![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Gouverneur
|
![]() ![]() Totaal irrelevant. Weet je nog, Jezuïeten truc enz. De genante vraag die de poll naar voor bracht was zoals ik reeds aangaf of de uitslag niet bij de Marokkaanse bevolkingsgroep zelf zou kunnen liggen. Of ja, de marokkaanse moslims. En gelieve te merken dat ik over Moslims spreek en niet over Islam. Wanneer de mensen spreken over de Islam bevolkingsgroep is dit slecht een identificatie benaming voor alle moslims. Ach, ik geef het op. Met een fundamentalist proberen te redeneren is zo ongeveer hetzelfde als een gat te proberen vullen in een muur met specie. Tenzij je aan de andere kant van de muur iets plaatst om de specie te verhinderen er langs achter weer uit lopen, blijf je bezig.
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Religieuze discriminatie, wat een leugenachtige term. Bedenkend dat alle discriminatie uit de hoek van de religieuzen komt; Mohammedanen voorop. Dat religieuzen zich niet thuisvoelen in Europa geeft aan hoe modern we wel niet zijn. Ik zou zeggen: Laten we ze nog wat meer reden geven om te klagen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een werkgever moet zich niet aanpassen aan uw godsdienst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
NO ONE HERE IS INNOCENT! Dat is de 'condition humaine'. In de 'beschaafde wereld' kleeft over�*l aan �*lles en iederéén wel ergens bloed. Denk daar maar eens goed over na. Het gaat daarbij niet eens over 'aantallen', 'doelen', 'methoden', ... U houdt blijkbaar van geschiedenis. Ik vind dat positief. Ik zal u ook een vraag stellen: wie was Karel Martel, en waarom is die mens bekend geworden?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat we duidelijk weten waaraan we toe zijn. Islamieten zullen en willen zich niet laten opgaan in het land waar ze onuitgenodigd verblijven. Alleen de poco's - wat ik al noemde politici van een bedenkeleijk allooi houden hen de hand boven het hoofd. Op de volgende verkiezingen zullen we zien dat onder deze politici een politieke slachting zal plaatsvinden. Eisen links, eisen rechts en men wordt het inmiddels spuugzat. Een querulante bevolkingsgroep - het zal hoe dan ook in de toekomst tot botsingen leiden.
![]() |
![]() |
#66 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||||
|
![]() Citaat:
Begin je het nu een beetje te snappen? Een roker kan er voor kiezen niet te roken. Daarom is een rookverbod niet discriminerend. Op dezelfde manier kan ook een Moslim of Christen er voor kiezen zijn religie tijdelijk bij de garderobe af te geven. Citaat:
Discrimineren is immers gewoon letterlijk "het maken van een onderscheid". Dat merk je ook in andere talen. Het probleem is dat men in het algemeen taalgebruik inderdaad tegenwoordig vaak een andere betekenis hanteert. Politiek correct denken en het gelijkheids dogma heeft de taal behoorlijk vergiftigt. Ik vind natuurlijk wel dat de overheid iedereen in gelijke gevallen gelijk dient te behandelen. Maar voor het individu is discriminatie eigenlijk een mensenrecht. Als ik niet met iemand wil omgaan dan moet ik dat mogen. Als ik er maar zelf de consequenties van draag. Citaat:
Het gaat er om dat als je een keuze maakt die gevolgen heeft je daar de gevolgen van moet dragen. Als je er voor kiest om kinderen te hebben dan ga je daar offers voor moeten brengen. Je kan niet tegelijkertijd kinderen hebben en eisen dat er niks voor je verandert. Citaat:
Je kiest voor een vrouw (of man) en tegen alle andere... |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
"Er is sprake van directe discriminatie indien een verschil in behandeling dat niet objectief en redelijkerwijze wordt gerechtvaardigd,..." Citaat:
Citaat:
Maar een werkgever mag ook niet stellen; ik wil geen werknemers met kinderen. Citaat:
Mijn partnerkeuze was redelijkerwijze gerechtvaardigd : "ik hou van hem" |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Minister
|
![]() "Een rookverbod is niet discriminerend voor zover het verboden is te roken; maar niet verboden voor rokers."
Als ik een baan wil werkend in een super cleane ruimte (chip industrie b.v.) dan wordt ik afgewezen als ik een roker ben. Die ruimten zijn verboden voor rokers. Is dit discriminatie die verkeerd is? |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#72 |
Minister
|
![]() Nop. Het gaat in mijn geval niet om niet roken op het werk, het gaat erom dat ik rook in mijn eigen tijd ver buiten het gebouw van de baas en daarom geen werk krijg. Ik zeg het toch: die werkruimten zijn verboden voor rokers en daarom krijg ik die baan niet.
Mijn vraag staat nog. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
De huidige antidiscriminatiewetgeving is veel te ver doorgeschoven. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
"Art 1. Allen die zich in Nederland bevinden , worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan." Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kan je uitleggen waarom ik bijgevolg alle andere mannen discrimineer? |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
|
![]() Citaat:
Dat tweede zinnetje is dus behoorlijk problematisch (het is er ook pas later aan toegevoegd, als ik het mij niet vergis). Het hangt er geheel van af van welke betekenis je aan discriminatie geeft. Best slordig. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
Een werknemer bekeert zich tot de Islam en eist een varkensvleesvrije kantine. Een wernkeemster bekent zich tot de Islam en eist een uitzondering op de kledingsvoorschriften. Dat zijn allemaal dingen die gebeuren, waar men in naam van de godsdienstvrijheid een uitzonderingsbehandeling eist. Vind je echt dat elke uitzondering waar in naam van een godsdienst om gevraagd wordt toegestaan moet worden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Minister
|
![]() Dan zeg ik dat ik geen roker ben?
![]() |
#79 |
|