Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 oktober 2009, 01:42   #61
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Ik heb je al eens gezegd dat ik me niet ga bezig houden met jouw drogredeneringen.

Ga heen en koop een verklarend woordenboek.
Verloedering betekent achteruitgang, volgens mij is daarvoor niet economische klasse bepalend,maar een veel breder pakket aan factoren maar u denkt daar blijkbaar anders over zonder te willen toelichten, mij goed hoor,maar of ik daarvoor een woordenboek nodig heb...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2009, 02:15   #62
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Baihrav zal vast boeiende dingen kunnen zeggen over deze drang naar normaliteit.
Dit is nochthans waarheid als een koe;Oorspronkelijk geplaatst door XXX
alle buurten waar veel marrokkanen wonen, zien de prijzen inéénzakken. Logisch, geen enkel normaal mens wil daar nog gaan wonen

Das een feit;zie ronse eens,ik ken er zowel een paar vlaminge die er wonen als zeer veel allochtonen/moslims.Er werken er genoeg op mijn werk.
Daar staan de huizen weldegelijk op die plaatsen een pak lager en de vlamingen blijven er weg tenzij het echt al vlaminge zijn die geene nagel hebben om aan hun gat te krabben.
Ga een winkel binne word je in het frans aangesproken en heel wat onder hen kunnen nauwelijks of geen nederlands ook.
De criminaliteit is ook er groot;er gaat geen dag voorbij er eens geen inbraak in huis of wagen/winkel is geweest of andere vandalisme/criminele feiten.
Een normaal mens gaat daar idd niet gaan wonen,waarheid als een koe.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2009, 02:16   #63
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Die wijken waren meestal niet verloederd tot de nieuwkomers er gingen wonen en hun aantal toenam.
Alweer waarheid als een koe.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2009, 11:23   #64
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door webzwerver Bekijk bericht
Loeder : schurk, smeerlap...
Is dat een verdoken belediging of probeer je grappig te zijn?
Oud 18 oktober 2009, 11:40   #65
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Verloedering betekent achteruitgang, volgens mij is daarvoor niet economische klasse bepalend,maar een veel breder pakket aan factoren maar u denkt daar blijkbaar anders over zonder te willen toelichten, mij goed hoor,maar of ik daarvoor een woordenboek nodig heb...
Ik wil best hetgene wat ik schrijf toelichten. Als het niet duidelijk is wat ik bedoel kan je dat gewoon vragen, ik ga je neus er niet af bijten of zo.
Maar als je dan afkomt met een waslijst van idiote beschuldigingen en veronderstellingen dan is mijn bereidwilligheid al een stuk minder.

Het woord verloedering heeft een veel bredere betekenis dan enkel achteruitgang maar zelfs met die simplistische verklaring zie ik niet in hoe je een probleem kan hebben met wat ik geschreven heb.

Of jij moest natuurlijk van mening zijn dat wanneer een wijk van rijk naar arm gaat, dit een vooruitgang voor die wijk betekent.
Oud 18 oktober 2009, 11:58   #66
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil best hetgene wat ik schrijf toelichten. Als het niet duidelijk is wat ik bedoel kan je dat gewoon vragen, ik ga je neus er niet af bijten of zo.
Maar als je dan afkomt met een waslijst van idiote beschuldigingen en veronderstellingen dan is mijn bereidwilligheid al een stuk minder.

Het woord verloedering heeft een veel bredere betekenis dan enkel achteruitgang maar zelfs met die simplistische verklaring zie ik niet in hoe je een probleem kan hebben met wat ik geschreven heb.

Of jij moest natuurlijk van mening zijn dat wanneer een wijk van rijk naar arm gaat, dit een vooruitgang voor die wijk betekent.
Nee Chef, een wijk die van 'upper middle class' gaat naar 'lower class' brengt NIET automatisch verloedering met zich mee, je kan wél spreken van een 'soort van achteruitgang', maar eerder schreef je helemaal wat anders, ik begreep precies hetzelfde uit jouw woorden als alice deed, vandaar dat ik, voor alle zekerheid de vraag tot 2/3 X toe gesteld heb; of dat 'automatisch' 'verloedering' met zich meebrengt; jij gaf de indruk van wel, NIET dus, wel wat achteruitgang misschien, een neerwaardering van de buurt, maar niet altijd verloedering.

