aan de hulpkassen immers een deel van de werkingskosten, terwijl je lidgeld van een vakbond all-in is).

Laatst gewijzigd door Andy : 13 oktober 2009 om 15:24.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2009, 15:30   #62
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Dat zou kloppen ware het dat la belgique een democratie was.

+ook mensen die niet werken en zelfs niet willen werken zijn gaan stemmen volgens mij.
Ja, en wat veranderd dat aan mijn stelling?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2009, 15:32   #63
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Ik vind de reacties op het artikel in De Tijd interessanter dan wat hier gepost wordt...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2009, 15:44   #64
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik vind de reacties op het artikel in De Tijd interessanter dan wat hier gepost wordt...
Te anekdotisch om van waarde te zijn eigenlijk.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2009, 16:29   #65
Busse87
Burgemeester

Standaard

Conclusie : Betalen .

3.3 Miljard en je hebt nog een put van 22 Miljard . Deze verhoogd nog is elk jaar een beetje en word weer doorgegeven op de volgende regering die wss weer alles gaat verhogen zoals ze nu doen .

Een mooi cirkeltje...En de burger heeft weer een paar Eurokes minder in de maand...
Busse87 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2009, 16:47   #66
Fredo
Burgemeester

Fredo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Losse bedenkingen:

- Bijdragen van banken en "nucleaire sector" moeten de begroting redden. Dat klinkt goed, maar wie gelooft er nu dat dat door deze bedrijven niet zal doorgerekend worden aan de klant? Indirecte belastingverhoging voor jan met de pet. Boerenbedrog. Wij zullen betalen, niet de energiesector noch de banken.
Uiteraard zullen deze bijdragen deels doorgerekend worden aan de klanten. Zeggen dat ze volledig doorgerekend zullen worden, lijkt mij echter nogal kort door de bocht. De mate waarin zoiets kan doorgerekend worden is immers afhankelijk van de prijselasticiteit van de vraag. Indien deze bedrijven een bijdrage zomaar 100% kunnen doorrekenen, dan kan je u immers afvragen waarom ze nu al niet een hogere prijs vragen, zonder dat hun kosten omhoog gegaan zijn. De realiteit is natuurlijk dat zo een bijdrage de vaste kosten van die bedrijven verhoogd en dat zoiets deels doorgerekend wordt, maar ook deels op de winst zal wegen.
Fredo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2009, 16:47   #67
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, en wat veranderd dat aan mijn stelling?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Busse87 Bekijk bericht
Conclusie : Deze verhoogd nog is elk jaar een beetje en word weer doorgegeven op de volgende regering die wss weer alles gaat verhogen zoals ze nu doen .
http://nl.wikipedia.org/wiki/D/t-regels
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2009, 17:44   #68
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Haal jij je stuff niet in Nederland?
Ik haalde die in Nederland, ja, maar ik voel mij daar niet schuldig om, want ik ben helemaal geen patriot

En als ik mijn stuff hier zou kopen, komt van mijn geld helemaal niks bij de overheid terecht. In Nederland is dat tenminste gedeeltelijk wèl het geval.

