![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar de laatste jaren kom ik meer en meer kwistenbiebels tegen die me zeggen wat ik wel en niet mag doen om hun heilige ecologie. Dus ben ik het omgkeerde beginnen te doen, omdat ik niemand het recht geef mijn leven te controleren. Om dezelfde reden denk ik er niet aan om niet meer te roken of een pint minder te drinken of minder vlees te eten. Mijn manier van te zeggen: fuck ecoterrorism. Verstandig? Nee. Plezant? Ja.
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Van de tgenwoordige LCD's heb ik het nog nooit gehoord. En zoals ik zojuist gezegd heb, mijn kWhrekening is MIJN kWhrekening.
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#64 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zie het zo: om van mijn werkkamer naar het WC te gaan moet ik door de badkamer (TL) de gang (spaarlamp). Als ik zoals daarjuist een dutje gedaan heb en als ik wakker wordt dringend moet plassen, moet ik 4 meter ver gaan en drie lampen aansteken die elk een fractie van een seconde nodig hebben om aan te gaan. De kans is dan groot dat ik of in de badkamer over een BH van mijn vriendin struikel, of over een hond in de gang en uiteindelijk naast de WC plas omdat al die lichten niet direct aangaat.
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Heel wat aparaten en ook TL buizen trekken gedurende een fractie van een seconde veel stroom als ze aangezet worden. Spaarlampen weet ik niet. Alles tegelijk aanzetten is onverantwoord.
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb een HDdigicorder van Telenet, of mss heeft het ook iets met je internetverbinding te maken ? Daarbij heb ik na 1 sec al beeld, maar dan wel analoge doorsturing, als het opstarten na een 15-tal seconden gedaan is schakelt de TV automatisch op digitale modus. (ik heb nog zo´n digipure CRT-TV 16:9, instelling 576p op mijn HDdigicorder)
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 9 december 2009 om 22:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() Kan makkelijk, kleine LED-dingen op batterijtjes en met bewegingsmelder als schakelaar, alles volautomatisch.
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#72 |
Vreemdeling
|
![]() Ik ga zoals mr. Bollen er ook van uit dat veel producten kwalitatief veel beter gemaakt kunnen worden. Maar onze consumptiemaatschappij dwingt ons om voortdurend te vernieuwen door slechte kwaliteit te leveren. Money still makes the world go round. De industrie heeft er ook geen baat bij om hoge kwaliteitsproducten te leveren. Als ik mijn goed herinner is er al een Amerikaanse autofabrikant overkop gegaan doordat zijn wagens te degelijk waren. Hij verkochte kort na productie een mooie hoeveelheid auto's, maar ze werden pas na twintig jaar vervangen... Dan valt de productie natuurlijk stil. Bij mijn weten bestaat er ook geen "volledig" kwaliteitslabel voor producten waarin niet alleen de energiezuinigheid wordt opgenomen maar ook de voorziene levensduur e.a. nuttige info. Niet eenvoudig om dit in het leven te roepen toch niet als het betrouwbaar moet zijn, maar het zou wel mooi zijn voor de consument te weten wat hij koopt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Europees Commissaris
|
![]() TL verlichting kan ook ongewenste HF straling uitzenden.
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
Daarom zou LED en Spaarlampen niet uw primaire bron van verlichting mogen zijn, maar ... zoals ze ook ontwikkelt waren, als bijkomstige en tijdelijke verlichting (garage, tuinverlichting, enz..)
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
Logisch ook... Wanneer ziet u de meeste lampen stuk gaan? Zomaar opeens tijdens het branden, of bij het aan schakelen? Voor de duurzaamheid van de lamp laat u ze beter branden als u over afzienbare tijd nog eens in die gang moet, in plaats van ze elke keer consequent aan en uit te doen.
![]() |
![]() |
#76 |
Europees Commissaris
|
![]() Heb vandaag bij wijze van experiment mijn eerste LED lamp gekocht.
Het betreft dit model; http://www.memostar.be/LEDLAMPEN/FUT...264&PortalID=0 230 lumen 3000 Kelvin 3 Watt Ik was aardig verbaasd door de lichtopbrengst. Heb een 40 Watt gloeilamp, die in een witte en matte lampkap zat, eens vervangen door dit exemplaar en de lichtopbrengst was ongeveer vergelijkbaar – hoewel deze LED vergelijkbaar zou zijn met een gloeilap van slechts 23W. Waarschijnlijk wordt dit verklaard door de kleur van het licht; de gloeilamp was warm van kleur, de LED lamp – niettegenstaande het 3000 K is en omschreven wordt als warm wit – eerder koud ( in vergelijking tot de warme gloeilamp dan ). Voor de eettafel vind ik het iets te koud (misschien ook met de gewoonte te maken ) en dus niet zo gezellig. Voorlopig heb gebruik ik ze als lamp voor verlichting bij de computer. Ik kijk dus de kat uit de boom en ga nog op zoek naar een LED lamp die nog wat warmer is (al zal dat wellicht wat ten kosten gaan van de lichtopbrengst) en een iets hoger vermogen heeft ter compensatie. Deze lamp blijkt overigens “Made in China” ( Made in P.R.C. op verpakking ) te zijn, dus ik vrees er wel een beetje voor … Iemand nog ervaring met warmere LED lampen ( 2700 K en minder) en/of concrete voorbeelden? Laatst gewijzigd door Blue Sky : 16 januari 2010 om 20:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
Gezien je dat wel doet laat je niet alleen je leven controleren, maar betaal je daardoor nog eens meer.
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Kijk ik ben mij aant aanstellen om een punt te maken tegen die vuil groenen !" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() er bestaat een led verlichting met PIR op batterijen van bosh denk ik, natuurlijk moeilijk om de humo te lezen op het WC
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 17 januari 2010 om 09:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Gouverneur
|
![]() Wij hebben al jaren geen licht meer in de gang, op de trap en boven op de overloop. De ingebouwde (led) zaklamp van mijn GSM doet het prima en aan logé's geef ik gewoon mijn (led) knijpkat mee.