Verloederen betekent nl.:

verloederen
-achteruitgaan, verpauperen, verruwen
Gevonden op http://www.heelom.com/Echo/zoekrobot/woo

verloederen
-Langzaam steeds slechter, lelijker of viezer worden.
Gevonden op http://www.betrokkenbijrotterdam.nl/imag

VERLOEDEREN
-Nederlands werkwoord -ten onder gaan -verarmen -verrotten -verslonzen
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoor

...en deze dingen gebeuren niet met álle buurten waar enkel mensen komen wonen met wat minder inkomen, maar wel degelijk met mensen met andere 'gewoonten', een andere 'cultuur', waar verloedering niet gezien wordt als verloedering, maar een 'way of life' is, omdat ze niet beter weten of niet anders kennen!

Dat heeft volgens mij niet zoveel met inkomen te maken want, zoals ik eerder al schreef ken ik wijken die totaal verpauperd en verloederd zijn en precies dezelfde wijken met precies dezelfde huizen met precies dezelfde materialen, precies hetzelfde jaartal gebouwd, waar mensen wonen met plusminus hetzelfde inkomen, die niet verloederd en verpauperd zijn!

Laatst gewijzigd door SDX : 18 oktober 2009 om 12:02.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2009, 12:19   #67
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het werd u gewoon gevraagd waarop u me een hystherische vrouw noemde en herhaaldelijk over mijn drogredenen begon, maar dat zijn uw uitspraken, niet de mijne.
Inkomen is slechts een van de indicatoren om wijken wel of niet als aandachtswijk te bestempelen, andere indicatoren zijn bereikbaarheid met openbaar vervoer, nutsvoorzieningen die voorhanden zijn zoals winkels, bibliotheek of districthuis, staat van woningen, mogelijkheden tot ontspanning zoals sportzaal of jeugdhuis, enz...inkomen is dus niet de factor die bepaald of een wijk verloederd, wel zoals SDX aanhaalt leefbaarheid door spanningen tussen verschilllende doelgroepen, overlast, straatcriminaliteit, en ontbreken van sociale cohesie tussen groepen en bewoners.
Oud 18 oktober 2009, 12:34   #68
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Nee Chef, een wijk die van 'upper middle class' gaat naar 'lower class' brengt NIET automatisch verloedering met zich mee, je kan wél spreken van een 'soort van achteruitgang', maar eerder schreef je helemaal wat anders, ik begreep precies hetzelfde uit jouw woorden als alice deed, vandaar dat ik, voor alle zekerheid de vraag tot 2/3 X toe gesteld heb; of dat 'automatisch' 'verloedering' met zich meebrengt; jij gaf de indruk van wel, NIET dus, wel wat achteruitgang misschien, een neerwaardering van de buurt, maar niet altijd verloedering.

Verloederen betekent nl.:

verloederen
-achteruitgaan, verpauperen, verruwen
Gevonden op http://www.heelom.com/Echo/zoekrobot/woo

verloederen
-Langzaam steeds slechter, lelijker of viezer worden.
Gevonden op http://www.betrokkenbijrotterdam.nl/imag

VERLOEDEREN
-Nederlands werkwoord -ten onder gaan -verarmen -verrotten -verslonzen
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoor

...en deze dingen gebeuren niet met álle buurten waar enkel mensen komen wonen met wat minder inkomen, maar wel degelijk met mensen met andere 'gewoonten', een andere 'cultuur', waar verloedering niet gezien wordt als verloedering, maar een 'way of life' is, omdat ze niet beter weten of niet anders kennen!

Dat heeft volgens mij niet zoveel met inkomen te maken want, zoals ik eerder al schreef ken ik wijken die totaal verpauperd en verloederd zijn en precies dezelfde wijken met precies dezelfde huizen met precies dezelfde materialen, precies hetzelfde jaartal gebouwd, waar mensen wonen met plusminus hetzelfde inkomen, die niet verloederd en verpauperd zijn!
1. Ik schreef niet eerst helemaal wat anders.