Maar voorlopig is dat allemaal alweer een tijdje geleden.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2009, 19:49   #69
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Dat bedrag dat die vakbonden ontvangen voor elke uitkering die ze betalen is bedoeld om de onkosten verbonden aan dat uitbetalen te dekken. Dat bedrag is overigens kleiner dan dat deel van de onkosten dat de overheid betaalt aan de Hulpkassen (een ander deel van de onkosten wordt gedragen door de uitkeringsgerechtigde). Je hebt hier dus een situatie waarbij vakbonden en overheid beiden voordelen hebben uit zo'n samenwerking. Voor de overheid is het goedkoper, voor de bonden is het een vorm van klantenbinding en de uitkeringsgerechtigde haalt er eveneens zijn voordeel uit (je betaalt aan de hulpkassen immers een deel van de werkingskosten, terwijl je lidgeld van een vakbond all-in is).
De tienpuntenvraag is wel, hoeveel deze uitkeringen in het buitenland kosten.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2009, 19:54   #70
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fredo Bekijk bericht
Uiteraard zullen deze bijdragen deels doorgerekend worden aan de klanten. Zeggen dat ze volledig doorgerekend zullen worden, lijkt mij echter nogal kort door de bocht. De mate waarin zoiets kan doorgerekend worden is immers afhankelijk van de prijselasticiteit van de vraag. Indien deze bedrijven een bijdrage zomaar 100% kunnen doorrekenen, dan kan je u immers afvragen waarom ze nu al niet een hogere prijs vragen, zonder dat hun kosten omhoog gegaan zijn. De realiteit is natuurlijk dat zo een bijdrage de vaste kosten van die bedrijven verhoogd en dat zoiets deels doorgerekend wordt, maar ook deels op de winst zal wegen.
Is niet zo eenvoudig te zeggen. Hoe wordt een gewone belastingsverhoging doorgerekend ? Maar meen te verstaan, dat het een belasting op spaargelden (spaarboekje, tak21, termijnrekening ?) is (vervanging van de afgeschoten verhoging van de onr.vhf). Het logisch gevolg hiervan lijkt mij te zijn, dat de vergoeding op deze producten zowat evenredig zal dalen.
Oud 13 oktober 2009, 20:08   #71
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Busse87 Bekijk bericht
Conclusie : Betalen .

3.3 Miljard en je hebt nog een put van 22 Miljard . Deze verhoogd nog is elk jaar een beetje en word weer doorgegeven op de volgende regering die wss weer alles gaat verhogen zoals ze nu doen .

Een mooi cirkeltje...En de burger heeft weer een paar Eurokes minder in de maand...
Hier bij ons proberen ze het deficit alvast op een originele manier op te lossen...

Gisteren dus het aanslagbiljet voor de belastingen op onroerende goederen in de bus gekregen....

En vandaag nogmaals dezelfde aanslag in de bus gekregen...

De vraag is worden deze toekomstige inkomsten ook dubbel geboekt in de begrotingen,anders dreigt het putteke in de staatskas nog wat dieper te worden...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2009, 13:00   #72
Sammael
Gouverneur

Standaard

Hoezo, akkoord over begroting. Er staan alleszins al 500 miljoen eurokes als inkomsten ingeschreven, terwijl die inkomsten helemaal niet zo zeker zijn:

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...en-niet.dhtml#

Suez wil niet afdokken.

Pfff...

Laatst gewijzigd door Sammael : 15 oktober 2009 om 13:01.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2009, 13:41   #73
FDM
Banneling

Standaard

onderhouden wij echt 37.000 militairen in dit lan d?
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2009, 13:45   #74
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoezo?

Het enige wat ik vraag is dat de overheid haar taken zelf uitoefent ipv ze uit te besteden. Dat doet toch geen afbreuk aan het recht op vereniging?

Dat een aantal verenigingen die al sinds mensenheugnis onnodig overheidsgeld verslinden, daar financiële gevolgen van zullen ondervinden, is dan maar zo.

Recht op vereniging is niet hetzelfde als recht op het verspillen van overheidsgeld.
Stel dat ze een openbare aanbesteding uitschrijft voor de administratie van werklozen of admnistratie van ziektebriefjes te doen, dan pas zou de overheid efficient bezig zijn.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2009, 13:53   #75
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Stel dat ze een openbare aanbesteding uitschrijft voor de administratie van werklozen of admnistratie van ziektebriefjes te doen, dan pas zou de overheid efficient bezig zijn.
²

Onder voorbehoud dat dan ook echt de goedkoopste offerte wordt aangenomen en niet de offerte van degene die het meeste snoepreisjes, luxewagens en bordeelbezoeken cadeau doet of over de meeste kwalijke informatie beschikt

Laatst gewijzigd door Sammael : 15 oktober 2009 om 13:55.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2009, 18:59   #76
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoezo, akkoord over begroting. Er staan alleszins al 500 miljoen eurokes als inkomsten ingeschreven, terwijl die inkomsten helemaal niet zo zeker zijn:

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...en-niet.dhtml#

Suez wil niet afdokken.

Pfff...
De regering heeft schrik, is er bijna zeker van, dat ze door het gerecht in het ongelijk gaan gesteld worden. Daarom is de lopende rechtszaak gauw afgeblazen.
Trouwens die 500 miljoen heeft betrekking op de begroting van vorig jaar.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be