2. Een wijk die van "upper middle class" gaat naar 'lower class" brengt WEL automatisch verloedering met zich mee. De buurt zal dan verpauperen, verarmen en verruwen. Dat is toch de evidentie zelve? Of moet ik jullie ook nog eens gaan uitleggen wat die drie woordjes betekenen?

3. Verloedering kan gebeuren in verschillende gradaties.

Ik wil best toegeven dat in wijken waar veel migranten komen wonen de verloedering mogelijk erger kan zijn dan in wijken waar enkel autochtonen wonen. Maar dit is te wijten aan het feit dat migranten vaak echt helemaal onderaan de sociaaleconomische ladder staan. Hoe lager die sociaaleconomische status van de nieuwkomers, hoe groter de verloedering.

Als jullie echter per se willen dat het woord verloedering enkel mag toegepast worden op wijken waar migranten komen wonen zullen jullie toch eerst eens contact moeten opnemen met de mensen die de woordenboeken schrijven.
Oud 18 oktober 2009, 12:41   #69
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het werd u gewoon gevraagd waarop u me een hystherische vrouw noemde en herhaaldelijk over mijn drogredenen begon, maar dat zijn uw uitspraken, niet de mijne.
Jij vroeg helemaal niet gewoon om verduidelijking. Je probeerde bewust mij in een bepaalde hoek te duwen.
Of zijn uitspraken als "ben jij opgevoed door een gorilla" en beschuldigingen als dat ik mensen die minder als mij verdienen niet in mijn buurt wil en beschouw als plebs normaal bij jou als je om verduidelijking komt vragen?

En ik weet goed genoeg welke uitspraken van mij zijn en welke niet. Of heb ik soms ergens beweerd dat jij mij een hysterisch vrouwmens hebt genoemd? Als je mij opzettelijk beledigd krijg je een opzettelijke belediging terug.

Citaat:
Inkomen is slechts een van de indicatoren om wijken wel of niet als aandachtswijk te bestempelen, andere indicatoren zijn bereikbaarheid met openbaar vervoer, nutsvoorzieningen die voorhanden zijn zoals winkels, bibliotheek of districthuis, staat van woningen, mogelijkheden tot ontspanning zoals sportzaal of jeugdhuis, enz...inkomen is dus niet de factor die bepaald of een wijk verloederd, wel zoals SDX aanhaalt leefbaarheid door spanningen tussen verschilllende doelgroepen, overlast, straatcriminaliteit, en ontbreken van sociale cohesie tussen groepen en bewoners.
Wij waren dan ook niet aan het spreken over aandachtswijken maar over verloedering.

Nogmaals: als jullie woorden willen herdefiniëren moet je bij iemand anders zijn dan bij mij.
Oud 18 oktober 2009, 15:11   #70
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij vroeg helemaal niet gewoon om verduidelijking. Je probeerde bewust mij in een bepaalde hoek te duwen.
Of zijn uitspraken als "ben jij opgevoed door een gorilla" en beschuldigingen als dat ik mensen die minder als mij verdienen niet in mijn buurt wil en beschouw als plebs normaal bij jou als je om verduidelijking komt vragen?

En ik weet goed genoeg welke uitspraken van mij zijn en welke niet. Of heb ik soms ergens beweerd dat jij mij een hysterisch vrouwmens hebt genoemd? Als je mij opzettelijk beledigd krijg je een opzettelijke belediging terug.

Wij waren dan ook niet aan het spreken over aandachtswijken maar over verloedering.

Nogmaals: als jullie woorden willen herdefiniëren moet je bij iemand anders zijn dan bij mij.
Nogmaals, het zijn uw uitspraken , niet de mijne.
Ik zie niet in waarom u zichzelf in een hoek geduwd voelt, waarom zou ik dit in vredesnaam doen?
Wel ben ik het gewoonweg niet met u eens, wanneer mensen met minder inkomen( ook andere forumleden legden dit al uit) ergens gaan wonen houdt dit niet automatisch verloedering in,daarin bent u fout met uw redenering.
Zoals gezegd wordt voor"verloedering" of achteruitgang waardoor een buurt een "aandachtswijk" wordt behalve inkomen ook andere indicatoren gebruikt,ik gaf er al enkele.

Laatst gewijzigd door alice : 18 oktober 2009 om 15:12.
Oud 18 oktober 2009, 15:42   #71
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...

Ik dacht niet dat 'wij' het woord 'verloederen' geherdefinieerd hebben, jij wel, een buurt waar 'armere' mensen in komen wonen dan de oorspronkelijke 'upper middle class' verloedert automatisch volgens jou,
Volgens mij is dat NIET zo, de waarde van de eigendommen daalt misschien, de buurt kent een 'achteruitgang' misschien, maar verloedering hoeft niet noodzakelijk zo te zijn - toch niet met mijn 'definitie' van verloedering in het achterhoofd - de definitie die overigens ook in het woordenboek terug te vinden is.
Mensen met wat minder inkomen kunnen hun buurt, hun huis, opritje, voortuintje en wat al meer misschien niet meer zo 'sjiek' houden, maar omdat je minder centen hebt hoeft niet te betekenen dat je voortuin vol rommel, zwerfvuil, slachtafval ed. ligt, dat je je ramen niet kan lappen, dat je ramen (op veel plaatsen) gewoon afgeplakt zijn met kranten of ander papier, haast alle ramen stuk zijn, garagepoorten gedeukt en afgebladderd, volgekliederd, graffiti alom edm - kortom; "verloederd, vervuild, vies, smerig, verrot, verpauperd, verslonsd..." (dan spreek ik nog niet over hoe het er binnenshuis uitziet of over appartementsgebouwen, hoe de traphal eruit ziet)
Arme(re) mensen kunnen óók proper, schoon en netjes zijn - al is het met mindere middelen.

Er zijn inderdaad andere indicatoren zoals alice al aangaf - en volgens mij speelt 'cultuur'/opvoeding, ja zelfs respect, al is het maar voor jezelf en je omgeving, daar ook een grote rol in .

Laatst gewijzigd door SDX : 18 oktober 2009 om 15:44.
Oud 18 oktober 2009, 15:49   #72
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nogmaals, het zijn uw uitspraken , niet de mijne.
Grote Goden!

Voor de tweede keer: waar heb ik ergens beweerd dat uitspraken van mij door jou geschreven werden?

Citaat:
Ik zie niet in waarom u zichzelf in een hoek geduwd voelt, waarom zou ik dit in vredesnaam doen?
Dat vraag ik me ook af, waarom je dat zou doen. Ik vraag me ook af waarom jij het nodig vindt om mensen te beledigen en hen standpunten toe te schrijven die ze helemaal nergens geuit hebben.

Citaat:
Wel ben ik het gewoonweg niet met u eens, wanneer mensen met minder inkomen( ook andere forumleden legden dit al uit) ergens gaan wonen houdt dit niet automatisch verloedering in,daarin bent u fout met uw redenering.
Het gaat hier niet over een meningsverschil, het gaat erover dat jij weigert de gangbare definitie van het woord verloedering te aanvaarden.

Dat jij het niet eens bent met het woordenboek is niet mijn schuld.

Citaat:
Zoals gezegd wordt voor"verloedering" of achteruitgang waardoor een buurt een "aandachtswijk" wordt behalve inkomen ook andere indicatoren gebruikt,ik gaf er al enkele.
Voor de tweede keer: stop met te proberen van onderwerp te veranderen. We waren helemaal niet aan het praten over de oorzaken waardoor een buurt naar een aandachtswijk transformeert.
Oud 18 oktober 2009, 15:53   #73
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
toch niet met mijn 'definitie' van verloedering in het achterhoofd
En dat is nu net waar het probleem schuilt.

Ik kan het ook niet helpen dat jullie aan het woord verloedering een nieuwe betekenis willen geven.
Oud 18 oktober 2009, 15:57   #74
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat is nu net waar het probleem schuilt.

Ik kan het ook niet helpen dat jullie aan het woord verloedering een nieuwe betekenis willen geven.
Hier se Chef - wil je citeren. doe het dan helemaal:
Citaat:
toch niet met mijn 'definitie' van verloedering in het achterhoofd - de definitie die overigens ook in het woordenboek terug te vinden is.
...en die definitie heb ik hier een beetje hoger geplakt!

Je probeert weer je gezicht te redden, is niet de 1 ste X - geeft niks, we zijn immers al lang off topic.

Laatst gewijzigd door SDX : 18 oktober 2009 om 15:57.
Oud 18 oktober 2009, 15:59   #75
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Wat een discussie over één woord.
Verloedering, achteruitgang, whatever, iedereen weet wel wat er bedoelt wordt.
Feit is dat indien er mensen die van een lagere klasse zijn, in een wijk komen wonen, je kan spreken van een achteruitgang en dus van een "verloedering".

Laatst gewijzigd door Mcnab : 18 oktober 2009 om 16:00.
Mcnab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2009, 16:00   #76
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hier se Chef - wil je citeren. doe het dan helemaal:

...en die definitie heb ik hier een beetje hoger geplakt!

Je probeert weer je gezicht te redden, is niet de 1 ste X - geeft niks, we zijn immers al lang off topic.
Ik probeer helemaal niet mijn gezicht te redden. Dat is ook nergens voor nodig.

Als jij mij niet correct citeert hoef ik dat bij jou ook niet te doen.
Oud 18 oktober 2009, 16:01   #77
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mcnab Bekijk bericht
Wat een discussie over één woord.
Verloedering, achteruitgang, whatever, iedereen weet wel wat er bedoelt wordt.
Feit is dat indien er mensen die van een lagere klasse zijn, in een wijk komen wonen, je kan spreken van een achteruitgang en dus van een "verloedering".
Oei, straks heb jij het ook zitten.
Oud 18 oktober 2009, 16:14   #78
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oei, straks heb jij het ook zitten.
Oud 18 oktober 2009, 16:23   #79
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Grote Goden!

Voor de tweede keer: waar heb ik ergens beweerd dat uitspraken van mij door jou geschreven werden?

Dat vraag ik me ook af, waarom je dat zou doen. Ik vraag me ook af waarom jij het nodig vindt om mensen te beledigen en hen standpunten toe te schrijven die ze helemaal nergens geuit hebben.

Het gaat hier niet over een meningsverschil, het gaat erover dat jij weigert de gangbare definitie van het woord verloedering te aanvaarden.

Dat jij het niet eens bent met het woordenboek is niet mijn schuld.

Voor de tweede keer: stop met te proberen van onderwerp te veranderen. We waren helemaal niet aan het praten over de oorzaken waardoor een buurt naar een aandachtswijk transformeert.
Sorry maar zoals ook SDX al aanhaalde bent u degene die zegt dat indien in een wijk mensen met minder geld komen wonen er automatisch verloedering ontstaat, daartegenover stel ik dat dit niet het geval is, inkomen slechts een van de indicatoren is, en die wijken waar er van achteruitgang( uw verloedering dus) sprake is worden nu eenmaal aandachtwijken genoemd!Nog mee?
Ik verander dus niet van onderwerp, maar verduidelijk, en ook heeft dit niets met een woorden boek te maken! Te gek voor woorden dat u zichzelf aangevallen en beledigd voelt,begin eerst maar eens toe te lichten wat die "drogredenen" zijn waar u het steeds over had!
Ik wacht trouwens nog steeds op uw toelichting waarom u denkt dat minder inkomen automatisch tot verloedering leidt?
Oud 18 oktober 2009, 16:37   #80
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Je hebt niets nodig om te verloederen.
Alles verloedert na verloop van tijd uit zichzelf.

Als je dan niet over veel geld beschikt om alles nieuw te plaatsen dan spreek je van verloedering, hoe minder inkomen hoe meer verloedering dus
Mcnab is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be